Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met Photoshop. Als ik een normale tekst typ, staan de karakters te dicht op elkaar, wat te maken heeft met tracking en kerning. Dat staat echter allebei op 0, en nog steeds ziet het er niet goed uit.. Plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.zario.nl/ps.png

Heeft iemand een idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Even een gokje, maar moeten die niet op 'auto' oid? Oh, en staat je "zoom" op 100%?

Edit: Hmm, bij mij staat kerning op "metrics".

[ Voor 46% gewijzigd door RobIII op 30-06-2010 14:48 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:45

rapture

Zelfs daar netwerken?

Als je de afstand tussen letters op 0 instelt, dan krijg je toch zoiets? Het kleeft dan aan elkaar zoals verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoom staat inderdaad op 100%, je kan ze helaas niet op Auto zetten..

Dat snap ik, maar er staat geen auto optie tussen of iets dergelijks. En ik heb er niets aan veranderd, en wil het graag weer op default hebben staan zodat de tekst er weer normaal uitziet.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2010 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agentorangina
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08-2024
Het lijkt me hier meer een ander probleem dan de spatiëring. want immers heeft het font van zichzelf ook tracking/kerning instellingen, waarbij je bij kerning/tracking alleen door negatieve waardes aan kan verkleinen, de letterafstand zit in het font zelf, en natuurlijk kan je daaraan sleutelen, maar dat kan nooit 0 zijn, met Tahoma is ook niks mis bij de witruimte.

Wat doet photoshop bij verschillende corpsen ? is het misschien de anti-aliasing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:54

Zeror

Ik Henk 'm!

RobIII schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 14:46:
Edit: Hmm, bij mij staat kerning op "metrics".
Bij mij ook:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aqCCP7SuZaPbLRg0Z1hoGT0z/full.gif

Ik krijg hiermee met elke lettergrootte en anti-aliasing op None gewoon normale spacing bij alle letters van het font Tahoma.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 17:37

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

agentorangina schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 16:35:
Het lijkt me hier meer een ander probleem dan de spatiëring. want immers heeft het font van zichzelf ook tracking/kerning instellingen, waarbij je bij kerning/tracking alleen door negatieve waardes aan kan verkleinen, de letterafstand zit in het font zelf, en natuurlijk kan je daaraan sleutelen, maar dat kan nooit 0 zijn, met Tahoma is ook niks mis bij de witruimte.

Wat doet photoshop bij verschillende corpsen ? is het misschien de anti-aliasing ?
Anti aliasing staat bij hem uit. Ik heb het nagemaakt met exact dezelfde gegevens, maar ik krijg het niet. Misschien een Apple issue met Tahoma?

Edit: zodra ik kerning op optical zet doet ie raar.
Topicstarter, zorg dat je de text selecteert en kijk DAN nog eens alles na, ik kan niet met zekerheid zeggen dat AL je text dezelfde gegevens heeft (net zoals kleur een ? heeft)

[ Voor 14% gewijzigd door apNia op 30-06-2010 17:03 ]

Pagina: 1