Toon posts:

Sharepoint mijn bedrijf

Pagina: 1
Acties:
  • 785 views

Verwijderd

Topicstarter
Mijn bedrijf wil sharepoint centraal invoeren en beschikbaar maken via terminal server om een dms te draaien.
We hebben 5 locaties in Nederland met 150 werknemers.

Mij is gevraagd om mee te denken, maar ik maak mij grote zorgen over de snelheid en werkbaarheid.

Vraag 1: Kun je een lokaal netwerkervaring creeeren als je de bandbreedte maar groot genoeg maakt. Is dit realistisch.
Vraag 2: Kun je niet 5 sharepointservers neerzetten en met synchronisatie werken.
Vraag 3: Andere oplossingen, local cache, ander systeem of zo?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-01 22:47

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Wat heb je verder gevonden en zijn de andere argumenten ?

All-Round nerd | iRacing Profiel

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01-2025

Paitor

rages doen :P

Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 13:41:
Mijn bedrijf wil sharepoint centraal invoeren en beschikbaar maken via terminal server om een dms te draaien.
We hebben 5 locaties in Nederland met 150 werknemers.

Mij is gevraagd om mee te denken, maar ik maak mij grote zorgen over de snelheid en werkbaarheid.

Vraag 1: Kun je een lokaal netwerkervaring creeeren als je de bandbreedte maar groot genoeg maakt. Is dit realistisch.
Vraag 2: Kun je niet 5 sharepointservers neerzetten en met synchronisatie werken.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Vijf sharepoint servers neerzetten en synchroniseren kan ik je, naast de ontzettend hoge licentiekosten in ieder geval afraden. Is een duur grapje om te ontwikkelen. Verder ben ik zelf gewend om Sharepoint vanaf 100 mbit te benaderen en dat gaat net zo goed als een lokaal netwerk. Als ik het vanuit huis benader, dan is het ietsje trager (ik hou dan ongeveer 10mbit max over) maar nog steeds snel genoeg.

Die lokale netwerkervaring is volgens mij zeker wel haalbaar en wij draaien sharepoint op 2 servers met speciaal gesplitste content databases voor 40.000+ actieve (minstens eens per maand inloggen) gebruikers. Dus met 150 gebruikers op een server moet je echt wel een eind kunnen komen.

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Welke SharePoint versie? 2007/2010? Indien 2010, bekijk SharePoint workspace eens... :) (lokale client tool voor synchronisatie/offline beschikbaarheid etc.)

[ Voor 17% gewijzigd door asfaloth_arwen op 30-06-2010 13:55 ]

Specs

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01-2025

Paitor

rages doen :P

asfaloth_arwen schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 13:54:
[...]

Welke SharePoint versie? 2007/2010? Indien 2010, bekijk SharePoint workspace eens... :) (lokale client tool voor synchronisatie/offline beschikbaarheid etc.)
Ik ben er trouwens voor het gemak even vanuit gegaan dat hij 2010 zal willen implementeren, maar mijn ervaringen zijn (logischerwijs) gebaseerd op 2007.

Neem aan dat 2007 inmiddels niet meer te koop is?

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Verwijderd

Topicstarter
Ze willen organice gaan gebruiken van Cadac, zonder er goed over te hebben nagedacht.

@arwen
Workspace ziet er erg interessant uit.

@guy
Het enige wat we eigenlijk willen is e-mails en documenten aan projecten hangen met versiebeheer en vertrouwelijkheid.

@paitor
Geen optie dus, we hebben nu ook een programma via TS, werkt niet fijn.

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-01 19:20

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Ik zou zeggen; stel eens een pilot op en kijk of de sharepoint goed te benaderen valt vanaf de verschillende verstigingen.
Ik heb zelf bij 3 bedrijven gewerkt 5+ locaties over NL die met sharepoint werken. bij geen van allen was het dusdanig traag dat het niet werkbaar was.
150 users is, mits het om een normaal bedrijf/servertje gaat, een piece of cake.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-01 21:23

ajhaverkamp

gewoon Arjan

De angst is Terminal Server icm Sharepoint, als ik het goed begrijp. En de topicstarter lijkt een afkeer van Terminal Server te hebben.

Dat Sharepoint met 150 users op full clients werkt, lijkt nu we duidelijk. Maar hoe gaat het met Terminal Server?

This footer is intentionally left blank

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-01 16:56
Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 14:06:
Ze willen organice gaan gebruiken van Cadac, zonder er goed over te hebben nagedacht.

@arwen
Workspace ziet er erg interessant uit.

@guy
Het enige wat we eigenlijk willen is e-mails en documenten aan projecten hangen met versiebeheer en vertrouwelijkheid.

@paitor
Geen optie dus, we hebben nu ook een programma via TS, werkt niet fijn.
Welke windows draait erop die Terminals?
De mogelijkheid is er dat de aankomende update voor 2008r2 sp1 het oplost. (remotefx)

Verwijderd

Topicstarter
Erwinvz1 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 14:36:
[...]

Welke windows draait erop die Terminals?
De mogelijkheid is er dat de aankomende update voor 2008r2 sp1 het oplost. (remotefx)
Volgens mij 2003

Verwijderd

Topicstarter

Kan dit met sharepoint\ workspace\project?

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-01 21:23

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Ik ben geen expert (hoewel Sharepoint hier wel draait).

Je hebt Sharepoint Services (gratis onderdeel van Windows 2003 R2 en Windows 2008).
En je hebt Microsoft Office Sharepoint Server (duur pakket).

Wellicht heb jij aan de eerste genoeg, experts kunnen je dat vast beter vertellen.

De Terminal Server en de Sharepoint omgeving komen in dezelfde computerruimte te staan? Dan zou het netwerk geen belemmering mogen geven.

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Kent iemand een goed adviesbureau voor dit soort zaken?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-01 08:52

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Welkom op GoT iamcj8 :)
Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 15:34:
Kent iemand een goed adviesbureau voor dit soort zaken?
Kom kom, we verwachten dat je wel wat meer inzet kan tonen dan dat je nu doet.

Er is meer dan genoeg informatie over sharepoint te vinden, en ik weet zeker dat je - als je even verder zoekt - ook wel een bureau kan vinden die je er volledig mee kan ondersteunen.
Momenteel denk ik dat dat ook de beste stap is die je kan maken.

Verder zit je nu in Professional Networking & Servers wat niet bedoeld is voor vragen van dit kaliber. No flame intended natuurlijk, maar zoals al eerder gemeld: Dit is heel goed zelf op te zoeken. Snap je de technische documentatie niet, dan raad ik je aan er niet zelf aan te beginnen maar de boel lekker uit te besteden. IIG het meedenk werk.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.