Toshiba hardeschijf scheurend geluid

Pagina: 1
Acties:

• durkp
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-02 16:07
Hallo,

Mijn moeder heeft een toshiba laptop en die is er gisteren mee opgehouden.

Hij is als laatst in leven gezien, toen mijn vader hem van de stroom afhaalde, hij stond gewoon open, en mijn moeder was niet thuis.
Een uurtje later kwam mijn moeder thuis en toen deed hij het niet meer, de hardeschijf maakte sinds dien ook een scheurend geluid.
Als ik windows wil op starten, krijgt hij een BSOD en daar geeft hij in aan dat hij de boot drive niet kan mounten.

Ik heb de hardeschijf er vanmorgen uitgehaalt, en geprobeerd in mijn computer, om de data er af te halen.
Het belangrijkste is dat de bestanden behouden blijven.

Nu las ik op internet dat het misschien helpt, om de hardeschijf een nacht in de vriezer te lezen. Dan de hardeschijf in een zak of doos te doen.

Windows herkent hem de hardeschijf dus nu niet, en is niet toegankelijk.

Is het een goed idee om hem in de koelkast/vriezer te leggen voor een nacht, of niet.

Durk

• chestertjuh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-02 10:31
Het is het proberen waard het is mij 1x gelukt na 3 pogingen.
De harddisk in een dikker plastic zakje.
Dan de harddisk in de vriezer leggen voor min 2 uurtjes.
Dan de harddisk uit het zakje halen en goed afvegen zodat de condens weg is. ( Niet in deze bakkende zon leggen voor het drogen gewoon afdrogen en inbouwen )
En dan proberen of hij het doet. Het kan zijn dat je dit meerdere keren moet herhalen. Lukt het niet dan ben ik er bang voor.

• durkp
Als ik hem er nu in zou leggen, zou het dan erg zijn, om hem er tot morgen ochtend er in te laten liggen?

Voor +/- 18 uur?

• durkp
Het invriezen heeft zowaar gewerkt, maar voor maar 5 minuten. In die tijd was hij geindexeerd door mijn computer. Hij ligt er nu weer in en over +/- 2 uurtjes maar weer proberen.

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-02 10:19

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

werkt dat echt? -O-
Ik dacht dat het een fabeltje was.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• durkp
Ik heb in die 2 tellen meer bestanden gezien van de hardeschijf dan eerst:) dusja
Pagina: 1