Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP_LOZ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
Ik heb een vreemd verschijnsel binnen een terminal server omgeving;
Middels een GPO worden 2 drivemappings aangeboden. Tevens worden van deze drivemapping ook 2 shortcuts op de desktop geplaatst.

Na verloop van tijd (ook tijdens een actieve sessie) "verdwijnen" de drivemappings. Echter, de shortcuts blijven staan en zijn ook bruikbaar.

Kan iemand dit verklaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:49

_AN

BP_LOZ schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 13:03:
Ik heb een vreemd verschijnsel binnen een terminal server omgeving;
Middels een GPO worden 2 drivemappings aangeboden. Tevens worden van deze drivemapping ook 2 shortcuts op de desktop geplaatst.

Na verloop van tijd (ook tijdens een actieve sessie) "verdwijnen" de drivemappings. Echter, de shortcuts blijven staan en zijn ook bruikbaar.

Kan iemand dit verklaren?
Wij hebben dit probleem ook.

Betreft Windows 7 werkstations, drive mappings worden gemaakt middels logonscript. Helaas nog geen oplossing voor gevonden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP_LOZ
_AN schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 13:45:
[...]

Wij hebben dit probleem ook.

Betreft Windows 7 werkstations, drive mappings worden gemaakt middels logonscript. Helaas nog geen oplossing voor gevonden :/
In jouw geval gaat het niet om terminal serivce clients, maar echt om dedicated werkstations?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Is het niet gewoon zo dat je de optie "hide empty drives in explorer" aan hebt stan, en dit gebeurt nadat de default share-timeout van 15 min is gepasseerd?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP_LOZ
sanfranjake schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 14:39:
Is het niet gewoon zo dat je de optie "hide empty drives in explorer" aan hebt stan, en dit gebeurt nadat de default share-timeout van 15 min is gepasseerd?
Kun je dit laatste wat duidelijker uitleggen? Ik heb namelijk wel het idee dat dit na een x-periode optreedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

na 15 minuten inactiviteit (qua benaderen share) wordt de sessie naar die schijf/share verbroken en staat er zo'n rood kruisje door.
Die disk wordt dan mogelijk gezien als 'leeg' en daardoor ook niet weergegeven als je Hide empty drives aan hebt staan.

Maar dan zou je ze nog steeds met net use moeten kunnen zien.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP_LOZ
alt-92 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 16:45:
na 15 minuten inactiviteit (qua benaderen share) wordt de sessie naar die schijf/share verbroken en staat er zo'n rood kruisje door.
Die disk wordt dan mogelijk gezien als 'leeg' en daardoor ook niet weergegeven als je Hide empty drives aan hebt staan.

Maar dan zou je ze nog steeds met net use moeten kunnen zien.
Helaas is dit niet het geval. Het is niet zo dat er rode kruisjes ontstaan bij de verbindingen, maar dat in My Computer de mappings helemaal weg zijn.

Alle links naar deze mappings werken nog wel. Net use laat ook nog steeds de mappings zien. Enkel in My Computer zijn ze echt verdwenen.

Ik heb overigens nog wel wat zaken kunnen ontdekken.
De Terminal servers draaien allen gevirtualiseerd op VMware ESX.
De verbindingen vallen overal weg, ongeacht op welke server men zit ingelogd.
Na uitloggen en inloggen (GPO opnieuw uitvoeren) zijn de verbindingen weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

BP_LOZ schreef op maandag 05 juli 2010 @ 19:34:

Alle links naar deze mappings werken nog wel. Net use laat ook nog steeds de mappings zien. Enkel in My Computer zijn ze echt verdwenen.
Maar als je de disk zelf (of via de link ernaar) weer benadert, komt ie dan weer tevoorschijn of niet?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1