Al jaren en jaren wordt er over IPv6 gesproken. In de jaren '90 deed ik een cursus TCP/IP en daar werd ook IPv6 even behandeld. We berekenden het aantal IPv6 adressen per cm2 op de aarde (ik ben het getal vergeten maar het was veel).
Maar nu zijn we in 2010 en er is nog steeds geen IPv6 voor de internet consument, op xs4all na dan. Windows Vista en 7 spreken out-of-the-box IPv6, en naar ik aanneem de Linux distributies ook, maar daar heb je niets aan als je ADSL of kabel provider het niet aanbiedt.
Voordat ik deze topic postte heb ik flink gegoogeld maar behalve wat vage plannen en voornemens kon ik niets concreets vinden.
Dus hierbij de vraag: wanneer gaat KPN native IPv6 aanbieden?
Ik heb het dus niet over IPv6 tunnels of zo, die heb ik al lang via SixXS.
Maar nu zijn we in 2010 en er is nog steeds geen IPv6 voor de internet consument, op xs4all na dan. Windows Vista en 7 spreken out-of-the-box IPv6, en naar ik aanneem de Linux distributies ook, maar daar heb je niets aan als je ADSL of kabel provider het niet aanbiedt.
Voordat ik deze topic postte heb ik flink gegoogeld maar behalve wat vage plannen en voornemens kon ik niets concreets vinden.
Dus hierbij de vraag: wanneer gaat KPN native IPv6 aanbieden?
Ik heb het dus niet over IPv6 tunnels of zo, die heb ik al lang via SixXS.
Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM