Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-08 07:43

Xenan

Tree-of-life

Topicstarter
Vorige week ging de videokaart in de PC van de kinderen stuk. Allemaal groene blokken en blauwe strepen. In de PC zat een Nvidia 7600GT van ruim 3 jaar oud. Daarom kocht ik een nieuwe videokaart, en wel een ATI HD4350, de allergoedkoopste die ik kon vinden.

Ik had geen idee hoe een nieuwe instapmodel kaart zou presteren ten opzichte van een ruim 3 jaar oude middenklasse model, maar ik wilde niet veel geld besteden aan een oude PC.

De Nvidia 7600GT had als prestatie-index:
Grafisch (Aero): 5,7
Grafisch spellen (3D): 5,2

Groot was mijn verbazing dat de ATI HD4350 de volgende cijfers had:
Grafisch (Aero): 3,7
Grafisch spellen (3D): 5,8

Hoe kan het nu dat de score op Aero zo laag is (3,7), en op 3D zo hoog (in verhouding dan). Ik had verwacht dat beide cijfers voor de HD4350 hoger of juist lager zouden zijn dan de 7600GT, maar niet de ene een stuk lager en de ander juist hoger. En daarbij lijkt het me dat bureaublad bewerkingen minder zwaar zijn dan 3D toepassingen dus ook daarom zou ik geen laag cijfer verwachten.

Heeft iemand enig idee waar dit grote verschil vandaan komt?

Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 31-07 18:51
Windows prestatie index checkt maar op een paar dingen. Ik verwacht dat Aero score laag is om 1 van deze redenen:
- Minder mem op grafische kaart
- Terugklokken van de nieuwe kaart wanneer Idle.

Maargoed, hecht niet te veel waarde aan die prestatie Index. Zegt namelijk niet zoveel ;)

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik denk dat je de prestatieverschillen beter kan vergelijken met 3dMark 2005 en 2006.
Maar je vraag, zie post hierboven ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Raven op 30-06-2010 10:47 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Presteert nog goed voor een kaartje van 14,22 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-08 07:43

Xenan

Tree-of-life

Topicstarter
Reepje schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 15:16:
Presteert nog goed voor een kaartje van 14,22 euro
Het was dan ook de goedkoopste die ik kon vinden :)

Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_camel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08 14:49

dutch_camel

It's Orange!

Toevallig ook de NVIDIA drivers van je systeem verwijderd --> driver conflictje?
Neem voor het gemak ook aan dat je de meest verse driver voor de ATI hebt, en niet de driver van de waarschijnlijk meegeleverde CD? Al je Windows updates binnen, specifiek voor DirectX?

Misschien kan je even in Dxdiag kijken of de kaart het wel goed doet?

~... this doesn't look like Kansas to me, Toto... ~

Pagina: 1