Remote Desktop valt CONTINU weg

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-06 11:00
Beste mensen,

Ik ben ten einde raad. Ik heb inmiddels al 8 weken last van een continu wegvallende externe verbinding, en daarnaast op exact hetzelfde moment ook geen verbinding meer met mijn VOIP toestel.

Extern buroblad valt dan om de minuut helemaal vast, waarna hij gaat reconnecten (poging 1 van 20 etc etc). Exact op dat moment als ik een klant aan de telefoon heb, kan ik de klant niet meer horen, terwijl de klant mij wel gewoon hoort. Dit duurt dan ongeveer 15/20 sec, en dan hersteld de buroblad sessie zich weer, en de telefoon ook weer.

Even wat gegevens van mijn verbindingen:
Provider 1: UPC 60Mbit
Provider 2: KPN zakelijk ADSL ± 2Mbit (ten behoeve van mijn telefoon-VPN tunnel naar de zaak)

Gegevens van mijn werk:
Provider: XS4all ± 4Mbit ADSL (geen zakelijk ADSL, is nog niet beschikbaar op het adres van de zaak ivm nieuwbouw)

Dus ik log met extern buroblad in naar de zaak via mijn UPC. Mijn VOIP toestel gaat via het ADSL van KPN.

Ik werk sinds 1 januari dit jaar thuis. Eind januari is er door Gertronics bij mij thuis zakelijk ADSL van KPN aangelegd omdat ik gebruik maak van een VOIP toestel. Dit was niet mogelijk in combinatie met mijn UPC Fiber Power 60Mbit, omdat UPC gebruik maakt van een dynamisch IP adres, waardoor die VPN tunnel niet gebouwd kon worden, vandaar KPN zakelijk.

De verbinding heeft 2 a 3 maanden volledig en perfect naar behoren gewerkt, zonder interrupties of dergelijke.
Maar nu valt al 8 weken lang de verbinding regelmatig weg (lees om de minuut ± 15/20 sec). Het rare is, is dat er geen pijl op te trekken valt wanneer deze weg valt. Soms doet hij het een hele dag goed, soms klappert de verbinding alleen in de ochtend, en soms ook in de middag, soms de hele dag, geen pijl op te trekken.

PRECIES op het moment dat mijn extern buroblad verbroken wordt en opnieuw moet connecten valt ook mijn VOIP verbinding weg. Soms gaat mijn telefoon over, en kan ik gewoon niet opnemen, dan neem ik de hoorn op, maar blijft hij gewoon doorgaan, ook geen enkele toets reageert dan, toestel blijft dan ook hangen. Nadat buroblad sessie is hersteld, werkt de telefoon weer. En dit herhaald zich op een slechte dag wel 100x

We zijn op de zaak ook al weken bezig het probleem op te lossen, maar we worden van het kastje naar de muur gestuurd. Gertronics zegt dat we niet bij hen moeten zijn maar bij KPN, die zeggen weer dat we bij CSS moeten zijn, maar die zeggen weer dat we bij XS4ALL moeten zijn, kortom we komen totaal niet verder.

Enkele reeds geconstateerde feiten:
1) ik ben de enige op de zaak met VPN tunnel
2) andere mensen welke soms extern inloggen vallen ook continu weg
3) na diverse keren uitlezen van de modem (op server) staat dat de DSL connection en uptime gewoon al weken online is, ook XS4all monitoren ons al enkele weken en kunnen geen afwijkingen constateren.
4) met mijn UPC internet is niks mis

Dus probleem zit sowieso 100% op de zaak.

Maar ik wordt hier zo gefrustreerd van, ik heb dagelijks tussen de 50 en 100 telefoontjes, en het is onwerkbaar om in deze situatie mijn werk goed te kunnen doen.

Heeft er iemand van jullie ervaring met dit probleem?
Er zijn bij mij thuis al monteurs bezig geweest van KPN en Gertronics, XS4all is al op de zaak geweest, systeembeheerder diverse keren geweest, echter ze kunnen helemaal niets constateren.

[ Voor 4% gewijzigd door koffieboontje op 30-06-2010 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadlock2k
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-08 20:26
-

[ Voor 100% gewijzigd door deadlock2k op 06-08-2021 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
deadlock2k schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 10:58:
Hoe moet ik de routering van die telefoon en je computer voor me zien? Er staat een server achter de KPN modem die een VPN tunnel opbouwt en vervolgens al het verkeer wat er vanuit het interne netwerk komt de tunnel ingooit en je eigen machine connect direct via de UPC verbinding?
Nou ik heb thuis 2 modems:

1) UPC modem (wat ik al jaren heb) deze staat in verbinding met mijn pc, mijn pc verbind ik naar de zaak dmv extern buroblad (dus over mijn UPC verbinding)
2) KPN ADSL modem (welke ik sinds eind januari heb) deze modem gebruik ik uitsluitend voor mijn VOIP toestel. Zo'n modem staat ook bij de server op de zaak, hier hebben ze zo'n VPN tunnel tussen gebouwd.

Dus in principe staan beide modems totaal los van elkaar. Als ik nu met 1 van de 2 problemen zou hebben (of alleen met mijn extren buroblad sessie, of alleen met mijn VOIP toestel) dan was het probleem wellicht makkelijker te achterhalen. Echter vallen ze beide op exact hetzelfde moment weg. Extern buroblad moet reconnecten, en ik hoor de andere kant van de lijn niet meer, maar men hoort mij wel, dus het is niet zo dat hij de totale verbinding verbreekt, want na even wachten (± 15/20 sec) hersteld hij zich weer. Maar na een halve minuut herhaald zich dit weer. Nu deze ochtend ook weer echt extreem erg, onwerkbaar.

Systeem beheerder is nu op de zaak weer bezig. Heb gezegd dat ze even DU-meter op de server moesten installeren, wellicht dat we daar wat info uit kunnen halen door eventuele pieken te zijn. Misschien door overbelasting dat deze eruit klapt of iets dergelijks. We komen er tot nu toe niet aan uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Komt bekend voor...ik heb Ziggo alles in 1 (telefonie is ook VOIP) en als ik een VPN tunnel aanzet is ook binnen no time mijn telefonie weg. VPN tunnel blijft gewoon; zelfde effect als jij hebt.
Extern inloggen van je collega's op de zaak is trouwens ook een VPN verbinding vermoed ik zo, maar die zullen dan weer geen VOIP hebben.
Ik weet niet of het mogelijk is, maar wellicht kun je eens proberen of je je VOIP over je VPN tunnel kunt gooien ipv er naast. Zou zomaar eens kunnen dat dat het oplost :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
The Eagle schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 11:34:
Komt bekend voor...ik heb Ziggo alles in 1 (telefonie is ook VOIP) en als ik een VPN tunnel aanzet is ook binnen no time mijn telefonie weg. VPN tunnel blijft gewoon; zelfde effect als jij hebt.
Extern inloggen van je collega's op de zaak is trouwens ook een VPN verbinding vermoed ik zo, maar die zullen dan weer geen VOIP hebben.
Ik weet niet of het mogelijk is, maar wellicht kun je eens proberen of je je VOIP over je VPN tunnel kunt gooien ipv er naast. Zou zomaar eens kunnen dat dat het oplost :)
Thnx voor je advies, maar mijn VOIP gaat juist al over die VPN tunnel.....

Mijn collega's op de zaak welke soms inloggen vanuit huis hebben geen VPN verbinding gebruiken gewoon zoals ik extern buroblad. Dit staat los van die VPN verbinding die ze hier hebben aangelegd, die is puur voor mijn VOIP toestel.

Systeembeheerder is nu al uren op de server bezig, en kon idd nu zien dat de modem om de 15 min uitviel, terwijl ik 3x per minuut weg val. Wel tegenstrijdig als XS4ALL vol blijft houden dat de verbinding goed is en ze deze al een tijdje in de gaten houden, terwijl systeembeheerder ziet dat de verbinding aan het klapperen is. Ze zijn nu aan het bellen met die info naar XS4ALL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadlock2k
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-08 20:26
-

[ Voor 100% gewijzigd door deadlock2k op 06-08-2021 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Een speciale SDSL lijn voor VOIP, omdat het IP dynamisch is 8)7 Wat een goede verkopers daar bij Getronics :)

Het probleem lijkt mij gewoon de verbinding van de zaak te zijn. Na het verhaal te lezen kan ik mij eigenlijk niet voorstellen dat je nog problemen aan jouw computers / verbindingen overweegt :)

Een 4 mbit consumer ADSL lijntje, is dat dan met 1 mbit upload? Dat is voor VOIPs en RDPs van meerdere mensen echt niet genoeg. Met z'n hoevelen werken jullie daar dan op?

De "DSL connection en uptime" zegt niet veel, dat is gewoon de uptime van de PPP tunnel en/of netwerk interface en niet of pakketjes daadwerkelijk verstuurd worden.

Het DU-meter idee is een goed idee. Wat je ook kan doen is bijv. "ping -t [ip-adres]" in de command prompt. Waarschijnlijk is het modem brak of raakt ie z'n DSL synchronisatie kwijt o.i.d. Dus daar zal je je systeembeheerder naar moeten laten kijken en dan een nieuw modem aanschaffen of een betere lijn laten aanleggen :)

This can no longer be ignored.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Erik Jan schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 12:01:
Een speciale SDSL lijn voor VOIP, omdat het IP dynamisch is 8)7 Wat een goede verkopers daar bij Getronics :)

Het probleem lijkt mij gewoon de verbinding van de zaak te zijn. Na het verhaal te lezen kan ik mij eigenlijk niet voorstellen dat je nog problemen aan jouw computers / verbindingen overweegt :)

Een 4 mbit consumer ADSL lijntje, is dat dan met 1 mbit upload? Dat is voor VOIPs en RDPs van meerdere mensen echt niet genoeg. Met z'n hoevelen werken jullie daar dan op?

De "DSL connection en uptime" zegt niet veel, dat is gewoon de uptime van de PPP tunnel en/of netwerk interface en niet of pakketjes daadwerkelijk verstuurd worden.

Het DU-meter idee is een goed idee. Wat je ook kan doen is bijv. "ping -t [ip-adres]" in de command prompt. Waarschijnlijk is het modem brak of raakt ie z'n DSL synchronisatie kwijt o.i.d. Dus daar zal je je systeembeheerder naar moeten laten kijken en dan een nieuw modem aanschaffen of een betere lijn laten aanleggen :)
Als die 4 Mbit niet genoeg zou zijn: verklaar mij dan eens hoe het kan dat ik de zelfde problemen heb over een 20/3 Ziggo lijn? En verklaar dan ook even hoe het kan dat als ik de VPN uitzet, de VOIP problemen vrijwel meteen over zijn? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
edit, zie onderstaand bericht

[ Voor 170% gewijzigd door koffieboontje op 15-09-2010 13:57 ]

• koffieboontje
Hallo,

enkele weken geleden heb ik dit probleem al aangehaald, we lopen hier al sinds half mei mee.
Ondertussen hebben we de afgelopen weken al de volgende stappen ondernomen:

-XS4ALL opgezegd op de zaak, en hebben nu een nieuwe provider > KPN (xs4all is origien ook KPN< maar dat terzijde)
-zowel hier, als op de zaak zijn de routers/modems vervangen

Er zijn inmiddels letterlijk meer dan 10 monteurs met een totaal van letterlijke tientallen uren bezig geweest, maar het probleem blijft gewoon. We zijn echt ten einde raad, en ook dat van het kastje naar de muur gestuur gaat me echt de strot uithangen.

Heeft er iemand van jullie nog een gouden tip? Als zelfs 10 verschillende monteurs het niet op kunnen lossen.....

Als ik trouwens ook even in de RDP client kijk zie ik mezelf ook staan:

RDP-Tcp#205 elke keer als hij weer blijft hangen, wordt het Tcp#206 dan 207 etc etc, loopt steeds op. Dus kun je nagaan hoe vaak hij er uit ligt.

[ Voor 13% gewijzigd door koffieboontje op 15-09-2010 14:01 ]

• Marmotje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 17:50
Staan alle poorten(van de routers en switches) vast ingesteld op dezelfde netwerk snelheid en duplex mode ?

Daar heb ik op mijn vorige werk ook vage problemen mee gehad icm VPN ( was wel VPN van consumenten ADSL naar ons Zakelijk Glas)

[ Voor 7% gewijzigd door Marmotje op 15-09-2010 14:06 ]

apt-get moo

• SteeringWheel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-05 16:46
Of een brak isra punt? Hier ook wel gehad (maar ik zag ook sporadisch packetloss bij pingen), kpn monteur een ander ader paar gepakt en weg problemen.

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

• koffieboontje
Marmot84 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 14:05:
Staan alle poorten(van de routers en switches) vast ingesteld op dezelfde netwerk snelheid en duplex mode ?

Daar heb ik op mijn vorige werk ook vage problemen mee gehad icm VPN ( was wel VPN van consumenten ADSL naar ons Zakelijk Glas)
Er komt morgen ochtend om 11:00 weer een monteur van KPN om WEER alles na te kijken, wordt inmiddels de 12e keer ofzo. Ik zal onderstaande tips nog meegeven aan die gast. Al zou het daar aan liggen, zou ik het een kwalijke zaak vinden dat dit de eerste 10 bezoeken niet is opgelost.

Wat SteeringWheel aangeeft mbt vervangen van ader paar, ik neig idd eerder naar zoiets. Maar er is ook geen vinger aan de pols te leggen. Soms gaat het 2 dagen goed, soms gaat het maar 2 uur goed, en vandaag is weer een rampendag eerste klas. Ook hoor ik van collega's zojuist dat het internet er op de zaak ook steeds uitvliegt vandaag. Alleen hun telefoon werkt wel gewoon omdat deze gewoon via de centrale gaat, en die van mij via internet. Maargoed de uptime van de modem reset zich iig niet, en ook na diverse metingen van de provider blijkt gewoon alles in orde.

Weet niet of je wat met onderstaande info kunt, is de info van de server, ingelogd met remote

Modem:
Afbeeldingslocatie: http://img408.imageshack.us/img408/3622/thomsonm.jpg

Terminal Service:
Afbeeldingslocatie: http://img543.imageshack.us/img543/1861/remote.jpg

Maar dit lijkt mij in orde, toch?

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

Die aderparen gelden natuurlijk alleen maar voor de ADSL verbinding.

Maar hoe connect je via je UPC naar je werk, gewoon via een webbased iets ofzo, of maak je op de computer thuis ook een VPN connectie?

Toch, als ik het hele verhaal zo lees lijkt het mij te liggen aan de kant van je werk. Je gaf aan dat het nieuwbouw betreft misschien hebben jullie gewoon een hele erge klapperende lijn. Wat wanneer je bijvoorbeeld pingt continue naar het ip-adres van je kantoor (mits mogelijk natuurlijk), zie je dan ook of je dropouts hebt? En dat dan niet over VPN heen maar gewoon rechtstreeks (mits mogelijk).

Wanneer je alleen je VOIP gebruikt en niet je extern bureaublad heb je dan ook problemen met bellen? Misschien ook eens (als je dat al niet deed) in de avond proberen als er weinig mensen zijn op kantoor.

Is je interne bekabeling nog wel goed? Ik neem aan dat de bekabeling is gescheiden van de UPC en de KPN en dat het niet allebei over 1 kabel is (via 4 aders per verbinding)

• vinniel83
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-01-2024
Heb je nog een firewall/router achter de modem hangen?
Is de switch waarop alles is aangesloten wel in orde.

Wanneer op je werk het internet niet meer werkt, kun je dan wel gewoon de server(s) benaderen?

Je geeft aan dat de uptime van de modem niet gereset wordt en dat KPN/XS4all zeggen dat de internet verbinding in orde is, misschien is dit ook wel zo.

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 16:42
Wie is er geweest van CSS (ik er wel een paar)
Als op het zelfde moment alles uit valt dan is het inderdaad op kantoor waar het mis gaat.

Je gebruikt, neem ik aan, een 46/5610 of een 46/5621 ?
Dit had inderdaad prima over UPC gekunt :)

Wat het probleem zou kunnen zijn is slechte bekabeling in de grond bij kantoor.
Laat KPN de verbindingen omleggen naar andere ader paren of laat men de bekabeling doormetern.
Pagina: 1