ervaringen met digitenne in de auto

Pagina: 1
Acties:
  • 2.986 views

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-11 20:01
dag beste mensen,

Ik ben inmiddels al een tijdje in het bezit van een 4 wielig monster om de wegen mee op te gaan,
Aangezien ik vaak in de auto zit voor wat langere ritten wil ik graag digitenne in de auto hebben,

Ik heb onderzoek gedaan en ben de Bullit dvb-t9000 / 450 tuner tegengekomen,

Ik ben op zoek naar ervaringen met dit apparaat, en algemeen digitenne onderweg

Deel uw ervaringen....

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-11 11:24

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik heb alleen ervaring met een laptopje icm een $10 dealextreme.com USB DVB-T adapter met bij behorende antenne.
Dit werkt niet zoals ik had gehoopt :)
Als je stil staat gaat het nog goed maar als je gaat rijden is het niet te kijken.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-11 20:01
hmm ja,

en bij mij is het de bedoeling dat digitenne aanstaat terwijl ik rij (eventueel met scherm uit, leuk voor achtergrond geluid)

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Wellicht overbodig om aan te geven, maar TV kijken onder het rijden lijkt me niet erg verstandig? Of ben je van plan het te gebruiken terwijl je stilstaat?

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Digitenne is daar niet voor gemaakt. Je moet inderdaad stil staan. Misschien dat de versie die KPN aanbiedt bij mobiele abonnementen beter werkt. Het is in ieder geval bedoeld voor mobiele apparaten.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

&#8595; volgende bericht hieronder &#8595;

shure-fan schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 02:06:
hmm ja,

en bij mij is het de bedoeling dat digitenne aanstaat terwijl ik rij (eventueel met scherm uit, leuk voor achtergrond geluid)
Radio aanzetten dan heb je toch ook een mooi achtergrond geluid.
Digitenne is niet aan te raden als je met de vrachtwagen of auto gaat rijden, op een boot wil het nog wel goed zijn.

Je kunt ook de Bullit DVB-T 702 nemen, een stuk goedkoper.

↓ volgende bericht hieronder ↓

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Marzman schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 02:20:
Digitenne is daar niet voor gemaakt. Je moet inderdaad stil staan.
Dat is niet 100% waar. Ik heb eens in een taxi gezeten en terwijl we reden linda de mol gekeken. Dat was sowieso live en zover mij bekend via DVB-T.

Maar ik kan me voorstellen dat daar wel specifieke hardware voor nodig is. In de trein is 't mij bijvoorbeeld ook nooit gelukt om 't met m'n DVB-T stick te doen terwijl we reden. En aan bereik kon dat niet liggen-- ik was op ongeveer 500 meter afstand van de DVB-T zender van KPN in Haarlem. (Helemaal bovenaan de KPN zendmast bij de IKEA, dat witte deel, zijn DVB-T antenne's.)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Luuk
  • Niet online
Ik heb zo'n mobiel 7" Lenco tv'tje met Digitenne maar daar valt het signaal weg zodra je boven de 30km/h komt ofzo.
Niet erg bruikbaar in de auto

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Zal ik dan maar opmerken dat het niet erg handig / verboden is om tv te kijken tijdens het rijden als je zelf achter het stuur zit?
paQ schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 08:50:
Ik had op bijna alle snelwegen stabiel beeld (NL1, 2, 3, commercieel iets minder hard) tot ca 140 km/uur.

Maar goed, het is ontzettend leip, dus ik heb het er weer uitgehaald. Ik reed bijna een keer 'tegen' een tunnel aan toen ik even afdwaalde van de weg. Heerlijk voor in de file echter, en passagiers. Maar je gaat toch vaker dan eens 'meegluren' en derhalve simpelweg gevaarlijk.
Bedankt voor het bewijzen van m'n punt :)

[ Voor 67% gewijzigd door Gunner op 30-06-2010 08:52 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

Ik heb ongeveer anderhalf jaar digitnne in mijn auto gehad. Dat was een jaar of 5 geleden alweer.
Met een tuner van Eastern (wat groter, maar passief gekoeld!)
Een antenne onder de dakrand vóór horizontaal, en een verticaal langs de achterruit.

Ik had op bijna alle snelwegen stabiel beeld (NL1, 2, 3, commercieel iets minder hard) tot ca 140 km/uur.

Maar goed, het is ontzettend leip, dus ik heb het er weer uitgehaald. Ik reed bijna een keer 'tegen' een tunnel aan toen ik even afdwaalde van de weg. Heerlijk voor in de file echter, en passagiers. Maar je gaat toch vaker dan eens 'meegluren' en derhalve simpelweg gevaarlijk.

De Eastern tuners kostten trouwens ook de wereld niet, en presteerden een stuk beter dan het dure Hirschmann.

edit:
dit is trouwens echt een perfecte DVB-T tuner met conax slot (voor digitenne) voor hoge snelheden:
Afbeeldingslocatie: http://www.auto-wereld.com/imagesDB/800/56617181256_tv.jpg
ca 30x20x8 cm en vrij gewichtig trouwens

[ Voor 13% gewijzigd door paQ op 30-06-2010 09:02 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• paQ
  • Nu online

paQ

Gunner schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 08:46:
Zal ik dan maar opmerken dat het niet erg handig / verboden is om tv te kijken tijdens het rijden als je zelf achter het stuur zit?

[...]

Bedankt voor het bewijzen van m'n punt :)
niet handig en gevaarlijk is het zeker. Maar ik vraag me af of het letterlijk *verboden* is.

Je kan uiteraard wel worden beboet als je rijgedrag er danig onder lijdt of gevaarzetting oplevert omdat je je ogen meer op je scherm hebt dan op de weg. Maar dat geldt voor alle handelingen in de auto die niets direct met autorijden te maken hebben.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:27

ralpje

Deugpopje

shure-fan schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 02:06:
(eventueel met scherm uit, leuk voor achtergrond geluid)
Koop een radio.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

paQ schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 09:05:
[...]

niet handig en gevaarlijk is het zeker. Maar ik vraag me af of het letterlijk *verboden* is.
Artikel 5? Het kapstok-artikel? ;)

• paQ
  • Nu online

paQ

staat daar in: je mag geen tv kijken tijdens het besturen van een auto?

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Nee ,daarom is het ook een kapstokartikel. Artikel 5 zegt dat je geen dingen mag doen die jezelf of anderen in gevaar kunnen brengen:
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.

[ Voor 4% gewijzigd door AtleX op 30-06-2010 09:40 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

paQ schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 09:37:
staat daar in: je mag geen tv kijken tijdens het besturen van een auto?
Zoals AtleX terecht aangeeft, het is een 'kapstokartikel' omdat je er van alles aan kan hangen ;)

• paQ
  • Nu online

paQ

AtleX schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 09:39:
Nee ,daarom is het ook een kapstokartikel. Artikel 5 zegt dat je geen dingen mag doen die jezelf of anderen in gevaar kunnen brengen:

[...]
nee dat snap ik.
dat had ik ook al aangegeven.

Alleen als er geen reden is tot vermoeden dat je afgeleid bent of dergelijk rijgedrag vertoont, is er niets aan het handje toch?

• MR_VIPER
  • Laatst online: 07-11 14:58

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Nu inhoudelijk. Ik heb momenteel een Hirschmann Car-TV set in de auto zitten. Generation 2 met aktieve antenne's. Ik vind het prima werken. Helaas worden er nu veel stalen geluidschermen geplaatst en dat beinvloed onderweg de uitzendingen best wel. Ook zijn er nog best black spots te vinden op de nderlandse wegen. Werkt het dan werkt het in mijn ogen goed. Ik ben er dan ook heel tevreden mee. Momenteel gebruik ik alleen de FTA kanalen. Maar heb wel een test ook gedaan met de vrije week van digitenne en alles was prima te volgen.

*empty*

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

paQ schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 09:54:
[...]

nee dat snap ik.

Alleen als er geen reden is tot vermoeden dat je afgeleid bent of dergelijk rijgedrag vertoont, is er niets aan het handje toch?
Nou goed, als jij liever tegen een betonnen pijler aan knalt tijdens het autorijden omdat je naar NLD1 zit te kijken, be my guest. Ik had gehoopt dat je wat redelijker zou zijn omdat je zelf die ervaring bijna hebt gehad. Waarom altijd het probleem omdraaien? :?
Devil schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 10:43:
[...]

Als het dan maar een betonnen paal is en niet een gezin dat met pech langs de snelweg staat...
Inderdaad.

[ Voor 26% gewijzigd door Gunner op 30-06-2010 10:44 ]

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

[...]

nee dat snap ik.

Gunner schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 10:36:
[...]

Nou goed, als jij liever tegen een betonnen pijler aan knalt tijdens het autorijden omdat je naar NLD1 zit te kijken, be my guest. Ik had gehoopt dat je wat redelijker zou zijn omdat je zelf die ervaring bijna hebt gehad. Waarom altijd het probleem omdraaien? :?
Als het dan maar een betonnen paal is en niet een gezin dat met pech langs de snelweg staat...
Het nare van dit soort dingen is dat je iedereen om je heen in gevaar brengt, dat je zelf niet zoveel om je leven geeft is tot daar aan toe, maar de kans dat anderen het slachtoffer worden van jouw roekeloze gedrag is enorm.

Daarnaast vind ik het feit dat het niet letterlijk verboden is nogal een lomp argument.

[ Voor 40% gewijzigd door Devil op 30-06-2010 10:47 ]

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• paQ
  • Nu online

paQ

Gunner schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 10:36:
[...]

[...]

Inderdaad.
ja ik ben elke dag weer treurig dat het niet gelukt is :? |:(

Jij stelt dat het verboden is.
En dat betwijfel ik... that's all.

Ieder moet die afweging zelf maar maken of men het wil of niet. Ik heb het geprobeerd, afgewogen en besloten dat het gewoonweg niet veilig is en zelfs gevaarlijk, ook voor anderen.
Het enige tv beeld wat er nog in de auto zit, is een hoofdsteun dingetje voor de lange stukken voor mijn dochtertje dat ze wat afleiding heeft.

Edit:
@ Devil: je kunt het lomp vinden, maar als er wel iets in is momenteel voor in de auto dan zijn het wel de radio's waarop je "zo handig" een DVD kunt kijken :{ .
Zolang tv voorin de auto niet verboden wordt tijdens het rijden, dan zullen mensen het blijven installeren. Zo simpel werkt het nou eenmaal, daar is niets lomps aan.

[ Voor 25% gewijzigd door paQ op 30-06-2010 10:52 ]

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

paQ schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 10:47:
@ Devil: je kunt het lomp vinden, maar als er wel iets in is momenteel voor in de auto dan zijn het wel de radio's waarop je "zo handig" een DVD kunt kijken :{ .
Zolang tv voorin de auto niet verboden wordt tijdens het rijden, dan zullen mensen het blijven installeren. Zo simpel werkt het nou eenmaal, daar is niets lomps aan.
De mensen die ik ken met zo'n systeem zeggen dat TV niet werkt als de auto rijdt. Maar dat zijn ook de mensen die dealers vragen dit aan te passen. Het probleem ligt niet bij het systeem, maar bij de gebruikers.
paQ schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 10:47:
Jij stelt dat het verboden is.
En dat betwijfel ik... that's all.
Heb het even nagezocht, en het is idd niet verboden. Maar als een agent jou ziet tv kijken tijdens het rijden denk ik wel dat hij je op basis van artikel 5 kan bekeuren.

[ Voor 26% gewijzigd door Gunner op 30-06-2010 10:57 ]

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:30
[...]

nee dat snap ik.

Dan kan je datzelfde toch scharen onder niet handsfree bellen in de auto?

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Harry
  • Laatst online: 13-12-2024
Gunner schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 10:54:
De mensen die ik ken met zo'n systeem zeggen dat TV niet werkt als de auto rijdt. Maar dat zijn ook de mensen die dealers vragen dit aan te passen. Het probleem ligt niet bij het systeem, maar bij de gebruikers.
Het probleem is simpelweg het te weinig gebruiken van gezond verstand. Daar kan je je mening over geven (of opdringen), maar de keus hoe/waar te plaatsen en hoe/waar/wanneer te gebruiken, ligt toch bij de eindgebruiker zijn/haar gezonde verstand. De TS vraagt of de mogelijkheid bestaat. Dat er voor en/of tegenstanders van zijn moge duidelijk wezen (en dat is 't ondertussen ook wel, paQ kan de voors/tegens uit 1,5 jaar ervaring neerleggen en doet dat).

DVB-T werkt rijdend met 1 antenne overigens niet bijzonder goed zoals ook al is opgemerkt. Je zal (zoals paQ ook gehad heeft) een systeem met 2 (actieve) antennes moeten gebruiken.

BMW 535D

• paQ
  • Nu online

paQ

dat laat ik aan de knappe koppen over die niet-handsfree bellen ook explicitet verboden hebben.
maar ja, dat zou imo wel moeten ja.
net zoals make-up aanbrengen tijdens het rijden

@ Gunner:
net zoals bijna alle inbouw nav systemen niet te programmeren zijn tijdens beweging, zo is het ook met tv systemen. Fabrikanten doen dit puur om in elk geval geen claim aan de broek te krijgen. Het is niet meer dan een disclaimer. Het ene apparaat schakelt namelijk "uit" bij 5 km/u, een ander pas bij 30.
Harry schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 11:10:
[...]

DVB-T werkt rijdend met 1 antenne overigens niet bijzonder goed zoals ook al is opgemerkt. Je zal (zoals paQ ook gehad heeft) een systeem met 2 (actieve) antennes moeten gebruiken.
yep, ik weet ook niet precies hoe het technisch nou zit, maar het heeft met terretische bubbles te maken geloof ik.De antennes moet samen kunnen werken om al bewegende toch sterk genoeg signaal te handhaven. Of wellicht af te wisselen... geen idee daarvan.
De eastern werkte iig boven verwachting goed, en deed het volgens de installateur ook een stuk beter dan de veel duurdere Hirschmann

(600 vs 950 oid destijds)

[ Voor 41% gewijzigd door paQ op 30-06-2010 11:13 ]

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik zou op zich nog wel een keer zo'n Chinese Windows CE "autoradio" willen. Die hebben al die meuk en maken zich niet zo druk over claims. Misschien dat ze in de toekomst nog wel op Android gaan draaien, dat zou nog beter zijn :)

/▌

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-11 22:27
Ik heb ook zitten kijken naar DVB tv'tjes voor in de auto en vraag me af waarom sommige modellen wel geschikt zijn voor tijdens het rijden en andere niet. Waarom is deze Dyon tv bijvoorbeeld geschikt voor snelheden tot 100 km/u terwijl het alleen een ingebouwd telescoopantennetje heeft en zijn sommige duurdere modellen met externe antennes weer niet geschikt voor tijdens het rijden?

• paQ
  • Nu online

paQ

ik zou het met een korreltje zout nemen. En als je echt digitenne wilt kijken, moet je toch een conax geschikt apparaat zoeken.

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-11 17:16
Het gaat er om dat apparaten die rijdend te gebruiken zijn twee tuners hebben, en dus ook vaak 2 antennes. De techniek heet Diversity. Het signaal van beide antennes wordt dan gebundeld waar een stabiele DVB-T mux uitkomt.

Pinnacle heeft geloof ik een Diversity DVB-T stick, voor diegenen die het op de laptop willen gebruiken. Werkt best aardig, al heb ik in de auto meer van Slingplayer gebruik gemaakt. Was ideaal, de Tour de France kijken via NED 1 terwijl je met 120KM/h over de snelweg raast in Zweden (en nee ik reed niet, als ik reed stond 3FM of Radio 1 aan via een webstream)

• Marzman
  • Niet online

Marzman

CyBeR schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 05:34:
[...]

Dat is niet 100% waar. Ik heb eens in een taxi gezeten en terwijl we reden linda de mol gekeken. Dat was sowieso live en zover mij bekend via DVB-T.

Maar ik kan me voorstellen dat daar wel specifieke hardware voor nodig is. In de trein is 't mij bijvoorbeeld ook nooit gelukt om 't met m'n DVB-T stick te doen terwijl we reden. En aan bereik kon dat niet liggen-- ik was op ongeveer 500 meter afstand van de DVB-T zender van KPN in Haarlem. (Helemaal bovenaan de KPN zendmast bij de IKEA, dat witte deel, zijn DVB-T antenne's.)
Misschien had je het stuk mee moeten quoten wat ik schreef over de mobiele variant van KPN ;)

/▌

• klaasis
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 30-11-2022
Ik rijd al sinds 1999 met tv in de auto allereerst analoog aangevuld met een videorecorder en later met de hele evolutie aan technologie meegedaan. In 2005 overgestapt op digitenne met verschillende tuners. De antennes waren allereerst geplaatst tegen de voorruit en achterzijruit, maar sinds mijn voorlaatste auto in de bumpers.
Mijn ervaringen zijn goed en afhankelijk van de plaats in Nederland en weer kun je tot 160-200 km/h gewoon TV-kijken.
Ik ben aan het kijken naar een nieuwe generatie omdat de M-use die ik tot nu toe heb gebruikt is wat traag in de overgang tussen gebieden. Ik zou het graag net als met de radio (RDS) naadloos in elkaar laten over gaan.....

Verwijderd

klaasis schreef op zondag 25 februari 2018 @ 12:15:
Mijn ervaringen zijn goed en afhankelijk van de plaats in Nederland en weer kun je tot 160-200 km/h gewoon TV-kijken.
:F

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:45

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Modbreak:Speciaal registeren om een topic met een laatste reactie uit 2010 te kicken... Het is maar wat je met zondag doet :F

Dit topic gaat nu in ieder geval op slot.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.