Naast mijn gamesysteem wil ik graag een nieuwe monitor hebben staan, want momenteel speel ik op een 19" 1440x900 schermpje (
pricewatch: LG Flatron W1934S-BN) welke mij qua resolutie, grote en responstijd tegen begint te vallen (Responstijd is 16ms, ondanks dat de site 5ms zegt >.>)
Deze eisen stel ik aan het scherm:
Minimaal 24" groot
Minimale resolutie van 1920x1080 (Hoger = Beter)
Minimaal deze aansluitingen:
• VGA - Laptop van school komt erachter
• HDMI - Xbox-360 komt erachter
• DVI-D of 2e HDMI - PC komt erachter.
Maximale responstijd van 2ms
De optie om een headset/speakerset aan te sluiten op het scherm, om audio vanaf HDMI te kunnen beluisteren.
Na een hele zooi sites/reviews ect afgestruint te zijn ben ik eigenlijk op deze 5 uitgekomen:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Asus VK278Q | € 236,92 | € 236,92 |
1 | Iiyama ProLite B2409HDS-1 | € 217,57 | € 217,57 |
1 | LG Flatron W2442PA-BF | € 207,90 | € 207,90 |
1 | LG W2453V-PF | € 194,20 | € 194,20 |
1 | Medion Akoya P56005 | € 249,- | € 249,- |
Bekijk collectie
Importeer producten | Totaal | € 1.105,59 |
Even van boven naar beneden wat ik denk:
1, Asus: Lekker groot scherm van 27" hij heeft alle features welke ik graag wil, en led belichting is ook een leuk extra'tje. De webcam is leuk meegenomen, maar is niet iets wat ik specifiek wil. De contrast ratios zijn goed en alle aansluitingen zijn er, zelfs Displayport. Zodat ik hem later eventueel aan mijn HD5770 kan hangen samen met twee andere schermen, zonder een (actieve) converter erbij moet kopen. (2x het scherm wat ik nu al heb, zusje heeft er ook 1 van welke ook word vervangen)
(Zusje heeft hetzelfde scherm ook nog eens. Welke ook word vervangen)
Het enige waar ik me zorgen om maak is de Dot Pitch. Want met 81PPI zullen pixels (denk ik, geen ervaring) wat groot uitvallen.
2, Liyama: Lijkt mij een goede all-around monitor, met de eisen die ik graag wil. Geen ervaring met het merk though.
3, LG Flatron: Zeer goed all-around scherm, vind hem erg mooi en ook hardwareinfo.nl heeft hem een award uitgereikt. Mooi strak scherm.
4, LG W245: Lijkt ook gewoon alles te leveren net als de flatron. Alleen is het scherm niet in hoogte verstelbaar.
5, Medion: Het scherm heeft een mooie resolutie en is qua maat perfect (25 - 27"), en verder ook alles wat ik graag wil. Maar er zijn twee dingen die me zorgen maken:
• , Ik lees in reviews dat het +- een uur duurt voordat de contrast pas goed tot zijn recht komt. Vind ik toch wat lang (ondanks dat ik het denk ik niet ga merken.. Huidige scherm heeft een statische ratio van 700:1

).
• , Ik kan nergens vinden of hij ook een Audio OUT heeft.. Op de medion site staat Audio IN. En reviews helderen dit ook niet echt op..
Wat ga ik straks doen met het scherm:
• Gamen op de hoogst mogelijke resolutie (no worries, mn HD5770 word met een paar maanden vervangen door een HD6xxx kaart)
• Beeldmateriaal (Films, Rips ect) in 720p en 1080p kijken.
• Xbox-360 op 1920x1080p, maar 2 zwarte balkjes boeien mij niet zo zeer. Dus 1920x1200 of 2048x1152 maken niet echt uit.
• Fotobewerking, maar dit in mindere mate als gamen en 1080p content bekijken.
Welk scherm zouden jullie mij aanraden? Eventueel een ander scherm kan ook, maar de eisen blijven hetzelfde.
Budget: 250 euro, max 260 euro inclusief verzendkosten. Goedkoper is beter, maar ik lever liever niet in op kwaliteit door goedkoper te nemen.. Mijn ervaring met computerhardware is bijna altijd zo dat Goedkoop, Duurkoop is! (neem Sweex voedingen bijvoorbeeld

)
[
Voor 9% gewijzigd door
D4NG3R op 27-09-2010 23:10
]