Infectious schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 16:01:
Hallo Tweakers,
een kleine repost hier, ik had dit al in een andere post geplaatst, maar bij nader inzien lijkt dit me een veel betere plaats. Ik ben van plan mijn huidige game systeem te upgraden, waarbij ik nog wel een aantal onderdelen wil hergebruiken. Allereerst, ik zal het systeem vooral gebruiken om te gamen. Nieuwe (meestal high end) games speel ik vrijwel allemaal, en het liefst ook op hoge instellingen. Denk hierbij aan games van de laatste tijd als Bad Company 2, Assassin's Creed II, CoD e.d. Ik speel ook wel met een behoorlijke regelmaat mmorpgs, maar het lijkt me dat die dan uiteraard ook prima gespeeld kunnen worden. Verder gebruik ik de computer niet al te veel voor andere veel vragende dingen, denk ik zo. Ik overweeg te overclocken, maar indien het gebeurd zal het niet zwaar gebeuren. Ik ben niet van plan SLI of Crossfire te gebruiken, maar de mogelijkheid is altijd welkom. Over het algemeen maak ik gebruik van een wireless internet connectie.
Ik ben van plan mijn systeem zelf te assembleren, dus losse onderdelen zijn prima. Ook bestel ik ze het liefst via internet.
Het systeem dat ik nu sinds 2 jaar heb:
Case: Cooler Master CM 590 met 4 fans
Mobo: Asus P5K SE
CPU: Intel E8400
GFX: XFX GF8800 GTX 768MB
Memory: Kingston 4GB DDR2 (2x2GB) PC6400 800Mhz CL5
HD: Samsung Spinpoint F1 750GB
PSU: Corsair 650TX
Monitor: Samsung Syncmaster 226BW (22inch)
Hiervan lijkt het me dat ik de behuizing, de PSU, de monitor en de harde schijf zou kunnen blijven gebruiken, tenzij jullie dat sterk afraden, wat ik graag zou horen.
Ik ben dus opzoek naar een nieuw moederbord en daarbij nieuw ram geheugen, een nieuwe processor en een nieuwe videokaart.
Waar ik tot nu toe zelf op ben gekomen (deels via de bestbuyguides) is een AMD II X4 955 Black Edition, zeker aangezien deze maar een paar euro duurder is dan de 945 en ik misschien wel wat wil overclocken. De X6 uit de midrange leek mij niet echt een goed alternatief voor de hogere prijs, aangezien de cores niet benut zullen worden. Als er een ander goed alternatief is, hoor ik het graag. Intel heb ik ook geen problemen mee.
Qua moederbord weet ik het nog niet zo, ik heb een tv kaart die ik graag wil blijven gebruiken die een PCI slot nodig heeft, verder heb ik eigenlijk niet echt wensen. USB 3.0 en SATA-600 zijn vast erg mooi, maar ik weet niet hoeveel gebruik ik er nu van ga maken. Zou dus niet ongewenst zijn, maar niet 100% nodig. Wifi zou ook fijn zijn, maar weer, niet echt nodig.
Qua ram weet ik het al helemaal niet, als ik het zo lees in de bestbuyguide kan ik het beste met een goedkoop 4gb ddr3 setje gaan, zoals de daar genoemde.
Qua videokaart raadt men in de BBG een HD 5850 aan, maar voor ruim 70 euro's minder heb je al een 460 GTX. Als ik het goed begrijp, is het performance verschil niet zo verschrikkelijk groot. Als ik voor die zou gaan, moet ik dan de extra eurotjes neerleggen voor een 1gb versie? Of toch een andere kaart?
Als laatste moet ik nog opzoek naar een kopie van windows 7, en dus wel x64. Ik denk dat ik maar een OEM moet aanschaffen?
Mvg