[BBG aanschaf] Gamesysteem juli-augustus 2010 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 58 Laatste
Acties:
  • 159.897 views

Onderwerpen

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
pricewatch: XFX HD5830

Heb deze pc van iemand overgekocht, vandaar. Anders had ik er wel gelijk een HD 5850 ingezet, maar ik ben hier absoluut niet blij mee. Hoe kan het dat een kaart van 200 euro Split/Second niet eens op high kan draaien :o

T kan ook liggen aan mijn 5400 rpm harde schijf natuurlijk maar dat weet ik niet zeker.

Verwijderd

aex351 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:47:
[...]

Je bent zelf nu kortzichtig bezig. Jij geeft aan dat het maar een paar procent is. Toon dat maar eens aan. Ik baseer mijn opmerking op een eigen ervaring en gebruikservaringen. Kortom, jij wil argumenten met onderbouwde onderzoeksgegevens, maar zelf doe je dat niet. Volgens mij zijn die gegevens niet eens beschikbaar voor consumenten. Dus dan is het al helemaal krom om als argument te gebruiken dat zonder onderzoeksgegevens je geen conclusie kan trekken uit gebruikerservaringen.
Ook nog geen wetenschapper merk ik. Als je iets claimt moet je ook met gegevens komen. Jij komt niet met gegeven, jij verspreid FUD. Klaar. Ik kan je linken naar de reviews dat het prima voedingen zijn met zeer goeie cijfers.

Afbeeldingslocatie: http://www.dula.tv/blog/wp-content/uploads/2009/06/i-can-haz-baseball.png

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2010 19:21 ]

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:13

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Er zijn inderdaad rapporten dat de HX620W last kon hebben van coil whine. De huidige HX serie is echter van een volledig ander bouw. Zonder bewijs stellen dat je de HX650 niet moet kopen omdat de HX620 flaws had is dan ook onzinnig.

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Tc-Chub schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:10:
pricewatch: XFX HD5830

Heb deze pc van iemand overgekocht, vandaar. Anders had ik er wel gelijk een HD 5850 ingezet, maar ik ben hier absoluut niet blij mee. Hoe kan het dat een kaart van 200 euro Split/Second niet eens op high kan draaien :o

T kan ook liggen aan mijn 5400 rpm harde schijf natuurlijk maar dat weet ik niet zeker.
Dit is geen ervaringen- of problementopic.

• ZwartR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:40
Sorry, maar zit ik in het goede topic met mijn vragen?

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
:Y

• yonathan
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-08 16:37
Even een Vraag is een Seasonic M12II Bronze 520W
Toereikend voor 2 Radeon HD 4850's ?

• PhrancK
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-11 10:37
Blue-Tiger schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 13:15:
Nou, Chieftec is een B-merk als het gaat om voedingen. Mijn vorige post was niet erg informatief moet ik toegeven. Mocht je de bestelling nog kunnen veranderen zou ik bijvoorbeeld deze voeding pakken:

http://azerty.nl/8-1073-2...c-m12ii-620bronze-vo.html

Denk dat je dat gewoon even bij de ks kunt vragen per mail oid. En die 620 Watt is sowieso voldoende, hoef je je geen zorgen over te maken.

[...]

Maar ald Ed gelijk heeft, zal het wel kunnen. 't Is een beetje een impuls om nee te zeggen tegen Chieftec spul ;)

edit:
Ed lijkt idd gelijk te hebben wbt die CWT build... Dus het zou een prima voeding moeten zijn om mee te werken. Maar als je al een Seasonic had gekozen zit je sowieso wel goed.
zat ook te twijfelen, maar heb wat reviews gelezen en volgens mij moet het wel een prima voeding zijn
Dit is ook een redelijk goede review: http://www.xbitlabs.com/a...chieftec-psu-roundup.html

In prijs verschilt het ook wel wat met een Antec. Zouden jullie het risico durven te nemen vergeleken met de Antec? (Chieftec Super CFT-750-14CS = nu 76 euro) Persoonlijk vind ik namelijk 100 euro veel voor een voeding, maar zoek wel de balans naar goede kwaliteit :)

• yonathan
Toereikend voor 2 Radeon HD 4850's?

• Gietijzer
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-01-2024
Ik sta op het punt een systeem i7 870, ati 5870, p55 mobo en 8gb geheugen aan te schaffen.
Ik vraag me af of de 8gb overkill is. zal verder niet gaan overclocken oid maar heb het idee dat 4 gb zo weinig is. heb ik nu namelijk ook. en systeem is inmiddels ruim 3 jaar oud.

thnx voor de reactie.

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:24
yonathan schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:35:
Toereikend voor 2 Radeon HD 4850's?
ATi raad 550Watt aan voor 4850 in CF en dat is een advies dat ook geld voor de gebruikers van een hakkie-takkie voeding.
Die Seasonic zal het dus echt wel aan kunnen.
(Aangenomen dat je niet 12 fans, 7 HDD's, 5 DVD-RW's etc. er op aan sluit).

Volgens deze Tom's Hardware test trekt een HD 4850 zo'n 109.6 Watt onder full load.
Dan heb je iig een getal waar je zelf verder mee kan gaan rekenen.

(OT; Dubbelposten wordt overigens niet gewaardeerd, niet meer doen dus).

Romanes eunt domus | AITMOAFU

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
PhrancK schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:28:
[...]
In prijs verschilt het ook wel wat met een Antec. Zouden jullie het risico durven te nemen vergeleken met de Antec? (Chieftec Super CFT-750-14CS = nu 76 euro) Persoonlijk vind ik namelijk 100 euro veel voor een voeding, maar zoek wel de balans naar goede kwaliteit :)
Dat is dan weer een PSU die je netjes moet laten liggen :) Je kunt €100 veel vinden, maar een goede voeding is de basis voor een stabiel systeem.

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Gietijzer schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:58:
Ik sta op het punt een systeem i7 870, ati 5870, p55 mobo en 8gb geheugen aan te schaffen.
Ik vraag me af of de 8gb overkill is. zal verder niet gaan overclocken oid maar heb het idee dat 4 gb zo weinig is. heb ik nu namelijk ook. en systeem is inmiddels ruim 3 jaar oud.

thnx voor de reactie.
Als 8GB nut had, dan was je het hier wel vaker tegengekomen in de adviezen. :P

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:31

aex351

I am the one

Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:19:
[...]

Ook nog geen wetenschapper merk ik. Als je iets claimt moet je ook met gegevens komen. Jij komt niet met gegeven, jij verspreid FUD. Klaar. Ik kan je linken naar de reviews dat het prima voedingen zijn met zeer goeie cijfers.

[afbeelding]
Ik heb niet gezegd dat ik een wetenschapper ben of dat jij dat bent. Ik geef aan dat jij als argument gebruikt dat argumenten onderbouwt moeten worden met onderzoeksrapporten (iets dat jijzelf niet doet). Die er voor consumenten dus niet zijn. Daarom baseer ik mij (en de rest van de mensen) op gebruikerservaringen en reviews. Er zullen vast ook positieve reviews zijn. Maar daar gaat het nu niet om. Alles wat samengesteld wordt is gebaseerd op gebruikerservaringen en reviews. Maar in jouw beleving tellen de negatieve berichten minder mee. Dat is dan toch prima. Jouw keus.

Modbreak:[knip...]
Als je niet meer op argumenten kunt discussieren, post dan niets. Door op de man te spelen verspeel je hier in no-time je krediet.
Gietijzer schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:58:
Ben van mening van niet. Zelf vind ik 6GB op dit moment meer dan voldoende. Waarvan nu, tijdens het schrijven van dit stuk, 40% van in gebruik is. Volgens mij doet IE8 weer vreemd. Maar goed. Het kan nooit kwaad. Maar waarom een 5870 en geen 460?

[ Voor 6% gewijzigd door Edmin op 10-08-2010 23:53 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

• Wazzaaaaa
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-08-2022
knip... verkeerde topic

[ Voor 99% gewijzigd door Edmin op 10-08-2010 21:48 ]

Verwijderd

aex351 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 21:06:
[...]

Ik heb niet gezegd dat ik een wetenschapper ben of dat jij dat bent. Ik geef aan dat jij als argument gebruikt dat argumenten onderbouwt moeten worden met onderzoeksrapporten (iets dat jijzelf niet doet). Die er voor consumenten dus niet zijn. Daarom baseer ik mij (en de rest van de mensen) op gebruikerservaringen en reviews. Er zullen vast ook positieve reviews zijn. Maar daar gaat het nu niet om. Alles wat samengesteld wordt is gebaseerd op gebruikerservaringen en reviews. Maar in jouw beleving tellen de negatieve berichten minder mee. Dat is dan toch prima. Jouw keus.
Lol, je baseert je op gebruikservaringen en reviews. Dus als ik je een hele stapel positieve laat zien, dan zegt dat iets kwantitatiefs over het product? Dus als ik net zo veel positieven vind dan hef ik jouw negatieve reviews op? Of ga je dan ook bij je zelf afvragen of het maar een klein aandeel is, een maandag morgen model, een slechte batch of misschien pech dat je mensen hebt die meer klagen. Nee, bij meneer tellen die dingen niet mee, alles is daarvan dan direct slecht. Daarbij: De bewijs last ligt bij jouw: Jij claimt hier iets, ik niet. Ik ondermijn wat je zegt gewoon met gerede twijfel. Helaas kom jij dan niet eens met feiten, maar ga je gewoon door met hear say. Jammer gewoon.
In reactie op jouw afbeelding vind ik dit ook een passende: http://img106.imageshack.us/img106/3223/arguing3qa.jpg
Vind het niet erg om voor een rtard uit gemaakt te worden, als ik mensen weerhoud van slecht advies aan te nemen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2010 23:47 ]

• PhrancK
Edmin schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 21:00:
[...]

Dat is dan weer een PSU die je netjes moet laten liggen :) Je kunt €100 veel vinden, maar een goede voeding is de basis voor een stabiel systeem.
Hoi Ed_L en andere tweakers, ik waardeer je comments en hulp hier op het forum erg en neem veel dingen aan van ervaren tweakers hier, maar ik zou in deze toch graag willen weten waarom dit volgens je een voeding is om niet te gebruiken aangezien je geen beweegreden opgeeft (beetje challengen :) )

Zover ik heb begrepen is de review die ik eerder posten goed. Nu is 1 goede review uiteraard niet alles zeggend zoals bovengaande discussie gaande is, maar ik heb ook begrepen dat de geselecteerde Chieftec Super Series CFT-750 gebouwd wordt door CWT (Channel Well Technologies) welke de voedingen daadwerkelijk bouwt en verkoopt aan A-merken als Antec, Corsair e.d. en dus Chieftec. Verder gebruikt de Chieftec het PSH platform welke schijnbaar gelijk is aan een Corsair TX750 wat wel algemeen beschouwd wordt als een goede voeding.

Nogmaals, begrijp me goed, ik ben geen voeding expert, heb deze info van andere 'experts' maar zoek dit graag nog even goed uit vanwege het volgende:
Bovenstaande Chieftec voeding heb ik namelijk al besteld en dit dus beter van te voren had moeten onderzoeken :p (spijt nu) maar mijn bestelling is nog in behandeling dus ik zit momenteel in dubio of ik door alle moeite zal gaan om in mijn geplaatste order de voeding nog te veranderen en bij te betalen of dat ik laat wat het is, neem ik het risico met een iets mindere voeding en door ga met mijn huidige bestelling :) Dat risico van iets mindere voeding probeer ik voor mezelf in kaart te brengen :P

Long story short, raad je de Chieftec voeding af vanwege het merk of ervaringen/reviews/andere reden?

Thanks again!

[ Voor 3% gewijzigd door PhrancK op 11-08-2010 00:37 ]

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik denk niet dat die een goede reden kan geven, ik weet het eigenlijk wel zeker. ;)

Want deze week zei dezelfde persoon nog dat hij het wel een goede voeding vond en hem zelf al eens in de BBG heeft gestopt, alleen had die toen een ander naampje (Corsair TX750W)

Als ik zou even lees lijk jij ook meer verstand van voedingen te hebben. :p

Voeding is trouwens wel EOL, dus leverbaarheid wordt steeds minder.

[ Voor 73% gewijzigd door -The_Mask- op 11-08-2010 00:36 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:08
Waarom spijt? Of moet iedereen in een Rolls Royce rijden? Als je tegen een boom knalt, ben je net zo dood als in een Panda hoor. ;)

Het punt is, je hebt voedingen en je hebt voedingen maar je hoeft niet perse het beste van het beste te nemen, daar onder is ook prima. Als je gewoon een degelijk sub-top merk neemt, is het ook goed. Het wordt hier vaak overdreven dat je PC meteen doorbrandt als je niet de beste en duurste voeding neemt maar dat is natuurlijk niet waar. En dan heb ik het niet over een hakkie takkie voeding van 30 euro maar gewoon degelijke mid-range merken die al jaren meedraaien.

• -The_Mask-
  • Niet online
Blue-Tiger schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 13:15:
Nou, Chieftec is een B-merk als het gaat om voedingen.
Juist, als Chieftec een B-merk is hebben we bijna geen A-merk fabrikanten meer.
edit:
Ed lijkt idd gelijk te hebben wbt die CWT build... Dus het zou een prima voeding moeten zijn om mee te werken. Maar als je al een Seasonic had gekozen zit je sowieso wel goed.
Hij gelijk? Hij lult mij na....
:P

AMD Nieuwsdiscussie

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
PhrancK schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 00:28:
[...]
Zover ik heb begrepen is de review die ik eerder posten goed. Nu is 1 goede review uiteraard niet alles zeggend zoals bovengaande discussie gaande is, maar ik heb ook begrepen dat de geselecteerde Chieftec Super Series CFT-750 gebouwd wordt door CWT (Channel Well Technologies) welke de voedingen daadwerkelijk bouwt en verkoopt aan A-merken als Antec, Corsair e.d. en dus Chieftec. Verder gebruikt de Chieftec het PSH platform welke schijnbaar gelijk is aan een Corsair TX750 wat wel algemeen beschouwd wordt als een goede voeding.
Nee, je hebt je onderzoek prima gedaan. Ik was eerder zelf abuis met een ander model.
Long story short, raad je de Chieftec voeding af vanwege het merk of ervaringen/reviews/andere reden?
Het is zeker geen slechte koop. :)
-The_Mask- schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 00:41:
[...]
Hij gelijk? Hij lult mij na....
:P
Don't flatter yourself. We lullen allebei een webpagina na, jij was alleen de eerste die hem vond :P
* Edmin zal de eerste zijn om toe te geven dat hij het nieuws op het gebied van voedingen niet volgt.

[ Voor 17% gewijzigd door Edmin op 11-08-2010 00:47 ]

• -The_Mask-
  • Niet online
Edmin schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 00:45:
[...]

[/]
Nee, je hebt je onderzoek prima gedaan. Ik was eerder zelf abuis met een ander model.
Welke Turbo, precies hetzelfde design en Nitro is PSHII, voor de rest hebben ze geen andere 750W voeding. ;)

Bedoel je niet dat je eigenlijk helemaal geen onderzoek hebt gedaan? >:)

AMD Nieuwsdiscussie

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Ik bedoel dat ik een stuk tekst in gedachten had, dat op een andere voeding sloeg.
Heb je weer last van je overdrijfknobbel vanavond? :+

• aex351

aex351

I am the one

Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 23:46:
[...]

Lol, je baseert je op gebruikservaringen en reviews. Dus als ik je een hele stapel positieve laat zien, dan zegt dat iets kwantitatiefs over het product? Dus als ik net zo veel positieven vind dan hef ik jouw negatieve reviews op? Of ga je dan ook bij je zelf afvragen of het maar een klein aandeel is, een maandag morgen model, een slechte batch of misschien pech dat je mensen hebt die meer klagen. Nee, bij meneer tellen die dingen niet mee, alles is daarvan dan direct slecht. Daarbij: De bewijs last ligt bij jouw: Jij claimt hier iets, ik niet. Ik ondermijn wat je zegt gewoon met gerede twijfel. Helaas kom jij dan niet eens met feiten, maar ga je gewoon door met hear say. Jammer gewoon.

[...]

Vind het niet erg om voor een rtard uit gemaakt te worden, als ik mensen weerhoud van slecht advies aan te nemen.
Nou nou. Gaat die nu over mij of over mijn mening. Ik krijg een modbreak omdat ik zogezegd op de persoon speel terwijl jij degene bent die telkens over mij begint. En vervolgens ga je gewoon verder. Dat is toch nergens voor nodig.

• -The_Mask-
  • Niet online
Nee ik ga naar bed, overigens vaak genoeg heb ik het niet van een andere site hoor. Kom maar eens wat vaker op Jonnyguru forums. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Ik ben wel gek. Ik heb het al druk genoeg met dit forum. Een rode nick, twee hoofdgroepen om te runnen en een BBG taak vreten nogal wat tijd. En dat gaat ten koste van de tijd om het www naar nieuws af te struinen. :'(
Op XS ben ik ook al bijna niet meer actief.

[ Voor 10% gewijzigd door Edmin op 11-08-2010 00:54 ]

• -The_Mask-
  • Niet online
Arme stakker, ik ben ook bijna nooit meer op XS, Rage3D, Beyond3D en de site's die ik nog vergeet.

AMD Nieuwsdiscussie

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Edmin schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 00:45:
[...]
* Edmin zal de eerste zijn om toe te geven dat hij het nieuws op het gebied van voedingen niet volgt.
* Fid3lity zal de tweede zijn om toe te geven dat hij het nieuws op het gebied van voedingen niet volgt.

Verwijderd

Hoi is er een goedkoper alternatief voor mijn kast CM690 II? welke wel de mogelijkheid heeft om een 2de GPU kaart te installeren?

Of moet ik hier niet op bezuinigen?

[ Voor 111% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2010 09:47 ]

• PhrancK
well tnx iig allemaal :)

Ik laat de Chieftec dus zitten, krijg alles hopelijk morgen, wanneer mijn Voeding door is gebrand laat ik het hier wel weten ;)

• chim0
Verwijderd schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 09:45:
Hoi is er een goedkoper alternatief voor mijn kast CM690 II? welke wel de mogelijkheid heeft om een 2de GPU kaart te installeren?
pricewatch: Cooler Master Centurion 5 II
Als je die neemt, bezuinig je niet want het is een prima kast.
PhrancK schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 10:05:
wanneer mijn Voeding door is gebrand laat ik het hier wel weten ;)
En zorg ervoor dat ie gelijk ook je hele PC meeneemt he? Want dat willen we zien! _O-

[ Voor 21% gewijzigd door chim0 op 11-08-2010 10:26 ]

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-11 19:08

epic_gram

undercover moderator

bezuinigen op je behuizing kan niet zoveel kwaad, volgens mij moet iedere tower in staat zijn om 2 graka's te huisvesten. Je levert wel wat in op bouwkwaliteit, koelingsmogelijkheden en inbouwmogelijkheden.

edit: http://tweakers.net/price...KzCpW0oEIBucXlQDFEouTlWoB

[ Voor 10% gewijzigd door epic_gram op 11-08-2010 10:27 ]

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• yonathan
Baserk schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:59:
[...]

ATi raad 550Watt aan voor 4850 in CF en dat is een advies dat ook geld voor de gebruikers van een hakkie-takkie voeding.
Die Seasonic zal het dus echt wel aan kunnen.
(Aangenomen dat je niet 12 fans, 7 HDD's, 5 DVD-RW's etc. er op aan sluit).

Volgens deze Tom's Hardware test trekt een HD 4850 zo'n 109.6 Watt onder full load.
Dan heb je iig een getal waar je zelf verder mee kan gaan rekenen.

(OT; Dubbelposten wordt overigens niet gewaardeerd, niet meer doen dus).
Ké thnx
Ik gebruik 3 hdd's en 5 fans en 1 dvd rw en later nog een blu-ray lezer, dus is wel goed hoop ik

• Penetrator
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-10 21:42
Waarom kiezen er nog maar zo weinig mensen voor een SATA-600 schijf? Ik zie iedereen nog zeulen met de F3tjes van samsung. Is een Western Digital Caviar Black niet aantrekkelijker? Of is het performance verschil minimaal?

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
De Cav Black is een uitstekende schjif (heb er zelf ook één), maar denk je echt dat hij dit prijsverschil waar kan maken?
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 53,-€ 53,-
1Western Digital Caviar Black WD1001FALS, 1TB€ 81,63€ 81,63
1Western Digital Caviar Black WD1002FAEX, 1TB€ 78,39€ 78,39

Ja, ik heb nog niet zo lang geleden een review gelezen waaruit bleek dat het de snelste HDD in die categorie is, maar de verschillen tussen HDD's van deze snit zijn zo klein... dat ga je echt nooit merken.

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Penetrator schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 12:57:
Waarom kiezen er nog maar zo weinig mensen voor een SATA-600 schijf? Ik zie iedereen nog zeulen met de F3tjes van samsung. Is een Western Digital Caviar Black niet aantrekkelijker? Of is het performance verschil minimaal?
die caviar black trekt ook nog geen sata 300 vol hoor. ;) Sata 600 is meer iets voor de toekomst, vandaag de dag zijn er enkel wat SSD's die te weinig hebben aan 300MB per seconde. En de reden dat veel mensen liever voor een samsung spinpoint F3 gaan ipv de caviar black is dat die goedkoper is en niet zoveel slechter. De prijs kwaliteitsverhouding is stukken beter. :)

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• Wazzaaaaa
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-08-2022
Penetrator schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 12:57:
Lees hier een review van een Sata3 HDD.

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:23
Dus dat verschil in HD snelheid ga je niet merken in games?

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:05

RvL

Nee, als je een ouderwetse HD neemt, merk je dat verschil inderdaad nog niet. Zoals epic_fail al aangeeft zijn er wel een aantal SSD's die SATA300 voltrekken, maar een normale HD heeft meer dan voldoende aan SATA300.

Met een moederbord met SATA600 ben je uiteraard wel wat meer op de toekomst voorbereid.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• outlandos
RvL schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 13:37:
Nee, als je een ouderwetse HD neemt, merk je dat verschil inderdaad nog niet. Zoals epic_fail al aangeeft zijn er wel een aantal SSD's die SATA300 voltrekken, maar een normale HD heeft meer dan voldoende aan SATA300.

Met een moederbord met SATA600 ben je uiteraard wel wat meer op de toekomst voorbereid.
En het verschil in buffer groote tussen beide HDs (32 vs 64) daar merk je dus ook niets van?

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Outlandos schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 13:29:
Dus dat verschil in HD snelheid ga je niet merken in games?
Dat verschil merk je amper in benchmarks, laat staan in games. Dat extra geld kan je beter investeren in bijvoorbeeld een betere grafische kaart IMO, daar haal je meer frames uit dan uit een snellere HDD.

• outlandos
Oke bedankt :)

Mijn systeem zal nog wel even duren, want ik heb zojuist gezien dat die MSI kaarten 30 Euro (!) per stuk goedkoper zijn geworden, dat scheelt 60 Euro totaal en dat vind ik wat te veel. Heb ze dus uit mijn order laten halen om ze later weer toe te voegen :')

• Penetrator
Dit wordt hem dan, denk ik...
Nog een laatste paar comments en dan gaat hij besteld worden...
Na lang dubben toch voor een intel systeem gekozen. ivm zuinigheid/temp/geluid
Voor i5 750 gegaan gezien minimaal performance verschil met 760?
Hyper 212 ipv TX3 ivm geluidsproductie
1gb ipv 768mb 460GTX voor gamen op 1920x1200.
Sonata III ipv lian-li ivm geluid

Gigabyte P55 USB3
Ik las over dit bord dat hij door zijn USB3 maar 8 lanes van de PCI-express gebruikt?link of is dit alleen als je SLI gebruikt? (wat ik nooit ga doen)
Kan ik hierdoor beter een ander 'goedkoop' P55 mobo kiezen?
eisen:
- Kwaliteit (Asrock is voor mij 'nieuw', leveren zij dezelfde kwaliteit als asus/gigabyte?)
- Liefst USB 3.0
- Goedkoop (hoeft niet duurder voor minimaal prestatiewinst)
- Redelijke audio

Huidige config:
Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | KVR1333D3N9K2/4G 1 € 83,00 € 83,00
Cooler Master Hyper 212 Plus | RR-B10-212P-GP 1 € 28,40 € 28,40
Samsung Spinpoint F3 HD103SJ. 1TB | HD103SJ 1 € 57,00 € 57,00
Gigabyte GA-P55-USB3 | GA-P55-USB3 1 € 109,50 € 109,50
Antec Sonata III 500 | 761345-08142-9 1 € 86,50 € 86,50
Intel Core I5-750 | BV80605001911AP 1 € 185,90 € 185,90
Sony NEC Optiarc AD-7260S | AD-7260S-0B 1 € 21,00 € 21,00
Gigabyte GV-N460OC-1GI | GV-N460OC-1GI 1 € 198,90 € 198,90

Product totaal (inc BTW): € 770,20

• outlandos
Ik weet niet waar ik dit anders zou moeten stellen, maar Azerty heeft een lange wachtlijst met PCs die nog gebouwd dienen te worden.. en ook zou ik de GPUs graag elders aanschaffen omdat ze daar veel goedkoper zijn, maar zelf kan ik geen systeem in elkaar zetten. Iemand uit de Randstad die voor 60 Euro montage + windows installeren zou willen doen?

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Outlandos schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 14:30:
Ik weet niet waar ik dit anders zou moeten stellen, maar Azerty heeft een lange wachtlijst met PCs die nog gebouwd dienen te worden.. en ook zou ik de GPUs graag elders aanschaffen omdat ze daar veel goedkoper zijn, maar zelf kan ik geen systeem in elkaar zetten. Iemand uit de Randstad die voor 60 Euro montage + windows installeren zou willen doen?
één keer moet de eerste keer zijn, ik kon het al toen ik 13 was, dus dan moet het wel heel simpel zijn. Met boekjes en alles erbij is het echt wel te doen. ;)

• outlandos
epic_fail schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 14:32:
[...]

één keer moet de eerste keer zijn, ik kon het al toen ik 13 was, dus het moet wel heel simpel zijn. Met boekjes en alles erbij is het echt wel te doen. ;)
Ik ben technisch een mongool en wil dat risico niet lopen, en er zal best iemand zijn die ik voor een paar uurtjes werk met 60 Euro blij maak :)

• Cronax
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06-2024
Outlandos schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 14:33:
[...]

Ik ben technisch een mongool en wil dat risico niet lopen, en er zal best iemand zijn die ik voor een paar uurtjes werk met 60 Euro blij maak :)
Eerder in deze thread stonden al links naar filmpjes, het is niet zo moeilijk als het lijkt en er kan niet zo heel veel mislopen...maar welke onderdelen kunnen ze precies niet leveren? Dingen als geheugen en een videokaart kan je hopelijk toch wel zelf plaatsen? Als je dat niet durft zou je ook geen CD in het laatje moeten durven leggen :P

Je kan natuurlijk altijd naar een andere shop kijken, of langsgaan bij de computerboer om de hoek en vragen of die het voor je wil doen als jij de onderdelen meebrengt, zolang het geen 'keten' is heb je best wel kans denk ik eigenlijk...

• MangaValk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-08-2023
is deze voeding pricewatch: Gigabyte Superb 720
geschikt voor de config ???
plus uitbreiden tot max 8 hdd.
#ProductPrijsSubtotaal
1Acer GD245HQbid€ 308,21€ 308,21
1Cooler Master Cosmos S€ 160,-€ 160,-
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 32,49€ 32,49
1Intel Core i7 860€ 249,95€ 249,95
1LG BH10LS30€ 109,-€ 109,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 78,95€ 78,95
1Nvidia Geforce 3D Vision Glasses€ 133,-€ 133,-
1Asrock P55 Deluxe3€ 134,20€ 134,20
2Palit GeForce GTX 460 Sonic (1024MB GDDR5)€ 189,90€ 379,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.663,99

edit:
als ik er nu een videokaart in zet en over een jaar een tweede, is dan veel werk om dat kwa software te doen ???

• Remy669
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-11 20:07
Outlandos schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 14:33:
[...]

Je kunt bijv. bij Azerty ook kiezen voor CPU + Koeler installatie. Dat is het moeilijkste/gevaarlijkste. De rest kun je weinig aan fout doen als je maar goed leest.

• Remy669
Ik denk dat dit mijn nieuwe computer wordt :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Iiyama ProLite E2208HDD-1€ 139,-€ 139,-
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 18,04€ 18,04
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 89,35€ 89,35
1Cooler Master Scout€ 69,90€ 69,90
1Cooler Master Hyper TX3€ 14,28€ 14,28
1Antec TruePower TP-550€ 84,31€ 84,31
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 130,75€ 130,75
1Asrock 890FX Deluxe3€ 135,90€ 135,90
1Gigabyte GV-N460OC-1GI€ 198,90€ 198,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.012,38

Nu wachten tot mijn vakantiegeld binnen is, en dan wachten tot Azerty alles bij elkaar heeft, en dan wachten tot de onderdelen thuis staan 8)7

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Remy669 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 16:05:
Ik denk dat dit mijn nieuwe computer wordt :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Iiyama ProLite E2208HDD-1€ 139,-€ 139,-
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 89,35€ 89,35
1Cooler Master Scout€ 69,90€ 69,90
1Cooler Master Hyper TX3€ 14,28€ 14,28
1Antec TruePower TP-550€ 84,31€ 84,31
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 130,75€ 130,75
1Asrock 890FX Deluxe3€ 135,90€ 135,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.012,38

Nu wachten tot mijn vakantiegeld binnen is, en dan wachten tot Azerty alles bij elkaar heeft, en dan wachten tot de onderdelen thuis staan 8)7
Je weet dat je op dat moederbord geen SLI kan draaien hé? En dat het daarom ook goedkoper kan, zowel voeding als mobo.

• Remy669
SLI ben ik niet van plan te doen.
Ik heb voor de 890FX chipset gekozen, omdat dat denk ik de beste keuze i.c.m. de toekomstige Bulldozer CPU's.

Waarom de voeding goedkoper? TP-550 is volgens mij de beste keuze, voor zover ik gelezen heb.

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Een 890FX is niet beter geschikt voor bulldozer dan een 870, 880G, of een andere AMD800 chipset. Je zou daar zo nog €40 kunnen besparen: pricewatch: Asrock 870 EXTREME3
Verder zou je pricewatch: Seasonic M12II Bronze 520W kunnen overwegen, maar die is bij Azerty eigenlik niet goedkoper dan je huidige voeding. Lekker zo laten dus.

[ Voor 12% gewijzigd door Edmin op 11-08-2010 16:30 ]

• Remy669
Ik had inderdaad eerst de 870 Extreme 3, maar ik had ergens gelezen, volgens mij was dat dit topic, dat mensen dachten dat de 890FX chipset beter geschikt zou zijn voor de Bulldozer.

Nou ja, dan ga ik voor de 870 Extreme 3. Altijd fijn om ergens op te besparen :)

• Cronax
manga valk schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 15:51:
is deze voeding pricewatch: Gigabyte Superb 720
geschikt voor de config ???
plus uitbreiden tot max 8 hdd.
#ProductPrijsSubtotaal
1Acer GD245HQbid€ 308,21€ 308,21
1Cooler Master Cosmos S€ 160,-€ 160,-
1Intel Core i7 860€ 249,95€ 249,95
1LG BH10LS30€ 109,-€ 109,-
1Nvidia Geforce 3D Vision Glasses€ 133,-€ 133,-
1Asrock P55 Deluxe3€ 134,20€ 134,20
2Palit GeForce GTX 460 Sonic (1024MB GDDR5)€ 189,90€ 379,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.663,99

edit:
als ik er nu een videokaart in zet en over een jaar een tweede, is dan veel werk om dat kwa software te doen ???
Wat de PSU betreft, of het voldoet kan ik geen uitspraken doen ik kan zo snel geen reviews vinden over de kwaliteit van deze voeding, maar is het niet wat zonde om als je zo'n bedrag uitgeeft aan je PC dan te gaan besparen op de PSU, wat toch de ruggegraat van je PC is? Voor pakweg een tientje meer heb je een pricewatch: Seasonic S12D-750Wmet 80plus silver certificering...natuurlijk afhankelijk van de shop waar je bestelt.

Wat het bijplaatsen van de videokaart betreft, ik neem aan dat je SLI bedoelt? Tenzij ik me vergis is dat gewoon een kwestie van de extra kaart bijprikken, van stroom voorzien, via SLI-bridge met de andere kaart verbinden en de Nvidia software doet de rest.

• yonathan
Nog even een vraagje hoor:
verschilt: 2 * pricewatch: Gigabyte HD4850 512MB GDDR3 PCI-E
VS
1 * pricewatch: Palit GeForce GTX 460 (768M GDDR5)

Heel erg?
ICM
#ProductPrijsSubtotaal
1Sweex WL312 Wireless-N PCI Adapter€ 19,16€ 19,16
1Lancool PC-K58 Zwart€ 56,50€ 56,50
1Logitech Classic Keyboard 200 (Qwerty)€ 8,02€ 8,02
1Cooler Master Real Power M620€ 76,-€ 76,-
1Kingston HyperX KHX1600C9D3K2/4G€ 94,30€ 94,30
1AMD Phenom II X6 1055T€ 178,50€ 178,50
1MSI 870A-G54€ 82,74€ 82,74
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 618,75

Ik weet dat dit best dom is en dat de 460 beter is maar ik wou het even zeker weten

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:37
gtx 460 is idd beter
ik zou een andere voeding kiezen

• yonathan
MvdPM schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 18:00:
gtx 460 is idd beter
ik zou een andere voeding kiezen
Ik weet dat het niet de beste is maar ik dacht dat zo'n modulaire seasonic 520w de 4850's niet zouden trekken.

• Timmeh88
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-02-2019
#ProductPrijsSubtotaal
1Fractal Design Define R2€ 94,90€ 94,90
1GeIL GV34GB1333C7DC€ 85,66€ 85,66
1Asrock 870 EXTREME3€ 81,-€ 81,-
1Club3D HD 5870 1GB (CGAX-58724IDP)€ 325,42€ 325,42
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 797,97

Hallo Tweakers!

Graag zou ik wat feedback ontvangen over bovenstaand systeem, ik ben reeds al in het bezit van een voeding en een HDD.

Ik heb vooral mijn twijfels over de kast. Ik hecht weinig waarde aan de geluidsproductie, enkel vind ik het wel van belang dat het systeem mooi koel blijft (vandaar ook de Mugen) daarnaast ben ik van plan de processor te gaan overklokken tot 4ghz.

Kort samengevat: zijn er (goedkopere) alternatieven van deze systeemkast?

Nog een vraag waar ik mee rondloop: stel dat ik liever een Nvidia Graka wil, bvb een GTX460 in SLI, welk moederbord kan ik dan het beste kiezen? aangezien dit moederbord enkel ATI crossfire ondersteund.

Ik waardeer jullie mening zeer!

EDIT:

#ProductPrijsSubtotaal
1Fractal Design Define R2€ 94,90€ 94,90
1GeIL GV34GB1333C7DC€ 85,66€ 85,66
1Asus M4N75TD€ 80,60€ 80,60
2Gigabyte GV-N460OC-1GI€ 198,90€ 397,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 869,95

Dan kom ik dus op dit systeem uit, wil ik Nvidia SLI gebruiken. Is er ook nog een AM3 moederbord die beschikt over USB 3.0 en Nvidia SLI? Ben er zelf nog geen tegengekomen.

[ Voor 31% gewijzigd door Timmeh88 op 11-08-2010 19:33 ]

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

yonathan schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 18:14:
[...]

Ik weet dat het niet de beste is maar ik dacht dat zo'n modulaire seasonic 520w de 4850's niet zouden trekken.
Die trekt dat makkelijk, die levert 480 watt op zijn 12 volt rails. Ik zou ook niet voor de coolermaster gaan, is namelijk niet echt kwaliteit vergeleken met de seasonic voeding.

edit: en de 460GTX in SLI moet hij ook wel trekken, alhoewel dat wel wat krabjes word. Overclocken zit er dan niet meer in denk ik.

[ Voor 14% gewijzigd door epic_gram op 11-08-2010 18:28 ]

• yonathan
epic_fail schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 18:25:
[...]

Die trekt dat makkelijk, die levert 480 watt op zijn 12 volt rails. Ik zou ook niet voor de coolermaster gaan, is namelijk niet echt kwaliteit vergeleken met de seasonic voeding.

edit: en de 460GTX in SLI moet hij ook wel trekken, alhoewel dat wel wat krabjes word. Overclocken zit er dan niet meer in denk ik.
ké top dan wordt het één GTX 460 en dan overclocken op die seasonic
THNX!

• Penetrator
Zou iemand nog wat commentaar willen geven hierop? :7

• chim0
Penetrator schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 20:04:
[...]

Ik zou het zo doen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Xigmatek Asgard€ 34,33€ 34,33
1Cooler Master Hyper 212 Plus€ 21,23€ 21,23
1Intel Core i5 760€ 179,-€ 179,-
1Seasonic M12II Bronze 520W€ 69,90€ 69,90
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 81,24€ 81,24
1Asrock P55 PRO/USB3€ 96,60€ 96,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 734,20

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Penetrator schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 20:04:
[...]

Het moederbord gebruikt gewoon 16 lanes. In die review zeggen ze alleen dat usb 3.0 en sata 600 nog niet geintegreerd is in de P55 chipset. Daarom moeten fabrikanten zelf aparte chips op de mobo's solderen en die gebruiken dan een lane. Maar in de p55 zitten er genoeg, dus daarom kan het wel. Het is anders als je crossfire wilt draaien, wat je beter niet kan doen met dit moederbord, want dan krijgt het eerste slot 16 lanes en de tweede maar 4. Opzich kan een 460GTX prima met 8 lanes uit de voeten.

Maar aangezien je geen crossfire/SLI wilt en ook sata 600 niet belangrijk is kan je moederbord wel goedkoper. Kijk bijvoorbeeld eens naar pricewatch: Asrock P55 PRO/USB3 . Asrock is gewoon een goed en betrouwbaar merk geworden.

edit@jonathan: Er is ook een 620 watt versie, daarmee kan je SLI doen en ook overclocken als je wil.

[ Voor 4% gewijzigd door epic_gram op 11-08-2010 20:21 ]

• rows
  • Laatst online: 03-11 12:31
Remy669 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 16:33:
Ik had inderdaad eerst de 870 Extreme 3, maar ik had ergens gelezen, volgens mij was dat dit topic, dat mensen dachten dat de 890FX chipset beter geschikt zou zijn voor de Bulldozer.

Nou ja, dan ga ik voor de 870 Extreme 3. Altijd fijn om ergens op te besparen :)
Dat was ik :) Echter was ik in de veronderstelling dat je op een 890FX chipset SLI kon draaien, vandaar dat ik die aanhaalde, de juiste context dus. Het maakt dus idd niet uit welke je uit de 800 serie neemt voor het feit dat deze de Bulldozer ondersteund.

• -The_Mask-
  • Niet online
Het is een 600 Watt voeding, kijk maar op de site van Gigabyte en voor de prijs die je ervoor betaald haal je wel veel beteren.

AMD Nieuwsdiscussie

• aex351

aex351

I am the one

Timmeh88 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 18:21:
Kort samengevat: zijn er (goedkopere) alternatieven van deze systeemkast?
Nee, die zijn er niet. Heb er van de week ook al na gezocht. Het unieke van die kast zijn de vele HDD bays. Al met al gewoon goed ingericht. Antec ziet er nog wel redelijk dicht op. Maar die heeft minder HDD bays en ook geen ventilatierooster onder de PSU. En die kasten kosten ook iets meer,

• Edwinl
  • Laatst online: 07-11 21:36
Laatste check voor koop :
#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Elite 334€ 32,-€ 32,-
1Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120m€ 4,-€ 4,-
1OCZ Fatal1ty 550W€ 57,23€ 57,23
1GeIL GV34GB1333C9DC€ 71,65€ 71,65
1Club3D HD5770 OC Edition€ 143,05€ 143,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 640,21

Toch het asrock mobo of toch deze msi ?:P

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• [MAUS]

misschien is de pricewatch: NZXT Gamma Zwart een idee?
het uiterlijk is natuurlijk persoonlijk...

• Penetrator
chim0 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 20:13:
[...]

Ik zou het zo doen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Xigmatek Asgard€ 34,33€ 34,33
1Cooler Master Hyper 212 Plus€ 21,23€ 21,23
1Intel Core i5 760€ 179,-€ 179,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 81,24€ 81,24
1Asrock P55 PRO/USB3€ 96,60€ 96,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 734,20
Thanks voor je reactie. Waarom zou je de kast en voeding aanpassen? In mijn ogen is deze Optie lelijker en duurder...
Is de seasonic voeding zo veel betrouwbaarder en stiller?

En wat is het voordeel van de asrock? Heeft deze wel een plx chip?

• Edwinl
  • Laatst online: 07-11 21:36
Edwinl schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 22:05:
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 640,21

iemand ?:$

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Edwinl schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 22:05:
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 640,21

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair CX400W€ 42,90€ 42,90
1GeIL GV34GB1333C9DC€ 70,60€ 70,60
1Club3D HD5770 (CGAX-57724I)€ 137,64€ 137,64
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 619,42

betere voeding, goedkopere grafische kaart. Deze is niet overgeklokt maar dat kan je denk ik zelf ook prima doen. Bespaard weer wat.

Edit: die voeding van bwerg kan ook.

edit2: ik zou toch voor die asrock mobo gaan, de asrock 870 extreme 3.

Verwijderd

Trekt die 400watt voeding het wel dan? Ik weet bijvoorbeeld dat die hd5770 een voeding nodig zou moeten hebben van 450 watt (zelf heb ik deze kaart ook met een 400 watt voeding prima draaien maar dat is met een e6600 processor en een asus p5b mobo).

Als dat zo is dan kan ik zelf ook upgraden lijkt mij
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 129,36€ 129,36
1Gigabyte GA-770TA-UD3€ 81,85€ 81,85
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 281,81

• outlandos
Geweldig, komt Azerty er nu opeens achter dat ze de SSD kaart verkeerd besteld hebben en daar een 10+ werkdagen voor staat :')

Nu de SSD kaart maar uit de bestelling gehaald, zal deze wel ergens anders bestellen zodat ze eindelijk met de bouw kunnen beginnen.

Het monteren van de SSD kaart is hopelijk geen raket wetenschappen?

• Frank Martin
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

Ik heb de volgende upgrade bedacht (kast en toereikende voeding heb ik nog). Ik ben een casual gamer, speel graag MW en Farcry2 en dat soort spellen. Wellicht dat ik er over een tijdje een 2e 5770 bij wil zetten als dat echt nodig wordt. Of kan ik nu beter direct voor een 5830 of 5850 gaan?

Overigens zag ik in Duitsland de Phenom II X6 1075T al opduiken, misschien dat het tegen die tijd deze wel wordt.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock 870 EXTREME3€ 81,-€ 81,-
1Club3D HD5770 (CGAX-57724I)€ 137,64€ 137,64
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 553,23

• Penetrator
Heeft niemand er moeite mee dat Asrock maar 1 jaar garantie op zijn producten geeft? En gigabyte bijvoorbeeld 3?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:12

D4NG3R

kiwi

:)

Frank Martin schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 11:44:
Ik heb de volgende upgrade bedacht (kast en toereikende voeding heb ik nog). Ik ben een casual gamer, speel graag MW en Farcry2 en dat soort spellen. Wellicht dat ik er over een tijdje een 2e 5770 bij wil zetten als dat echt nodig wordt. Of kan ik nu beter direct voor een 5830 of 5850 gaan?

Overigens zag ik in Duitsland de Phenom II X6 1075T al opduiken, misschien dat het tegen die tijd deze wel wordt.
[...]
1 HD5770 speelt MW2 en FC2 gewoon maxed out op 1920x1080.
Penetrator schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 11:47:
Heeft niemand er moeite mee dat Asrock maar 1 jaar garantie op zijn producten geeft? En gigabyte bijvoorbeeld 3?
Nee? De winkel waar je het koopt is alsnog verplicht om minimaal 2 jaar garantie te geven.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Penetrator
D4NG3R NL schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 12:19:

[...]

Nee? De winkel waar je het koopt is alsnog verplicht om minimaal 2 jaar garantie te geven.
Hmmm... Vreemd dat 4launch het dan over 1 jaar heeft...

Gaat nu misschien toch voor een ASRock P55 pro. Kan altijd nog een losse PCI kaart kopen met USB3/SATA600.

• Cronax
Penetrator schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 12:31:
[...]

Hmmm... Vreemd dat 4launch het dan over 1 jaar heeft...

Gaat nu misschien toch voor een ASRock P55 pro. Kan altijd nog een losse PCI kaart kopen met USB3/SATA600.
Beetje offtopic eigenlijk, maar het komt er op neer dat de fabrikant zelf 1 jaar geeft, maar de winkel waar je het koopt is verplicht 2 jaar te geven. Het eerste jaar kan je dus direct naar bijvoorbeeld asrock als er iets scheelt aan je mobo, het jaar erop heb je nog gewoon garantie maar stuurt asrock je naar de winkel waar je het mobo kocht. Uitzonderingen bestaan natuurlijk, waar je langer bij de fabrikant terecht kan.

• outlandos

*knip*

Crossposten voor extra aandacht wordt niet gewaardeerd.

[ Voor 69% gewijzigd door Edmin op 12-08-2010 13:42 ]

• yonathan
Ik heb me bedacht en ik heb nu dit systeem in gedachten:
#ProductPrijsSubtotaal
1Scythe Yasya€ 32,90€ 32,90
1GeIL Black Dragon GB34GB1600C9DC€ 93,30€ 93,30
1Asus EAH4870/2DI/1GD5€ 99,90€ 99,90
1MSI 870A-G54€ 84,44€ 84,44
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 664,52

955 weet ik zeker en de 4870 ook!
Op/aan merkingen hoor ik graag!!!

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:24
yonathan schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 17:56:
955 weet ik zeker en de 4870 ook!
Op/aan merkingen hoor ik graag!!!
Beetje eigenwijs maar toch een config met een HD5770, deze is met een kleine OC even snel, zo niet sneller als een 4870 (en alleen bij Pixmania voor onder de €100 beschikbaar) en geschikt voor DX11.
Aangezien je dan ook met een 'kleinere' voeding toe kan, deze aangepast en verder ook nog bezuinigd op het mobo, de Asrock is gelijkwaardig in functionaliteit.
Verder een vrijwel gelijkwaardige CPU fan maar zonder push-pins en de Mugen2 is vooral ook een stuk stiller onder load, wel lekker als je wilt OC'en en/of op zomerse dagen.
Dus;

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock 870 EXTREME3€ 78,10€ 78,10
1Club3D HD 5770 1GB GDDR5 PCI-E€ 138,90€ 138,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 669,77

Romanes eunt domus | AITMOAFU

• PatrickH89
  • Laatst online: 21:06
#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Performance One P183€ 116,-€ 116,-
1Antec CP-850€ 111,-€ 111,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 81,80€ 81,80
1Asus M4N98TD EVO€ 109,65€ 109,65
2Gigabyte GV-N460OC-1GI€ 199,90€ 399,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.124,28

Ik hoopte bij bovenstaand systeem de prijs onder of rond de €1100 (aanschaf is nu ~€1150) met deze prestaties en een redelijk stil systeem. Geen rekening gehouden met een aantal fans (ook Mugen push-pull), maar die kosten niet zoveel (Nexus Real Silentjes). Iemand die hier nog een paar euro'tjes af weet te schaven? Eventueel Intel mag ook, maar ik verwacht niet dat die goedkoper uit zou vallen.

Wellicht zou ik nog een paar euro besparen door een andere voeding en kast (Fractal?). Upgradebaarheid maakt me niet zoveel uit. Mocht Bulldozer nou zo goed zijn en er komt geen update voor dit mobo kijk ik dan wel verder (ik weet ook niet of die chipset misschien wel vergelijkbaar is en dat ASUS gewoon een BIOS update kan uitbrengen. Mijn oude M2N-SLI ondersteunt zelfs nog Phenom II quads). Eerlijk gezegd verwacht ik niet binnen een jaar de processor te gaan upgraden.

Over niet al te lange tijd komt er wel een SSD bij, maar dat is nu niet zo belangrijk.

• kutagh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:44
Vind je de Coolermaster HAF 922 niks? Dat is slechts zo'n €80 in plaats van je €116 nu, kom je onder de €1100.

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Hij heeft het over een redelijk stil systeem en jij komt met een HAF 922? Dat is een soort windtunnel. Je weet dat HAF voor High AirFlow staat? Niet de kast die je wil kiezen als geluidsproductie een issue is.

• outlandos
Nou dit wordt um dan:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v289/outlandos/Newrig.jpg

Status: in assemblage (eindelijk)

De SSD kaart eruit laten halen omdat ze pas vandaag erachter zijn gekomen dat ze de verkeerde voor me hadden besteld en de nieuwe levertijd 1 tot 2 weken is.

In 2011 haal ik wel een leuke SSD kaart, tot die tijd moet die HD maar even wat harder werken ;)

[ Voor 5% gewijzigd door outlandos op 12-08-2010 20:41 ]

Verwijderd

Kan onderstaan in combinatie met een HD5770 op een 400 watt voeding?
Als het niet kan start alleen mijn pc niet op toch?

#ProductPrijsSubtotaal
1GeIL GV34GB1333C9DC€ 70,55€ 70,55
1Gigabyte GA-770TA-UD3€ 81,85€ 81,85
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 281,76

De hd5770 heeft officieel een voeding van 450 watt nodig maar draaid nu ook prima op een 400 watt.

svp een reactie dan kan ik de voeding gelijk bestellen

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Welke voeding? Een Corsair CX400W trekt dat wel.

• Kledur
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-05 21:50
Hallo Tweakers,

Ik kom hier meer voor een second-opinion dan een advies, maargoed. Ik plaats het hier toch maar, denk dat ik het hier het beste kan doen.

Ik sleutel één van deze 2 systemen (hopelijk) in september in elkaar.

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Black WD1002FAEX, 1TB€ 79,69€ 79,69
1Cooler Master HAF X€ 159,65€ 159,65
1Corsair Hydro Series H70€ 89,-€ 89,-
1Intel Core i7 930€ 247,-€ 247,-
1Samsung SH-B083L (8x, SATA-150, dual-layer, Zwart, Retail)€ 74,50€ 74,50
1OCZ Vertex 2 OCZSSD2-2VTXE480G 60GB€ 143,-€ 143,-
1Corsair Dominator CMP6GX3M3A1600C8€ 138,01€ 138,01
1Asus P6X58D-E€ 210,70€ 210,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.141,55

of

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Black WD1002FAEX, 1TB€ 79,69€ 79,69
1Corsair Hydro Series H70€ 89,-€ 89,-
1Intel Core i7 870€ 263,-€ 263,-
1OCZ Vertex 2 OCZSSD2-2VTXE60G 60GB€ 143,-€ 143,-
1Corsair Dominator CMD4GX3M2A1600C8€ 129,-€ 129,-
1MSI P55-GD85€ 177,50€ 177,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.115,34

Ik ga dit systeem voornamelijk gebruiken voor gamen (nu nog 1650/1080, na een half jaar 1900/1200 of hoger), maar daarnaast ook voor het bewerken en sorteren van foto en videomateriaal, mijn vriendin houdt zich daar mee bezig. Daarnaast de gebruikelijke dingen, als internetten, downloaden, muziek luisteren/films kijken (en ordenen, ik ben obsessief) en dergelijke. Eén van mijn eisen is dan ook dat ik duizend en één dingen tegelijk kan doen zonder dat ik daar iets van merk in de snelheid van het systeem.

Het ontbreken van een GPU en PSU is jullie vast opgevallen; ik gebruik op dit moment een Asus 4870 DK en een OCZ Stealthxstream 700. Deze plaats ik over naar het nieuw te bouwen systeem. Ik moet daarbij wel zeggen dat ik de 4870 over een half jaar, of minder, verkoop en dan een 5870, of hoger, aanschaf zodat ik weer een tijd gebakken zit voor de toekomst.

Mijn vraag is; zal ik gaan voor het P55 of X58 platform? Crossfire/SLI heb ik geen ervaring en daarnaast trekt het idee van één brute videokaart me meer dan 2 (mindere?) aan elkaar sleutelen. Echter, ik sluit niet uit dat ik dit in de toekomst alsnog ga doen. Ik ga me ook zeker bezig houden met overclocken. Qua prijs ontloopt het elkaar niet veel, mijn twijfelpunten zijn de CPU/chipset, de overige componenten staan zo goed als vast.

Ik neig zelf het meest naar de i7 870, deze heeft de overhand op de i7 930 en kost tevens minder (het hele systeem)

Wat zeggen jullie, 1366 of 1156?

Bij voorbaat dank! :)

(overige tips, systemen en ideeën zijn natuurlijk welkom!)

• aex351

aex351

I am the one

Kledur schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 02:22:
O, ik zie niet dat "Dit topic is niet bedoeld om advies te vragen voor je eigen systeem!". Moet/mag ik hier een eigen topic voor openen?

Ik ben zeer actief op het forum van Zwaremetalen.com en daar hebben we er een hekel aan als er om de haverklap een nieuw topic geopend word, haha. Vandaar.
Misschien dat je kan toelichten waarom je voor bepaalde onderdelen hebt gekozen? Want iedereen hier heeft wel een andere mening over. Ik denk zelf dat de H70 weg gegooid geld is. Kies dan voor een Venomous X. Ook die 1TB hdd voor 80 euro. Voor dat geld kan je bijna 2 1TB HDD kopen. Maar goed, to the point. Het lijkt erop alsof je gewoon de duurste onderdelen hebt verzameld en daar een lijstje van hebt gemaakt.

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
:W
Het ontbreken van een GPU en PSU is jullie vast opgevallen; ik gebruik op dit moment een Asus 4870 DK en een OCZ Stealthxstream 700. Deze plaats ik over naar het nieuw te bouwen systeem. Ik moet daarbij wel zeggen dat ik de 4870 over een half jaar, of minder, verkoop en dan een 5870, of hoger, aanschaf zodat ik weer een tijd gebakken zit voor de toekomst.

Mijn vraag is; zal ik gaan voor het P55 of X58 platform?
Geen van beiden. Kies AM3. Beter voor je portemonnee. Presteert prima en als je over een jaar een cpu upgrade wil doen, dan kan dat zonder problemen.
(overige tips, systemen en ideeën zijn natuurlijk welkom!)
#ProductPrijsSubtotaal
1Lancool Dragon Lord PC-K62€ 88,25€ 88,25
1Samsung SH-B083L (8x, SATA-150, dual-layer, Zwart, Retail)€ 71,69€ 71,69
1Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB€ 155,-€ 155,-
1GeIL Black Dragon GB34GB1600C8DC€ 93,32€ 93,32
1Asus M4A89GTD PRO/USB3€ 124,27€ 124,27
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 796,52

[ Voor 4% gewijzigd door Edmin op 13-08-2010 14:36 . Reden: Anno 2010 schijnen moederborden nog steeds een noodzakelijk kwaad te zijn ]

• Fid3lity
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Edmin schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 09:36:
[...]

:W

[...]

Geen van beiden. Kies AM3. Beter voor je portemonnee. Presteert prima en als je over een jaar een cpu upgrade wil doen, dan kan dat zonder problemen.

[...]

#ProductPrijsSubtotaal
1Lancool Dragon Lord PC-K62€ 88,25€ 88,25
1Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB€ 155,-€ 155,-
1GeIL Black Dragon GB34GB1600C8DC€ 93,32€ 93,32
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 675,06
Ed, u bent een moederbord vergeten :>

Wil je trouwens even uitleggen waarom jíj eerder voor die C300 zou gaan dan een Vertex 2? ;) Ik moet namelijk binnenkort ook een nieuwe hebben, maar ik twijfel tussen die 2 (overigens geen SATA 6Gbps hier)

Ik waag gelijk ook maar een poging:

#ProductPrijsSubtotaal
1Noctua NH-D14€ 65,-€ 65,-
1OCZ Vertex 2 OCZSSD2-2VTXE60G 60GB€ 143,-€ 143,-
1GeIL GV34GB1333C7DC€ 83,55€ 83,55
1Asrock 870 EXTREME3€ 80,57€ 80,57
1Gigabyte GV-N460OC-1GI€ 199,90€ 199,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.107,57

- Zelfde behuizing gehouden als jij aangaf te willen hebben.
- Socket AM3 is veel meer futureproof dan intel-varianten.
- Een hele dikke Noctua koeler als je toch zoveel geld uit wilt geven aan koeling.
- Wat wordt dit DDR3 geheugen goedkoop zeg :D
- Beste bang-for-buck videokaart. Als AMDTi variant zou je een HD5850 kunnen kiezen, aangezien je geen SLi gaat kunnen draaien op een AMD mobo ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Fid3lity op 13-08-2010 11:27 ]

• Cronax
Penetrator schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 00:38:
[...]

Thanks voor je reactie. Waarom zou je de kast en voeding aanpassen? In mijn ogen is deze Optie lelijker en duurder...

Misschien dubbel maar ik zag volgens mij nog geen antwoord op deze vraag...
Seasonic voedingen staan bekend als zeer betrouwbaar. De videokaartfabrikanten raden voedingen aan met hogere wattages aan omdat ze op die manier geen gezeur krijgen, slechte voedingen van 600 watt kunnen slechter presteren dan goede 450watt voedingen. In het geval van deze Seasonic, hij heeft een 80plus bronze certificering, wat betekend dat hij zeer stabiel is.

Het is trouwens best wel lastig om uit reviews te bepalen wat nou een echt goede voeding is, veel reviewers komen niet veel verder dan belasting x op een 450watt voeding aan te sluiten en als het werkt dus te zeggen dat het een goede voeding is.
Blue-Tiger schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:18:
[...]

Wil je trouwens even uitleggen waarom jíj eerder voor die C300 zou gaan dan een Vertex 2? ;) Ik moet namelijk binnenkort ook een nieuwe hebben, maar ik twijfel tussen die 2 (overigens geen SATA 6Gbps hier)
Ik weet er zelf niet heel veel van, maar ik heb hem al vaker zien zeggen dat bepaalde SSD's in combinatie met een AMD moederbord geen zin hebben, omdat de TRIM functie niet word ondersteund door de driver van AMD zelf.

Linkje naar het AMD forum: http://forums.amd.com/for...readid=126518&startpage=1

[ Voor 23% gewijzigd door Cronax op 13-08-2010 11:53 ]

• Penetrator
Cronax schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:45:
[...]

Misschien dubbel maar ik zag volgens mij nog geen antwoord op deze vraag...
Seasonic voedingen staan bekend als zeer betrouwbaar. De videokaartfabrikanten raden voedingen aan met hogere wattages aan omdat ze op die manier geen gezeur krijgen, slechte voedingen van 600 watt kunnen slechter presteren dan goede 450watt voedingen. In het geval van deze Seasonic, hij heeft een 80plus bronze certificering, wat betekend dat hij zeer stabiel is.

Het is trouwens best wel lastig om uit reviews te bepalen wat nou een echt goede voeding is, veel reviewers komen niet veel verder dan belasting x op een 450watt voeding aan te sluiten en als het werkt dus te zeggen dat het een goede voeding is.
Dankje, hier wachtte ik idd al even op. Tsja lastig. Ik snap je punt maar denk je dat de seasonic voeding + kast ( 70 + 80= 150e) opweegt tegen de prijs/kwaliteit van de sonata III (totaal 100e) ?

Het zal trouwens nog wel meer worden dan 150e gezien alle kasten van 70 euro luidruchtige of lelijk zijn.

Ik houd het op de sonata.
Dit wordt hem dan (waarschijnlijk).
Nog ruimte voor last minute comments...

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB€ 39,56€ 39,56
1Antec Sonata III 500€ 86,50€ 86,50
1Cooler Master Hyper 212 Plus€ 23,26€ 23,26
1Intel Core i5 760€ 179,45€ 179,45
1GeIL GV34GB1333C9DC€ 70,55€ 70,55
1Gigabyte GA-P55-USB3€ 102,99€ 102,99
1Gigabyte GV-N460OC-1GI€ 199,90€ 199,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 720,25

[ Voor 59% gewijzigd door Penetrator op 13-08-2010 13:27 ]

• yonathan
Baserk schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 18:58:
[...]

Beetje eigenwijs maar toch een config met een HD5770, deze is met een kleine OC even snel, zo niet sneller als een 4870 (en alleen bij Pixmania voor onder de €100 beschikbaar) en geschikt voor DX11.
Aangezien je dan ook met een 'kleinere' voeding toe kan, deze aangepast en verder ook nog bezuinigd op het mobo, de Asrock is gelijkwaardig in functionaliteit.
Verder een vrijwel gelijkwaardige CPU fan maar zonder push-pins en de Mugen2 is vooral ook een stuk stiller onder load, wel lekker als je wilt OC'en en/of op zomerse dagen.
Dus;

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock 870 EXTREME3€ 78,10€ 78,10
1Club3D HD 5770 1GB GDDR5 PCI-E€ 138,90€ 138,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 669,77
Ja maar ik wil alles bij een winkel kopen (ivm) Btw en die voeding is echt te klein aangezien ik ga OC'en en crossfire en nog upgraden.

• chim0
Penetrator schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 00:38:
[...]

Tja, da's persoonlijk maar hoe een kast eruit ziet is voor mij het minst belangrijk. Als ie maar van een beetje redelijke kwaliteit is en dat is deze. De reden is om binnen je budget te blijven met een betere voeding. Die Sonata zal het wel doen maar is alweer verouderd.
Ja.
Nee, maar wel een andere chip.
■1 x USB 3.0 port by Fresco FL1000G, supports USB 3.0 up to 5Gb/s
Penetrator schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 11:47:
Als je geen gekke dingen doet, gaat ie heus niet kapot.
Penetrator schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 12:31:
[...]

Kan, maar waarom als het gewoon in 1 keer kan?
Penetrator schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 12:18:
[...]

Tsja lastig. Ik snap je punt maar denk je dat de seasonic voeding + kast ( 70 + 80= 150e) opweegt tegen de prijs/kwaliteit van de sonata III (totaal 100e) ?
Je kan ook prima kasten van 30 of 50 euro kopen?
Nog ruimte voor last minute comments...
Die heb ik al gegeven maar je vindt het niks en dat is prima. :)

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Blue-Tiger schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:18:
[...]

Ed, u bent een moederbord vergeten :>
Moederborden zijn overrated. Alles integreren in de cpu!

:X
TRIM op Sandforce SSDs werkt (nog) niet i.c.m. AMD chipsets.

• [MAUS]
yonathan schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 14:05:
[...]

Ja maar ik wil alles bij een winkel kopen (ivm) Btw en die voeding is echt te klein aangezien ik ga OC'en en crossfire en nog upgraden.
ga dan voor een pricewatch: Antec TruePower TP-550 of een pricewatch: Corsair VX550W

• Cronax
Edmin schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 14:18:
[...]

TRIM op Sandforce SSDs werkt (nog) niet i.c.m. AMD chipsets.

Misschien is het tijd voor een signature vermelding, ik zie dit bijna ééns per pagina wel voorbijkomen ;)
Eventueel misschien nog de Seasonic S12II Bronze 520W

[ Voor 45% gewijzigd door Cronax op 13-08-2010 14:37 ]

Pagina: 1 ... 27 ... 58 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
TRIM op een Sandforce SSD (Corsair Force, OCZ vertex2/Agility2) werkt niet i.c.m. een AMD chipset!

Er schijnen problemen te zijn met de Crucial C300 SSD's in combinatie met de Marvell 9128 SATA3 controller. Deze controller zit op zo ongeveer alle X58 en P55 moederborden, maar ook op sommige moederborden mat AMD chipsets. Kijk op de website van de fabrikant van je moederbord voordat je tot aanschaf van deze (verder uitstekende) SSD overgaat!