die prijzen zijn wel ideaal, als deze doorgevoerd worden word leuk voor nvidia, dan komt de hd5850 in de gtx460 prijscategorie en dan denk ik dat meer mensen de hd5850 gaan nemen.jbkappirossi schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 10:23:
Hier hatseflats, wanneer zouden deze prijzen doorgevoerd worden in NL.
want 289dollar is gelijk aan 220euro en dat inclusief verzenden. dan kunnen we wel weer zeggen dat ATI de BBG kaart in handen heeft.
http://www.newegg.com/Pro...d&Order=PRICE&PageSize=20
Holycrap!! en hier een 5870 voor 288euro. http://www.newegg.com/Pro...d&Order=PRICE&PageSize=20
Verwijderd
Dat heeft ed toch voor je gedaan?audio2009 schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 12:18:
[...]
hm.. dus als ik nu een systeem wil hebben wat het meest toekomstgericht zou zijn, zou dat dus een amd systeem met AM3 moeten zijn??
EDIT: Zou iemand voor mij dan een moederbord uit kunnen zoeken met socket AM3 met usb 3.0 en CF mogelijkheden??
Zijn ex BTW prijzen en wat heeft Amerika met Nederland te maken? Bovendien is dit een BBG dus termen als merk en "wie wat in handen heeft" zijn irrelevant. Dat je voorkeur hebt voor ATI is prima maar houd het of voor je of onderbouw het. Ik was ook zo maar heb het de "hard way" af moeten leren en nu voel ik me stukken beter en heb ik meer rust.jbkappirossi schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 10:23:
Hier hatseflats, wanneer zouden deze prijzen doorgevoerd worden in NL.
want 289dollar is gelijk aan 220euro en dat inclusief verzenden. dan kunnen we wel weer zeggen dat ATI de BBG kaart in handen heeft.
http://www.newegg.com/Pro...d&Order=PRICE&PageSize=20
Holycrap!! en hier een 5870 voor 288euro. http://www.newegg.com/Pro...d&Order=PRICE&PageSize=20
Ik zal het hier maar vragen want ik kon geen specifiek actieve BBG vinden voor mobo's:
Ik wil mijn huidge cpu vervangen door een i7-875k nou zag ik in dit filmpje
YouTube: Intel Core i5-655K & Core i7-875K Overclocking Guide (NCIX Tech Tips #70)
Dat je de turbo mode ook kan overcloken(zodat de cpu alleen onder load "zichzelf" overclocked)
Weet iemand hoe deze techniek heet en of de goedkopere ASUS P7P55D-E deze feature ook hebben?
Zijn er ook nog andere mobo fabrikanten met deze techniek? Tis een beetje lastig zoeken als je niet weet hoe deze bios functie/techniek genoemd wordt en het uiteraard alleen doet bij een K-series en extreme-serie cpu. Ik kom via de asus site wel op "ASUS TurboV EVO" uit maar dat is software matig dus niet de turbo overclock die ik zoek.
Ik wil mijn huidge cpu vervangen door een i7-875k nou zag ik in dit filmpje
YouTube: Intel Core i5-655K & Core i7-875K Overclocking Guide (NCIX Tech Tips #70)
Dat je de turbo mode ook kan overcloken(zodat de cpu alleen onder load "zichzelf" overclocked)
Weet iemand hoe deze techniek heet en of de goedkopere ASUS P7P55D-E deze feature ook hebben?
Zijn er ook nog andere mobo fabrikanten met deze techniek? Tis een beetje lastig zoeken als je niet weet hoe deze bios functie/techniek genoemd wordt en het uiteraard alleen doet bij een K-series en extreme-serie cpu. Ik kom via de asus site wel op "ASUS TurboV EVO" uit maar dat is software matig dus niet de turbo overclock die ik zoek.
if (!coffee) {
Work = false; }
oh ja klopt, even over het hoofd gezien. Maar nog even over mijn vraag, een am3 socket is dus toekomstgerichter dan pakweg een 1366 socket?
Dat heeft hij toch letterlijk gezegd? De beide Intel sockets lopen op hun eind terwijl de verwachting is dat de AM3 nog eventjes mee zal gaan. Garanties zijn er natuurlijk nooit in de wereld van PC's...audio2009 schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 12:45:
[...]
oh ja klopt, even over het hoofd gezien. Maar nog even over mijn vraag, een am3 socket is dus toekomstgerichter dan pakweg een 1366 socket?
oke, dankje wel.Cronax schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 12:56:
[...]
Dat heeft hij toch letterlijk gezegd? De beide Intel sockets lopen op hun eind terwijl de verwachting is dat de AM3 nog eventjes mee zal gaan. Garanties zijn er natuurlijk nooit in de wereld van PC's...
dan denk ik dat dit mijn config gaat worden:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 55,50 | € 55,50 |
1 | Sony Optiarc AD-7260S Zwart | € 18,- | € 18,- |
1 | Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) | € 89,50 | € 89,50 |
1 | Xigmatek Asgard | € 30,58 | € 30,58 |
1 | Cooler Master Hyper TX3 | € 14,28 | € 14,28 |
1 | Antec TruePower TP-650 | € 96,- | € 96,- |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 84,86 | € 84,86 |
1 | AMD Phenom II X6 1055T | € 183,- | € 183,- |
1 | Asrock 890GX Extreme3 | € 100,90 | € 100,90 |
1 | Club3D HD5850 Overclocked Edition | € 270,84 | € 270,84 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 943,46 |
iedereen bedankt voor de hulp!
EDIT: nog even ander moederbord erin geplaatst, wilde graag hdmi uitgang voor me schermpje
Staat nog nergens een concrete datum voor de uitfacering van de 1156 en 1366, alleen een rumor dat in Q4 2010 de eerste sandy bridge waarschijnlijk zou uitkomen.(rumor+waarschijnlijk aka korrel zout nieuws)
Maar zoals bij veel hardware in de pc wereld zodra je het koopt is het in feite al achterhaald, zolang niemand garanties kan geven zou ik gewoon kiezen wat je budget is en wat je er mee wilt gaan doen en niet naar toekomstgerichtheid kijken want dat zijn ze beiden niet echt
al is de amd in dit geval wel wat toekomstgerichter omdat daar nog geen nieuws over is maar dat zegt ook niks.
Maar zoals bij veel hardware in de pc wereld zodra je het koopt is het in feite al achterhaald, zolang niemand garanties kan geven zou ik gewoon kiezen wat je budget is en wat je er mee wilt gaan doen en niet naar toekomstgerichtheid kijken want dat zijn ze beiden niet echt
[ Voor 9% gewijzigd door naaitsab op 30-07-2010 13:10 ]
if (!coffee) {
Work = false; }
Oké man, ik zal het voortaan wel weer bij lurken houden
Verwijderd
Dude, ga eens de geruchten lezen en je weet het. Dat jij niet op de hoogte bent, kan ik niets aan doen.naaitsab schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 13:02:
Staat nog nergens een concrete datum voor de uitfacering van de 1156 en 1366, alleen een rumor dat in Q4 2010 de eerste sandy bridge waarschijnlijk zou uitkomen.(rumor+waarschijnlijk aka korrel zout nieuws)
Maar zoals bij veel hardware in de pc wereld zodra je het koopt is het in feite al achterhaald, zolang niemand garanties kan geven zou ik gewoon kiezen wat je budget is en wat je er mee wilt gaan doen en niet naar toekomstgerichtheid kijken want dat zijn ze beiden niet echtal is de amd in dit geval wel wat toekomstgerichter omdat daar nog geen nieuws over is maar dat zegt ook niks.
Je hebt toch een videokaart?audio2009 schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 13:01:
[...]
EDIT: nog even ander moederbord erin geplaatst, wilde graag hdmi uitgang voor me schermpje

Nee was een serieuze vraag: wat heb je daar nu mee bijgedragen dan? Behalve dat we weer kunnen waarschuwen tegen zon slechte voeding.V_Lichtenberg schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 13:20:
[...]
Oké man, ik zal het voortaan wel weer bij lurken houden
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2010 13:28 ]
Goeiedag,
In het systeem dat ik wil kopen zit de P183 als kast met 6 fans waarvan 2 zijn voorgeinstalleerd.
Nu werd mij door Azerty aangeraden om de Nexus te halen met geluids isolatie:
Er werd eerder afgeraden niet alle 6 fans te installeren maar bijvoorbeeld 4, is dit een goede keuze ?
En waar zal ik de fans plaatsen ? ik heb namelijk 6 keuzes:
Achterkant : 1 x 12 cm
Boven : 1 x 12 cm
Voorkant : 2 x 12 cm
Zijde : 1 x 12 cm
Intern : 1 x 12 cm
Nog 1 iets ben ik vergeten te vermelden, Azerty zei als ik die fans erbij plaats dat dan de CPU koeling er beter uit kan:(origineel bericht)
Ik zou willen aanraden om voor deze fans te gaan
http://azerty.nl/0-1088-7...m-real-silent-case-f.html
in combinatie met deze geluidsisolatie
http://azerty.nl/0-1090-3...con-absorber-sa-120-.html
En dan ook de bestaande fans daarvoor vervangen als het heel stil moet zijn.
Let wel dat het dan verstandig is een fanless cpu koeler te nemen en een fanless videokaart.
In het systeem dat ik wil kopen zit de P183 als kast met 6 fans waarvan 2 zijn voorgeinstalleerd.
Nu werd mij door Azerty aangeraden om de Nexus te halen met geluids isolatie:
1 | Nexus Silicon Absorber voor 120 mm casefan | € 1,76 | € 1,76 |
1 | Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120m | € 4,- | € 4,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 5,76 |
Er werd eerder afgeraden niet alle 6 fans te installeren maar bijvoorbeeld 4, is dit een goede keuze ?
En waar zal ik de fans plaatsen ? ik heb namelijk 6 keuzes:
Achterkant : 1 x 12 cm
Boven : 1 x 12 cm
Voorkant : 2 x 12 cm
Zijde : 1 x 12 cm
Intern : 1 x 12 cm
Nog 1 iets ben ik vergeten te vermelden, Azerty zei als ik die fans erbij plaats dat dan de CPU koeling er beter uit kan:(origineel bericht)
Ik zou willen aanraden om voor deze fans te gaan
http://azerty.nl/0-1088-7...m-real-silent-case-f.html
in combinatie met deze geluidsisolatie
http://azerty.nl/0-1090-3...con-absorber-sa-120-.html
En dan ook de bestaande fans daarvoor vervangen als het heel stil moet zijn.
Let wel dat het dan verstandig is een fanless cpu koeler te nemen en een fanless videokaart.
top, rear, lower front, upper front. CPU koeler gewoon laten zitten.
Echt, ik tik al die berichten toch niet voor Jan met de korte achternaam?
Sind waneer is een gerucht waarheid?Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 13:22:
[...]
Dude, ga eens de geruchten lezen en je weet het. Dat jij niet op de hoogte bent, kan ik niets aan doen.
Ik flans een excel grafiek in elkaar en verstuur dat naar een site X met de tekst gelekt vanuit intel en hopla het staat overal, voordat intel zelf met nieuws komt moet je dat soort handel gewoon met een korrel zout nemen. Als jij geruchten van een goeie bron kunt vinden dan mag je ze van mij sturen want ik kan ze niet vinden. En ik heb genoeg gelezen wat er te vinden was over sandy bridge dus ja ik ben wel op de hoogte.
Maargoed dit gaat beetje teveel OT.
if (!coffee) {
Work = false; }
de enige verschillen tussen mijn samenstelling en die van ed zijn de graka, merk geheugen en dan nu mobo. voor de rest verschilt het niet. Het klopt idd dat ik niet al te veel verstand heb van computers, maar daarvoor ben ik ook hier om tips en advies te krijgen waardoor ik een samenstelling kon maken. Noem het eigenwijsVerwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 13:22:
Je hebt toch een videokaart?Neem nu gewoon die samenstelling van Ed over, want je weet echt niet waar je mee bezig bent.

Dit zijn dan ook een aantal vrij essentiele onderdelen van een PCaudio2009 schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 13:46:
[...]
de enige verschillen tussen mijn samenstelling en die van ed zijn de graka, merk geheugen en dan nu mobo. voor de rest verschilt het niet. Het klopt idd dat ik niet al te veel verstand heb van computers, maar daarvoor ben ik ook hier om tips en advies te krijgen waardoor ik een samenstelling kon maken. Noem het eigenwijs
Op het moment dat je drie van de belangrijke onderdelen verandert is het alsof je naar een architect bent gegaan om een huis voor je te laten ontwerpen, maar dan ineens een volledig andere voorgevel en dak te bouwen en de steunbalken op een andere plaats te zetten. Misschien werkt het wel, maar de architect heeft voor jou een advies op maat samengesteld.
Een second opinion krijg je vanzelf als dat nodig is, er zijn een aantal mensen die dit topic vast volgen en deftig advies geven en als ze iets zien aan het advies van een van de anderen wat mogelijk beter zou kunnen geven ze dat aan, zoals je aan de afgelopen tig pagina's kan zien.
Sorry voor de rant, maar dit geeft een ondankbare indruk terwijl deze mensen in hun vrije tijd de moeite doen om mensen te helpen...
Verwijderd
Blijkbaar weet jij niet hoe het werkt. Er zijn genoeg betrouwbare bronnen, die moet je alleen kennen. Daarbij: De moederbord makers hebben allang sandy bridge modellen om hun nieuwe moederborden te testen.naaitsab schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 13:37:
[...]
Sind waneer is een gerucht waarheid?
Ik flans een excel grafiek in elkaar en verstuur dat naar een site X met de tekst gelekt vanuit intel en hopla het staat overal, voordat intel zelf met nieuws komt moet je dat soort handel gewoon met een korrel zout nemen. Als jij geruchten van een goeie bron kunt vinden dan mag je ze van mij sturen want ik kan ze niet vinden. En ik heb genoeg gelezen wat er te vinden was over sandy bridge dus ja ik ben wel op de hoogte.
Maargoed dit gaat beetje teveel OT.
nieuws: Eerste benchmarks Sandy Bridge-cpu duiken op
nieuws: Computex: MSI toont Series 6-moederborden
nieuws: Details volgende generatie Intel-cpu's lekken uit
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2010 14:02 ]
Verwijderd
Hallo allemaal binnenkort ben ik van plan een stille medium range game pc aanschaffen, na wat te scrollen in dit forum kwam ik op deze keuzes uit.
Ik wil hem zo stil mogelijk maken dat zelfs tijdens het gamen weinig tot geen geluid maakt, budget niet al te hoog max 1200-1400.
Doel van pc: af en toe potje starcraft 2 en in toekomst misschien diablo 3 , HD media files, tenminste 3-4 jaar meegaan, upgradable.
Wat zullen jullie nog derbij gooien of vervangen om het geluid zo veel mogelijk te dempen?
Bv extra fan's of hdd case.
Zit ook te twijfelen tussen Sapphire hd 5850 of Club 3d 5850 overclocked edition.
Ik wil hem zo stil mogelijk maken dat zelfs tijdens het gamen weinig tot geen geluid maakt, budget niet al te hoog max 1200-1400.
Doel van pc: af en toe potje starcraft 2 en in toekomst misschien diablo 3 , HD media files, tenminste 3-4 jaar meegaan, upgradable.
Wat zullen jullie nog derbij gooien of vervangen om het geluid zo veel mogelijk te dempen?
Bv extra fan's of hdd case.
Zit ook te twijfelen tussen Sapphire hd 5850 of Club 3d 5850 overclocked edition.
1 | Samsung Syncmaster P2370 | € 170,50 | € 170,50 |
1 | Samsung SH-S223L | € 18,71 | € 18,71 |
1 | Antec Performance One P183 | € 116,- | € 116,- |
1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 32,49 | € 32,49 |
1 | Antec CP-850 | € 118,- | € 118,- |
1 | OCZ Gold Low Voltage OCZ3G1333LV4GK | € 83,96 | € 83,96 |
1 | Asrock 890GX Extreme3 | € 100,90 | € 100,90 |
1 | Sapphire HD5850 Vapor-X 1GB GDDR5 PCI-E | € 281,- | € 281,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.160,06 |
tjah daar had ik nog even niet over nagedacht.. Ik ben iig wel dankbaar hoor, want ik ben vrij onbekend in de computerwereld maar heb nu al flink wat bijgeleerd alleen al door deze thread intensief te volgen.Cronax schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 13:56:
[...]
Dit zijn dan ook een aantal vrij essentiele onderdelen van een PCDe onderdelen die goed op elkaar moeten aansluiten zijn mobo, CPU, graka en geheugen. Je voeding hoeft dan enkel toerijkend te zijn, je HDD is ook belangrijk maar van minder zorg.
Op het moment dat je drie van de belangrijke onderdelen verandert is het alsof je naar een architect bent gegaan om een huis voor je te laten ontwerpen, maar dan ineens een volledig andere voorgevel en dak te bouwen en de steunbalken op een andere plaats te zetten. Misschien werkt het wel, maar de architect heeft voor jou een advies op maat samengesteld.
Een second opinion krijg je vanzelf als dat nodig is, er zijn een aantal mensen die dit topic vast volgen en deftig advies geven en als ze iets zien aan het advies van een van de anderen wat mogelijk beter zou kunnen geven ze dat aan, zoals je aan de afgelopen tig pagina's kan zien.
Sorry voor de rant, maar dit geeft een ondankbare indruk terwijl deze mensen in hun vrije tijd de moeite doen om mensen te helpen...
Maar alles wat ik dan bij elkaar heb gezocht werkt toch gewoon?? of heb ik ineenkeer iets heel raars bij elkaar gepakt??
Inzicht geven in het besparen op een voeding, geheugen en een videokaart die Eyefinity ondersteunt en eventueel een 15~20% overclock aankan. Het geheugen heeft een CAS latency van 7 en is qua prijs vrij concurrerend en redelijk gekoeld.Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 13:22:
Nee was een serieuze vraag: wat heb je daar nu mee bijgedragen dan? Behalve dat we weer kunnen waarschuwen tegen zon slechte voeding.
Ook moet ik zeggen dat toen ik het spul eenmaal besteld had, hem behoorlijk zat te knijpen wat betreft ruimte in de kast, maar ook dat is goedgekomen. Ik kon namelijk niet heel veel vinden hier over een Lian Li A05N en als er iemand anders op zal zoeken weet hij in ieder geval vooraf dat een dergelijk formaat videokaart en CPU cooler best kan in deze kast. Maargoed, true, wellicht had ik dit beter in een review over de kast kunnen plaatsen.
Wat betreft de voeding: reviews (een beperkt aantal) die ik gelezen heb, waren helemaal niet negatief over deze Coolermaster. Zou je misschien kunnen specificeren wat er zo alarmerend aan is? Ik ben bewust voor 650W gegaan omdat ik dan altijd stabiliteit zou houden, ook als ik later voor een crossfire setup zou willen gaan. Ik merk aan je opmerking dat dit niet zo is?
waar heb je gezien waar dat staat ex btw.chim0 schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 12:27:
[...]
Zijn ex BTW prijzen en wat heeft Amerika met Nederland te maken? Bovendien is dit een BBG dus termen als merk en "wie wat in handen heeft" zijn irrelevant. Dat je voorkeur hebt voor ATI is prima maar houd het of voor je of onderbouw het. Ik was ook zo maar heb het de "hard way" af moeten leren en nu voel ik me stukken beter en heb ik meer rust.
wat je nu zegt is heel gevaarlijk he! want elke x van af nu zal ik je er aan helpen herinneren. of iets irrelevant is of niet op wat jij zegt.
voorkeur dat scheeld mij echt niks. Als is een merk beter is dan is hij beter. En op dit moment is NV dat.
Maar ik weet niet of je het door hebt, maar jij bent elke x degene die de boel verdraait naar jou voordeel.
En dan zegt dat iemand (maakt niet uit wie) wat over NV of ATI zegt. Je verdraait de boel naar dat iemand partij kies voor nv of ati.
Dus dat jij er dan de Hardway achter bent gekomen dat kan ik dan ook wel begrijpen.
Want het verschil is ik wil wat aannemen als iemand gelijk heeft, jij niet.
want als je nu gelijk hebt of niet, dit is weer trollen. Want inplaats van jou eigen mening of reageren als iemand iets zegt wat niet kan. reageer jij het liefst op iemand anders zijn mening.
maargoed genoeg hier over, want ik ben hier niet om een oud wijf uit te hangen. maar ik probeer iemand op mijn manier te helpen om dat ik dat leuk vind.
Ja sorry was ff vergeten dat het hier al vermeld was op dit forum mijn excusesEdmin schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 13:35:
top, rear, lower front, upper front. CPU koeler gewoon laten zitten.
Maargoed, zit nog wel te twijfelen tussen 4 of 6 fans, die 20 euro extra maakt mij niet uit op een systeem van bijna 1400 euro.
Is het overkill als ik 6 fans erin doe inplaats van 4 ?
Ik ga mischien CF en OC doen in de toekomst.
Ik ga mezelf echt niet nog een keer herhalen. Ik heb je al aangegeven hoe ik het zou doen en waarom. En daar maakt een extra gpu'tje of een beetje OC echt geen verandering in.
Goed dat is dan duidelijk 4 fans it will be !Edmin schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 14:51:
Ik ga mezelf echt niet nog een keer herhalen. Ik heb je al aangegeven hoe ik het zou doen en waarom. En daar maakt een extra gpu'tje of een beetje OC echt geen verandering in.
Verwijderd
Ik zie niet in wat mensen hier mee geholpen zijn. Besparingen voor wie precies dan? Want ik zie niet in wie jouw besparingen nodig zou hebben.V_Lichtenberg schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 14:17:
[...]
Inzicht geven in het besparen op een voeding, geheugen en een videokaart die Eyefinity ondersteunt en eventueel een 15~20% overclock aankan. Het geheugen heeft een CAS latency van 7 en is qua prijs vrij concurrerend en redelijk gekoeld.
http://www.jonnyguru.com/...eviews&op=Story5&reid=188Wat betreft de voeding: reviews (een beperkt aantal) die ik gelezen heb, waren helemaal niet negatief over deze Coolermaster. Zou je misschien kunnen specificeren wat er zo alarmerend aan is? Ik ben bewust voor 650W gegaan omdat ik dan altijd stabiliteit zou houden, ook als ik later voor een crossfire setup zou willen gaan. Ik merk aan je opmerking dat dit niet zo is?
Ik kan de review van de 550 watter niet vinden, die kon zijn rated power niet halen. Een voeding testen is niet hem aan een systeem hangen en zeggen oeh hij doet, hij is dus goed. Wil je weten hoe goed een voeding is, dan moet je hem testen op zijn maximalen.The Good:
* appearance
* enough cabling to handle anything a 750W unit can power
* somewhat shallow depth
The Bad:
* cannot handle heat at 750 watts
* ripple issues on the 3.3V rail
* questionable capacitor quality
The Mediocre:
* voltage regulation
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2010 15:28 ]
Het moederbord dat je uitzoekt heeft 3 PCIe sloten terwijl je er maar 1 gaat gebruiken, en een onboard videokaart terwijl je die los koopt, dus dubbelop en volstrekt overbodig want die onboard ga je niet gebruiken.audio2009 schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 14:10:
[...]
tjah daar had ik nog even niet over nagedacht.. Ik ben iig wel dankbaar hoor, want ik ben vrij onbekend in de computerwereld maar heb nu al flink wat bijgeleerd alleen al door deze thread intensief te volgen.
Maar alles wat ik dan bij elkaar heb gezocht werkt toch gewoon?? of heb ik ineenkeer iets heel raars bij elkaar gepakt??
De HDMI aansluiting zat op de videokaart die Ed je voorstelde overigens al.
Het enige eventuele nadeel van het moederbord dat Ed je voorstelde is dat het voor zover ik na kan gaan geen SLI ondersteund, enkel CrossFire, dus als je eventueel een tweede van dezelfde kaart later wilt bijplaatsen moet je misschien inderdaad een ander moederbord hebben, maar eentje zonder onboard videokaart dus ik zou de kenners je dan laten adviseren. (De meningen over Crossfire en SLI zijn trouwens verdeeld, sommige mensen zijn van mening dat het alleen de moeite is als je de best beschikbare kaarten koopt, of als je door twee goedkopere kaarten in CF/SLI te zetten betere performance kan halen voor minder geld dan het duurdere alternatief...)
De videokaart die jij uitkoos is trouwens slecht leverbaar, en qua features heeft de HD 5850 hetzelfde als de GTX 460 die Ed voorstelde, de performance die een HD 5850 extra geeft ten opzichte van een GTX 460 is erg afhankelijk van welke game/software en resolutie je draait volgens de review hier op tweakers, dus ook daar ben ik niet zeker of het wel wijs is om hem te veranderen.
Ik heb zelf de kennis allang niet meer, maar een beetje research doet wonderen
[ Voor 8% gewijzigd door Cronax op 30-07-2010 15:23 ]
verkeerde post van mij
[ Voor 150% gewijzigd door audio2009 op 30-07-2010 15:26 ]
ik ben wel van plan om in een later stadium een 2e kaart erbij te plaatsen in CF, of als ik voor de gtx 460 ga in SLI. Ik zal me nog even verdiepen in het moederbord. Ik vond het ook al opvallend dat er al een onboard video kaart opzat, terwijl ik die dan toch niet ga gebruiken..Cronax schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 15:20:
[...]
Het moederbord dat je uitzoekt heeft 3 PCIe sloten terwijl je er maar 1 gaat gebruiken, en een onboard videokaart terwijl je die los koopt, dus dubbelop en volstrekt overbodig want die onboard ga je niet gebruiken.
De HDMI aansluiting zat op de videokaart die Ed je voorstelde overigens al.
Het enige eventuele nadeel van het moederbord dat Ed je voorstelde is dat het voor zover ik na kan gaan geen SLI ondersteund, enkel CrossFire, dus als je eventueel een tweede van dezelfde kaart later wilt bijplaatsen moet je misschien inderdaad een ander moederbord hebben, maar eentje zonder onboard videokaart dus ik zou de kenners je dan laten adviseren. (De meningen over Crossfire en SLI zijn trouwens verdeeld, sommige mensen zijn van mening dat het alleen de moeite is als je de best beschikbare kaarten koopt, of als je door twee goedkopere kaarten in CF/SLI te zetten betere performance kan halen voor minder geld dan het duurdere alternatief...)
De videokaart die jij uitkoos is trouwens slecht leverbaar, en qua features heeft de HD 5850 hetzelfde als de GTX 460 die Ed voorstelde, de performance die een HD 5850 extra geeft ten opzichte van een GTX 460 is erg afhankelijk van welke game/software en resolutie je draait volgens de review hier op tweakers, dus ook daar ben ik niet zeker of het wel wijs is om hem te veranderen.
Ik heb zelf de kennis allang niet meer, maar een beetje research doet wonderen
bedankt voor de reactie
[ Voor 3% gewijzigd door audio2009 op 30-07-2010 15:28 ]
Ik heb nu het een en ander samengesteld:
Ik zal een aantal redenen geven waarom ik er voor heb gekozen:
Volledige specs van mijn systeem nu:
MB: P35-DS4
VGA: 8800GT 512mb
MEM: 4x1gig OCZ 1066
CPU: Q9450 2,6Ghz(stock)
PWR: 600 Watt OCZ (niet modulair)
Tevens heb ik hier voor de 550 voeding gekozen, dit zal voldoende zijn, maar om ook maar toekomst gericht te kijken is het dan nog voldoende, of is het dan beter om de 650 te nemen?
Hebben jullie nog wat aan te merken op mijn lijstje?
1 | Asus P5Q Deluxe | € 101,79 | € 101,79 |
1 | Antec TruePower TP-550 | € 70,35 | € 70,35 |
1 | EVGA GeForce GTX460 1GB GDDR5 PCI-E | € 223,70 | € 223,70 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 428,33 |
Ik zal een aantal redenen geven waarom ik er voor heb gekozen:
- Asus P5Q-Deluxe, na wat google werk bleek dit moederbord goed met de Q9450 overweg te kunnen, met name bedoel ik dan het overklok gedeelte.
- Scythe Mugen 2 Rev. B, gezien dat ik ga overklokken, zal ik ook een nieuwe koeler nodig hebben, deze kwam erg goed uit de reviews.
- Antec TruePower TP-55, omdat ik nu nog een Coolermaster 600 Watt voeding heb, en heb gelezen dat deze niet in de A-merken voorkomt en omdat ik graag een modulaire voeding wou hebben, heb ik hier voor gekozen.
Volledige specs van mijn systeem nu:
MB: P35-DS4
VGA: 8800GT 512mb
MEM: 4x1gig OCZ 1066
CPU: Q9450 2,6Ghz(stock)
PWR: 600 Watt OCZ (niet modulair)
Tevens heb ik hier voor de 550 voeding gekozen, dit zal voldoende zijn, maar om ook maar toekomst gericht te kijken is het dan nog voldoende, of is het dan beter om de 650 te nemen?
Hebben jullie nog wat aan te merken op mijn lijstje?
[ Voor 8% gewijzigd door ZalmanLuci op 30-07-2010 17:48 ]
Verwijderd
Hallo allemaal,
ik ben bezig om een volledig nieuw systeem samen te stellen. Mijn eigen eisen/voorkeuren hiervoor zijn natuurlijk dat ik hier flink op kan gamen, daarnaast werk ik soms nog met teken programma's en vooral met dingen als photoshop. Mijn doel is om een systeem te hebben wat lang zal meegaan, als in ik kan dus nog dingen vervangen, bijv. nieuwe processor, meer ram en een andere videokaart wanneer de tijd daar eenmaal om vraagt. Het systeem moet ook goed stil kunnen zijn, want de kast die nu naast mij staat klinkt als een stofzuiger, koeling speelt daarbij ook een rol.
Het systeem kan/ben ik aan het samen stellen bij de winkel waar ik hem ook uiteindelijk bestel, omdat ze daar hele goede service leveren en hem ook voor mij al in elkaar zetten.
(Dus met wat geploeter als nog dat tabelletje gemaakt: )
(Geen idee of ik zo mag linken maar dit linkt naar de volledige configuratie bij die winkel)
Ik heb echt geen idee wat ik van die processor moet denken (ik dacht hier ergens te lezen dat intel de sockets wil veranderen en dat je dus voor een upgrade een nieuw moederbord zou moeten kopen, dus beter AMD) en of de videokaart (ik las over het idee om ipv deze twee 5770s erin te doen), eerst had ik meer ram (12) maar dat bleek niet compatibel met de processor.
Opmerkingen/aanmerkingen/verbeteringen, laat het graag weten want ik wil hier namelijk geen spijt van krijgen voor de komende jaren.
ik ben bezig om een volledig nieuw systeem samen te stellen. Mijn eigen eisen/voorkeuren hiervoor zijn natuurlijk dat ik hier flink op kan gamen, daarnaast werk ik soms nog met teken programma's en vooral met dingen als photoshop. Mijn doel is om een systeem te hebben wat lang zal meegaan, als in ik kan dus nog dingen vervangen, bijv. nieuwe processor, meer ram en een andere videokaart wanneer de tijd daar eenmaal om vraagt. Het systeem moet ook goed stil kunnen zijn, want de kast die nu naast mij staat klinkt als een stofzuiger, koeling speelt daarbij ook een rol.
Het systeem kan/ben ik aan het samen stellen bij de winkel waar ik hem ook uiteindelijk bestel, omdat ze daar hele goede service leveren en hem ook voor mij al in elkaar zetten.
(Dus met wat geploeter als nog dat tabelletje gemaakt: )
# | Product | Prijs | Subtotaal | ||||
1 | XFX HD5870 Eyefinity6 Edition | 489.- | 489.- | ||||
1 | Microsoft Windows 7 Home Premium 64-Bit | 89.90 | 89.90 | ||||
1 | AMD Phenom II X6 1090T | 279.- | 279.- | ||||
1 | (Voeding) Cooler Master Silent Pro M 700W | 104.90 | 104.90 | ||||
1 | Microsoft Wheel Mouse Optical | 18.99 | 18.99 | ||||
1 | (Behuizing) Cooler Master CM 690 Pure Black | 69.90 | 69.90 | ||||
1 | Sharkoon Media Reader III | 13.29 | 13.29 | ||||
1 | Samsung SH-S223L | 22.99 | 22.99 | ||||
1 | Microsoft Wired Keyboard 600 | 11.99 | 11.99 | ||||
1 | ASRock 890FX Deluxe 3 | 154.90 | 154.90 | ||||
1 | Samsung HD203WI | 109.90 | 109.90 | ||||
1 | GeIL 8 GB DDR3-1333 Kit | 187.90 | 187.90 | Totaal | € 1552.66 |
(Geen idee of ik zo mag linken maar dit linkt naar de volledige configuratie bij die winkel)
Ik heb echt geen idee wat ik van die processor moet denken (ik dacht hier ergens te lezen dat intel de sockets wil veranderen en dat je dus voor een upgrade een nieuw moederbord zou moeten kopen, dus beter AMD) en of de videokaart (ik las over het idee om ipv deze twee 5770s erin te doen), eerst had ik meer ram (12) maar dat bleek niet compatibel met de processor.
Opmerkingen/aanmerkingen/verbeteringen, laat het graag weten want ik wil hier namelijk geen spijt van krijgen voor de komende jaren.
Verwijderd
Ga je 6 monitoren op Display Port aansluiten?
Daarbij, je moederbord kan wel goedkoper, kast kan naar een neiuwere versie, voeding zou ik een andere voor nemen(een betere, al is de silent niet slecht). Wil je overclocken? 2x HD5770 is idd een beter idee dan een HD5870 eyfinity als je geen eyfinity 6 gaat gebruiken.
Daarbij, je moederbord kan wel goedkoper, kast kan naar een neiuwere versie, voeding zou ik een andere voor nemen(een betere, al is de silent niet slecht). Wil je overclocken? 2x HD5770 is idd een beter idee dan een HD5870 eyfinity als je geen eyfinity 6 gaat gebruiken.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2010 16:14 ]
Verwijderd
Nee ik was idd gewoon van plan op een monitor te blijven, eentje die ik nog heb namelijk. (vandaar geen monitor of boxjes erbij). Overclocken heb ik nooit gedaan dus waag ik me liever niet aan. Voeding was een gok omdat mijn broer die ook heeft en lekker stil is..
Dank voor de snelle reactie.
Edit:
Oke ipv die gpu heb ik nu:
Sapphire HD5770 Vapor-X OC 2 x à € 174,90*
en:
Cooler Master RealPower M620 1 x à € 87,90*
waarbij ik ook nog wat geld bespaar en net onder de 1400 euro uit kom. (maar geld let ik minder op)
Dank voor de snelle reactie.
Edit:
Oke ipv die gpu heb ik nu:
Sapphire HD5770 Vapor-X OC 2 x à € 174,90*
en:
Cooler Master RealPower M620 1 x à € 87,90*
waarbij ik ook nog wat geld bespaar en net onder de 1400 euro uit kom. (maar geld let ik minder op)
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2010 16:21 ]
Verwijderd
Je kiest nu een slechtere voeding. Ik zou kijken naar een Antec True Power TP-650. Moederbord zou ik de Asrock 870 Extreme 3 doen.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2010 16:22 ]
Verwijderd
Oke, bedankt. Is die voeding dan ook nog vrij stil? En is dat niet een ouder moederbord wat ik dan verkies of maakt het niet zoveel verschil uit?
Als behuizing kies ik nu voor:
Cooler Master Centurion 5 II 1 x à € 54,90* (of is de CM 690 II serie een idee? Iets meer betalen voor meer gemak/koeling en of stilte is geen probleem bij mij)
Totaal andere vraag die misschien best dom kan klinken;
De twee videokaarten leveren samen dan 2gb, maar ik zat eerst steeds te kijken naar videokaarten met een geheugenbus van 256 (daarvoor zelfs van 512) maar blijkbaar maakt dat nog niet zo heel veel uit voor performance e.d. dus kan ik met deze twee kaartjes nog wel een hele lange tijd vooruit? Omdat ik zoals ik al zei best wel veel van gamen hou en toch ook bijv. Crysis 2 misschien zou willen en al helemaal de nieuwe Elder Scrolls en Total War (Shogun 2) wil proberen, maar specs daarvan zijn überhaupt nog niet bekend.
Als behuizing kies ik nu voor:
Cooler Master Centurion 5 II 1 x à € 54,90* (of is de CM 690 II serie een idee? Iets meer betalen voor meer gemak/koeling en of stilte is geen probleem bij mij)
Totaal andere vraag die misschien best dom kan klinken;
De twee videokaarten leveren samen dan 2gb, maar ik zat eerst steeds te kijken naar videokaarten met een geheugenbus van 256 (daarvoor zelfs van 512) maar blijkbaar maakt dat nog niet zo heel veel uit voor performance e.d. dus kan ik met deze twee kaartjes nog wel een hele lange tijd vooruit? Omdat ik zoals ik al zei best wel veel van gamen hou en toch ook bijv. Crysis 2 misschien zou willen en al helemaal de nieuwe Elder Scrolls en Total War (Shogun 2) wil proberen, maar specs daarvan zijn überhaupt nog niet bekend.
[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2010 17:25 ]
Hallo,
Ik heb even gebaseerd op de budget gamesysteem wat hardware aangepast naar eigen smaak. Ik ben van plan op mijn PC niet echt fanatiek te gamen, maar het moet wel redelijkerwijs bepaalde games zoals SC2 en WoW kunnen draaien.
Ik heb even wat gespeurd op pricewatch en ik kwam uit op dit:
Een klein vraagje, zou ik hier geen geluidskaart bij doen of..? En ik zou ook graag een ingebouwde wifi kaart willen hebben en ik kwam uit op deze Intel WiFi Link 5100 zou dit passen? Ik heb zelf al een toetsenbord en muis liggen, dus dat laat ik even buiten beschouwing.
Bedankt!
Ik heb even gebaseerd op de budget gamesysteem wat hardware aangepast naar eigen smaak. Ik ben van plan op mijn PC niet echt fanatiek te gamen, maar het moet wel redelijkerwijs bepaalde games zoals SC2 en WoW kunnen draaien.
1 | Samsung Syncmaster P2270 | € 141,- | € 141,- |
1 | Fractal Design Define R2 | € 93,- | € 93,- |
1 | Scythe Katana 3 | € 18,50 | € 18,50 |
1 | Intel Core i5 750 | € 179,42 | € 179,42 |
1 | be quiet! L7 430W | € 42,90 | € 42,90 |
1 | GeIL GV34GB1333C9DC | € 75,14 | € 75,14 |
1 | MSI 770-G45 | € 59,90 | € 59,90 |
1 | Club3D HD5770 (CGAX-57724I) | € 138,85 | € 138,85 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 822,21 |
Een klein vraagje, zou ik hier geen geluidskaart bij doen of..? En ik zou ook graag een ingebouwde wifi kaart willen hebben en ik kwam uit op deze Intel WiFi Link 5100 zou dit passen? Ik heb zelf al een toetsenbord en muis liggen, dus dat laat ik even buiten beschouwing.
Bedankt!
Het is niet de stilste maar wel goede kwaliteit. Je zal eerder de videokaart en processorfan erboven uit horen.Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 16:29:
Oke, bedankt. Is die voeding dan ook nog vrij stil?
De 870 Extreme3? Dat is een nieuw moederbord met de nieuwste chipset.En is dat niet een ouder moederbord wat ik dan verkies of maakt het niet zoveel verschil uit?
Super kast voor zijn prijs. Het is een verbeterde versie van de originele Centurion 5 die al goed was.Als behuizing kies ik nu voor:
Nee, in crossfire is het gewoon 1GB maar wel "dubbele" prestaties (niet helemaal maar wel ongeveer). De geheugen bandbreedte ga je van profiteren als je hoge instellingen gebruikt en hoge AA instellingen (zoals 8x of 16x AA). Twee HD5770's zijn iets sneller dan een enkele HD5850, lees maar reviews, maar het hangt dus van je instellingen en resolutie af maar met twee HD5770's in crossfire kan je vrijwel alles op max draaien.Totaal andere vraag die misschien best dom kan klinken;
Je hebt een AMD moederbord, gaat niet werken.YBH schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 18:55:
# Product Prijs Subtotaal 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 55,50 € 55,50 1 Samsung Syncmaster P2270 € 141,- € 141,- 1 Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 18,- € 18,- 1 Fractal Design Define R2 € 93,- € 93,- 1 Scythe Katana 3 € 18,50 € 18,50 1 Intel Core i5 750 € 179,42 € 179,42 1 be quiet! L7 430W € 42,90 € 42,90 1 GeIL GV34GB1333C9DC € 75,14 € 75,14 1 MSI 770-G45 € 59,90 € 59,90 1 Club3D HD5770 (CGAX-57724I) € 138,85 € 138,85 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 822,21
Je hebt een moederbord nodig met een P55 chipset > http://tweakers.net/price..._7T3e4TikAztH_cWGWLvZTyAQ
Verder heeft de pricewatch: Intel Core i5 760 een betere prijs/prestatie verhouding en ik zou gewoon pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G geheugen nemen. Verder ziet het er prima uit (al zou ik persoonlijk een goedkopere kast nemen).
De geluidskaarten die tegenwoordig onboard zitten zijn prima voor gamen en films kijken. Tenzij je echt specifiek wensen hebt zoals EAX (maar zelfs dat is tegenwoordig een beetje achterhaald) of een echte audiofiel bent met een super geluidssysteem, anders voldoet onboard prima voor alles.Een klein vraagje, zou ik hier geen geluidskaart bij doen of..?
Nee, dat is een miniPCI kaarte voor in een laptop. Zou deze nemen > pricewatch: Conceptronic C300Ri of een draadloze USB stick.En ik zou ook graag een ingebouwde wifi kaart willen hebben en ik kwam uit op deze Intel WiFi Link 5100 zou dit passen?
Zou zoiets doen:
1 | Cooler Master Centurion 5 II | € 53,60 | € 53,60 |
1 | Intel Core i5 760 | € 180,- | € 180,- |
1 | MSI P55M-GD45 | € 92,07 | € 92,07 |
1 | Club3D HD5770 (CGAX-57724I) | € 138,85 | € 138,85 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 821,06 |
[ Voor 33% gewijzigd door chim0 op 30-07-2010 19:28 ]
Welke is de beste 5870 qua prijs/kwaliteit ?
Of is 2x GTX 460 beter ? PC is voor de nieuwste spellen op high-max budget 1100-1000 euro liefst rond 1000 maar mag er boven , monitor van 23" resolutie van 1680-1050
Dit is mijn geplande systeem:
Alvast bedankt
Of is 2x GTX 460 beter ? PC is voor de nieuwste spellen op high-max budget 1100-1000 euro liefst rond 1000 maar mag er boven , monitor van 23" resolutie van 1680-1050
Dit is mijn geplande systeem:
1 | Cooler Master CM 690 II Advanced | € 75,01 | € 75,01 |
1 | Asrock 870 EXTREME3 | € 75,98 | € 75,98 |
1 | Sapphire Vapor-X HD5870 1GB GDDR5 PCI-E | € 373,90 | € 373,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 941,16 |
Alvast bedankt
Zou eerder gaan voor een goedkopere HD5870 of gewoon de goedkoopste HD5850, dan heb je een betere prijs/prestatie en de Sapphire HD5850 heeft al een best wel stille koeler. Is ook meer dan genoeg voor jouw resolutie trouwens.
[ Voor 13% gewijzigd door -The_Mask- op 30-07-2010 19:51 ]
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Zal ik dan de snellere hexa core nemen met de goedkoopste 5850 5870 ?-The_Mask- schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 19:50:
Zou eerder gaan voor een goedkopere HD5870 of gewoon de goedkoopste HD5850, dan heb je een betere prijs/prestatie en de Sapphire HD5850 heeft al een best wel stille koeler. Is ook meer dan genoeg voor jouw resolutie trouwens.
Is de voeding goed ? of is er een met betere prijs kwaliteit , is de hoeveelheid Watt genoeg ?
Is er een moederboard met beter prijs/kwaliteit , ik wil geen crossfire later doen of overclocken.
Alvast bedankt
[ Voor 20% gewijzigd door paNjix op 30-07-2010 20:04 ]
Prijs/prestatie van de Phenom II X6 1055T is erg goed, die van de 1090T veel minder.paNjix schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 20:01:
[...]
Zal ik dan de snellere hexa core nemen met de goedkoopste 5850 5870 ?
Erg goedIs de voeding goed ?
Naar mijn mening niet echtof is er een met betere prijs kwaliteit
Ja hoor., is de hoeveelheid Watt genoeg ?
pricewatch: MSI 770-G45 maar dan heb je ook geen USB 3.0 of Sata 600 meer al kun je natuurlijk wel zo'n PCIe kaartje hiervan in het tweede PCIe slot steken.Is er een moederboard met beter prijs/kwaliteit , ik wil geen crossfire later doen of overclocken.
AMD Nieuwsdiscussie
Dankje wel voor de hulp, volgens mij nu klaar om te bestellen-The_Mask- schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 20:24:
[...]
Prijs/prestatie van de Phenom II X6 1055T is erg goed, die van de 1090T veel minder.
[...]
Erg goed
[...]
Naar mijn mening niet echt
[...]
Ja hoor.
[...]
pricewatch: MSI 770-G45 maar dan heb je ook geen USB 3.0 of Sata 600 meer al kun je natuurlijk wel zo'n PCIe kaartje hiervan in het tweede PCIe slot steken.
Heel erg bedankt! Heb niet zoveel verstand van computerschim0 schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 19:25:
[...]
[...]
Je hebt een AMD moederbord, gaat niet werken.
Je hebt een moederbord nodig met een P55 chipset > http://tweakers.net/price..._7T3e4TikAztH_cWGWLvZTyAQ
Verder heeft de pricewatch: Intel Core i5 760 een betere prijs/prestatie verhouding en ik zou gewoon pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G geheugen nemen. Verder ziet het er prima uit (al zou ik persoonlijk een goedkopere kast nemen).
[...]
De geluidskaarten die tegenwoordig onboard zitten zijn prima voor gamen en films kijken. Tenzij je echt specifiek wensen hebt zoals EAX (maar zelfs dat is tegenwoordig een beetje achterhaald) of een echte audiofiel bent met een super geluidssysteem, anders voldoet onboard prima voor alles.
[...]
Nee, dat is een miniPCI kaarte voor in een laptop. Zou deze nemen > pricewatch: Conceptronic C300Ri of een draadloze USB stick.
Zou zoiets doen:
# Product Prijs Subtotaal 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 55,50 € 55,50 1 Samsung Syncmaster P2270 € 141,- € 141,- 1 Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 18,- € 18,- 1 Cooler Master Centurion 5 II € 53,60 € 53,60 1 Cooler Master Hyper TX3 € 14,28 € 14,28 1 Intel Core i5 760 € 180,- € 180,- 1 be quiet! L7 430W € 42,90 € 42,90 1 Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G € 84,86 € 84,86 1 MSI P55M-GD45 € 92,07 € 92,07 1 Club3D HD5770 (CGAX-57724I) € 138,85 € 138,85 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 821,06
Bedankt nogmaals!
Uiteindelijke lijst met andere videokaart en extra fan.
1 | Nexus SFM-1000 Silicon Fan Mounts | € 1,17 | € 1,17 |
1 | Nexus 120mm Silent Fan Blue LED, 120mm | € 5,46 | € 5,46 |
1 | Sapphire HD5870 1GB GDDR5 PCI-E (Game Edition) | € 349,94 | € 349,94 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 923,83 |
Verwijderd
Fair enough. Maar ik kan eventueel nog een extra/andere fan op mijn processor en of videokaart zetten.chim0 schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 19:25:
[...]
Het is niet de stilste maar wel goede kwaliteit. Je zal eerder de videokaart en processorfan erboven uit horen.
Ah oke, bedankt dat wist ik niet ik kwam na afloop pas erachter dat het in omgekeerde volgorde loopt (890, 880 en nu 870)De 870 Extreme3? Dat is een nieuw moederbord met de nieuwste chipset.
De kast heb ik dan nog de vraag, waar kan ik beter voor gaan de nieuwe Centurion 5 II of de CM 690 II (advanced/lite etc.) ?Super kast voor zijn prijs. Het is een verbeterde versie van de originele Centurion 5 die al goed was.
Bedankt voor de uitleg en reactie.Nee, in crossfire is het gewoon 1GB maar wel "dubbele" prestaties (niet helemaal maar wel ongeveer). De geheugen bandbreedte ga je van profiteren als je hoge instellingen gebruikt en hoge AA instellingen (zoals 8x of 16x AA). Twee HD5770's zijn iets sneller dan een enkele HD5850, lees maar reviews, maar het hangt dus van je instellingen en resolutie af maar met twee HD5770's in crossfire kan je vrijwel alles op max draaien.
Dus als ik het goed heb zou in theorie twee 5770's een beter idee zijn dan een enkele 5780? Maar op dit moment is er dus niet een betere videokaart verkrijgbaar dan dit voor mijn opstelling? Ik wil best meer betalen voor een andere kaart, maar mij werd die andere afgeraden omdat ik toch maar bij één scherm blijf. (een scherm wat mij verder tot nog toe goed heeft gediend ook al is maar 1440 x 900)
Geld speelt niet bepaald een rol voor mijn systeem op dit moment omdat ik er lang mee vooruit wil kunnen, daarom had ik mijn twijfels of de cpu een goede keus is of niet alsmede het ram (ander merk of andere set).
De pricewatch: Scythe Mugen 2 Rev. B is een uitstekende koeler en ook stil.Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:09:
[...]
Fair enough. Maar ik kan eventueel nog een extra/andere fan op mijn processor en of videokaart zetten.
Dat is een persoonlijke keuze. De 690 II is wel wat groter en uitgebreider maar meer een gamekast die je eigenlijk gewoon vol moet proppen. Hij zal ook iets minder stil zijn dan de Centurion II. Je zou wat reviews kunnen lezen maar als ik het zo hoor, moet de Centurion II volgens mij prima voldoen.De kast heb ik dan nog de vraag, waar kan ik beter voor gaan de nieuwe Centurion 5 II of de CM 690 II (advanced/lite etc.) ?
Dan is een enkele HD5850 voldoende en zou ik niet aan crossfire denken. Videokaarten worden redelijk snel vervangen.Dus als ik het goed heb zou in theorie twee 5770's een beter idee zijn dan een enkele 5780? Maar op dit moment is er dus niet een betere videokaart verkrijgbaar dan dit voor mijn opstelling? Ik wil best meer betalen voor een andere kaart, maar mij werd die andere afgeraden omdat ik toch maar bij één scherm blijf. (een scherm wat mij verder tot nog toe goed heeft gediend ook al is maar 1440 x 900)
Als je niet gaat overklokken, voldoet Kingston ValueRAM prima.Geld speelt niet bepaald een rol voor mijn systeem op dit moment omdat ik er lang mee vooruit wil kunnen, daarom had ik mijn twijfels of de cpu een goede keus is of niet alsmede het ram (ander merk of andere set).
Als je naast gamen ook nog wat zwaardere dingen doet zoals videobewerken of Photoshop, zou je een i7 860 kunnen overwegen vanwege Hyper-threading.
Verwijderd
Hmm, die koeler kan ik niet aan komen in de zaak die het systeem voor mij samenstelt.
Met de 5850 blijf ik dus nog wel even goed voor de komende tijd kwa gpu geheugen.
Overklokken ben ik idd niet van plan.
Ik game vooral, en werk af en toe best wel wat met photoshop (icm tekentablet) maar ik had juist een intel core afgedaan vanwege het feit dat die sockets afgedaan worden en deze bovendien niet in mijn moederbord past. Ik dacht dat de 1090T opzich wel toekomst gericht was. Alhoewel ik eerst twijfelde of de x6 cores een beetje té was, maar ik wil wel snelheid en geen bottleneck maken.
Met de 5850 blijf ik dus nog wel even goed voor de komende tijd kwa gpu geheugen.
Overklokken ben ik idd niet van plan.
Ik game vooral, en werk af en toe best wel wat met photoshop (icm tekentablet) maar ik had juist een intel core afgedaan vanwege het feit dat die sockets afgedaan worden en deze bovendien niet in mijn moederbord past. Ik dacht dat de 1090T opzich wel toekomst gericht was. Alhoewel ik eerst twijfelde of de x6 cores een beetje té was, maar ik wil wel snelheid en geen bottleneck maken.
^ Waar ga je het systeem bestellen? Want meestal hebben webshops niet de gehele catalogus online staan. Of staan ze toe een item wat niet op de site staat los te bestellen (Heb dit 1x gedaan bij azerty, koste me 2,50 extra ofzo (En dan was ik alsnog goedkoper uit als de goedkoopste webshop waar hij wel verkrijgbaar was
)
Waarom de 1090T, dat ding is in verhouding tot zijn prestatie echt overprized
. Ga dan gewoon voor de 1055T, die klokt ook heerlijk over! Met name met de Mugen II

Waarom de 1090T, dat ding is in verhouding tot zijn prestatie echt overprized
[ Voor 21% gewijzigd door D4NG3R op 31-07-2010 00:17 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Verwijderd
Bij Alternate, ben ik nogal tevreden over dus daar wil ik graag mijn systeem laten samen stellen. Maar ik dacht dat de 1090T meer performance gaf. Overclocken doe ik toch niet en die Mugen II staat nergens op de site (ook niet bij losse dingen. Is het een processor of case fan?
Hiero
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=hxly32
Als je niet gaat OC'en heb je ook niks aan een Mugen II
dat is dan gewoon gigantische overkill.
Ik vind persoonlijk de 1090T zelfs nog meer overkill als je niet gaat overklokken
.
Als je niet gaat OC'en heb je ook niks aan een Mugen II
Ik vind persoonlijk de 1090T zelfs nog meer overkill als je niet gaat overklokken
Verwijderd
Maar voor het geld hoef ik het er niet om te laten. Mijn huidige krakkemikkige ouwe computer is vreselijk irritant en gedateerd. Er zit een gig ram in en een Intel Pentium D van 3 ghz en een videokaart die eigenlijk geintegreerd is van 512 mb ofzo. Ik ben toe aan een complete overhaul.
Dus wat ik nu heb staan;
Enige punten waar ik dus m'n twijfels over heb zijn de processor, of die misschien beter kan, met het oog op de toekomst dan.
Of het RAM geheugen volstaat.
En of de videokaart de toekomst wel even tegemoet kan.
Voor de rest dacht ik alles wel gedekt te hadden zo. (en ontzettend bedankt voor alle aanwijzingen en hulp tot dusver)
Dus wat ik nu heb staan;
# | Product | Prijs | Subtotaal | ||||
1 | Sapphire HD5850 TOXIC 2GB | 369.- | 369.- | ||||
1 | Microsoft Windows 7 Home Premium 64-Bit | 89.90 | 89.90 | ||||
1 | AMD Phenom II X6 1090T | 279.- | 279.- | ||||
1 | Antec TruePower New Series TP-650 | 104.90 | 104.90 | ||||
1 | Microsoft Wheel Mouse Optical | 18.99 | 18.99 | ||||
1 | Cooler Master Centurion 5 II | 54.90 | 54.90 | ||||
1 | Samsung SH-S223L | 22.99 | 22.99 | ||||
1 | Microsoft Wired Keyboard 600 | 11.99 | 11.99 | ||||
1 | ASRock 870 Extreme3 | 83.90 | 83.90 | ||||
1 | Samsung HD203WI | 109.90 | 109.90 | ||||
1 | GeIL 8 GB DDR3-1333 Kit | 187.90 | 187.90 | Totaal | € 1333.37 |
Enige punten waar ik dus m'n twijfels over heb zijn de processor, of die misschien beter kan, met het oog op de toekomst dan.
Of het RAM geheugen volstaat.
En of de videokaart de toekomst wel even tegemoet kan.
Voor de rest dacht ik alles wel gedekt te hadden zo. (en ontzettend bedankt voor alle aanwijzingen en hulp tot dusver)
De 1090T is juist zo veel duurder, omdat hij een losse multiplier heeft. Dat is gericht op overklokkers. Hij is qua standaard prestaties de meerprijs absoluut niet waard. De 1055T is de cpu die jij zoekt. Het verschil tussen de twee zal jij nooit merken.
De 5850 2GB die je hebt staan is belachelijk duur. De enige echte verschillen met een 'normale' 5850 zijn een lichte overklok, een andere koeler en een extra GB GDDR5. Ook hier ga jij in je games geen prestatieverschil merken. En als je dat al zou doen, is dat zeker geen €100 waard.
8GB RAM heb je echt niet nodig. Ik heb in mijn vorige systeem 8GB RAM gehad en het deed niets voor de performance, hoe veel ik ook testte. Let op: ik heb het over oktober 2009, dus niet een paar jaar terug. Ook hier gooi je weer geld weg voor niets. Zelfs als het over twee jaar nodig zou zijn, dan koop je tegen die tijd een goedkoop tweedehands kitje dat je er binnen een minuut in zet en klaar.
Echt, je gooit gewoon €300 weg voor niets.
De 5850 2GB die je hebt staan is belachelijk duur. De enige echte verschillen met een 'normale' 5850 zijn een lichte overklok, een andere koeler en een extra GB GDDR5. Ook hier ga jij in je games geen prestatieverschil merken. En als je dat al zou doen, is dat zeker geen €100 waard.
8GB RAM heb je echt niet nodig. Ik heb in mijn vorige systeem 8GB RAM gehad en het deed niets voor de performance, hoe veel ik ook testte. Let op: ik heb het over oktober 2009, dus niet een paar jaar terug. Ook hier gooi je weer geld weg voor niets. Zelfs als het over twee jaar nodig zou zijn, dan koop je tegen die tijd een goedkoop tweedehands kitje dat je er binnen een minuut in zet en klaar.
Echt, je gooit gewoon €300 weg voor niets.
Hoezo doe je je lijstje zo raar
Ik kan geen enkele van de producten aanklikken.
Overkill HD5850, of neem een HD5870 of een gewone. Want je gaat het prestatieverschil echt niet merken.
Deze dus: pricewatch: Asus EAH5870/2DIS/1GD5/V2
Je HDD is niet bedoeld voor gaming. (Ecogreens zijn meer bedoeld voor zuinige computers en/of homeservers.. ze draaien maar op 5400rpm IPV 7200)
Doe dan de:
pricewatch: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB x2
En geef bij de webshop aan dat ze in een RAID0 config moeten staan. (Ik ga er vanuit dat je het door de webshop laat doen?)
pricewatch: GeIL GV34GB1333C9DC x2 is ruim 30 euro goedkoper als je 8GB setje. Maar ik moet wel vermelden dat 8GB overkill is, aangezien je 4GB al amper vol krijgt.
Je CPU zou ik gewoon vervangen door een 955BE of 1055T want dat geld is echt overkill daarnaast is hij met een losse multiplier bedoeld voor overklokkers...
Steek het verschil in prijs (Ruim 170 euro als je de 1055T + 4GB ram neemt) in een wat duurdere kast, bijvoorbeeld de CM690 Advanced II (~70 euro).
Kijk hier eens naar
RAID0 + HD5870
.
Ik zou het gewoon bij Azerty doen. alles is goed leverbaar, en in elkaar zetten kost daar bijna niks. Zeer goede webshop waar ik al jaren lang mijn PC producten koop:
http://tweakers.net/price...cts=6&maxshops=1#shoplist
Op azerty zelf (Inclusief assemblage en 2 jaar garantie)
http://azerty.nl/winkelma...7508]=1&product[267466]=1
* D4NG3R Vergeet niet om de Win7 DVD erbij te vragen! Heel veel webshops geven deze NIET mee, en vragen dan geld als je een schone installatie wilt!
Jezus wat is Alternate duur in verhouding tot andere winkels
Overkill HD5850, of neem een HD5870 of een gewone. Want je gaat het prestatieverschil echt niet merken.
Deze dus: pricewatch: Asus EAH5870/2DIS/1GD5/V2
Je HDD is niet bedoeld voor gaming. (Ecogreens zijn meer bedoeld voor zuinige computers en/of homeservers.. ze draaien maar op 5400rpm IPV 7200)
Doe dan de:
pricewatch: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB x2
En geef bij de webshop aan dat ze in een RAID0 config moeten staan. (Ik ga er vanuit dat je het door de webshop laat doen?)
pricewatch: GeIL GV34GB1333C9DC x2 is ruim 30 euro goedkoper als je 8GB setje. Maar ik moet wel vermelden dat 8GB overkill is, aangezien je 4GB al amper vol krijgt.
Je CPU zou ik gewoon vervangen door een 955BE of 1055T want dat geld is echt overkill daarnaast is hij met een losse multiplier bedoeld voor overklokkers...
Steek het verschil in prijs (Ruim 170 euro als je de 1055T + 4GB ram neemt) in een wat duurdere kast, bijvoorbeeld de CM690 Advanced II (~70 euro).
Kijk hier eens naar
2 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 55,50 | € 111,- |
1 | Sony Optiarc AD-5260S Zwart | € 17,- | € 17,- |
1 | Microsoft Wired Keyboard 600 | € 11,27 | € 11,27 |
1 | Sharkoon FireGlider | € 20,69 | € 20,69 |
1 | Asus EAH5870/2DIS/1GD5/V2 | € 363,- | € 363,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.127,31 |
RAID0 + HD5870
Ik zou het gewoon bij Azerty doen. alles is goed leverbaar, en in elkaar zetten kost daar bijna niks. Zeer goede webshop waar ik al jaren lang mijn PC producten koop:
http://tweakers.net/price...cts=6&maxshops=1#shoplist
Op azerty zelf (Inclusief assemblage en 2 jaar garantie)
http://azerty.nl/winkelma...7508]=1&product[267466]=1
* D4NG3R Vergeet niet om de Win7 DVD erbij te vragen! Heel veel webshops geven deze NIET mee, en vragen dan geld als je een schone installatie wilt!

[ Voor 83% gewijzigd door D4NG3R op 31-07-2010 01:51 ]
ik heb eergister de BBG high end die deze maand aangeraden werd besteld = maar ik kreeg net een mailtje dat de processor niet meer leverbaar is. Is er iemand die mij kan vertellen welke ik dan nu beter kan bestellen of dat ik gewoon alle webshops af moet zoeken tot ik er een heb, en ook wat is het verschil tussen trayed en boxed processoren?
Dit is het systeem wat ik besteld heb, ik heb waat aanpassingen gedaan bij de boxen en scherm enzo maar de inhoud van de pc zelf komt geheel overeen. Iemand een idee?
Dit is het systeem wat ik besteld heb, ik heb waat aanpassingen gedaan bij de boxen en scherm enzo maar de inhoud van de pc zelf komt geheel overeen. Iemand een idee?
1 | Samsung Syncmaster P2450H | € 213,95 | € 213,95 |
1 | Lancool Dragon Lord PC-K62 | € 88,25 | € 88,25 |
1 | Logitech X-530 | € 59,- | € 59,- |
1 | Logitech G110 Gaming Keyboard (Qwerty) | € 63,97 | € 63,97 |
1 | Logitech MX518 Optical Gaming Mouse | € 30,- | € 30,- |
1 | Creative Fatal1ty Gaming Headset | € 27,85 | € 27,85 |
1 | Intel Core i7 920 | € 234,90 | € 234,90 |
1 | OCZ Gold Low-Voltage OCZ3G1333LV6GK | € 122,94 | € 122,94 |
1 | Asrock X58 Extreme3 | € 167,05 | € 167,05 |
2 | Club3D HD5850 Overclocked Edition | € 270,84 | € 541,68 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.751,58 |
pricewatch: Intel Core i7 930
Verschil tussen tray en boxed is dat tray zonder koeler komt en boxed met, maar aangezien je er al een losse CPU koeler bij hebt kun je net zo goed een tray versie nemen.
Verschil tussen tray en boxed is dat tray zonder koeler komt en boxed met, maar aangezien je er al een losse CPU koeler bij hebt kun je net zo goed een tray versie nemen.
AMD Nieuwsdiscussie
Ok dus als ik die koop werkt het verder gewoon met de rest van het systeem?-The_Mask- schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 11:56:
pricewatch: Intel Core i7 930
Ja hoor, zelfde CPU alleen is hoger geklokt.
AMD Nieuwsdiscussie
Ok bedankt 
* Toch nog even snel een vraag, als ik een boxed bestel zit de cooler er dan al op en heb ik een probleem met mn losse cooler? want bij sommige sites zie je niet of je een boxed of tray koopt.
* Toch nog even snel een vraag, als ik een boxed bestel zit de cooler er dan al op en heb ik een probleem met mn losse cooler? want bij sommige sites zie je niet of je een boxed of tray koopt.
[ Voor 88% gewijzigd door Nijs01 op 31-07-2010 12:23 ]
Heel je losse koeler ben je niet nodig, echt 0.0, sterker nog. Om de mugen II te installeren moet je zelfs eerst wat van het Mobo afhalen (Bracket voor de "standaard" koelers moet eraf).
Alle plaatjes, pinnetjes & schroefjes zitten gewoon bij de Mugen II dus
Gewoon annuleren die cooler en de standaard cooler gebruiken?D4NG3R NL schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 12:38:
Heel je losse koeler ben je niet nodig, echt 0.0, sterker nog. Om de mugen II te installeren moet je zelfs eerst wat van het Mobo afhalen (Bracket voor de "standaard" koelers moet eraf).
Nee, absoluut niet! De mugen 2 is geniaal, hij koelt heerlijk en laat zeer zware overkloks toe.
Maaruh, hoezo zou je die koeler/CPU willen annuleren, als je een andere koeler als de "standaard" gaat gebruiken, waarom zou je dan extra betalen voor het CPU om er een koeler bij te krijgen
.
Maaruh, hoezo zou je die koeler/CPU willen annuleren, als je een andere koeler als de "standaard" gaat gebruiken, waarom zou je dan extra betalen voor het CPU om er een koeler bij te krijgen

Die keuze is aan jouw, maar de koeler die erbij komt is wel veel minder stil en koelt ook een stuk minder.
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
Nadat onze pc het liet afweten hebben we beslist een nieuwe te kopen.
(Ik ben op zoek naar een beetje allround-systeem, maar wist niet meteen in welk toppic dit te plaatsen. Excuses als het verkeerd staat.)
Na wat zoeken heb ik volgend pctj samengesteld:
mijn vraag naar jullie: 1) wat denken jullie van dit systeempje? Geen grote fouten?
2) ik zou hem laten assembleren door de firma, maar geen OS laten installeren, aangezien ik Windows 7 via het school kan bekomen. Is het dan relatief makkelijk om die OS te installeren? Ik heb het nog gedaan om een 2de OS te installeren, is dit vergelijkbaar?
Ik hoop op nuttig advies.
Groeten,
Jonas
(Ik ben op zoek naar een beetje allround-systeem, maar wist niet meteen in welk toppic dit te plaatsen. Excuses als het verkeerd staat.)
Na wat zoeken heb ik volgend pctj samengesteld:
Aantal | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|
1 | takeMS Card Reader 64-in-1 3.5" Black | € 5,90 | € 5,90 |
1 | Kingston ValueRam 4GB DDR3-1333 CL9 kit | € 85,23 | € 85,23 |
1 | Cooler Master Sileo 500 | € 55,93 | € 55,93 |
1 | Samsung Spinpoint F3 1TB | € 55,71 | € 55,71 |
1 | Be Quiet Pure Power L7 430W | € 43,50 | € 43,50 |
1 | Intel Core i5 750 | € 160,62 | € 160,62 |
1 | ASUS P7P55-M | € 94,47 | € 94,47 |
1 | Samsung SH-S223C Black | € 14,02 | € 14,02 |
1 | Club 3D Radeon HD 5770 1GB (1x DVI) | € 148,11 | € 148,11 |
9 producten | Importeren als eigen wensenlijst | Totaal | € 663,49 |
mijn vraag naar jullie: 1) wat denken jullie van dit systeempje? Geen grote fouten?
2) ik zou hem laten assembleren door de firma, maar geen OS laten installeren, aangezien ik Windows 7 via het school kan bekomen. Is het dan relatief makkelijk om die OS te installeren? Ik heb het nog gedaan om een 2de OS te installeren, is dit vergelijkbaar?
Ik hoop op nuttig advies.
Groeten,
Jonas
dan zet ik wel gewoon die nugen erop. Hoe groot is het risico dat ik alles sloop als ik dat ding erop probeer te zetten? en dat ding van mn mobo halen is dat heel ingewikkeld of gewoon kwestie van paar schroefjes losdraaien en plaatje eraf halen?-The_Mask- schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 12:56:
Die keuze is aan jouw, maar de koeler die erbij komt is wel veel minder stil en koelt ook een stuk minder.
YouTube: eiskaltmacher.de Montage Scythe Mugen 2Nijs01 schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 13:06:
[...]
dan zet ik wel gewoon die nugen erop. Hoe groot is het risico dat ik alles sloop als ik dat ding erop probeer te zetten? en dat ding van mn mobo halen is dat heel ingewikkeld of gewoon kwestie van paar schroefjes losdraaien en plaatje eraf halen?
@ j()nas
wat is het budget?
[ Voor 3% gewijzigd door jbkappirossi op 31-07-2010 13:14 ]
Verwijderd
Oeh heel erg bedankt voor alle tips en uitleg, hardware is niet altijd helemaal mijn ding en ik ben een hele lange tijd helemaal uit het wereldje geweest dus ik weet/wist absoluut niet meer wat het nieuwste en beste is.
N.b. mijn lijstje was zo raar omdat ik het niet via dat pricewatch deed en handmatig in zo'n tabelletje zette.
Als ik echt prestatiegewijs het verschil niet merk denk ik dus dat ik inderdaad voor een andere opstelling ga. Hoewel ik iets minder op geld let en me had voorgenomen er toch wel iets van €1500 aan kwijt te zijn of iets meer, dacht ik gewoon wat ik dacht het beste van het beste te selecteren.
Maar ik denk dat ik nu zo dat lijstje heb, weliswaar toch op Alternate (qua prijs maakt het echt niks uit want ik kom uiteindelijk op hetzelfde bedrag uit als bij Azerty (assemblage en garantie, bezorgkosten etc. inclusief)
Dank voor alle hulp hierbij! Ik ga dus voor de HD5870, 4gb Ram Kingston Value (met het moederbord kan ik er altijd nog bijgooien) die Sharkoon muis is voor mij niet nodig, een gewone optical muis van microsoft is goed genoeg.
Het aller aller laatste punt voor mij nu nog (ja sorry hierna stop ik met zeuren) is de cpu. Want dat laatste punt vond ik wel belangrijk, of de X4 955 BE of de X6 1055T. Ik ging namelijk eerst voor de 1090 omdat ik dacht ohey 6 x 3,2ghz is veel. en nu is het 6 x 2,8 of 4 x 3,4(365) of 3,2 (355). Wat is de betere optie hier?
Edit: Volgens mij als ik reviews lees moet ik wel even kijken voor een fan op de 5870kaart omdat de standaard gene nogal luidruchtig kan worden. Aanbevelingen?
N.b. mijn lijstje was zo raar omdat ik het niet via dat pricewatch deed en handmatig in zo'n tabelletje zette.
Als ik echt prestatiegewijs het verschil niet merk denk ik dus dat ik inderdaad voor een andere opstelling ga. Hoewel ik iets minder op geld let en me had voorgenomen er toch wel iets van €1500 aan kwijt te zijn of iets meer, dacht ik gewoon wat ik dacht het beste van het beste te selecteren.
Maar ik denk dat ik nu zo dat lijstje heb, weliswaar toch op Alternate (qua prijs maakt het echt niks uit want ik kom uiteindelijk op hetzelfde bedrag uit als bij Azerty (assemblage en garantie, bezorgkosten etc. inclusief)
Dank voor alle hulp hierbij! Ik ga dus voor de HD5870, 4gb Ram Kingston Value (met het moederbord kan ik er altijd nog bijgooien) die Sharkoon muis is voor mij niet nodig, een gewone optical muis van microsoft is goed genoeg.
Het aller aller laatste punt voor mij nu nog (ja sorry hierna stop ik met zeuren) is de cpu. Want dat laatste punt vond ik wel belangrijk, of de X4 955 BE of de X6 1055T. Ik ging namelijk eerst voor de 1090 omdat ik dacht ohey 6 x 3,2ghz is veel. en nu is het 6 x 2,8 of 4 x 3,4(365) of 3,2 (355). Wat is de betere optie hier?
Edit: Volgens mij als ik reviews lees moet ik wel even kijken voor een fan op de 5870kaart omdat de standaard gene nogal luidruchtig kan worden. Aanbevelingen?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2010 14:16 ]
Ik denk dat ik eruit ben. Ik wou oorspronkelijk met een 5770 Vapor-X gaan crossfiren, maar de 460 heeft de zaak veranderd.
De 460 ga ik vandaag nog halen, de rest van de het systeem wordt online besteld. Doel van dit systeem is gamen op 1920 * 1200 en fotobewerking. Ik encode ook nogal wat DVD's -> backup naar HTPC.
Het moederbord gekozen voor USB3, sata600 (ik overweeg nog een Crucial SSD) en de mogelijkheid tot SLI.
1 | Lian Li Armorsuit PC-P50 | € 133,- | € 133,- |
1 | Corsair HX650W | € 103,99 | € 103,99 |
1 | GeIL GV34GB1333C9DC | € 77,65 | € 77,65 |
1 | Asus P7H57D-V EVO | € 140,75 | € 140,75 |
1 | Gigabyte GV-N460OC-1GI | € 199,90 | € 199,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 923,28 |
De 460 ga ik vandaag nog halen, de rest van de het systeem wordt online besteld. Doel van dit systeem is gamen op 1920 * 1200 en fotobewerking. Ik encode ook nogal wat DVD's -> backup naar HTPC.
Het moederbord gekozen voor USB3, sata600 (ik overweeg nog een Crucial SSD) en de mogelijkheid tot SLI.
Alternate is gewoon zo'n winkel waar je niet je hele pc moet kopen, ze hebben wel goedkope dingen, maar andere dingen zijn gewoon ver boven de redelijk normale prijs.D4NG3R NL schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 01:21:
De computerboer die bij mij in het dorp zit is nog erger. vragen ruim 250 euro voor een phenom II X4 955

Het is de grootste shop van Nederland, ze hebben een fysieke winkel, een showroom en veel personeel en dat moet allemaal betaald worden. Ik heb er gewerkt en heb het magazijn gezien, je weet niet wat je ziet. Ze hebben bijna altijd alles op voorraad dus ja dan moet je de prijzen wat hoger maken maar zo hoog vind ik wel meevallen. Het voordeel voor veel mensen is dat ze er kunnen afhalen. Daarnaast hebben ze ook een subdistri afdeling voor zakelijke klanten (kleine shops).MvdPM schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 14:50:
[...]
Alternate is gewoon zo'n winkel waar je niet je hele pc moet kopen, ze hebben wel goedkope dingen, maar andere dingen zijn gewoon ver boven de redelijk normale prijs.
Tja, die koopt 1 processor en 1 moederbord in de maand en dan betaal je gewoon 75 euro verzendkosten en administratiekosten bij een grote distri. Computerboeren om de hoek kopen dan ook vaak bij wat grotere shops tegen iets lagere prijzen want bij een distri is het niet te doen. Die hebben minimale order aantallen en orderbedragen, daar kan 95% van de huis tuin en keuken shops simpelweg niet aan voldoen (wat ook logisch is).De computerboer die bij mij in het dorp zit is nog erger. vragen ruim 250 euro voor een phenom II X4 955
Ik koop zelf ook bij alternate, gewoon omdat het een goede winkel is en omdat mijn vader in de buurt werkt en die wil mijn spulletjes wel voor me afhalen. Alleen ik koop daar niet alles
[ Voor 9% gewijzigd door [MAUS] op 31-07-2010 15:03 ]
Beste BBG Experts van tweakers
,
Ik wil een PC kopen waar ik een behoorlijke periode mee vooruit wil kunnen. Ik moet er redelijk op kunnen gamen maar ik moet ook met 3 geheugen vretende java based development omgevingen (eclipse, netbeans, etc) soepel kunnen werken terwijl ondertussen winamp 3 lekker aan het cpu power eten is :-)
Multicore is voor mij dus echt een pre, maar goed kunnen gamen is een goede 2e eis. Ik heb de volgende setup gekozen op basis van geluidsproductie en energiegebruik. Wel wil ik ooit (wanneer de prijzen weer eens wat normaler worden) de videokaart in SLI gaan draaien (2e vriendje erbij) dus daar moet het bord op voorbereid zijn. Graag hoor ik eventuele tips.
ps1. De voeding heb ik gekozen omdat deze bij een lage belasting z'n cooling fan compleet uitzet.
ps2. De videokaart is gewoon stil bij een hoge performance (zit niet op een of andere club3d rampen ding met uitgelopen lagers te wachten en ik spreek uit ervaring)
Ik wil een PC kopen waar ik een behoorlijke periode mee vooruit wil kunnen. Ik moet er redelijk op kunnen gamen maar ik moet ook met 3 geheugen vretende java based development omgevingen (eclipse, netbeans, etc) soepel kunnen werken terwijl ondertussen winamp 3 lekker aan het cpu power eten is :-)
Multicore is voor mij dus echt een pre, maar goed kunnen gamen is een goede 2e eis. Ik heb de volgende setup gekozen op basis van geluidsproductie en energiegebruik. Wel wil ik ooit (wanneer de prijzen weer eens wat normaler worden) de videokaart in SLI gaan draaien (2e vriendje erbij) dus daar moet het bord op voorbereid zijn. Graag hoor ik eventuele tips.
ps1. De voeding heb ik gekozen omdat deze bij een lage belasting z'n cooling fan compleet uitzet.
ps2. De videokaart is gewoon stil bij een hoge performance (zit niet op een of andere club3d rampen ding met uitgelopen lagers te wachten en ik spreek uit ervaring)
1 | Sony Optiarc AD-7240S Zwart | € 22,49 | € 22,49 |
1 | Intel Core i7 930 | € 250,07 | € 250,07 |
1 | Seasonic X-650 80+ Gold | € 124,99 | € 124,99 |
1 | Intel Postville X25-M SSDSA2MH080G2R5 80GB | € 204,- | € 204,- |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K3/6G | € 123,90 | € 123,90 |
1 | Gigabyte GA-X58A-UD3R | € 199,- | € 199,- |
1 | Sapphire HD5850 Toxic 1GB GDDR5 PCI-E | € 279,- | € 279,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.407,44 |
[ Voor 0% gewijzigd door nl0pvm op 31-07-2010 15:44 . Reden: ps-en opgedeeld ]
misschien dat een 6 core wel beter is in jouw geval dus misschien zoiets :
de voeding die je gekozen hebt is nogal duur dus daar een andere voor en dan heb je voor ongeveer de zelfde prijs een 6-core.
aangezien jij een ati kaart hebt is het overigens crossfire en niet SLI.
1 | Sony Optiarc AD-7240S Zwart | € 22,49 | € 22,49 |
1 | Cooler Master Silent Pro M700 | € 89,- | € 89,- |
1 | Seasonic X-650 80+ Gold | € 124,99 | € 124,99 |
1 | Intel Postville X25-M SSDSA2MH080G2R5 80GB | € 204,- | € 204,- |
1 | OCZ OCZ3G10664GK | € 79,46 | € 79,46 |
1 | AMD Phenom II X6 1090T | € 266,- | € 266,- |
1 | Asus M4A89TD PRO | € 148,45 | € 148,45 |
1 | Sapphire HD5850 Toxic 1GB GDDR5 PCI-E | € 279,- | € 279,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.417,38 |
de voeding die je gekozen hebt is nogal duur dus daar een andere voor en dan heb je voor ongeveer de zelfde prijs een 6-core.
aangezien jij een ati kaart hebt is het overigens crossfire en niet SLI.
[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/1674671.png[/img]
Zei ik laatst dat ik hoopte dat de I7 860 in prijs ging dalen? Nou ik heb antwoord gekregen
:
pricewatch: Intel Core i7 860
Kan iemand 'voorspellen' of die binnenkort (binnen een maand) nog gaat dalen? Anders 'moet' ik toch maar naar een andere CPU, I5 760 waarschijnlijk dan omdat deze redelijk dicht bij de I5 ligt, qua prestaties dan.....
.
pricewatch: Intel Core i7 860

Kan iemand 'voorspellen' of die binnenkort (binnen een maand) nog gaat dalen? Anders 'moet' ik toch maar naar een andere CPU, I5 760 waarschijnlijk dan omdat deze redelijk dicht bij de I5 ligt, qua prestaties dan.....

Verwijderd
Beste tweakers,
Over enige tijd ben ik van plan om een game systeem aan te schaffen. Aangezien ik niet zoveel afweet m.b.t. de hardware zou ik jullie willen vragen om naar de onderstaande samenstelling te willen kijken. Mijn budget is ongeveer 1000 euro. Een geluidssetje heb ik al (Logitech Z-5500).
Wat ik met het systeem wil gaan doen:
- Internet
- Multimedia
- Games zoals starcraft 2, emgergency 2012, civilization 5, diablo 3. Shooters e.a. speel ik op de console.
- In mindere mate fotobewerking
Eisen welke ik aan het systeem stel:
- Zo stil mogelijk
- Wifi moet aanwezig zijn (geen zin om nieuwe draden te trekken i.v.m. overstap naar kabelinternet)
- Upgradeable
- Een tweetal harde schijven welke ik nog heb moeten (indien mogelijk) in het nieuwe systeem worden ondergebracht (1 ATA schijf en 1 SATA schijf)
Bij voorbaat dank voor jullie input!
Over enige tijd ben ik van plan om een game systeem aan te schaffen. Aangezien ik niet zoveel afweet m.b.t. de hardware zou ik jullie willen vragen om naar de onderstaande samenstelling te willen kijken. Mijn budget is ongeveer 1000 euro. Een geluidssetje heb ik al (Logitech Z-5500).
Wat ik met het systeem wil gaan doen:
- Internet
- Multimedia
- Games zoals starcraft 2, emgergency 2012, civilization 5, diablo 3. Shooters e.a. speel ik op de console.
- In mindere mate fotobewerking
Eisen welke ik aan het systeem stel:
- Zo stil mogelijk
- Wifi moet aanwezig zijn (geen zin om nieuwe draden te trekken i.v.m. overstap naar kabelinternet)
- Upgradeable
- Een tweetal harde schijven welke ik nog heb moeten (indien mogelijk) in het nieuwe systeem worden ondergebracht (1 ATA schijf en 1 SATA schijf)
Bij voorbaat dank voor jullie input!
1 | Conceptronic C300Ri | € 22,31 | € 22,31 |
1 | Logitech Classic Keyboard 200 (Qwerty) | € 7,45 | € 7,45 |
1 | Logitech MX518 Optical Gaming Mouse | € 30,- | € 30,- |
1 | Cooler Master CM 690 II Advanced SideWindow Zwart | € 17,73 | € 17,73 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 82,61 | € 82,61 |
1 | MSI P55M-GD45 | € 92,07 | € 92,07 |
1 | Club3D HD5770 (CGAX-57724I) | € 139,27 | € 139,27 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 993,35 |
Ik vind degene die je nu hebt juist te duur....nb1 schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 15:54:
de voeding die je gekozen hebt is nogal duur dus daar een andere voor
AMD Nieuwsdiscussie
ik zou zelf mijn computer willen assembleren, ik heb mijn onderdelen al gekozen uit vescheidene adviezen van jullie maar nu heb ik een vraag over het assembleren zelf : 1) Hoe 'safe' ben ik als ik gewoon de aarding van men stopcontact een paar seconden aanraak en op een houten ondergrond tewerk ga?
2) Kan ik ook gewoon een ijzerdraad tussen het aardingspinnetje (belgie) en mijn pols hangen?
3) Kan ik van die anti-statische zakjes 'inside-out' over men handen trekken en zo werken?
nog andere tips voor veilig assembleren?
2) Kan ik ook gewoon een ijzerdraad tussen het aardingspinnetje (belgie) en mijn pols hangen?
3) Kan ik van die anti-statische zakjes 'inside-out' over men handen trekken en zo werken?
Omdat mijn moederbord overleden is, een P35-DS4, heb ik dankzij jullie er voor gekozen om een nieuw moederbord en videokaart te halen. Eerste even mijn huidige specs:
MEM: 4x1gig OCZ 1066 DDR2
CPU: Q9450 2,6Ghz
MB: Gigabyte P35-DS4
VGA: 8800GT 512MB
PWR: OCZ 600 Watt
Nu heb ik het een en ander al samengesteld:
Alleen heb ik twee vragen/problemen:
MEM: 4x1gig OCZ 1066 DDR2
CPU: Q9450 2,6Ghz
MB: Gigabyte P35-DS4
VGA: 8800GT 512MB
PWR: OCZ 600 Watt
Nu heb ik het een en ander al samengesteld:
1 | Scythe Kaze Master Pro 5.25 | € 29,11 | € 29,11 |
1 | Antec TruePower TP-550 | € 71,21 | € 71,21 |
1 | EVGA GeForce GTX460 1GB GDDR5 PCI-E | € 223,01 | € 223,01 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 355,82 |
Alleen heb ik twee vragen/problemen:
- Ik heb nog een moederbord nodig, liefste geen Gigabyte meer, gezien ik niet echt te spreken was over de overklok layout. Ik heb zelf al wel rond gekeken en kwam op de P5Q-Deluxe uit, van Asus, omdat deze goede prestaties had met de Q9450, omdat ik mijn CPU wil gaan overklokken.
- De voeding, omdat mijn OCZ niet modulair is wil ik hier voor wel een modulaire voeding, maar nu weet ik niet of 550 genoeg zal zijn, als je toekomst gericht kijkt, en of het dan beter is om de 650 variant te nemen.
- Minimaal 6 S-ATA poorten.
- 1xPCI-Express slot, niet van plan om SLI of Crossfire te draaien.
- Socket 775
- Goede overklok mogelijkheden.
Ik raak alleen even de aarde aan van het stopcontact en er is nog nooit iets gebeurd. Denk dat die zakjes een beetje overdreven zijn.Droflen schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 16:34:
ik zou zelf mijn computer willen assembleren, ik heb mijn onderdelen al gekozen uit vescheidene adviezen van jullie maar nu heb ik een vraag over het assembleren zelf : 1) Hoe 'safe' ben ik als ik gewoon de aarding van men stopcontact een paar seconden aanraak en op een houten ondergrond tewerk ga?
een 650 watt voeding voor 120 euro vind jij niet duur en een 700W voeding voor 90 euro wel?-The_Mask- schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 16:04:
[...]
Ik vind degene die je nu hebt juist te duur....
[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/1674671.png[/img]
@nb1, -The_Mask- Tnx voor jullie reacties!
De voeding is idd niet goedkoop maar het is wel een 80-plus-gold voeding met daarbij ook nog eens de functionaliteit dat de cooling fan meestal uit staat. Zie de review hier: http://www.silentpcreview.com/Seasonic_X650
De voeding is idd niet goedkoop maar het is wel een 80-plus-gold voeding met daarbij ook nog eens de functionaliteit dat de cooling fan meestal uit staat. Zie de review hier: http://www.silentpcreview.com/Seasonic_X650
- Ik heb nog eens zitten lezen over de AMD Phenom II X6 1090T vs de Intel Core i7 930 op http://en.inpai.com.cn/do...t.asp?id=7653&pageid=7026.
Hier valt mij op dat de CPU tijdens de echte office applicaties zeker wint (logisch) maar met gamen voorlopig soms nog tot zelfs 25% slechter presteert! Hoe zien jullie dit? - Over het opgenomen vermogen vond ik het volgende;
(Positief = Meer vermogensopname door AMD)
Idle Power 34%
Load Power -17%
Dus het "groene" dan wel energiezuinige zie ik niet direct terug. Das raar toch?
[ Voor 3% gewijzigd door nl0pvm op 31-07-2010 17:20 . Reden: link review voeding toegevoegd ]
Het is niet een 650 Watt voeding, maar de beste 650 Watt voeding te koop en prijs/prestatie is de Seasonic idd beter dan de Coolermaster. De Coolermaster heeft concurrenten die beter zijn voor ongeveer hetzelfde geld, de Seasonic niet.nb1 schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 17:04:
een 650 watt voeding voor 120 euro vind jij niet duur en een 700W voeding voor 90 euro wel?
http://www.tweaktown.com/..._six_core_cpu/index9.htmlnl0pvm schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 17:19:
[list]
• Ik heb nog eens zitten lezen over de AMD Phenom II X6 1090T vs de Intel Core i7 930 op http://en.inpai.com.cn/do...t.asp?id=7653&pageid=7026.
Hier valt mij op dat de CPU tijdens de echte office applicaties zeker wint (logisch) maar met gamen voorlopig soms nog tot zelfs 25% slechter presteert! Hoe zien jullie dit?
De beste review van een Phenom II X6 in games, andere testen allemaal op onlogische instellingen of vergeten o.a. minimale FPS, maar zelf deze review is nog aan de karige kant.
Platform is een stuk goedkoper. AMD Phenom II X6 1055T met mobo dat CrossFire USB 3.0 en S-ata600 kan is goedkoper dan een Core i5 7xx met hetzelfde soort mobo.Tot slot is het platform nog duurder ook?
[ Voor 52% gewijzigd door -The_Mask- op 31-07-2010 17:32 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Waarbij van akte-The_Mask- schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 17:29:
Het is niet een 650 Watt voeding, maar de beste 650 Watt voeding te koop en prijs/prestatie is de Seasonic idd beter dan de Coolermaster. De Coolermaster heeft concurrenten die beter zijn voor ongeveer hetzelfde geld, de Seasonic niet.
Okay, i'm convinced, de verschillen vallen nu opeens nét ten gunste van de AMD bizar zeg!-The_Mask- schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 17:29:
http://www.tweaktown.com/..._six_core_cpu/index9.html
De beste review van een Phenom II X6 in games, andere testen allemaal op onlogische instellingen of vergeten o.a. minimale FPS, maar zelf deze review is nog aan de karige kant.
okay, en is daarbij de keuze voor het Asus M4A89TD PRO moederbord door nb1 de beste keuze?-The_Mask- schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 17:29:
Platform is een stuk goedkoper. AMD Phenom II X6 1055T met mobo dat CrossFire USB 3.0 en S-ata600 kan is goedkoper dan een Core i5 7xx met hetzelfde soort mobo.
Verwijderd
Hallo BBG experts,
Ik ben op zoek naar een compleet budget systeem waar ik nog wel een tijdje mee overweg kan. Het is voor dagelijks gebruik: internet, gamen, photoshoppen, een berg dowloaden en HD video natuurlijk. Een monitor en muis heb ik al, dus ik mik op een budget van ongeveer 600 euro. Ik ben hier nog redelijk nieuw in, maar ik ben wel van plan om hem zelf in elkaar te zetten.
Op dit moment heb ik het volgende systeem samengesteld:
Ik ben zelf geen expert, dus ik weet niet of het moederbord te veel is gevraagd. Ik ben nog aan het twijfelen of ik niet een paar tientjes kan besparen op het moederbord en de voeding. Het gaat er om dat ik een beetje voorbereid ben op de toekomst, zodat ik tegen die tijd niet weer een nieuw systeem aan moet schaffen.
Geheugen zal verder het jaar in wel worden vermenigvuldigd.
Dus als iemand op of aanmerkingen heeft, of ik ben iets vergeten, laat het maar weten.
Ik ben op zoek naar een compleet budget systeem waar ik nog wel een tijdje mee overweg kan. Het is voor dagelijks gebruik: internet, gamen, photoshoppen, een berg dowloaden en HD video natuurlijk. Een monitor en muis heb ik al, dus ik mik op een budget van ongeveer 600 euro. Ik ben hier nog redelijk nieuw in, maar ik ben wel van plan om hem zelf in elkaar te zetten.
2 | Nexus Real Silent D12SL-12, 120mm | € 4,43 | € 8,86 |
1 | AMD Phenom II X4 945 | € 132,13 | € 132,13 |
1 | Gigabyte GA-770TA-UD3 | € 84,50 | € 84,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 683,86 |
Ik ben zelf geen expert, dus ik weet niet of het moederbord te veel is gevraagd. Ik ben nog aan het twijfelen of ik niet een paar tientjes kan besparen op het moederbord en de voeding. Het gaat er om dat ik een beetje voorbereid ben op de toekomst, zodat ik tegen die tijd niet weer een nieuw systeem aan moet schaffen.
Dus als iemand op of aanmerkingen heeft, of ik ben iets vergeten, laat het maar weten.
Verwijderd
peoples, ik heb hulp nodig met het samen stellen van een nieuw systeem. vroeger was ik nog een beetje up-to-date in de hardware, maar ik ben er ondertussen zolang uit dat ik het allemaal niet meer kan volgen.
mijn huidige systeem is ondertussen 6jaar oud, en draait zo'n beetje niks van deze tijd qua grafisch gebeuren.
ik ben met het nieuwe systeem tot dit punt gekomen:
ik wil hier af en toe mee gamen. een shitload downloaden. en vooral HD films op kunnen bekijken.
ik zou er graag een large tower bij hebben(behuizing). en welke videokaart(en) kan ik hier het beste bij nemen?
is een SSD schijf verstandig volgens jullie? of kan ik toch beter een normale nemen? (MOET je trouwens windows 7 draaien op een SSD?)
wil zo rond de 900 euro blijven.
ben sowieso benieuwd wat jullie van deze samenstelling vinden.
monitor etc, heb ik nog. dus die hoeven er niet bij.
laat maar horen!
edit* een totaal ander systeem voor dit budget is ook goed.
mijn huidige systeem is ondertussen 6jaar oud, en draait zo'n beetje niks van deze tijd qua grafisch gebeuren.
ik ben met het nieuwe systeem tot dit punt gekomen:
1 | Western Digital Caviar Green WD10EARS, 1TB | € 56,50 | € 56,50 |
1 | Samsung SH-S223C | € 16,35 | € 16,35 |
1 | Intel Core i5 750 | € 179,42 | € 179,42 |
1 | OCZ StealthXStream 600W | € 55,76 | € 55,76 |
1 | Kingston SSDNow V+ Series V2 SATA2 2.5 Kit 64GB | € 161,44 | € 161,44 |
1 | Gigabyte GA-P55M-UD2 | € 90,26 | € 90,26 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 637,38 |
ik wil hier af en toe mee gamen. een shitload downloaden. en vooral HD films op kunnen bekijken.
ik zou er graag een large tower bij hebben(behuizing). en welke videokaart(en) kan ik hier het beste bij nemen?
is een SSD schijf verstandig volgens jullie? of kan ik toch beter een normale nemen? (MOET je trouwens windows 7 draaien op een SSD?)
wil zo rond de 900 euro blijven.
ben sowieso benieuwd wat jullie van deze samenstelling vinden.
monitor etc, heb ik nog. dus die hoeven er niet bij.
laat maar horen!
edit* een totaal ander systeem voor dit budget is ook goed.
Nee vind hem te duur. Voor dat geld haal je ook een mobo met USB 3.0 en twee volledige PCIe 2.0 x16 slotennl0pvm schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 17:40:
okay, en is daarbij de keuze voor het Asus M4A89TD PRO moederbord door nb1 de beste keuze?
pricewatch: Asrock 890FX Deluxe3 en anders zou ik deze nemen: pricewatch: Asrock 870 EXTREME3
AMD Nieuwsdiscussie
Goed..
Heb hier een systeem dat is overleden, het enige wat nog werkt is de videokaart..
Budget is ongeveer 300-330euro, het volgende heb ik op oog:
De Phenom 925 ipv de 945, vanwege hele slechte levertijden..
De huidige videokaart is een ati 3850, deze zal op termijn worden vervangen.. Dit lijkt mij een redelijke goede setup voor dit budget, iemand misschien toch nog een toevoeging?
Er zal geen gebruik worden gemaakt van SLI of CrossFire, daarom moet dit moederbord wel voldoen..
Heb hier een systeem dat is overleden, het enige wat nog werkt is de videokaart..
1 | be quiet! Pure Power L7 350W | € 35,02 | € 35,02 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 82,61 | € 82,61 |
1 | AMD Phenom II X4 925 | € 123,33 | € 123,33 |
1 | Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H | € 71,03 | € 71,03 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 311,99 |
De huidige videokaart is een ati 3850, deze zal op termijn worden vervangen.. Dit lijkt mij een redelijke goede setup voor dit budget, iemand misschien toch nog een toevoeging?
Er zal geen gebruik worden gemaakt van SLI of CrossFire, daarom moet dit moederbord wel voldoen..
Verwijderd
harde schijf misschien?rscheper schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 18:27:
Goed..
# Product Prijs Subtotaal 1 be quiet! Pure Power L7 350W € 35,02 € 35,02 1 Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G € 82,61 € 82,61 1 AMD Phenom II X4 925 € 123,33 € 123,33 1 Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H € 71,03 € 71,03 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 311,99
Ik heb een PC samengesteld voor een vriend van mij, zijn maximumbudget is 1200 euro.
Nog tips of verbeteringen voor het geld?
1 | Intel Core i7 930 | € 250,07 | € 250,07 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K3/6G | € 123,90 | € 123,90 |
1 | Gigabyte GA-X58A-UD3R | € 199,- | € 199,- |
1 | Gigabyte GV-N460OC-1GI | € 199,90 | € 199,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.049,87 |
pricewatch: AMD Phenom II X4 945 (C3, 95W)rscheper schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 18:27:
pricewatch: Asrock 880GMH-USB3 heeft USB 3.0 voor dezelfde prijs.Er zal geen gebruik worden gemaakt van SLI of CrossFire, daarom moet dit moederbord wel voldoen..
AMD Nieuwsdiscussie
Als het een gamesysteem moet worden, dan zou ik wat minder aan de CPU, mobo, geheugen uitgeven en meer aan de videokaart.thibaultvdb schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 19:04:
Ik heb een PC samengesteld voor een vriend van mij, zijn maximumbudget is 1200 euro.
AMD Nieuwsdiscussie
Ben er net achter gekomen dat ik 2 5400 RPM schijven heb ipv 7200 RPM. Wel met 64mb cache, is een HD103SJ sneller dan zo'n schijf?
Ik heb namelijk wel een moederbord met SATA-600 dus miss wordt het dan tijd om eerder te gaan upgraden naar een SSD.
Edit: Dit kan toch nooit: http://tweakers.net/price...xe480g-60gb.html#tab:info
Dat die OCZ harde schijf deze snelheden heeft:
Snelheden
HDD leessnelheid 285MB/s
HDD schrijfsnelheid 275MB/s
Zie nog geen review dus klopt dat of is dat gelul?
Ik heb namelijk wel een moederbord met SATA-600 dus miss wordt het dan tijd om eerder te gaan upgraden naar een SSD.
Edit: Dit kan toch nooit: http://tweakers.net/price...xe480g-60gb.html#tab:info
Dat die OCZ harde schijf deze snelheden heeft:
Snelheden
HDD leessnelheid 285MB/s
HDD schrijfsnelheid 275MB/s
Zie nog geen review dus klopt dat of is dat gelul?
[ Voor 38% gewijzigd door Tc-Chub op 31-07-2010 19:26 ]
Die snelheden komen doordat die SSD een SATA 3Gb aansluiting heeft, daar ligt de bottleneck.
Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP
Er zijn zat reviews te vinden van die schijf, hoor. Ik heb zelf een SSD met dezelfde specerijen en ik verzekerd je dat het niet gelogen is. Aan de andere kant zijn dat niet de belangrijkste specs.
Qua cpu, verkeerd gekeken inderdaad..-The_Mask- schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 19:06:
[...]
pricewatch: AMD Phenom II X4 945 (C3, 95W)
[...]
pricewatch: Asrock 880GMH-USB3 heeft USB 3.0 voor dezelfde prijs.
Bedankt voor de tips
Sorry, vergeten te melden, die heb ik nog
[ Voor 15% gewijzigd door rscheper op 31-07-2010 19:46 ]
ja je merkt wel verschil met opstarten tussen een 5400RPM en een 7200RPM schijf, voor booten is een 5400RPM schijf al te langzaam.
[ Voor 23% gewijzigd door epic_gram op 31-07-2010 19:51 ]
Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████
Niet overdrijven.epic_fail schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 19:50:
voor booten is een 5400RPM schijf al te langzaam.
AMD Nieuwsdiscussie
Neem dit mobo (veel uitgebreider, ja met USB3 en Sata-600)Verwijderd schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 17:41:
Hallo BBG experts,
# Product Prijs Subtotaal 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 55,50 € 55,50 1 Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 18,- € 18,- 1 Cooler Master CM 690 II Advanced € 75,01 € 75,01 1 Cooler Master Hyper TX3 € 14,28 € 14,28 2 Nexus Real Silent D12SL-12, 120mm € 4,43 € 8,86 1 Logitech Classic Keyboard 200 (Qwerty) € 7,45 € 7,45 1 Antec TruePower TP-550 € 71,21 € 71,21 1 GeIL GV34GB1333C9DC € 77,65 € 77,65 1 AMD Phenom II X4 945 € 132,13 € 132,13 1 Gigabyte GA-770TA-UD3 € 84,50 € 84,50 1 Club3D HD5770 (CGAX-57724I) € 139,27 € 139,27 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 683,86
pricewatch: Asrock 870 EXTREME3
Haal die twee fans eruit (De CM690 Adv. II heeft 3 fans die met die hardware echt wel voldoende airflow bezorgen

Bespaart je alweer 20 euro
Verwijderd
Welke processor is beter om voor te gaan als er toch niet op prijs gelet hoeft te worden; de X4 955 BE(/965) of de X6 1055T. Ik ging namelijk eerst voor de 1090 omdat ik dacht ohey 6 x 3,2ghz is veel. en nu is het 6 x 2,8 of 4 x 3,4(365) of 3,2 (355). Wat is de betere optie hier gericht op de (gaming)toekomst? (en ik kies bewust niet voor intel omdat dat juist niet toekomst gericht is want die wordt binnenkort vervangen door een nieuwe socket)
Ook ben ik van plan om voor de 5870 kaart een andere fan te bestellen om erop te zetten omdat de stock fan naar het schijnt nogal luidruchtig is en daar zit ik niet op te wachten, dus wat is een goeie aanrader hiervoor? (n.b. ik ben niet bepaald van plan om te gaan overclocken, heb ik nog nooit gedaan en denk ook niet dat dat makkelijk is)
Ook ben ik van plan om voor de 5870 kaart een andere fan te bestellen om erop te zetten omdat de stock fan naar het schijnt nogal luidruchtig is en daar zit ik niet op te wachten, dus wat is een goeie aanrader hiervoor? (n.b. ik ben niet bepaald van plan om te gaan overclocken, heb ik nog nooit gedaan en denk ook niet dat dat makkelijk is)
Verwijderd
Bedankt. Ik dacht dat die kast maar inclusief 1 fan was. En is die Antec TruePower TP-550 niet te veel van het goede?D4NG3R NL schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 20:02:
[...]
Neem dit mobo (veel uitgebreider, ja met USB3 en Sata-600)
pricewatch: Asrock 870 EXTREME3
Haal die twee fans eruit (De CM690 Adv. II heeft 3 fans die met die hardware echt wel voldoende airflow bezorgen)
Bespaart je alweer 20 euro
Nu dus als volgt:
1 | AMD Phenom II X4 945 | € 132,13 | € 132,13 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 666,48 |
(lekker duivelse prijs
Als er geen tips meer zijn zal ik het zooitje maar bestellen.
De fan op de 5870 luidruchtig? Eerste keer dat ik dat hoor.
Als je puur wilt gamen is een 955 eigenlijk al voldoende. Het verschil met een 1055T zal je niet gaan merken.
Als je puur wilt gamen is een 955 eigenlijk al voldoende. Het verschil met een 1055T zal je niet gaan merken.
Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP
Verwijderd
De six core is een meer future proof. Ook de game engines worden multicore en dus zal je met meer cores ook meer winst er uit kunnen halen.Verwijderd schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 20:03:
Welke processor is beter om voor te gaan als er toch niet op prijs gelet hoeft te worden; de X4 955 BE(/965) of de X6 1055T. Ik ging namelijk eerst voor de 1090 omdat ik dacht ohey 6 x 3,2ghz is veel. en nu is het 6 x 2,8 of 4 x 3,4(365) of 3,2 (355). Wat is de betere optie hier gericht op de (gaming)toekomst? (en ik kies bewust niet voor intel omdat dat juist niet toekomst gericht is want die wordt binnenkort vervangen door een nieuwe socket)
Verwijderd
Aha bedankt, dan blijf ik toch maar bij de 1055T.
En ja o.a. op deze site werd er gezegd dat de fan soms luidruchtig kon worden, dus dacht ik er een andere fan voor te bestellen. Of is dit meer uitzondering dan de regel?
En ja o.a. op deze site werd er gezegd dat de fan soms luidruchtig kon worden, dus dacht ik er een andere fan voor te bestellen. Of is dit meer uitzondering dan de regel?
Dit topic is gesloten.
Let op:
TRIM op een Sandforce SSD (Corsair Force, OCZ vertex2/Agility2) werkt niet i.c.m. een AMD chipset!
Er schijnen problemen te zijn met de Crucial C300 SSD's in combinatie met de Marvell 9128 SATA3 controller. Deze controller zit op zo ongeveer alle X58 en P55 moederborden, maar ook op sommige moederborden mat AMD chipsets. Kijk op de website van de fabrikant van je moederbord voordat je tot aanschaf van deze (verder uitstekende) SSD overgaat!
TRIM op een Sandforce SSD (Corsair Force, OCZ vertex2/Agility2) werkt niet i.c.m. een AMD chipset!
Er schijnen problemen te zijn met de Crucial C300 SSD's in combinatie met de Marvell 9128 SATA3 controller. Deze controller zit op zo ongeveer alle X58 en P55 moederborden, maar ook op sommige moederborden mat AMD chipsets. Kijk op de website van de fabrikant van je moederbord voordat je tot aanschaf van deze (verder uitstekende) SSD overgaat!