Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freelh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 20:24
Hoi,

De zon begint te schijnen en mijn voetjes beginnen te kriebelen: ik trek erop uit! Ik reis binnenkort af naar het tropische Canada. Allemaal zeer spannend en vast een ongelooflijke ervaring, maar men heeft me toch gewaarschuwd.
Men zegt dat je in Canada een telefoon (mobieltje) met een specifieke technologie nodig heeft. Iets dat bij ons enkel in de smartphones zou zitten à la iPhone, HTC.... Nu ken ik daar niet bijzonder veel van (bedoelt men dan iets als HSPA, Edge, WiMax, GPRS, specifieke band?), dus ik dacht: "Dat ga ik toch eens navragen hoor." Ik heb het geval al gegoogled, maar omdat ik niets vind ('gsm', 'mobieltje', 'Canada', of wat nog?), vraag ik het hier eens na.
Het enige wat ik vond, zijn 1900 netwerken. Heeft men daar enkel 1900 netwerken? Want ik zit misschien niet altijd in de steden, met een bereik van 121% en dan zijn bv. 900 netwerken misschien interessanter? Voldoet elke moderne mobiele telefoon, al dan niet met tri-band, aan de vereisten van de netwerken van Canada? (momenteel heb ik een Nokia 5220 XpressMusic)

Dank bij voorbaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

Kijk hier eens naar Wikipedia: GSM frequency bands
Hier staat ook in dat canada op 1900MHZ draait, dit moet je toestel wel ondersteunen anders gaat het lastig worden.

In de specs van de nokia staat het volgende,
Werkfrequentie
GSM/EDGE 900/1800/1900
GSM/EDGE 850/1800/1900

Het zou dus moeten werken.

↓ volgende bericht hieronder ↓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Toen GSM werd ontwikkeld waren de GSM900 frequenties al bezet in Noord-Amerika. Vandaar dat men voor PCS1900 heeft gekozen. Elk toestel heeft ondersteuning voor PCS1900.

Vroeger niet inderdaad. Dat waren nog eens tijden. Een van de eerste telefoons die echt intercontinentaal bruikbaar was, was de Ericsson I888.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 10:33
LoL dat herinner ik me nog ja... Wij naar de VS simkaart daar gekocht om te kunnen bellen, werkt je telefoon niet :S maar als je een telefoon hebt die triband is dan werkt ie gewoon... Let alleen wel ff op dat kwaliteit qua bellen niet altijd de optimale kwaliteit is zoals hier!

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl