Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

OV chipkaart fraude door leidenaar

Pagina: 1
Acties:

• kaaas
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-11 09:04
Naar aanleiding van dit Bericht vroeg ik mij af weet iemand wat er met die man gebeurd is.
Het is nu meer dan een week geleden en er is niets naar buiten gekomen hoe deze man berecht is of wanneer dit gaat plaats vinden.

Het lijkt op deze manier haast op ze alleen maar een pers bericht de deur uit hebben gedaan.
Er is helemaal niets terug te vinden over deze zaak. Bestaat die man uberhaubt.

Dus vandaar mijn vraag weet iemand er al iets meer over?

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Het om heeft niks nieuws meer laten weten, zal nog wel even duren :)
http://www.om.nl/actueel/nieuws-_en/@153712/aanhouding_voor/

• kaaas
Enig idee hoelang dit soort dingen duren normaal gesproken?

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

ongeveer een jaartje gok ik.

All-Round nerd | iRacing Profiel

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11 23:49
Ik wil dit topic een kans geven. Maar zorg dan wel dat je met onderbouwde reacties komt als het even kan met een bron.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

nou... Ik ben zelf ooit in een rechtbank geweest om rechtszaken bij te wonen. Alle 3 de zaken die werden behandeld (1 heling en 2 mishandeling) waren al een jaar oud. De politie heeft nu een onderzoek afgerond of is nog bezig. Als dato nderzoek af is moet de verdediging de kans krijgen alles door te lezen en eventueel experts te horen. De zaak die tussen FTD en Brein loopt kan wel eens 3 jaar duren, maar dat is een civiele procedure. Dit is strafrecht dus ik hou het op 1 jaar.

**edit**

zit net wat strafzaken door te lezen. Ligt tussen de 3 en 6 maanden. Kijk maar eens op rechtspraak.nl

[ Voor 22% gewijzigd door w4rguy op 01-07-2010 13:35 ]

All-Round nerd | iRacing Profiel

• kaaas
Wat ik me ook af vraag is wat ze voor bewijzen kunnen gebruiken en waar ze hem voor gaan pakken.
Er staat in het bericht dat hij aangeklaagd kan worden voor het frauderen van waarde papieren.
Het is namelijk vrij gemakkelijk aan te tonen dat deze man met een gefraudeerde kaart heeft gereisd.
Maar aantonen dat hij zelf de kaart heeft gefraudeerd kan alleen maar als ze apparatuur vinden waarmee dit kan lijkt me.
Of kan zoiets ook indirect dus als ze jou met 5 verschillende passen hebben gevolgd die in de periode dat jij ze in bezit had illegaal opgewaardeerd zijn dat het zeer aannemelijk is dat jij dat hebt gedaan.
En dat je anders weet wie het wel heeft gedaan.

Wat namelijk als de man zegt dat hij de passen gevonden heeft. Hebben ze dan bijvoorbeeld het recht om zijn huis te gaan doorzoeken voor bijv apparatuur.

In het commentaar van het artikel stipt trouwens iemand aan dat de ov chipkaart geen waarde papier is.
Klopt dit ik kan namelijk niet een goede definitie vinden van waarde papieren.
Dat zou wel heel erg grappig zijn want dan kunnen ze hem waarschijnlijk alleen zwart rijden aanmerken.
Maar ik neem aan dat het om zoiets wel controleert.

En wat als de persoon in questie gewoon zegt dat hij ze wel opgewaardeerd heeft maar dat de db van TLS niet klopt. Hoe kunnen ze aantonen dat er nooit fouten worden gemaakt. Of is het dan weer een kwestie van waarschijnlijkheid, zo van het is wel heel raar dat het precies bij deze man 10 keer mis gaat.
Als hij dit cash heeft gedaan zijn er geen afschriften van zijn rekening en als het goed is ben je onschuldig tot het tegen deel is bewezen en zal tls moeten aantonen dat hij dit gedaan heeft.

Sorry voor al mijn vragen maar ik vind het namelijk een dubieuze zaak en ik heb haast het vermoeden dat het een zaak is die er meer om draait dat er voorbeeld wordt gesteld dan dat het er om draait dat de wet uitgevoerd word.

[ Voor 5% gewijzigd door kaaas op 01-07-2010 16:26 ]

Pagina: 1