Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:36

Chrisjuh_15

Facta non verba

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb voor mijn broertje (en stiekem ook voor mezelf xD) The Sims 3 inclusief alle uitbreidingen geïnstalleerd. Het spel speelt verder prima, alleen bij het afsluiten van het spel, of bij het Alt+Tabben naar bureaublad veroorzaakt het spel BSOD's (sys32k?) of reboots. Spontaan, ik krijg geen foutmelding te zien. Als ik The Sims daarna weer opstart, zijn al m'n savegames corrupt en kan ik weer opnieuw beginnen.

Mijn pogingen om het op te lossen:
- Windows herinstalleert
- Sims herinstallatie
- ATI driver updates (ik heb een ATI HD5770).
Niet helpt, wie kan mij helpen? Vindt het stiekem toch wel geinig om te spelen :X :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taeke18
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-08 15:56
euhm je hebt het over fouten.... heeft je hdd toevallig foute clusters? hdd tune fullscan
cpu geoverclocked(misschien niet stabiel genoeg) 8 uurtjes prime95
Is je geheugen wel in orde? misschien even testen met memtest

verder geen idee

[ Voor 25% gewijzigd door taeke18 op 01-07-2010 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 10:04
Heb je dit ook met andere spellen? Check dan eens de temperaturen (vooral van je videokaart). Aangezien de buitentemperatuur al niet laag is, wordt je hardware alleen maar warmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Kijk eens wat er in de BSOD's te vinden is, misschien is het steeds dezelfde driver die problemen geeft.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
jelmervos schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 10:04:
Kijk eens wat er in de BSOD's te vinden is, misschien is het steeds dezelfde driver die problemen geeft.
Inderdaad. Haal de minidump die gecreeerd is eens door de analyser van Microsoft (zie Kleine geheugendumpbestanden weergeven die Windows maakt voor foutopsporing). Geeft dit te weinig info, dan kan je de crashdump optie aanpassen zodat deze een volledige dump van het geheugen maakt in plaats van een minidump.

edit:

Dit topic lijkt me beter in het vragen/problemen subforum dan onder actie/adventure/platform.

[ Voor 8% gewijzigd door gnimmeL_kraD op 01-07-2010 11:57 ]

Xbox360 gamerprofile