MSN spam/virus (msnkras1000e.com)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExIT
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-06-2024
Hallo,

Sinds een tijdje worden vrienden van mij belaagt met msn spam. De afzender ken ik ook goed en die weet van niets. Zijn wachtwoord en geheime vraag zijn al flink aangepast. Het lijkt er tevens op dat het account misbruikt word als hij offline is. Zijn contactpersonen ontvangen berichten waarin verwezen wordt naar msnkras1000e.com en soort gelijke.

Herkent iemand dit? En hoe kom je er vanaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_camel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-05 12:46

dutch_camel

It's Orange!

Heeft die bekende zijn PWD nu gewijzigd? Zo nee, direct laten uitvoeren.

Verder is het handig wanneer jullie allemaal MBAM en Superantispyware erop los laten.
Goede scan van een (gratis) virus scanner kan ook geen kwaad.

Bovenstaande had je mss ook al kunnen weten door eens wat topics hier door te lezen.

~... this doesn't look like Kansas to me, Toto... ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 08:13

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ben je echt zeker dat het niet de berichten zijn met
[TIP] kras oneline met...link...
[ad] games and downloads op .....link

Die de msn server gewoon invoegt. Dat heeft mij ook al een avond lang scannen gekost, maar bleek uiteindelijk "officiele" msn advertenties te zijn die de andere kan niet kon onerscheiden van een echt virus.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragontje124
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-03 13:43
leuk_he schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 21:32:
Ben je echt zeker dat het niet de berichten zijn met
[TIP] kras oneline met...link...
[ad] games and downloads op .....link

Die de msn server gewoon invoegt. Dat heeft mij ook al een avond lang scannen gekost, maar bleek uiteindelijk "officiele" msn advertenties te zijn die de andere kan niet kon onerscheiden van een echt virus.
dat is echt grote onzin, er worden geen officiële msn advertenties via berichten verstuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExIT
@dutchcamel: ja de afzender van de spam heeft zijn wachtwoord en geheime vraag na de ontdekking van de spam direct gewijzigd.

@leuk_he: er is helaas geen officiële advertentie die op deze wijze verspreid word, zoals dragontje124 aangeeft.

De mensen in de contactlijst van de afzender ontvangen dus berichten van de afzender via msn chat vensters, Die korte berichten wekken de indruk dat de afzender 1000 euro gewonnen heeft, en verwijst ze door naar een website om dat ook te winnen. De afzender merkt hier niets van, behalve dat zijn contacten aangeven die spam van hem te ontvangen.

Tevens is er op Google heel weinig te vinden hierover. Of zeg maar gerust niets. Het is een erg vervelend probleem.

Onlangs is de afzender overgestapt op Windows 7 64bit. Met een AVG virusscanner, gratis variant. AVG zegt echter 64 bit te ondersteunen als je er hard naar zoekt. Het lijkt er ook op dat dit helemaal niet op de computer van de afzender staat, maar eerder een externe hack is die op een of andere wijze zijn account kan misbruiken. Ondanks de wijziging van wachtwoord en geheime vraag.

Er moeten meer mensen zijn in Nederland die dit probleem kennen. Het reclame door een Nederlander. Een van de .NL adressen kon ik via SIDN achterhalen naar een persoon. Helaas was zijn e-mail adres niet langer in gebruik. Het was een adres van een provider. Mogelijk is hij overgestapt.

Wie weet er meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_camel

dutch_camel

It's Orange!

Ads IN berichten? Dat lijkt mij ook sterk ... Ik heb ze nog nooit gezien, iig niet van Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_camel

dutch_camel

It's Orange!

Ik kom zo snel dit tegen op Google:

http://msnshadow.blogspot.com/

Het klinkt een beetje als spoofen van een MSN account. Ik weet alleen niet helemaal zeker of je wachtwoord reset een ander er uitgooit, mocht het account gespoofed zijn ...

Beetje lastig aan te pakken wanneer dit zo is, zou bijna overwegen een andere MSN account aan te maken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-05 23:19
Kijk eens welke processen je draait? Tis gewoon een lokaal virus wat zichzelf innestelt als je alleen maar op die link klikt. Hij download dan een programma oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 336904

ExIT schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 21:57:

Er moeten meer mensen zijn in Nederland die dit probleem kennen. Het reclame door een Nederlander. Een van de .NL adressen kon ik via SIDN achterhalen naar een persoon. Helaas was zijn e-mail adres niet langer in gebruik. Het was een adres van een provider. Mogelijk is hij overgestapt.

Wie weet er meer van?
klopt mijn halve msn lijst heeft er ook last van en ik krijg ook regelmatig links die er vaak al erg verdacht en vreemd uitzien. al heb ik geen idee hoe dit op te lossen is maar mischien heb je hier wat aan.

http://www.computerfaq.be/virus/msn-virus-verwijderen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-05 16:05

hostler

Yeahhh dude!

Deze reactie voegt niks toe en is een totaal verkeerde oplossing. Plaatst het aub dan niet

[ Voor 67% gewijzigd door iisschots op 30-06-2010 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExIT
MSN heb ik al opnieuw geïnstalleerd. Een volledige scan van AVG vond niets verdachts. Een format vind ik een beetje rigoreus nog. Dat is een last resort. Er waren geen vreemde processen te zien dus als het al lokaal was dan had het cloaking moeten gebruiken of zo. Maar ik blijf bij mijn gevoel dat dit niet lokaal is..

Bedankt voor alle berichtjes zo ver, en voor de bevestiging. Hopelijk herkennen meer mensen dit en deze variant speciafiek ( kras nu zooi )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ExIT schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 22:30:
MSN heb ik al opnieuw geïnstalleerd. Een volledige scan van AVG vond niets verdachts. Een format vind ik een beetje rigoreus nog. Dat is een last resort. Er waren geen vreemde processen te zien dus als het al lokaal was dan had het cloaking moeten gebruiken of zo. Maar ik blijf bij mijn gevoel dat dit niet lokaal is..

Bedankt voor alle berichtjes zo ver, en voor de bevestiging. Hopelijk herkennen meer mensen dit en deze variant speciafiek ( kras nu zooi )
format lijkt me niet nodig als het niet lokaal is. maar het lijkt me moelijk om er iets aan te doen als het niet lokaal is...

mischien moet je dit is probeeren de meeste sites over het msn virus zeggen dat dit moet werken: http://www.idealsoftware.nl/MBAM/

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 336904 op 29-06-2010 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExIT
Anoniem: 336904 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 22:42:
[...]
format lijkt me niet nodig als het niet lokaal is. maar het lijkt me moelijk om er iets aan te doen als het niet lokaal is...
nee een format is natuurlijk niet nodig als het niet lokaal is. maar ik weet het niet precies. er zijn vast tweakers die dit al eens ondervonden en opgelost hebben.

Ik zal in elk geval die malwarebytes eens proberen wanneer ik daar weer de gelegenheid toe heb.

[ Voor 10% gewijzigd door ExIT op 29-06-2010 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ExIT schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 22:44:
[...]

nee een format is natuurlijk niet nodig als het niet lokaal is. maar ik weet het niet precies. er zijn vast tweakers die dit al eens ondervonden en opgelost hebben.

Ik zal in elk geval die malwarebytes eens proberen wanneer ik daar weer de gelegenheid toe heb.
ja idd ik denk dat er wel tweakers zijn. succes nog verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:39
Toch heel makkelijk uit te sluiten of het lokaal is of niet? Pc helemaal uitzetten en kijken of de mensen nog steeds berichten ontvangen. Dan heb je dat in ieder geval uitgesloten en is het misschien handig om contact op te nemen met microsoft. Aangezien iemand op de een of andere manier die account misbruikt. Zelfs na een password change.

Overigens kun je misschien wel ff een password change uitvoeren op een pc waarvan je zeker weet dat die clean is. Kan makkelijk zijn dat er een keylogger op staat die het veranderde wachtwoord ook direct doorstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Craven87 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 23:00:
Toch heel makkelijk uit te sluiten of het lokaal is of niet? Pc helemaal uitzetten en kijken of de mensen nog steeds berichten ontvangen. Dan heb je dat in ieder geval uitgesloten en is het misschien handig om contact op te nemen met microsoft. Aangezien iemand op de een of andere manier die account misbruikt. Zelfs na een password change.

Overigens kun je misschien wel ff een password change uitvoeren op een pc waarvan je zeker weet dat die clean is. Kan makkelijk zijn dat er een keylogger op staat die het veranderde wachtwoord ook direct doorstuurd.
ik denk niet dat het 'iemand' is die je account misbruikt aangezien hij het dan wel heel druk heeft met links verstuuren omdat er heeeel veel mensen last van hebben. ik denk dat het een soort geautomatizeerd iets is. wat door die link op je computer kan komen ofiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316994

tsja der zijn genoeg onzin dingen die via msn worden verstuurd heb zelfs al mensen geblokeerd omdat ze troep verstuurden erg moelijk om er vanaf te komen format is meestal de enigste oplossing.kennes van mij heeft alles moeten formateren tot de usb stick's aan toe overal zat dat kl*te virus.weekje mee zoet geweest als ik die melding weer vindt post ik hem wel ff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExIT
Hierbij een letterlijke tekst zoals ik hem nu van de afzender ontving:
MSN bestaat 25 jaar al weer en geeft veel geld weg met dit spelletje: http://www.msnkras1000e.c...&voor=mijn@email-adres.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-05 21:22
de 20e heb ik dit ontvangen
Dit spel is echt gemakkelijk! http://www.msnkrasjecash.nl/?lot=3861 heb er nog 1.000,- mee gewonnen ook!
dit lijkt er verdacht veel op.
ik ga eens contact zoeken met de afzender

[ Voor 20% gewijzigd door Killerbert op 29-06-2010 23:54 ]

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 09:07

JoSchaap

Had a life, got a modem..

*kuch* msn addons smileypacks enz *kuch*

aangezien ik MSN alleen op mn telefoon gebruik, gewoon block zodra ik zo'n berichtje krijg. ze bellen vanzelf wel na een maand waarom ik nooit op msn meer zit :+

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragontje124
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-03 13:43
JoSchaap schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 23:58:
*kuch* msn addons smileypacks enz *kuch*

aangezien ik MSN alleen op mn telefoon gebruik, gewoon block zodra ik zo'n berichtje krijg. ze bellen vanzelf wel na een maand waarom ik nooit op msn meer zit :+
tjah niet iedereen is zo populair als jij :+
ontopic: ik krijg inderdaad de laatste tijd ook veel van deze berichten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExIT
@killerbert: dat is inderdaad een bericht van dezelfde bron. ik ben benieuwd wat je te weten komt of bereikt.

@joschaap: nee dit ligt niet aan vunzige add-on packs. die installeert de afzender niet. 100% zeker.

Deze berichten komen inderdaad sinds kort steeds vaker voor. En gezien de domeinen die geregistreerd worden etc lijkt het erop dat dit blijft groeien als het niet op tijd aangepakt wordt. Ik ben erg benieuwd hoe dit nou precies werkt en voorkomen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remy007
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-05 20:45

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Ik ontvang ook geregeld van die vage berichten zoals hierboven getoond.

Kreeg onlangs nog deze vage mail binnen:
Hey, friend:
There must be worthy of spending a few minutes to visit our website. to make you get much benefit or profit. We are a large wholesale company on internet. All of our products come from original famous manufacturers with complete warranty. the price we can offer you is lower than any other dealers retail . Please feel free to contact us if any questions, You will get a satisfactory answer.
web : watmal.com
Email: watmal@188.com
Msn: watmal@hotmail.com

**hotmail login van kennis**
Rulive: De nieuwste tips en tricks voor de echte messenger fan.
Heb de persoon zojuist, maar geadviseerd om een nieuw ww te gaan bedenken, hopen dat ze dat ook doet. Waarschijnlijk gewoon gekaapt ww. Via van die vage sites waar je moet inloggen met je live passport.

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExIT
@remy007: Nee, dat is heel wat anders. Bovendien is het bekend dat het spoofen van een e-mail adres eenvoudig is. Je hebt niet eens accountgegevens nodig.

Nee het gaat hier speciafiek om berichten over msn, die de een tegen de ander lijkt te schrijven, maar van een spambron afkomstig zijn. Hoe doen ze dat, en hoe kom je er vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-04 01:56

Redneckerz

A place to be.

Spammers zijn zeer gewiekste lui. ik heb het ook wel eens gehad en toen was een fresh install noodzakelijk.

tegenwoordig vind ik nog wel eens een spambericht van iemand die ik ken. haar PC zal dus ook wel geinfecteerd zijn.

probeer eens WLM Safe, het antivirus script voor MSN. die zou dit moeten herkennen en dus verwijderen:

http://www.wlmsafe.com/

(gewoon gratis, natuurlijk :D)

laat maar even weten of dit helpt.

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 08:13

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Redneckerz schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 13:39:
probeer eens WLM Safe, het antivirus script voor MSN. die zou dit moeten herkennen en dus verwijderen:
De manier om een virus te krijgen is zomaar executables(/scripts) te volgen die iemand je aanbied via een forum. Ik zeg niet dat wlmsafe onvelig is, maar kan zo senle geen goede bron vinden dat wel aangeeft dat het veilig of er reputatie van een bekende security provider achter zit.

Het lost ook de problemen bij de bron niet op, het filtered enkel aan jouw de verdachte berichten, een soort spam filter dus.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-05 21:22
nu weer eentje:
*hehe ik zie zojuist jou foto's op ttp://show.msnfotospotting.com/?friend=mijnmail@adres.nl
link defect gemaakt (http)

[ Voor 14% gewijzigd door Killerbert op 03-07-2010 23:19 ]

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinniel83
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-01-2024
Ik kreeg ook steeds allemaal rare berichten bij het startten van MSN, eerst van mijn contactpersonen en later ook van mezelf. Ik heb nu Live Messenger Beta geïnstalleerd en ben overal vanaf, misschien is het verwijderen van Live Messenger en opnieuw installeren ook al voldoende om dit stop te doen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExIT
Nog maar even een update: het probleem is nog niet gevonden maar lijkt wel overgewaaid inmiddels. Ik ben dit draadje vooral gestart omdat ik zelf niets kon vinden op internet hierover. Nu kunnen mensen dit in elk geval vinden als ze er op zoeken. Hopelijk komt er dan ook nog iemand met de antwoorden. In elk geval bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbr
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-04 17:03

bbr

Silence is but another sound

Heb de persoon zojuist, maar geadviseerd om een nieuw ww te gaan bedenken, hopen dat ze dat ook doet. Waarschijnlijk gewoon gekaapt ww. Via van die vage sites waar je moet inloggen met je live passport.
Ik heb eerder van die vage vrienden die zo af en toe van die spam sturen.

Heb ook meteen terug gestuurd dat ze waarschijnlijk eens op virusse moeten scanne.
Heb die dan later persoonlijk aangesproken, maar blijkt dat ze mijn message nooit heeft ontvangen.

Ik stel dus voor om ze per email te informeren, niet via msn. In het geval dat dat virus/trojan je message weggooit.

Listen to the voices in your head.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Redneckerz schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 13:39:
Spammers zijn zeer gewiekste lui. ik heb het ook wel eens gehad en toen was een fresh install noodzakelijk.

tegenwoordig vind ik nog wel eens een spambericht van iemand die ik ken. haar PC zal dus ook wel geinfecteerd zijn.

Die gaan we testen. Kijken of het helpt want ondertussen ben ik de vele troepmessages wel zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackHawkDesign
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-05 20:09
Er zijn heel veel van dit soort varianten. De variant dat je via msn berichten krijgt is dat er op een externe server op jouw msn account wordt ingelogd en de berichten worden verstuurd. Op dat moment hoeft jouw pc dus niet aan te staan. Hoe ze aan jouw wachtwoord + email komen kan verschillende oorzaken hebben: of je hebt het ooit ergens eens ingevuld (ik heb het ooit met me stomme kop eens ingevuld op zijn om te kijken wie mij geblocked had, wilde wel eens weten of het echt zou werken, dat deed het niet en ik was vergeten me pass te veranderen). Of je hebt een keylogger op je pc staan die gewoon meekijkt.

Je hebt ook de variant dat je via je mail e-mails ontvangt zoals in dit thread naar voren komt. Het sturen van mail vanuit de naam van iemand anders is heel simpel en je hebt daarvoor niet eens een wachtwoord voor nodig. Het probleem zit hem alleen daar in dat ze wel je contacten van je moeten weten om naar te sturen. Dit laatste is een paar dagen geleden me broertje overkomen en ik weet totaal niet hoe, ik zal de computer maar weer eens gaan scannen. Ik hoopte dat hier te vinden, maar helaas..

Het versturen van berichten vanuit msn is simpel op te lossen, eerst computer volledig scannen op keyloggers, root kits e.d. Daarna je wachtwoord veranderen. (Dit hielp bij mij iig). Het versturen van mails is helaas niet meer tegen te houden, je hebt immers hier geen wachtwoord voor nodig..
Pagina: 1