Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Druss
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-04 07:51
Ik heb vorig jaar samen met mijn vriendin een Lumix (Panasonic) - DMC TZ11 gekocht. Echt een top camera! Nu weet ik dat het dit type volgens het internet niet bestaat. Het zal wel komen omdat ik hem in Australie gekocht heb en daar is alles Down-under/Up-over of weet ik het. Anywho, hij bestaat, ligt hier op mijn bureau en ik heb er een probleem mee.

Wanneer ik hem een foto wil maken en mijn camera dus aanzet gaat het LCD scherm mee aan (so far so good). Op het LCD is dan voor een paar seconden een erg vaag (pixel/korrelig) beeld te zien van dat gene waar ik een foto van wil maken(zie foto). Vervolgens wordt het beeld slechter en gaat over in een korel/pixellig-16 kleurig scherm todat het van Links naar rechts vloeiend overgaat naar een volledig wit scherm. Eerst kreeg ik alleen het witte scherm, nu dus ook dit korrelig/pixellig beeld dat dan overgaat in het witte scherm. Hij maakt geen rare nieuwe geluiden en ik kan ook nog steeds gewoon in mijn menu's komen, deze zijn wel normaal en in full color. Het lijkt mij dus echt een lens probleem.

Mijn vraag is, wat er stuk is gegaan in mijn nog geen jaar oude Panasonic Lumix. Kan het een software matige error zijn? Tips en trucs? Ik bewaar hem altijd netjes in een stof/water dicht hoesje, dus vuil kan het eigenlijk niet zijn. Kortom iemand met een zelfde soort probleem?

Laatste foto die ik heb kunnen maken:
Afbeeldingslocatie: http://druss.nl/tweakers/P1040107.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

Druss schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 19:40:
Nu weet ik dat het dit type volgens het internet niet bestaat.
Zoek maar eens op DMC-TZ11 dan krijg ik echt wel wat resultaten, ik weet niet hoe je zoekt maar hij bestaat echt.

↓ volgende bericht hieronder ↓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-03 01:02
Na wat googelen blijkt dat de TZ4 ookwel onder de naam TZ4 is verkocht. 't lijkt trouwens of je sensor of elektronica in je camera kapot is. Heb je trouwens je "TZ11" tweedehands gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-01 10:36
Het is dus niet alleen het scherm? Wat je ziet krijg je ook op de foto? Dan lijkt het erop dat de sensor naar de maan is. Ik heb geen idee hoe coulant panasonic is met in een andere regio gekochte camera's, je kan 't 's vragen.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Druss
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-04 07:51
Nee mijn TZ11/TZ4 was gloedje nieuw maar wel in de aanbieding, daar het model al wat langer in de schappen lag. Ook regio moet niet het probleem zijn, ik ga in Augustus weer terug naar Australie. Het jaar garantie daarintegen gaat wel problemen opleveren.

Om het verhaal helemaal raar te maken zet ik hem vanmorgen weer aan en heb ik weer normaal beeld. Ik lijk weer normaal foto's te nemen zonder kwaliteit verlies. Ik zal vanavond nog eens goed kijken naar de kwaliteit op een scherm, helaas heb ik dit nu niet aan tijd.

Hoe vreemd is dit? Je begint toch wat het vertrouwen te verliezen. Ik zit te denken aan vocht? Hoewel dit onwaarschijnlijk lijkt de camera is in een Auto geweest en daarna in mijn droge huis. Heel vreemd dit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-01 10:36
Klinkt mij eerder alsof er een connector los zit.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Pagina: 1