Toon posts:

Systeemherstel: hoe de 701SD (met XP) te restoren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb heel veel gezocht hier, maar vind alleen de restore/installatie van WinXP op een linux-EEE-PC

Voor mijn zoon heb ik een 701sd gekocht met winXP er op. Licenstiestickers onderop.
Echter staan er nog gegevens/programma's op van de vorige eigenaar dus ik wil 'schoon' beginnen.

Op de ondersteunings-DVD staat geen USB-flashdisk mogelijkheid zoals voor linux wel beschreven staat in de handleiding.
F9 werkt echter ook niet omdat er WinXP op is gezet en dan verdwijnt de F9-verborgen linux-partitie.
Wel staat beschreven hoe je WinXP installeert met een DVD-rom-speler met USB met de officiele windows XP SP2 cd.

Ik vrees gegevens kwijt te raken waardoor ik legaal geen windows meer op de EEE kan krijgen.

1. Ik heb alleen de ondersteunings-DVD Rev. 1.1. NL (hier staat wel een recovery-map op!) maar die heeft geen optie heeft tot recovery. Mis ik een recovery-CD/DVD?.

2. Is de WinXP SP2 cd voldoende? Die heb ik wel, maar die was gratis en ik heb voor de rest geen losse WinXP. Herkent het systeem zelf dat er een licentie op zit en staat soms heel WinXP dan op die SP2-cd?

3. Of moet ik hetzelfde handelen alsof ik Linux heb draaien op de EEE, zoals hier vaak beschreven? (dus wat werk met USB-sticks?) Maar ik krijg Linux er niet meer op! (of staat dat ook ergens?)

Excuus voor de vragen....bij desktops kom ik er altijd wel uit, door de recovery-mogelijkheden, maar ik vind hier bijna niets over Asus EEE's met vanuit fabriek Windows uitvoeringen....zeker niet in de 700-serie.
Bij voorbaat dank!