Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Controleren als ip is geblokkeerd

Pagina: 1
Acties:
  • 266 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een (heel) klein systeempje om een ip adres te blokkeren voor mijn eigen website.
Ik heb een formuliertje waarbij ik een ip invoer die geblokkeerd is en dit komt netjes in de tabel: ipblock.
Alleen bij het controleren, is het natuurlijk de bedoeling dat hij controleerd of het ip van de gebruiker overeenkomt met een ip-adres in de Database.
Ik heb het volgend scriptje:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?php

include('connect.php');

$ip=$_SERVER['REMOTE_ADDR'];  

$qquery = "SELECT * FROM ipblock WHERE ipblock = '$ip'";

$ipblockje = mysql_query($qquery) or die (mysql_error);

if(mysql_num_rows($ipblockje) == 1)
{
echo "Je hebt geen toegang tot deze website!";
echo "<table width=100% height=100% bgcolor=black><tr><td style=color:yellow font-size=50px><b>Jouw ip is geblokkeerd, je krijgt geen toegang tot deze website. Voor vragen: xxxx@xxxx.nl</td></tr></table>";
echo "Je hebt geen toegang tot deze website!";
}
?>

Ik heb ook het volgende geprobeerd:
PHP:
1
if(mysql_num_rows($ipblockje) == '1')

Maar bij beiden geen resultaat, de query word wel uitgevoerd, maar de controle is niet goed.

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

B.v.d.

Met vriendelijke groet,

William

• Tharulerz
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-04 05:16
Zonder je database te zien is het nogal moeilijk natuurlijk.

We zien nergens hoe de IPs terechtkomen in de database. Mogelijk zitten ze er in een ander formaat in als dat $_SERVER['remote_addr'] ze weergeeft.

Doe eens een vardump op $ip en kijk naar het formaat.

Doe ook eens een vardump op $qquery en voer de query manueel uit in phpmyadmin (of via console) en kijk of je wel degelijk maar 1 record terugkrijgt. Als er nu een IP adres dubbel inzit krijg je ook geen output.

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Zoals ondertusen al twee keer is gezegd; we zijn niet je persoonlijke debug desk. Lees Het algemeen beleid nou eens goed door, evenals de lokale beleidstopics. Ook het stukje over de groeten mag je onthouden.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Dit topic is gesloten.