Hallo,
Ik heb een (heel) klein systeempje om een ip adres te blokkeren voor mijn eigen website.
Ik heb een formuliertje waarbij ik een ip invoer die geblokkeerd is en dit komt netjes in de tabel: ipblock.
Alleen bij het controleren, is het natuurlijk de bedoeling dat hij controleerd of het ip van de gebruiker overeenkomt met een ip-adres in de Database.
Ik heb het volgend scriptje:
Ik heb ook het volgende geprobeerd:
Maar bij beiden geen resultaat, de query word wel uitgevoerd, maar de controle is niet goed.
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
B.v.d.
Met vriendelijke groet,
William
Ik heb een (heel) klein systeempje om een ip adres te blokkeren voor mijn eigen website.
Ik heb een formuliertje waarbij ik een ip invoer die geblokkeerd is en dit komt netjes in de tabel: ipblock.
Alleen bij het controleren, is het natuurlijk de bedoeling dat hij controleerd of het ip van de gebruiker overeenkomt met een ip-adres in de Database.
Ik heb het volgend scriptje:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| <?php include('connect.php'); $ip=$_SERVER['REMOTE_ADDR']; $qquery = "SELECT * FROM ipblock WHERE ipblock = '$ip'"; $ipblockje = mysql_query($qquery) or die (mysql_error); if(mysql_num_rows($ipblockje) == 1) { echo "Je hebt geen toegang tot deze website!"; echo "<table width=100% height=100% bgcolor=black><tr><td style=color:yellow font-size=50px><b>Jouw ip is geblokkeerd, je krijgt geen toegang tot deze website. Voor vragen: xxxx@xxxx.nl</td></tr></table>"; echo "Je hebt geen toegang tot deze website!"; } ?> |
Ik heb ook het volgende geprobeerd:
PHP:
1
| if(mysql_num_rows($ipblockje) == '1') |
Maar bij beiden geen resultaat, de query word wel uitgevoerd, maar de controle is niet goed.
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
B.v.d.
Met vriendelijke groet,
William