Goede domein registrar en issues voor verhuizing

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonslaughter
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-02 19:18
De situatie:
Voor het bedrijf waarvoor ik werk ben ik de uitgaven gerelateerd aan de websites aan het doorlichten.

Momenteel lopen deze sinds jaar en dag via het ICT bedrijf dat intern de zaken regelt, die het op zijn beurt weer bij NL Hosting hebben lopen. Het gaat hier om tientallen domein-namen op verschillende top-level domeinen (.nl, .eu, .be en .com, .net, .info, .biz). Voornamelijk overigens wel .nl.
Wij betalen hier variërende bedragen voor oplopend tot 20 euro per kwartaal voor enkele .nl domeinen.
De meeste domein-namen staan op onze eigen naam, dit is echter volgens mij niet altijd het geval. Een groot deel van de domeinen zijn overigens simpelweg aliassen die vaak via een redirect doorgaan naar het originele domein.

De Hosting van de diverse websites wordt overigens niet door NL Hosting verzorgt.

Mijn idee is dat dit veel goedkoper moet kunnen.
Ik zoek alleen suggesties voor een kwalitatief goede registrar. Gezien de vele duizenden bezoekers die maandelijks op de website komen moet downtime voorkomen worden en is stabiliteit van de nameservers erg belangrijk.
Daarnaast uiteraard ook duidelijke facturering en gemakkelijk meerdere domeinen kunnen aanvragen/opzeggen zodat het administratief goed werkt.

Naast de vraag welke registrar aan te raden is, hoor ik ook graag waar ik verder rekening mee moet houden omdat dit voor mij betrekkelijk nieuw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf weg van Argeweb... Je verifieerd je email adres 1 keer, en je kunt alles regelen (aanvragen/opzeggen alle diensten, van domeinen tot servers) met een druk op de knop! Het is een van de grootste (zo niet -de-?) registrars van Nederland.

Daarnaast gebruik ik nog TransIP voor wat domeinen, maar daar heb ik geen ervaring met verhuizingen / opzeggen etc.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2010 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

prenames? godaddy?

Zat registrars die duizenden, zo niet 100-duizenden domeinen in beheer hebben en daardoor dus lagere prijzen kunnen bieden...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Verhuizen van registrar hoeft normaal gesproken nooit downtime op te leveren als je zorgt dat vooraf aan het verhuizen de nieuwe DNS servers de juiste info hebben. Dan is het simpelweg de nieuwe DNS servers aan het domein knopen, zorgen dat de oude nog een paar dagen actief blijven en niemand die het merkt.

Heb zelf alle domeinen via TransIP zonder ooit problemen te hebben gehad. Zou zeggen, vraag de nieuwe registrar om info en hulp als je er geen ervaring mee hebt. Waarschijnlijk zullen ze die service gratis of tegen een klein prijsje wel willen verlenen.

Als domeinnamen niet op de naam van je bedrijf staan is het handig om dit van tevoren te regelen dat dit wel zo is. Anders heb je kans dat de verhuizing afketst omdat de huidige registrar de verhuizing kan annuleren.

[ Voor 16% gewijzigd door Bastien op 29-06-2010 17:58 . Reden: typo ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonslaughter
Bedankt voor de snelle reacties!

TransIP ziet er goed uit, mede dankzij het feit dat ze gemakkelijk meerdere registraties en verhuizingen mogelijk maken. Veel goedkoper zal het denk ik ook niet worden.
Argeweb lijkt ook redelijk, maar lijkt me lastiger voor meerdere domeinen en heeft een betaalnummer voor de helpdesk wat toch wel minpunten zijn.

Klopt de uptime van 100% over de afgelopen 5 jaar die TransIP claimt en zijn hun nameservers dus allemaal goed geregeld?

Zijn er overigens nog bepaalde dingen die ik in de gaten moet houden in verband met de email adressen die aan enkele domeinen gelinkt zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 01:41
Dragonslaughter schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 17:50:

Mijn idee is dat dit veel goedkoper moet kunnen.
Ik zoek alleen suggesties voor een kwalitatief goede registrar.
Dat zijn twee verschillende dingen. ;)

Moet je je wel realiseren.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Dragonslaughter schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 18:21:

Klopt de uptime van 100% over de afgelopen 5 jaar die TransIP claimt en zijn hun nameservers dus allemaal goed geregeld?
Ik kan me geen downtime herinneren van de nameservers maar ze hebben er meerdere en op verschillende lokaties. Nou moet ik ook zeggen dat ik niet de actiefste bezoeker ben van de in mijn beheer zijnde domeinen :P
Zijn er overigens nog bepaalde dingen die ik in de gaten moet houden in verband met de email adressen die aan enkele domeinen gelinkt zijn?
Je bedoelt dat de email nog wel op de mailserver wordt afgeleverd? Zorgen dat de MX records goed staan, veel meer is het niet. Maar wat ik al zei, gewoon de DNS records van de huidige registrar overnemen naar de nieuwe en dan zou je geen problemen moeten krijgen met wat dan ook.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:10
Mijn ervaringen met TransIP zijn over het algemeen positief te noemen (had er een twintigtal domeinen van diverse extensies), en heb wat betreft hun nameservers eigenlijk nooit problemen gehad. Kan hen dan ook aanraden als domain registrar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB113
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

MB113

Netwerken is net werken.

http://www.mijnhostingpartner.nl, daar heb ik goeie ervaringen mee en niet zo duur. 28 euro per jaar. Zonder datalimiet enzo.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 13:47
Als het zo belangrijk is raad ik niet aan om te zoeken naar goedkoper, dan ben je verkeerd bezig.
Ik raad aan de domeinnamen en websites bij 1 partij te doen, dat maakt het vaak wel een stuk makkelijker.

Aanbevelen zal ik niet doen, want dat zou spam zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 11:21

Eijkb

Zo.

Ik werk zelf bij een hostingbedrijf en ik zie een dergelijke klant al aankomen. -tig domeintjes die voor minder ergens terecht moeten met alle rompslomp van dien. Een .nl domein kost inkoop ongeveer 7 euro. Die gaan voor 10 de deur uit. DNS services misschien nog 5 euro maar vaak gratis. Ik begrijp dat je zelf host en dus alleen DNS services nodig hebt? Dan moet je inderdaad naar een grote registrar, maar verwacht niet te veel hulp bij de administratieve rompslomp (problemen bij verhuizen domeinnamen e.d.). Dat is nl. kostbare tijd die met DNS services alleen nooit terug verdiend wordt!

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonslaughter
Triloxigen schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 19:27:
Als het zo belangrijk is raad ik niet aan om te zoeken naar goedkoper, dan ben je verkeerd bezig.
Ik raad aan de domeinnamen en websites bij 1 partij te doen, dat maakt het vaak wel een stuk makkelijker.

Aanbevelen zal ik niet doen, want dat zou spam zijn :p
Het probleem is op dit moment dat de domeinnamen via verschillende partijen lopen, waarvan de kosten oplopen tot 80 euro per domein per jaar. Dit heeft als effect dat:
a. Niemand enig idee heeft hoeveel en welke domeinnamen er nu werkelijk zijn
b. Er het hele jaar door facturen voor de domeinnamen binnenkomen.

Om deze reden ben ik dit nu aan het uitzoeken en wil ik dat voor de overzichtelijkheid onderbrengen bij één goede registrar die een redelijk bedrag vraagt. Kwaliteit is belangrijk dus voor een dubbeltje op de eerste rang hoeft niet. 80 euro per jaar is een ander uiterste...

En het is overigens geen spam wanneer iemand erom vraagt. Ik kan wel rond gaan zoeken via Google voor een registrar, maar ik vertrouw liever op de ervaringen van mede-tweakers. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikkechill
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-07 15:38
Dragonslaughter schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 11:11:
[...]

Het probleem is op dit moment dat de domeinnamen via verschillende partijen lopen, waarvan de kosten oplopen tot 80 euro per domein per jaar. Dit heeft als effect dat:
a. Niemand enig idee heeft hoeveel en welke domeinnamen er nu werkelijk zijn
b. Er het hele jaar door facturen voor de domeinnamen binnenkomen.

Om deze reden ben ik dit nu aan het uitzoeken en wil ik dat voor de overzichtelijkheid onderbrengen bij één goede registrar die een redelijk bedrag vraagt. Kwaliteit is belangrijk dus voor een dubbeltje op de eerste rang hoeft niet. 80 euro per jaar is een ander uiterste...

En het is overigens geen spam wanneer iemand erom vraagt. Ik kan wel rond gaan zoeken via Google voor een registrar, maar ik vertrouw liever op de ervaringen van mede-tweakers. ;)
Misschien een beetje late reactie, maar kijk eens bij wat vergelijkingssites. Internetten.nl heeft bijvoorbeeld een redelijk grote lijst met providers en kosten per TLD. Je kan dan per TLD kijken welke registrar het goedkoopst is en dan berekenen (a-la handmatige pricewatch) kijken welke combinatie het goedkoopst is.

Een paar dingen die handig zijn om op te letten (de kleine lettertjes):
- Inclusief en exclusief BTW (vaak zijn prijzen ex btw)
- Startup kosten (soms rekent men eenmalig een bedrag om klant te worden)
- 1 of meerdere jaren (soms wordt een jaarlijks bedrag dat alleen geldt als je voor 5 jaar betaalt genoemd)

Hopelijk heb je er nog wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikkechill
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-07 15:38
Eijkb schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 19:57:
Ik werk zelf bij een hostingbedrijf en ik zie een dergelijke klant al aankomen. -tig domeintjes die voor minder ergens terecht moeten met alle rompslomp van dien. Een .nl domein kost inkoop ongeveer 7 euro. Die gaan voor 10 de deur uit. DNS services misschien nog 5 euro maar vaak gratis. Ik begrijp dat je zelf host en dus alleen DNS services nodig hebt? Dan moet je inderdaad naar een grote registrar, maar verwacht niet te veel hulp bij de administratieve rompslomp (problemen bij verhuizen domeinnamen e.d.). Dat is nl. kostbare tijd die met DNS services alleen nooit terug verdiend wordt!
De domeinkosten voor een registrar bij de SIDN zijn Eur 3,68 per jaar ex BTW. Een registrar heeft nog wel extra vaste abonnementskosten. De SIDN eeft ook quantumkortingen, met meer dan 100.000 domeinnamen krijgt een registrar 8% korting. Waarom dit zo is mag joost weten, het is niet vanwege de concurrentie (die is er niet), laat staan dat er 'inkoop' schaalvoordelen zijn bij een automatisch systeem...
Pagina: 1