Als newbie heb ik het volgende probleem. Ik kan maar niet beslissen of ik ddr of sdr geheugen zal kopen omdat ik herhaaldelijk lees dat ddr nauwelijks sneller is dan sdr.
Hoe kan dat???
Hoe kan dat???
Siditamentis astuentis pactum.
Ik meende dat de CPU zelf de beperkende factor is. Pentium3 is duidelijk (slechts 133MHz FSB), maar hoewel de nieuwe Athlon een 266MHz DDR bus heeft weet hij blijkbaar niet goed raad met de sneller aangeleverde data. Daarnaast moet je niet vergeten dat DDR effectief niet 2 maal zo snel is. Bij videokaarten is het toch anders, daar wordt constant een enorme hoeveelheid data overgepompt (staat nooit stil in een 3D game). Zoals hierboven al gezegd is bandbreedte helemaal niet zo'n issue als men ons wil doen laten geloven; de P4 presteert met z'n supersnelle 3.2GB/s bus niet navenant beter als een Athlon of P3. In iedergeval, zo kijk ik tegen het hele 'nieuwe memory' gebeuren aan.Op zondag 11 maart 2001 13:29 schreef dokter het volgende:
de volgende vraag dan
Wat zou er moeten veranderen opdat de prestatiewinst van ddr t.o.v. sdr veel groter kan worden. Of kan dat gewoon simpelweg niet en is ddr ''nep''?
nog bedankt overigens voor je/jullie reacties op mijn vragen)
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Verwijderd