Vraag over dimmer icm touch hanglamp

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• source
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 15:33
Ik ben van plan om een hanglamp te komen die je aan/uit kan zetten door het metaal van het frame aan te raken (en ook te kunnen dimmen door het frame langer vast te houden).
De 'knop' om stroom op deze lamp te zetten is geen knop maar een dimmer op de muur.

Mijn vraag is dan ook. om überhaupt stroom te hebben zal de dimmer aan moeten staat (helemaal open), maar als ik nu de lamp uit doe door 'm aan te raken, verbruik ik dan nog steeds stroom? (omdat de dimmer op de muur nog open staat)

Diplomacy is the ability to tell a person to go to hell in such a nice way that he looks forward to the trip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, waarschijnlijk wel, je dimmer werkt met een paar halfgeleiderelementen om de intensiteit te regelen. Je kan je dimmer in de muur door een schakelaar vervangen, na het uitdimmen van je lamd de dimmer volledig dichtdraaien, of je kan gewoon eens meten wat voor stroom er door je dimmer en het stand-by circuit in je lamp wordt verbruikt als je lamp "uit" (stand-by dus) staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Feitelijk plaats jij twee dimmers achter elkaar, dat is geen goed idee :) . Ik zou de dimmer die in de muur zit vervangen voor een schakelaar of gewoon helemaal niets, zodat je de lamp normaal kunt gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 14:46
Aloys schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 16:29:
Feitelijk plaats jij twee dimmers achter elkaar, dat is geen goed idee :) . Ik zou de dimmer die in de muur zit vervangen voor een schakelaar of gewoon helemaal niets, zodat je de lamp normaal kunt gebruiken. :)
Met dat laatste zal hij alsnog wel wat stroom gebruiken, hij moet immers de aanraking van je hand detecteren, en daar heeft ie stroom voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Dat weet ik ook wel, maar daar gaat het mij niet om :) . De eerste dimmer zal zeer waarschijnlijk de werking van de tweede beinvloeden (in negatieve zin). Als je alleen een schakelaar hebt of niets dan werkt de lamp gewoon normaal, daarbij kijk ik niet naar het stroomverbruik ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• source
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 15:33
Bedankt iedereen, dimmer gaat er dus uit! :)

Diplomacy is the ability to tell a person to go to hell in such a nice way that he looks forward to the trip.

Pagina: 1