• Buur75
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-01 11:42
Wat is het verschil tussen deze 4 verschillende series van Panasonic? Het zijn allemaal compact camera's, en als je naar het bereik van de lens en naar het aantal megapixels kijkt en dergelijke, dan kun je in elke serie in principe dezelfde vinden. Het gaat toch niet alleen om de behuizing?

Voorbeelden: FX66, ZX3, TZ10, FS30

Op de telezoom na lijken deze camera's wat betreft de specificaties exact op elkaar. Waarom dan zo'n verschillend typenummer? Bij Canon is er bijvoorbeeld wel een duidelijk verschil tussen de Powershots en de Ixussen...

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Het aantal keer zoom en de manier van instellen zijn verschillend, dan nog wat losse extra's.
Er zit wel degelijk verschil tussen die series, ga ze maar eens in t echt opzoeken.

Gruwelijk gejatte Icoon!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-01 11:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Intern geheugen, wel/geen filmpjes, sluitertijd, wide zoom, gewicht, afmeting LCD, etc. etc...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Buur75
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-01 11:42
Bedankt voor de snelle antwoorden, maar het is dus niet mogelijk om gewoon te zeggen dat bijvoorbeeld de ene serie voor beginners is of zo, de ander voor zoom-liefhebbers... Ik noem maar wat. Ik snap wel dat er verschil tussen zit, maar waarom kan ik nergens (ook niet op de Panasonic site) vinden wat nou het idee is achter die verschillende types? Dat is toch gewoon vaag? :F

• photofreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-11-2025
Panasonic is ooit begonnen met de verschillende series en zijn er gewoon mee doorgegaan. de TZ-serie heeft een behoorlijke tele, de FS is de serie onder de TZ-serie. De FX-serie ongeveer hetzelfde als de FS-serie met wat meer design en de ZX-serie lijkt tussen de FS en de TZ-serie te zitten. Maar het scheelt niet veel tussen alle verschillende series.