Toon posts:

[Android & HTC Legend] Onregelmatig gedrag meldingen screen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers

Mijn schoonvader heeft op aanraden van mij een nieuwe smartphone gekocht met Android. Namelijk de HTC Legend. Hij is er heel erg tevreden mee alleen kampt hij de laatste paar weken met een zwaar irritant probleem.

Na een tijdje wordt automatisch het Meldingen scherm wat ingebouwd zit in Android getoond. Als hij dat scherm dan wegschuift komt het na x aantal seconden automatisch terug. Het gaat zelfs zo ver dat hij het op een gegeven moment helemaal niet meer weg krijgt en dat heel zijn telefoon blokkeert. Uiteindelijk is dan de enige optie om de batterij er uit te halen zodat de telefoon opnieuw opstart.

Ik heb al van alles geprobeerd met als final option het resetten naar fabrieksinstellingen maar na enkele minuten trad dezelfde irritante fout weer op..

Nu durf ik niet te zeggen of dit gerelateerd is aan enkel de HTC Legend of dat het iets is wat fout zit in Android. Hij draait sowieso de meest up to date versie die HTC heeft vrijgegeven.

Ik heb al tevergeefs gezocht naar oplossingen voor dit probleem maar blijkbaar is dit geen veel voorkomend probleem.

Hij wist mij echter wel te vertellen dat hij zijn telefoon van stoel hoogte heeft laten vallen maar het lijkt mij dat dit geen hardware matig probleem kan zijn?

Voor de duidelijkheid: Het gaat over het meldingen scherm wat je vindt via Menu -> Meldingen.

Afbeeldingslocatie: http://webresource.nl/files/DSCF1108.JPG

Ik hoop dat iemand dit ook al heeft meegemaakt en mij kan vertellen wat hier aan te doen valt. In het ergste geval zal hij zijn GSM moeten terugsturen..

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Een onlangs geïnstalleerde applicatie die roet in het eten gooit?

*edit: Dat zou alleen gelden als hij applicaties laat staan na het terugbrengen naar de fabrieksinstellingen. Wat ik eigenlijk niet weet of dat gebeurd.

Van de HTC website een ROM downloaden en die op je telefoon zetten?

[ Voor 63% gewijzigd door Sagaris op 29-06-2010 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de gsm zelf teruggezet naar fabrieksinstellingen ZONDER de applicaties terug te zetten. Het enige wat ik teruggezet heb zijn de SMS/MMS/Call log via MyBackup.

Een compleet nieuwe ROM gebruiken zat ik ook al aan te denken, echter vind ik op htc.com nergens ROM's terug voor de HTC Legend. En om nu meteen maar te beslissen om een custom rom te gebruiken is misschien ook een beetje te drastisch.

Alvast bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Misschien een rare vraag maar hoe schoon is het touchscreen? Zitten er beschadigingen in?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinigami
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-04 12:15
Ik heb hetzelfde probleem gehad met een Samsung Galaxy i7500 die een duik heeft genomen in een bak met water. Daarbij was het probleem dat het touchscreen niet meer in orde was, hij registreerde touch input in de notification bar zonder dat er daadwerkelijk aanraking was. Vervangen van het touchscreen was hier de oplossing. Misschien een retourtje reparatieservice?
Voordat je echter rigoreuze maatregelen gaat nemen zou ik eerst proberen de officiele HTC rom van de Legend opnieuw te flashen, deze kan je vinden op shipped-roms.com (check de versie van je huidige ROM en download de bijbehorende .exe, waarschijnlijk de HTC WWE 2.03.405.3 versie).
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat inderdaad ook al te denken aan de mogelijkheid dat het touchscreen verkeerde input registreerde door de val! Dat zou natuurlijk wel verklaren waarom het scherm op willekeurige momenten naar voren komt. Alleen verklaart het niet waarom je het na x aantal pogingen totaal niet meer weg krijgt en vervolgens niets meer kunt doen met de telefoon. Daarnaast is er totaal geen schade te bekennen op het scherm zelf. De enige schade is aan de aluminium case aan de linkerbovenhoek.

Ik ga hem proberen uit te leggen hoe hij zelf die ROM er op kan zetten want ik zie hem de komende weken niet meer. Mocht dat niet lukken dan zal hij hem toch echt even moeten opsturen.

Nogmaals bedankt voor de reacties!

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2010 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 15:46:
Ik zat inderdaad ook al te denken aan de mogelijkheid dat het touchscreen verkeerde input registreerde door de val! Echter is er totaal geen schade te bekennen op het scherm zelf. De enige schade is aan de aluminium case aan de linkerbovenhoek. Ik ga proberen hem uit te leggen hoe hij zelf die ROM er op kan zetten want ik zie hem de komende weken niet meer. Mocht dat niet lukken dan zal hij hem toch echt even moeten opsturen.

Nogmaals bedankt voor de reacties!
lolwut? :X Wat voor schade? Kun je daar ook een foto van vragen? Kan goed zijn dat hij intern beschadigd is door dat...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal vragen of hij een foto kan opsturen maar voor zover ik zag is het een minieme beschadiging (soort van putje).

Je had trouwens jouw antwoord gepost voordat ik mijn bericht had aangepast:
Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 15:46:
Dat zou natuurlijk wel verklaren waarom het scherm op willekeurige momenten naar voren komt. Alleen verklaart het niet waarom je het na x aantal pogingen totaal niet meer weg krijgt en vervolgens niets meer kunt doen met de telefoon.
Die veronderstelling, lijkt mij, nog steeds te gelden dan?
Pagina: 1