Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-07 17:58
Ik heb KPN glasvezel en host mijn eigen mailserver. Ik moet de KPN mailserver als relay gebruiken wat opzich prima werkt. Ik krijg alleen net een mail terug dat de mail niet aangekomen is. Dit zat erbij als attachment:
Reporting-MTA: dns;cpsmtpb-ews01.kpnxchange.com
Received-From-MTA: dns;cpbrm-ews05.kpnxchange.com
Arrival-Date: Tue, 29 Jun 2010 08:08:23 +0200

Final-Recipient: rfc822;xxxxxx@hotmail.com
Action: failed
Status: 5.5.0
Diagnostic-Code: smtp;550 SC-004 Mail rejected by Windows Live Hotmail for policy reasons. A block has been placed against your IP address because we have received complaints concerning mail coming from that IP address. If you are not an email/network admin please contact your E-mail/Internet Service Provider for help. Email/network admins, we recommend enrolling in our Junk E-Mail Reporting Program (JMRP), a free program intended to help senders remove unwanted recipients from their e-mail list: http://postmaster.live.com
Is nou mijn mailserver/ip geblocked of die van KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 15:40
Zie de search, 100+ topics over...

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Laatst online: 28-07 18:15
relay je je mail via KPN?

Damn, overheen gelezen. Erg stom van mij.

Ik heb namelijk geen problemen (gehad) met de relayserver van KPN en Hotmail.

Je zou dit kunnen proberen
Email/network admins, we recommend enrolling in our Junk E-Mail Reporting Program (JMRP), a free program intended to help senders remove unwanted recipients from their e-mail list: http://postmaster.live.com
Voor de rest:
[Planet / KPN SMTP] Mail komt bij bepaalde domeinen niet aan

[ Voor 128% gewijzigd door RedHat op 29-06-2010 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Laatst online: 28-07 17:58
djexplo schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 11:45:
Zie de search, 100+ topics over...
Ik zit al langer op tweakers om te weten dat ik zelf eerst moet zoeken ;) Dus dat heb ik ook gedaan maar het was me nog niet geheel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:55

Reptile209

- gers -

Even voor de goede orde, heb je inderdaad dit gedaan:
Smart relay host
Voor een MTA, die zijn mail zelf netjes op de juiste plek wil gaan bezorgen is de 'uitgaande SPAM-blok' een beetje onhandig. Elke MTA heeft een mechanisme wat bekend staat als 'smart relay'. Dat houdt in dat de MTA all mail die niet voor hemzelf bestemd is aflevert bij een vooraf bepaalde mailserver die het dan verder verstuurt. Bij KPN moet mail.kpnmail.nl als smart relay host gebruikt worden. Door van smarthost gebruik te maken kan eenvoudig om de 'uitgaande SPAM-blok' heen gezeild worden en zal er geen mail verloren gaan.

Smarthost bij Sendmail
De configuratie schermen van de meeste recente distributies (linuxconf, webmin) bieden allemaal een mogelijkheid om 'smarthost' netjes in te stellen. Als men het met de hand wil doen, dan moet de file /etc/sendmail.cf worden geëdit. Gebruik de zoekfunctie van de editor om te zoeken op 'Smart' relay host. Bij de regel waar dit wordt beschreven dient 'DSmail.planet.nl' te worden ingevuld. Daarna moet sendmail worden gestopt en gestart. Het verdient aanbeveling om de meest recente versie van sendmail te gebruiken.
Volgens mij is de 'reporting MTA' de server van KPN en loopt die dus te klagen dat één en ander niet lekker loopt.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:24
Reptile209 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 12:56:
Volgens mij is de 'reporting MTA' de server van KPN en loopt die dus te klagen dat één en ander niet lekker loopt.
Ja, maar die klaagt ('Mail rejected by Windows Live Hotmail') dat Hotmail moeilijk doet. Ofwel, geblokt door Hotmail.

Wat ik niet weet en er niet aan afzie: blokt Hotmail omdat het van de KPN server afkomt (dus is KPN's IP-adres geblokt) of omdat het X-originating-IP in het mailtje van de thuisserver van maniak is (dus thuisserver geblokt).

Heb je ook een mailadres van KPN? Probeer dan eens bijvoorbeeld via de webmail van KPN iets naar Hotmail te verzenden - ofwel, uitsluiten van je thuisserver als schuldige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 15:40
maniak schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 12:49:
[...]
Ik zit al langer op tweakers om te weten dat ik zelf eerst moet zoeken ;) Dus dat heb ik ook gedaan maar het was me nog niet geheel duidelijk.
Oke :). Als je nog wilt checken of je eigen ip-adres op een banlist staat, kan je kijken op http://loookup.com (DNSBL/Blacklist)

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Pagina: 1