Beste router qua bereik en snelheid

Pagina: 1
Acties:

• bart1074
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-03-2024
Onlangs ben ik verhuisd naar een vier verdiepingen tellend huis, waarbij de upc internetverbinding op de begane grond binnenkomt. Hier staat dus ook de Fiberpower modem. We hebben hier een 90 Mbps Fiberpower abonnement afgesloten en dus een hoge snelheid. Aangezien de drie verdiepingen erboven ook van internet moeten worden voorzien, moeten we een zeer goede wireless router aanschaffen. Mijn vraag aan jullie is dus wat is op dit moment de beste Wireless router qua bereik en snelheid, zodat de 90 Mbps snelheid niet of nauwelijks verloren gaat via het draadloze signaal en ook de bewoners van de bovenste verdieping het signaal kunnen oppikken? Of is dit niet te doen zonder access points? Hoor het graag. Veel dank

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:09
Ik verwacht niet dat je dit zonder extra access points gaat halen.

De snelste verbindingen lopen tot 600Mbps (geen standaard, dus moet je speciale netwerkkaarten in clients zetten), echter zitten deze snelheden in de 5Ghz band, waardoor je performance ernstig wordt beperkt door muren en plafonds.

Ik heb zelf een D-link DIR-825, en haal in de kamer (ca 8 meter van de route, 1 muur) nog zo'n 7 MBps. Daarnaast is het ook vrij gevoelig wat voor hardware er in de clients zit. Mijn normale verbinding is max 150Mbps, dat komt door de intel kaart in m'n laptop.

Voor de echte performance zou ik toch gewoon een kabel leggen.

[ Voor 14% gewijzigd door storeman op 29-06-2010 11:12 ]

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:05

JoSchaap

Had a life, got a modem..

het belangrijkste met jouw internetverbinding is een router met een goede WAN-LAN Throughput rate.

WLAN bereik is altijd uit te breiden dmv repeaters, maar als je betaald voor 90MBPS neem ik aan dat je niet wil dat je maar 30MBPS haalt omdat je router niet meer door kan voeren :)

er zijn diverse websites met duidelijke WAN-LAN throughput vergelijkingen en reviews. Ik zou me als ik jou was daar eerst eens orienteren.

over wireless ga je altijd wel snelheidsverlies krijgen, daar ontkom je niet aan. Ik zou me eens inlezen op de diverse reviews op tweakers.net en andere sites en daarop een beslissing nemen

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-02 09:46
Dit ligt ook allemaal aan de bouw van je huis. Zit hier gewapend beton in, dit zorgt weer voor een mindere dekking. Waar ga je de WAP plaatsen, in de meterkast of erbuiten? Dit zijn allemaal dingen die meespelen in het bereik.

Ikzelf heb ook een huis met 4 verdiepingen en heb een Linksys wrt320N, kan niet anders zeggen dat ik hier heel tevreden over ben. Op dit moment hangt hij in de meterkast en heb ik overal goed bereik. Op de 4e verdieping wordt het minder. Ik heb wel vloeren van beton. Ik heb daarnaast ook in elke kamer loze leidingen aangelegd en een giga switch in de meterkast hangen. Daardoor heeft elke kamer nu draadloos en bedraad.

BTW is deze Accespoint te flashen met DD-WRT waardoor je nog beter bereik kan krijgen en nog veel meer leuke instellingen :P. Die komt er aan als het huis een beetje af is.

[ Voor 11% gewijzigd door barry457 op 29-06-2010 11:14 ]

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:55
Ik weet niet of dit midden in het centrum van Amsterdam is, eerst even kijken hoeveel wireless er al in de lucht zit. Vaak wanneer er veel andere AP's zijn komt je signaal ook een stuk minder ver om het verstoord wordt door de andere.

Zo was het voor mij dus onmogelijk om bij een aantal vrienden wireless werkend te krijgen op de Keizersgracht; teveel wat weg drukte om een stabiele verbinding te krijgen.

[ Voor 27% gewijzigd door Uberprutser op 29-06-2010 11:26 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:05

JoSchaap

Had a life, got a modem..

sowieso ga je die 90MB fiber power niet optimaal benutten over wireless :)
Persoonlijk zou ik gewoon een goede 10/100/1000 router neergooien met een goede WAN-LAN Throughput en naar elke kamer een UTPkabel

als ze dan wireless willen kunnen ze een AP op de kamer nemen :)

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-02 03:58

lordsnow

I know nothing

Draadloos haal je typisch iets van 75 - 85Mbps. Als dat geen probleem is dan kan je draadloos N gebruiken, mits de ontvangst voldoende is. Anders een netwerkkabel trekken naar boven, en daar een draadloze router of AP plaatsen.
Pagina: 1