Kleine Monoblokken

Pagina: 1
Acties:

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:50
Heeft iemand hier ervaring met kleine monoblokjes van b.v. Firestone of Pro-ject. Komt hier nog een beetje acceptabel geluid uit.

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Hangt van je speakers af. Als de gevoeligheid hoog of extreem hoog is (+98dB bijvoorbeeld) dan kun je prima geluid krijgen uit deze blokjes. Van horen zeggen weet ik dat de Pro-Ject het met gemiddelde speakers best leuk doet, maar op hoger volume toch wat controle mist (wat logisch is).

Maar zou je die Pro-Ject bijvoorbeeld combineren met een Klipsch RF-7 dan kun je doorgaan tot de pijngrens :)

M.a.w.: Wat voor speakers ga je hierop aansluiten? Wat is je voorversterking?

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Gotez
Ik heb kleine bookshelf B&W speakers met een hele lage gevoeligheid. Maar ik heb gemerkt dat ik met een klein versterkertje van 20 watt meer dan voldoende geluid krijg. Zoek ook meer mooi dan hard geluid.

Voorversterking is een zero dac met voorversterking.

Overigens zijn de Fireston Big Joe blokken 100 watt, dus dat zal het probleem niet zijn, was meer benieuwd naar de geluidskwaliteit.

Verwijderd

Gotez schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 10:49:
Ik heb kleine bookshelf B&W speakers met een hele lage gevoeligheid. Maar ik heb gemerkt dat ik met een klein versterkertje van 20 watt meer dan voldoende geluid krijg. Zoek ook meer mooi dan hard geluid.

Voorversterking is een zero dac met voorversterking.

Overigens zijn de Fireston Big Joe blokken 100 watt, dus dat zal het probleem niet zijn, was meer benieuwd naar de geluidskwaliteit.
B&W 6xx ?
100 watt is echt zat, 50 watt is al genoeg voor de 600 serie.
Wat ik weet van Firestone is dat hun DAC's best leuk zijn.
Maar waarom 2x250euro voor 2 kleine monoblokjes, en niet gewoon een goede stereo eindversterker voor die prijs? Marantz PM-7003, Advance Acoustic MAP105, Cambridge Audio 650A?
Heb je gelijk meerdere ingangen... Je kunt ook een stereo eindbak kopen als dat is wat je zoekt natuurlijk.
Voor die mono blokken heb je weer een voorversterker nodig..

• Gotez
Zoals ik al aangaf hebben die 600 serie speakers inderdaad niet zo veel nodig.

Monoblokjes heb je ook voor 250 euro per twee, daar haal je niet snel een goede stereoversterker voor. Daarnaast heb ik al een voorversterker, heb ik geen ingangen nodig en heb ik een grote voorkeur voor een 'kale' versterker met slechts 1 knop. Het lijken mij wel leuke dingen met een hoog ' gadget' gehalte, en ben benieuwd naar luister ervaringen.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:55

DjVe

Hatsaflats!

Gotez schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 15:54:
Zoals ik al aangaf hebben die 600 serie speakers inderdaad niet zo veel nodig.

Monoblokjes heb je ook voor 250 euro per twee, daar haal je niet snel een goede stereoversterker voor. Daarnaast heb ik al een voorversterker, heb ik geen ingangen nodig en heb ik een grote voorkeur voor een 'kale' versterker met slechts 1 knop. Het lijken mij wel leuke dingen met een hoog ' gadget' gehalte, en ben benieuwd naar luister ervaringen.
Ik zit met hetzelfde. Ik heb nu een HLLY AMP90 (prima versterker), maar wil upgraden naar een voor/eind versterker. Helaas heb ik weinig ruimte in mijn meubel en wil ik dus twee monoblokjes achter de speakers plaatsen. Ik heb al een Firestone Audio Fubar 4 DAC headphone amp en die bevalt erg goed!

Pro-ject spul ziet er ook wel gaaf uit, maar is hier in NL niet te kopen?

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Jordy van e schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 09:51:
[...]

Ik zit met hetzelfde. Ik heb nu een HLLY AMP90 (prima versterker), maar wil upgraden naar een voor/eind versterker. Helaas heb ik weinig ruimte in mijn meubel en wil ik dus twee monoblokjes achter de speakers plaatsen. Ik heb al een Firestone Audio Fubar 4 DAC headphone amp en die bevalt erg goed!

Pro-ject spul ziet er ook wel gaaf uit, maar is hier in NL niet te kopen?
RAF en Praalder. RAF kon niet alles leveren, Praalder wel.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Pagina: 1