[Wireless] Wel netwerk, geen verbinding

Pagina: 1
Acties:

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-02 23:58
Ik zit nu al een paar dagen te kampen met het volgende probleem en heb geen idee hoe ik nu verder moet.

Hier staat een computer dat via wireless van de buren internetverbinding maakt. (Ja, wel toestemming voor :+ ) Dit heeft al voor ruime tijd gewerkt, maar sinds een paar dagen is het hele netwerk gewoon niet te bereiken.

Het systeem draait op Windows Vista Home Edition en de netwerkkaart is een Sitecom Wireless Network PCI turbo G WL171 adapter. Momenteel kan ik helaas niet bij de WAP kijken. De router deelt ip adressen uit via DHCP.

Ik heb zelf op google gezocht voor dit probleem, maar kan er niet echt iets van maken.
Voor dit probleem heb ik al in samenwerking met de buren het volgende geprobeerd:

- Via Cmd ipconfig /release en vervolgens /renew, heeft niets uitgehaald i.v.m. geen netwerk.
- Verschillende kanalen van de router ingesteld, heeft helaas ook niets uitgehaald.
- Oude drivers goed weggehaald en de laatste drivers geïnstalleerd
- Netwerkkaart vervangen van de computer, heeft ook geen effect. (Hiervoor was dit een Wireless-N kaart, kan helaas niet meer de versie van deze opzoeken)
- WAP vervangen, heeft ook geen effect.

Nu zit ik eraan te denken dat er misschien teveel draadloze netwerken in de buurt zijn, dus dat de draadloze netwerken met ons netwerk stoort. Of wellicht dat de hitte een invloed heeft op dit.

Alvast bedankt.

[ Voor 0% gewijzigd door ItMeAedri op 29-06-2010 10:50 . Reden: typo :+ ]

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:13
Kan van alles zijn: storing in de buurt, ander kanaal, hij kan het SSID verborgen hebben gemaakt, MAC adres filtering etc.

Kan/mag je fysiek in het access point kijken? Dus in de webinterface? Dan weet je al een stuk meer.

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-02 23:58
Helaas niet, maar het blijkt dat het probleem al opgelost is, zal binnenkort vragen of de buren zelf iets hebben gedaan. :)