Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:01

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
We hebben hier op het werk allemaal nieuwe telefoons gekregen (nou iig die die belangrijk zijn, ik dus niet :+ En gelukkig ook, smartfone zonder touchscreen is so 1999 ) De nieuwe toestellen zijn allemaal de Nokia E72. Nu willen ze gebruik maken van Tomtom die ze voorheen gebruikt hebben op hun oude HP iPaq. Ze willen het liefst geen gebruik maken van OVI (trouwens waarom geeft OVI aan dat je maar 10 dagen hebt als je het start, dacht dat dat gratis voor alle Nokia's was).

Maarja ik dus de gegevens van de MiniSD overgezet op een MicroSD en in de Nokia gepropt. Vroolijk opstarten en alles draait prima. Alleen kan de Tomtom de GPS module niet vinden. Hij zoek naar een blutooth module.

Heeft iemand dit wel eens aan de praat gekregen? Of moeten ze maar gebruik maken van OVI?

En wat er ook nog speeld is dat ik vanuit het Tomtom home programma het tomtom apparaat niet kan vinden. Maar als de GPS het niet gaat doen heb ik daar toch nix aan.

Op de side van Nokia ben ik dan ergens in een forum terecht gekomen, daar hadden ze het ook nog niet aan de praat. Wel met een externe Blutooh GPS ontvanger.

De Tomtom versie die wij hier hebben is de Navigator 6 en die is volgens de doos ook geschikt voor de Nokia E61 (symbian 9.1). Dus denk ik dat hij het toch ook zal doen op de E72 (symbian 9.3). Als hij maar een GPS patch/hack voor is.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:22
Ik heb 'm op mijn E52 (zelfde generatie als de E72) ook niet aan de praat gekregen, ook niet met de 'interne GPS hack' die op internet circuleert.

Echter: voor TomTom 6 zijn enkel nog zwaar verouderde kaarten, dus ik zou Tomtom gewoon vergeten en op OVI-maps overstappen. Als je de nieuwe versie van OVI maps download & installeerd zou 'ie gewoon gratis moeten zijn (die 10-dagen is van de vorige, betaalde versie). En met nieuwe kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:01

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Okee ga ik dat wel proberen.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 11:40

JoSchaap

Had a life, got a modem..

en anders is waze ook een leuk alternatief, zeker als je tevens een 'social-media-junkie' bent (C)KPN

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:22
JoSchaap schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 15:43:
en anders is waze ook een leuk alternatief, zeker als je tevens een 'social-media-junkie' bent (C)KPN
De Nokia E72 staat niet bij de supported devices van Waze...
(maar goede kans dat 'ie het wel doet. Wel geinig, vraag mij wel af of de kaarten al een beetje compleet zijn)