reis naar China en Hong Kong

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga over een week naar china (ik ga niet naar shanghai, wel naar beijing) en hong kong en wil daar graag een nieuwe spelcomputer kopen (psp/ds) Alleen op internet krijg ik geen goed beeld van de prijs van één van deze producten. Verder heb ik nog paar vragen, waarvan ik hoop dat jullie ze kunnen beantwoorden:

prijs van psp /ds?
waar kopen?
waar moet ik op letten?
regio gebonden?
hoe zit het met garantie (wereldwijd of alleen daar etc)?

Alvast bedankt voor jullie hulp en ik hoop op snelle reacties.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2010 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:24

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Met het omzeilen van invoerrechten gaan we je hier natuurlijk niet helpen en wat de geldende regels zijn met betrekking tot het invoeren van dergelijke apparatuur kan je prima zelf opzoeken op de site van de douane.

En dat geldt eigenlijk voor wel meer van je vragen, ik kan me niet voorstellen dat je de eerste bent die een dergelijke aankoop wil gaan doen en er zal op het internet toch echt wel een en ander over te vinden zijn lijkt me. Wat heb je zelf allemaal al proberen uit te zoeken (behalve de prijs)?

Aangezien je mede-tweakers misschien wel goede tips hebben voor je andere vragen laat ik dit topic voorlopig even open, maar een beetje meer eigen inzet zou geen kwaad kunnen :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*snip* lees de reactie van mijn collega!!!
Prijs PSP / DS rondom het zelfde als nld misschien iets goedkoper. Voor de DS heb je ook repaired versie's deze zijn dus gerepareerd met nieuwe shell er omheen en dergelijke deze zijn wel goedkoper maar heb je geen garantie.

Garantie word over het algemeen door nintendo en sony wereldwijd gedaan, met games zit je voor de ds zowieso niet regio gebonden hoe het met de psp gaat weet ik niet. (volgens mij ook niet).

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2010 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Voor de psp zijn de regio's ook vrij.
had meer neergezet, maar heb geen zin in blauwe tekst in mijn post.

[ Voor 71% gewijzigd door Arunia op 29-06-2010 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat over invoerrechten snap ik, dat zal ik dan niet meer vragen, ga het nu ook editen.
maar de prijs is nergens duidelijk te vinden. Ik heb een aantal sites gevonden, maar die zijn in het chinees. Ook andere topics over dit onderwerp dateren uit 2007, dus dit vind ik ook niet heel erg betrouwbaar. Attitude bedankt voor je reactie. Ik denk dat ik voor de psp ga, omdat je er meer mee kan.

Edit: Ik heb al 4 dagen naar antwoorden gezocht op deze vragen, maar ik krijg nergens een duidelijk antwoord. Verder zijn alle topics hierover gedateerd (2007 of eerder).

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2010 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Als je naar Amerika gaat heb je er veel meer aan om daar te kopen ivm de dollar koers (valt tegenwoordig tegen.).
Ik zou eigenlijk alleen iets mee nemen als het daar op dat moment goedkoper is, anders niet.
Ik ga binnenkort naar Hawaii via San Francisco (2 dagen). Als ik iets tegenkom wat echt stukken goedkoper is, dan neem ik het mee. Maar ga niet van te voren lopen zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 16:59
Je mag via Schiphol voor +/- 400 euro belastingvrij importeren, dus daar zou je in principe geen zorgen voor hoeven te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waar zouden jullie mij aanraden om het te kopen (als ik wat tegen kom) in Beiijing of in Hong Kong?

Edit: Is er misschien iemand die ervaring heeft met het kpen van electronica in hte oosten?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2010 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Je zit in China ook met de taal van de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
Ik woon momenteel in HK. PSP en ander electronica is over het algemeen goedkoper hier omdat ze in HK geen BTW (VAT) kennen. Kijk ff wat je in NL betaalt en ga dan een paar winkels af en vergelijk dat door de wisselkoers erbij te pakken. Helaas is de HKD gekoppeld aan de USD dus voor Europeanen is het weer iets duurder (+20%) geworden dan zeg 6mnd geleden.

Wat betreft plaats van aankoop wil ik je graag aanraden om het in een electronica zaak te kopen van een keten (bekende in HK zijn Broadway en Fortress) waar je de prijs kan zien. In heel veel (vnl toeristische plekken) shops zie je geen prijs en is het een kwestie van onderhandelen. Tenzij dat je hobby is zou ik dat niet aanraden. Overigens kunnen winkels van dezelfde keten een beetje prijsverschil hebben hoewel dat niet groot zal zijn voor een PSP (voor TV's daarentegen......)

PSP is overigens regiovrij. Je kan in bepaalde computercentra een PSP kopen die compleet ter plekke een jailbreak voor je uitvoeren maar daar moet je zelf maar naar zoeken (ik ook geen zin in een warning van admin :P)

Good luck & have fun in HK & Bejing

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok en die centra zitten over heel HK verdeeld? of zijn ze in bepaalde gebieden gelegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Bulls schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 10:35:
Je zit in China ook met de taal van de software.
Dat is een voordeel van software kopen in HK: alles is drietalig (Engels, simplified Chinese & traditional Chinese)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 10:38:
ok en die centra zitten over heel HK verdeeld? of zijn ze in bepaalde gebieden gelegen?
Your best bet: neem de MTR (dus metro) naar de halte "Sham Shui Po". Volg de bordjes die verwijzen naar computercentra. Doe je dat dan zou ik het persoonlijk erg knap vinden wil je het missen O-)

Als je Fortress, Broadway bedoelt: die zitten verspreid over heel HK Island and Kowloon en er zijn er heel veel van :z

[ Voor 13% gewijzigd door Chief op 29-06-2010 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
De prijs van een PSP in China ligt, iig begin dit jaar, rond de 1200 RMB.
Soms vind je ze wat goedkoper, soms scoor je een prima deal met allerlei extra's voor bijvoorbeeld 1500.

Echt veel goedkoper is het ook weer niet btw, maar als je er toch bent :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Chief-XL schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 10:37:
Ik woon momenteel in HK. PSP en ander electronica is over het algemeen goedkoper hier omdat ze in HK geen BTW (VAT) kennen.
Maar die betaal je vervolgens alsnog zodra je het spul netjes invoert in Nederland volgens mij?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok, dus de prijs scheelt maar heel weinig met Nederland. Dat stelt me een beetje teleur :'(
Ik las ook op internet dat er zelfs een aantal Nederlands spelletjes te koop zijn, dus daar zal ik dan ook naar kijken.
In die winkelcentra valt dus niet goed te onderhandelen, dan weet ik dat ook weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Orion84 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 10:49:
[...]

Maar die betaal je vervolgens alsnog zodra je het spul netjes invoert in Nederland volgens mij?
Op de site van de douanen heb ik net gelezen dat je 430 euro vrij mag invoeren (als je zelf nara het land reist). Als je het laat opsturen heeft het een maximum van 22 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 10:52:
[...]

Op de site van de douanen heb ik net gelezen dat je 430 euro vrij mag invoeren (als je zelf nara het land reist). Als je het laat opsturen heeft het een maximum van 22 euro.
Ik zie het nu inderdaad ook ja, blijkbaar ligt de grens een stuk hoger als je het zelf meeneemt, daar ging ik de mist in.

Voor de duidelijkheid:
http://douane.nl/particul...rsbagage-05.html#P78_5592

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 10:50:
ok, dus de prijs scheelt maar heel weinig met Nederland. Dat stelt me een beetje teleur :'(
Ik las ook op internet dat er zelfs een aantal Nederlands spelletjes te koop zijn, dus daar zal ik dan ook naar kijken.
In die winkelcentra valt dus niet goed te onderhandelen, dan weet ik dat ook weer :)
Oh, vraag voor de zekerheid of je niet een geheugenkaartje erbij kan krijgen. Dat lukt meestal wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik zal het proberen. Ik denk dat het een geode kans is om zoiets te kopen. Ik dacht er ook aan om misschien een camera daar te kopen (spiegelreflex) maar ik denk dat ik daar niks mee ga doen. Dus ik denk niet dat ik dat ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Je kan ook kijken naar kleren. Bijvoorbeeld, een (kwalitatief) pak op maat kost daar niet veel (volgens mij is er zelfs een GoT topic hierover?). Of bijvoorbeeld spijkerbroeken/schoenen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja, hier dacht mijn broer ook al over. Maar je kan ze het beste laten maken in beiijing... Aleen hier begint onze reis :S dus dat zou betekenen dat we 30 dagen met een maatpak moeten rond zeulen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Hoeft natuurlijk niet. Laat je die eerste dag opmeten en zeg dat je over een maand weer terug bent en dat je dan wil dat het pak kan worden meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of stuur hem op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Maar dan gelden er andere douane regels en mag je BTW (en evt. invoerheffingen) gaan aftikken vermoed ik? Het voordeel van het spul zelf meenemen is juist dat je die ruime limiet van ongeveer 400 euro hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:15

epic_gram

undercover moderator

Tis toch meestal dag 1 aanmeten, dag twee terug komen om te passen, dag 3 is hij klaar? Boeiend dat je 30 dagen met een pak rondloopt, je hebt toch een hotel oid hoop ik? :+

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jah maar we reizen rond... van beiijing naar lhasa (tibet) naar hongkong (o.a. met treinen, vliegtuigen en de boot...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohsoog
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-06 18:24
Ik heb me in Beijing ook een maatpak laten maken voor +-270euro en ze stelden ook voor om het op te sturen, daar doen ze alle moeite voor om je goed te kunnen bedienen. Laat het dan opsturen naar je laatste hotel in Hong Kong, de invoerrechten zullen dan minder/niet zijn tov opsturen naar Nederland.
Bij ons hebben ze dan de extra moeite gedaan om rond de middag op te meten, savonds +-7u stond de (oude) kleermaker met jongen (als tolk) aan onze hotelkamer voor te passen en bij te stellen en snachts na terugkeren van op stap lag het pak netjes klaar aan de balie. We vertrokken namelijk de volgende dag. Perfecte afwerking en heerlijk om te dragen, ideaal voor de trouw van mijn zus enkele maanden later.
Let wel op, je kan natuurlijk ook goedkoper eentje laten maken in de silk markets, maar onze gids vertelde ons dat de stof van deze pakken gedeeltelijke verweven wordt met plastiek etc om ze zo goedkoop mogelijk te maken (we kregen aanbiedingen van 90 euro daar, dus is zelfs nog op af te bieden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En hoe heb je die man ontmoet? via de gids?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heeft er verder nog iemand een tip om een echte psp van een fake one te onderscheiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 15:23:
heeft er verder nog iemand een tip om een echte psp van een fake one te onderscheiden?
dat zie je toch gauw genoeg? je moet niet in een steegje een psp voor 10 euro kopen oid natuurlijk. ;) , misschien ff vragen of je hem mag proberen oid.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orion84 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 11:54:
[...]

Maar dan gelden er andere douane regels en mag je BTW (en evt. invoerheffingen) gaan aftikken vermoed ik? Het voordeel van het spul zelf meenemen is juist dat je die ruime limiet van ongeveer 400 euro hebt.
Ik kreeg het idee dat een dergelijk pak erg goedkoop was. In dat geval kom je vast niet boven de belastingvoet uit (of ligt die erg laag voor producten buiten de EU?). Zeker als je het bonnetje erbij doet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:59

CeesKees

I rest my Kees

Wat een schitterend topic dit. TS gaat naar China en het enife waarom hij zich drukmaakt is of het mogelijk is een PSP te kopen, indien nodig een fake-exemplaar te onderscheiden van een echte en hoeveel het maken van een maatpak al dan niet mag kosten...

Wellicht omdat ik al vele malen in Azie ben geweest en inmiddels niet meer opkijk van dit soort zaken, maar ik zou mij veel drukker maken over hoe ik in Yangshou of Guilin zou komen en hoe lang het de moeite waard is er te verblijven.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Och, voor mensen die wel vaker dit soort topics hebben gezien is de uitkomst redelijk voorspelbaar. Voor dermate kleine prijsverschillen is het over het algemeen de moeite waard om de producten lekker hier te kopen (ivm garantie). Dat we daarnaast nog wat tips meegeven over wat dan te kopen is alleen maar service ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 16:38:
Voor dermate kleine prijsverschillen is het over het algemeen de moeite waard om de producten lekker hier te kopen (ivm garantie).
ja, ik zou hem ook gewoon in nederland kopen. Hoe zit het eigenlijk met stekkers? Die chinese strekkers passen toch ook gewoon in 'onze' stopcontacten?

edit @ hieronder: dat is echt vet: http://www.houseofdap.com...screen-rockchip-wifi.html

edit2: fake psp :+

[ Voor 23% gewijzigd door epic_gram op 29-06-2010 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Volgens mij interessanter om op zoek te gaan naar zaken die hier NIET te koop zijn... Zoals de Chinese ectronica die men hier http://www.houseofdap.com/ verkoopt!

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CeesKees schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 16:36:
Wat een schitterend topic dit. TS gaat naar China en het enife waarom hij zich drukmaakt is of het mogelijk is een PSP te kopen, indien nodig een fake-exemplaar te onderscheiden van een echte en hoeveel het maken van een maatpak al dan niet mag kosten...

Wellicht omdat ik al vele malen in Azie ben geweest en inmiddels niet meer opkijk van dit soort zaken, maar ik zou mij veel drukker maken over hoe ik in Yangshou of Guilin zou komen en hoe lang het de moeite waard is er te verblijven.
onze reis is al helemaal gepland (we gaan met een organisatie), dus dat is niet nodig, verder ben ik 15 en ben net jarig geweest. Van dit geld wil ik wat leuks kopen (een spelcomputer ofzow) in China, omdat ik heb gehoord dat je dat daar goed kan doen.
[b][message=34260222,noline]
Garantie word over het algemeen door nintendo en sony wereldwijd gedaan, met games zit je voor de ds zowieso niet regio gebonden hoe het met de psp gaat weet ik niet. (volgens mij ook niet).
Verder heb ik in dit topic ook te horen gekregen dat sony en nintendo wereldwijd garantie bieden. Dit is voor mij dus ook geen obstakel meer.

Verder bedankt voor jullie reacties! Ik heb er echt wat aan en ben al veel wijzer geworden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
die Apad is trouwens ook een erg leuek gadget!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjiwa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-09 14:10
Consoles:

Hong Kong, MTR Station Sham Shui Po,

Volg borden naar Golden Computer Center en Golden Computer Arcade.

De DSi & PSP scheelt daar tot zelfs 50 euro. Let wel op, vergelijk de prijzen! Ze komen wel met een Engelse 3 potige Adapter.

PSN/XBL: DarkTaufu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

Tjiwa schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 22:45:
Consoles:

Hong Kong, MTR Station Sham Shui Po,

Volg borden naar Golden Computer Center en Golden Computer Arcade.

De DSi & PSP scheelt daar tot zelfs 50 euro. Let wel op, vergelijk de prijzen! Ze komen wel met een Engelse 3 potige Adapter.
Jah, maar dan moet je maar eerst durven daar te onderhandelen/iets te kopen.. ik kan me daar best voorstellen als toerist zijnde dat je het allemaal wel best vind..

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

FikkieHo schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 22:50:
[...]

Jah, maar dan moet je maar eerst durven daar te onderhandelen/iets te kopen.. ik kan me daar best voorstellen als toerist zijnde dat je het allemaal wel best vind..
Gewoon weglopen, dan komen ze achter je aan rennen en bij elke stap gaat er weer 50 Hong Kong Doller van de prijs af ;)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok, dat is een heel ander beeld van wat ik eerst heb gekregen, mensen zeiden dat zeo ngeveer even goedkoop waren. De adapter boeit me niet heel veel, ik koop daar/hier gewoon een nieuwe.
jah ind dat had ik ook in egypte :D ging ik een gouden ketting kopen, en bij iedere stap die ik verderweg zette daalde de prijs :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Atlas schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 22:52:
[...]

Gewoon weglopen, dan komen ze achter je aan rennen en bij elke stap gaat er weer 50 Hong Kong Doller van de prijs af ;)
Nah, in Sham Shui Po gebeurd dat helaas niet. Hoogstens dat ze 1x wat lager bieden, of als je wat meer spullen koopt, dat je wat rotzooi bij krijgt. Tis daar geen bazaar/Nathan road :P

Maar 1 ding kan ik je wel zeggen, zolang je je spullen in Hong Kong in normale zaken (lees: geen buitenkraampjes) koopt, dan zit er meestal garantie bij en heb je ook geen risico dat je nep spul hebt. Als je de goedkopere winkels niet vertrouwt, dan inderdaad bij ketens als Fortress.

En verder, in HK is het vrij gebruikelijk dat je gewoon je spul probeert als je het idd wilt kopen. Dus als je ergens het als goedkoopst vind, vraag om het uit te proberen voordat je het geld overhandigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 20:44
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 11:00:
ok, ik zal het proberen. Ik denk dat het een geode kans is om zoiets te kopen. Ik dacht er ook aan om misschien een camera daar te kopen (spiegelreflex) maar ik denk dat ik daar niks mee ga doen. Dus ik denk niet dat ik dat ga doen.
Ik ben daar pas geweest, een dSLR is in NL een stuk goedkoper dan in HK. Objectieven ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dan valt een camera ook af en wordt het dus waarschijnlijk een psp/nds.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2010 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Als een PSP maar 50 euro met hier in Nederland scheelt, zou ik het nooit doen. Garantie afwikkeling is ook erg belangrijk en voor 50 euro ben je 100% verzekerd voor 2 jaar lang. Het is nog maar de vraag of je garantie krijgt bij een PSP uit China. Het zal je in ieder geval meer tijd en energie gaan kosten dan normaal. Ook is het minder aantrekkelijk voor anderen om jouw buitenlandse PSP over 6-12 maanden (oid) over te nemen als jij er vanaf wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja dat klopt wel, maar ik kijk daar gewoon en in augustus zal ik vertellen of ik hem daadwerkelijk heb gekocht of niet. Ik heb nu in ieder geval een iedee waarik hem moet kopen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 20:36:
onze reis is al helemaal gepland (we gaan met een organisatie), dus dat is niet nodig, verder ben ik 15 en ben net jarig geweest. Van dit geld wil ik wat leuks kopen (een spelcomputer ofzow) in China, omdat ik heb gehoord dat je dat daar goed kan doen.
Ah, vandaar..

Niet om het een of ander, maar ik zou die PSP (en extra accu) hier in NL al kopen. Heb je tenminste wat te doen tijdens de vlucht en het wachten op het vliegveld enzovoorts.

Toch zou ik sneller voor een DS en een losse mediaplayer gaan. DS voor de spelletjes (eenvoudig te doen met een R4 kaart) en een mediaplayer voor muziek en film (Ipod touch of iets vergelijkbaars). Bij een PSP zijn de batterijen best snel leeg... Zit je dan, met je mooie PSP...

[ Voor 29% gewijzigd door CeesKees op 30-06-2010 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja, een psp kan je ook laten ombouwen, en ik heb nog een hele goede sony walkman en een htc desire, dus die film en muziek hoeft eigenlijk niet. Maar ik ga daar gewoon rond kijken denk ik, en als ik iets een stuk goedkoper vind dan in NL, dan koop ik het misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Jimster schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 01:20:
[...]

Ik ben daar pas geweest, een dSLR is in NL een stuk goedkoper dan in HK. Objectieven ook.
Sorry hoor, dan zoek je toch echt niet goed in HK. Ik weet bijna 100% zeker dat je Mong Kok alles met zo'n 10% goedkoper uit kan komen dan in NL.

Om maar een voorbeeld te geven heb ik de 24-70L voor Canon voor 900 euro een jaar geleden mee kunnen nemen.

Wel is het zo dat je op dSLRs geen garantie in NL krijgt, op objectieven wel!

[ Voor 7% gewijzigd door FikkieHo op 30-06-2010 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Op een PSP of NDS uit Hong Kong/China heb je geen Nederlandse garantie. Vaak is dat te lezen in het Chinees/Engels, op een extra sticker die over de doos is geplakt. Dit is vooral het geval, als het grijze import (goedkoper) is uit Japan.
Prijsvergelijker electronica Hong Kong
The Golden Computer Arcade and Golden Shopping Center
The Mongkok Computer Center

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De prijzen verschillen momenteel niet zo veel meer. Heb vorig jaar een Samsung N510 in China gekocht. Scheelde mij net de belasting van 19%. Mede kunnen vergelijken, door in China de site van Tweakers.net te gebruiken ;)

Echter de laatste tijd in de Chinese Yuan in prijs gestegen, dus is het verschil tussen euro en Yuan nog kleiner geworden.

Mijn tip: Koop gewoon hier in Nederland en geniet gewoon van je vakantie.
Pagina: 1