HP Mini 40W Vehicle Power Adapter

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-09 09:17

tomk94

Developer

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ga binnenkort op vakantie en ik zou mijn laptop graag in de auto willen gebruiken. Daarom ben ik opzoek naar een auto oplader. Na wat zoekwerk heb ik er een gevonden. De HP Mini 40W Vehicle Power Adapter. Helaas merk ik dat deze adapter alleen bij Amerikaanse stores is te kopen, en niet in Nederlandse. Ik heb even gekeken of ze de auto oplader willen shippen naar NL, maar dat willen alle webstores die ik langs ben gegaan ook niet. Heeft iemand misschien een idee hoe ik dit ding van Amerika naar NL kan krijgen? Ik heb even gezocht of er een manier is om hem te sturen naar een distrubutiecentrum in Amerika die hem dan kan doorsturen, maar die kan ik helaas niet vinden.

Als dit niet lukt heb ik nog een reserveoplossing, maar ik ben niet helemaal zeker of dat lukt. Ik zag bij conrad een 12V naar 230V omvormer voor in je auto. Nou kan ik natuurlijk prima gebruiken, maar ik ben bang dat de omvormer teveel van de accu gaat trekken, wij hebben namelijk natuurlijk de Airco aan, maar daarnaast zitten er ook nog 1 navigatiesysteem en 2 Iphones de grootste tijd aangesloten vanwege films die me familie aan het kijken is.

Ik hoop dat er een manier voor is.

Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 18:50

Rmg

Er zijn van die post forwarding services, je krijgt een US adres en die forwarden het weer naar jou

www.MyUS.com bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94

tomk94

Developer

Topicstarter
Oke, bedankt. Het is wel redelijk duur (dan ong. 40 dollar shipping kosten). Ik denk dat het in dat geval slimmer is om voor een spanningsomzetter te gaan(12->230V). Ik ben dus alleen benieuwt of de auto dat aan kan....

Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:37
Wat voor laptop heb je? Kijk anders eens op de onderkant van je adapter wat voor spanning hij levert.

Ik gebruik deze voeding voor m'n laptops, en die werkt prima, mits er een passend plugje bij zit: http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=510510

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:44
En anders eens op eBay rond neuzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 14:01

TNW

Ik heb dergelijke dingen ook bij Mycom zien liggen. 12V in, diverse voltages tot 24 volt uit en een rits plugjes voor een hoop soorten laptops. Merk en kwaliteit onbekend....

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 16:46

heuveltje

KoelkastFilosoof

tomwebfreak schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 14:00:
Oke, bedankt. Het is wel redelijk duur (dan ong. 40 dollar shipping kosten). Ik denk dat het in dat geval slimmer is om voor een spanningsomzetter te gaan(12->230V). Ik ben dus alleen benieuwt of de auto dat aan kan....

Tom
Die kun je beter niet gebruiken.
De gehele keten is vrij inefficient (12v DC > 230V AC > 18V DC)
En als je een slechte omvormer heeft, kan dat ook nog de levensduur van je voedingsblok verkorten.
Je kunt beter op zoek naar een 12v>18 convertor

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 18:21
Dus datgene wat ThinkPadal beschreef is qua rendement de beste oplossing.

Je zorgen over de airco zijn niet terecht. Weliswaar gebruikt die een berg vermogen, maar de compressor van de airco is direct aangedreven vanaf de krukas. De extra belasting van netbook, navigator en IPhones zal toch wel onder de 100W liggen. Een simpele test om te controleren of de dynamo dat aan kan is simpelweg alles aansluiten, verlichting en achterruitverwarming aanzetten en kijken of je accu/laadstroom lampje niet gaat branden (uiteraard met draaiende motor). Zolang dat niet brand kan de dynamo het extra vermogen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 00:08
Of als de auto automatisch gas bij gaat geven en meer toeren gaat maken, dan weet je dat je teveel Ampère gebruikt ;) Als je niet genoeg 12V aansluitingen hebt kun je zoiets gebruiken: http://www.halfords.nl/sh...delen/auto-elektra/302033 mét USB (voor Iphone)

Doorgaans: (10amp*12v=)120watt Max.

[ Voor 6% gewijzigd door Puch-Maxi op 01-07-2010 23:28 ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94

tomk94

Developer

Topicstarter
ThinkPadd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 22:54:
Wat voor laptop heb je? Kijk anders eens op de onderkant van je adapter wat voor spanning hij levert.

Ik gebruik deze voeding voor m'n laptops, en die werkt prima, mits er een passend plugje bij zit: http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=510510
ik heb een HP Mini 210-1050ed. De voeding heeft de volgende specificaties:

Vermogen: 40W
Ingang: 100-240V (wisselspanning) 1.0A 50-60Hz
Uitgang: 19.5V (gelijkspanning) 2.05A

Ik kan helaas nergens de afmetingen van dat tulpje wat in je laptop gaat(of hoe je het ook noemt vinden). Dus ik weet niet of die erop past. Volgens de bovenstaande gegevens in ieder geval wel.
significant schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 23:16:
En anders eens op eBay rond neuzen?
daar heb ik hem helaas ook niet kunnen vinden
heuveltje schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 16:11:
[...]

Die kun je beter niet gebruiken.
De gehele keten is vrij inefficient (12v DC > 230V AC > 18V DC)
En als je een slechte omvormer heeft, kan dat ook nog de levensduur van je voedingsblok verkorten.
Je kunt beter op zoek naar een 12v>18 convertor
oke, dan ga ik daar eens naar kijken
jeronimo schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 22:55:
Dus datgene wat ThinkPadal beschreef is qua rendement de beste oplossing.

Je zorgen over de airco zijn niet terecht. Weliswaar gebruikt die een berg vermogen, maar de compressor van de airco is direct aangedreven vanaf de krukas. De extra belasting van netbook, navigator en IPhones zal toch wel onder de 100W liggen. Een simpele test om te controleren of de dynamo dat aan kan is simpelweg alles aansluiten, verlichting en achterruitverwarming aanzetten en kijken of je accu/laadstroom lampje niet gaat branden (uiteraard met draaiende motor). Zolang dat niet brand kan de dynamo het extra vermogen leveren.
oke, dank je wel voor de info!
Puch-Maxi schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 23:15:
Of als de auto automatisch gas bij gaat geven en meer toeren gaat maken, dan weet je dat je teveel Ampère gebruikt ;) Als je niet genoeg 12V aansluitingen hebt kun je zoiets gebruiken: http://www.halfords.nl/sh...delen/auto-elektra/302033 mét USB (voor Iphone)

zoeits vergelijksbaar hebben we al in de auto liggen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 18:54
Puch-Maxi schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 23:15:

Je auto geeft ook gas bij als je je licht/airco/achterruitverwarming/enz. aanzet. Dit omdat de computer het stationair toerental op een bepaald nivo wil houden. Dat wil dan nog niet zeggen dat je dynamo overbelast wordt. Hooguit dat je dynamo belast wordt.
Pagina: 1