Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:44
Hallo allemaal,

Sorry als dit al eens eerder gevraagd is, ik kan het echt nergens vinden. Ik zit sinds kort voor mijn mobiel bellen bij Simyo en daar viel me iets vreemds op. Bellen tussen EU landen (dus van Duitsland naar Oostenrijk bijvoorbeeld) kost me 49 cent per minuut, terwijl bellen van Nederland naar een EU land, zoals Duitsland, wat goedkoper zou moeten zijn voor een Nederlandse provider, 125 cent per minuut kost, meer dan het dubbele! Nederland valt toch ook binnen de EU?

Ik vroeg me af, is dit een gat in de Europese wetgeving wat betreft roaming en hebben andere providers dit ook, of hebben we hier te maken met een forse overtreding? Of is dit geen roaming te noemen? Ik vind het toch wel bizar eigenlijk. Weet iemand hier meer van? Ik heb ze gemaild

De tarieven zijn hier te vinden: https://www.simyo.nl/self...92&sub_index=0&bg_index=0

Ik heb ze erover gemaild en kreeg deze reactie
Op het moment dat u vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU belt betaalt u € 1,50 per minuut. Dit zijn de tarieven die Simyo hanteert voor het bellen naar een buitenlands nummer. Op het moment dat u vanuit een land in de EU naar Nederland belt of naar een Nederlands mobiel nummer in een EU land dan geldt het € 0,46 cent per minuut tarief. Dit tarief is vastgesteld door de Europese commissie.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Er staat letterlijk dat ze van de Europese commissie dat tarief hebben moeten verlagen (niet tussen EU landen, maar vanuit EU land naar Nederland). Voor bellen vanuit het eigen land zijn geen regels opgelegd.

Als je goedkoop wilt bellen vanuit Nederland, bel dan met Voip naar het buitenland. Volgens mij is het bijna gratis om naar Duitsland te bellen met de betamaxclonen (je moet alleen freedays kopen).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 23:30

-d-

De Europese Wetgeving (regulering) gaat alleen over bellen in het buitenland; en niet naar het buitenland. Beetje krom, maar helaas. Operators mogen daarom nog vragen wat ze willen voor dit soort gesprekken.
Behalve VoIP kan je ook kijken naar bv belkaarten met goedkopere beltarieven naar het buitenland.

[ Voor 18% gewijzigd door -d- op 06-07-2010 13:26 ]