Tv geluid over surround set mbv HDMI 1.4

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-culinair
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-08-2010
(jarig!)
Onlangs heb ik een onkyo sr608 receiver aangeschaft
met samsung led tv (ueb7020) en een speakerset van klipsch
(hd300)

Op de receiver heb ik mijn PlayStation 3 aangesloten als gameconsole/bluerayspeler. En dan 1 hdmi vanaf de receiver (hdmi out) naar de hdmi 1 van de tv.

Nu ondersteund mijn receiver autio retour dmv hdmi 1.4. Zo'n kabel heb ik dan ook aangesloten tussen de receiver en de tv! Echter wanneer ik audioinstellingen op de tv aanpas van tv audio naar externe speakers dan krijg ik op geen enkele manier geluid over m'n surround set. Terwijl ik arc (audio retour) wel heb aangezet in het menu van de receiver. Hoe los ik dit op? En als ik dit wel op de juiste manier heb aangesloten, op welke stand moet mijn receiver dan staan wil ik het geluid van de tv over m'n surround horen? Of moet dat in dit geval perce met een optische kabel? Zou niet hoeven toch?

Ter verduidelijking: ik maak gebruik van mijn ingebouwde tuner icm een ci+ Cam module en een ziggo smartcard.

Graag hulp....,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04:03
Doet je TV wel aan ARC? En ook op de poort waarop je de HDMI kabel hebt aangesloten?
Als ik me goed herinner zag ik bij de nieuwste Panasonic plasma tv's alleen bij HDMI2 ARC staan.

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:10

Gotez

42

Weet je zeker dat de HDMI wel uitgangen zijn, en geen ingangen? probeer het eens met een spdif signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambr0
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-08 14:25
Gotez schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 09:11:
Weet je zeker dat de HDMI wel uitgangen zijn, en geen ingangen? probeer het eens met een spdif signaal.
Het hele idee van HDMI 1.4 ARC is dat je dus met een enkele HDMI kabel (in een ingang dus) het geluid van je tv kunt returnen naar je reciever. Dus je kabel moet in een normale ingang zitten.

Kijk eens of SPDIF wel werkt, dan weet je iig zeker dat je tv geluid uit kan sturen. En zoals hierboven al gevraagd, ondersteunt je tv wel ARC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez

Gotez

42

gambr0 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 09:53:
[...]

Het hele idee van HDMI 1.4 ARC is dat je dus met een enkele HDMI kabel (in een ingang dus) het geluid van je tv kunt returnen naar je reciever. Dus je kabel moet in een normale ingang zitten.

Kijk eens of SPDIF wel werkt, dan weet je iig zeker dat je tv geluid uit kan sturen. En zoals hierboven al gevraagd, ondersteunt je tv wel ARC?
Dat bedoel ik :)

Vaak lopen de fabrikanten wat te rommelen met de specificaties van uitgangen en ingangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:54
Maar de poort op zijn tv is 1.3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:53

JB

Cédric roelt!

Misschien snap ik het totaal niet maar is het niet zo dat het geluid van je PS3 (daar gaat het toch om als ik het goed begrijp) al gesplitst wordt van het beeld op de Onkyo versterker en dus alleen het beeld wordt doorgestuurd naar de TV :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat jou probleem is dat je tv geen ARC ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-culinair
(jarig!)
Het gaat er om dat ik als ik gewoon tv kijk (ned 1,ned 2, ned3 rtl sbs, veronica enz enz) dat ik dan niet het geluid van mijn tv zelf wil horen (LED tv van samsung heeft slechte speakers aan boord en geen klankkast omdat de tv zo plat is) maar het geluid over mijn surround set wil laten gaan.

Mijn receiver ondersteund ARC maar of mijn tv dat ook doet dat is nog maar de vraag. Heb het nergens kunnen vinden. Met een optische Spdif heb ik het nog niet geprobeerd. Dit zou ik nog kunnen proberen. Alleen moet ik dan weer een extra kabel aansluiten. Het zou mooi zijn als het via ARC zou kunnen. Ik ben alleen bang dat dit niet gaat lukken.

Tenzij iemand weet dat mijn samsung UEB7020 ARC ondersteund. en zoja op welke HDMI poort. Heb de HDMI 1.4 kabel in mijn receiver in de GAME HDMI poort gestopt, en in mijn tv in de HDMI 1 ingang.

Anders moet ik het toch maar optisch aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:59

CeesKees

I rest my Kees

@ ed.. Dat laatste... Geen HDMI ARC op je TV...

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-culinair
(jarig!)
Oke THNX

Weet ik genoeg. Loop ik zometteen ff langs de winkel voor een optisch kabeltje. Daamee zal het wel lukken denk ik. Enig idee op welke stand ik de receiver moet zetten dan? gewoon op tv/cd lijkt me? dan zal hij het geluid van de surround set wel oppikken neem ik aan.

bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:59

CeesKees

I rest my Kees

Ligt er aan op welke input je de optische kabel aansluit. Dat kan van alles zijn natuurlijk. Ik zou TV/Sat nemen. Denk alleen niet dat je surround sound gaat krijgen (tenzij je er een pro logicII vervorming (soundfield) aan meegeeft)

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-culinair
(jarig!)
Nou heb het nu voor elkaar! Heb het optisch aangesloten en nu heb ik wel geluid over m'n surroundset.
Moest optische audio eerst nog wel aanzetten in de receiver maar het is gelukt.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez

Gotez

42

geniet ervan ;)
Pagina: 1