netwerk met 2 routers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T0MCAT
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-03-2019
Ik zou graag een thuisnetwerk maken met 2 routers. Hoe kan ik het best te werk gaan.
Dit is mijn opstelling:

Van mijn telenet modem ga ik naar men telenet switch. Van daaruit gaat één kabel naar men telenet digicoder en één kabel naar men dlink 635 router. Op die router is een pc aangesloten, een laptop via wireless, een printer via usb, een nas en een streamer (deze staat 10 meter verder bij de tv). Nu heb ik nog een identieke dlink 635 gekocht en die wil ik bij mijn tv zetten. Daar zou ik dus de streamer, de tv en de bluray speler op aan willen sluiten. Ik zou dus de kabel die nu naar de streamer gaat willen gebruiken om de router aan te sluiten. Ik heb expres voor een router gekozen om zo het berijk van het wireless netwerk uit te breiden.
Gaat dit zo werken en zo ja wat is de beste manier om dit goed en veilig te laten werken. (aansluitingen en instellingen enz...)
alvast bedant! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Kun je niet gewoon een accesspoint met ingebouwde switch of iets dergelijks nemen?

Daadwerkelijk twee routers gebruiken (dus je 2e router via de WAN-aansluiting aansluiten) is over 't algemeen verre van gewenst.

Je zou 't kunnen proberen door de WAN-poort niet aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:29

Shunt

Boe

het aparaat als bridge instellen en dan gewoon gebruiken als een switch dus ipv in het wan poortje je netwerk aan sluiten sluit je het aan op een van de gewone lan poortjes.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T0MCAT
maar kan ik dan die 2de router nog gebruiken als range extender voor men wireless lan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

lordsnow

I know nothing

T0MCAT schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 03:10:
maar kan ik dan die 2de router nog gebruiken als range extender voor men wireless lan?
Als ik Google mag geloven, tot firmware 0.85 had deze router blijkbaar ondersteuning voor WDS (Wireless Bridging), oftewel "Repeater Mode". Later niet meer. Je kan de tweede router natuurlijk wel bedraad aansluiten op de eerste, en gebruiken als Access Point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zoals altijd, zet DHCP af en duw in je tweede router een kabel tussen de twee LAN poorten (tussen de twee routers dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosaics.Ruled
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:16
T0MCAT schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 02:19:
Ik zou graag een thuisnetwerk maken met 2 routers. Hoe kan ik het best te werk gaan.
Dit is mijn opstelling:

Van mijn telenet modem ga ik naar men telenet switch. Van daaruit gaat één kabel naar men telenet digicoder en één kabel naar men dlink 635 router. Op die router is een pc aangesloten, een laptop via wireless, een printer via usb, een nas en een streamer (deze staat 10 meter verder bij de tv). Nu heb ik nog een identieke dlink 635 gekocht en die wil ik bij mijn tv zetten. Daar zou ik dus de streamer, de tv en de bluray speler op aan willen sluiten. Ik zou dus de kabel die nu naar de streamer gaat willen gebruiken om de router aan te sluiten. Ik heb expres voor een router gekozen om zo het berijk van het wireless netwerk uit te breiden.
Gaat dit zo werken en zo ja wat is de beste manier om dit goed en veilig te laten werken. (aansluitingen en instellingen enz...)
alvast bedant! d:)b
Je digitale TV mag niet 'achter' een router zitten bij Telenet, je moet dus direct een IP adres krijgen van je modem op je TV wil het werken. Dit kun je oplossen door de router niet als DHCP server te laten dienen, en de WAN poort niet te gebruiken maar je modem op poort 1 aan te sluiten en de rest op 2/3/4/etc. Het nadeel hier van is dat je niet verbonden bent met je andere router en dus in principe nog steeds 2 aparte netwerken gaat hebben.

Kort samengevat: ja het kan, maar je zult dan een extra kabel moeten trekken voor je digicorder omdat deze anders niet gaat werken.

Echter: als je huidige router al als 'bridge' ingesteld staat dan is het waarschijnlijk wel mogelijk, het precieze hiervan weet ik dan niet zeker helaas. Ik neem echter aan dat je zelf weet hoe dit momenteel ingesteld is.

Ik heb een tijd bij de klantendienst van Telenet gewerkt, vandaar dat ik 100% zeker weet dat dit niet gaat - of ze moeten iets veranderd hebben de laatste 2 - 3 maanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T0MCAT
Zoals aangegeven in mijn opstelling gaat er 1 kabel direkt van de telenet switch die achter de telenet modem hangt naar men digicorder maar omdat ik ook nog men nieuwe pana plasma op het internet wil aansluiten (viera cast, youtube...) plus nog een blurayspeler en een streamer had ik dus gedacht aan een extra router op die manier kan ik (is me gezegd) elk apparaat een eigen ip adres geven en zo conflicten vermijden...
correct me if i'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
offtopic:
"Men" is een onbepaald voornaamwoord en betekent "de mensen". Het bezittelijk voornaamwoord wat je zoekt is "mijn" of "m'n", niet "men".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosaics.Ruled
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:16
T0MCAT schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 05:20:
Zoals aangegeven in mijn opstelling gaat er 1 kabel direkt van de telenet switch die achter de telenet modem hangt naar men digicorder maar omdat ik ook nog men nieuwe pana plasma op het internet wil aansluiten (viera cast, youtube...) plus nog een blurayspeler en een streamer had ik dus gedacht aan een extra router op die manier kan ik (is me gezegd) elk apparaat een eigen ip adres geven en zo conflicten vermijden...
correct me if i'm wrong.
Correcting you: je mag je digibox dus niet op een router aansluiten want dan werkt hij niet meer.
Pagina: 1