Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Auto voor de sloop bouwjaar 1997?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede-tweakers,

De auto van mijn moeder is helaas gesneuveld langs de snelweg (staat nu bij een tankstation langs de snelweg).
Het gaat hier om een Citroen ZX uit 1997, benzine.
De koppeling is "gesprongen" de koppeling is niet meer in te trappen, die ligt ergens onder de motorkap.

Dit is een oude auto en voor ons niet meer interessant om te laten repareren, wat doen we er dan mee?
Juist ja de sloop of aanbieden in onderdelen.
Nou heb ik inmiddels de stoelen + bumper los verkocht. De rest gaat dus naar de sloop.

Ik surf naar marktplaats.nl om daar sloperijen te zoeken en bedrijven die auto's inkopen, daar kom je advertenties tegen zoals:
ZOEKEN VOOR EXPORT ALLE MERKEN EN TYPES PERSONEN ,BEDRIJFS ,VRACHTWAGENS ,JEEPS,EX-TAXI’S,BUSSEN,SCHADE AUTO'S

SCHADE ,DEFECT,HOGE KILOMETERSTAND,APK AFKEUR GEEN BEZWAAR !!!!!!!

1 u auto bus word kosteloos gehaald
2 DE BESTE PRIJS VOOR U AUTO OF BUS
3 Correcte Afhandeling Na Gedane Zaken
4 Contant Geld OF TELEFONISCHE OVERBOEKING
5 RDW Vrijwaring
6 Eigen Ophaaldienst
7 Altijd Bericht Retour
24 uur perdag berijkbaar 0644479244
maillen mag ook naar ons autos-gevraagd@live.nl
Dit is letterlijk de hele advertentie. Ik dus bellen ik heb een citroen uit 1997, vervolgens aan de andere kant van de telefoon:
Daar kan ik niks mee, helaas.
Vervolgens ik: Ja maar in de advertentie staat ALLE merken en type auto's, de beste prijs.
Vervolgens: Ja meneer maar met zo'n oude auto kunnen we niks.

Ik heb ondertussen al zeker 15 bedrijven gebeld die ditzelfde vertellen.

Ik wil mijn auto dus voor een klein bedrag verkopen aan bijv. een sloop.
In heel veel advertentie's staat: Alle merken en type auto's, bij een aantal vind je inderdaad: max. 12 jaar oud.
Echter bij de meeste niet, wat ik mij nu dus afvraag, welke sloop wilt nu een auto van 1997?
Het is ernstige misleiding van vele autobedrijven/sloperijen die marktplaats volgooien met "valse" teksten.

Ik wil van de citroen af (althans mijn moeder en ik), waar kunnen we hiervoor terecht?

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:53
Zelf op marktplaats zetten en kopers afwachten? Of is dat te voor de hand liggend :?

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Verwijderd

Topicstarter
LED-Maniak schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 00:07:
Zelf op marktplaats zetten en kopers afwachten? Of is dat te voor de hand liggend :?
Heb ik al gedaan. Op marktplaats krijg je natuurlijk meerdere reacties, maar dan reageer je daarop en vervolgens hoor je niks meer.

Verwijderd

Ehmm, ik heb 2 jaar terug ver van huis een koppakking kapot gehad in m'n barrel uit 1992. Ter plekke lokale sloop gebeld en die hebben hem kosteloos opgehaald en de lichtmetalen velgen + banden voor me apart gezet om de volgende dag op te halen. Direct vrijwarinkje mee en klaar.

De volgende dag bij het ophalen van de velgen was alles maar dan ook alles al van de auto gestript.

Ik denk dat het hem misschien meer zit in het merk en type dan de leeftijd - ik had een Subaru Legacy '92 en je vindt daar moeilijk onderdelen voor. Of, je pakt de telefoongids en belt de dichtstbijzijnde sloop. Dat is wat ik gedaan heb en het was binnen 10 mins geregeld.

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:30
Die advertenties zoals jij o.a. nu laat zien en op marktplaats vindt zijn van export & autohandelaren, geen sloop bedrijven.

Een normaal sloop bedrijf zal je auto heus wil willen hebben. Als je auto erg incourant is moet je soms een kleine bijdrage betalen maar meestal hoeft dat niet. Kijk gewoon eens in de goudengids ipv marktplaats.

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05:27
Twee jaar geleden heb ik ook een sloop auto gehad, deze reed echter wel. Toen ik belde naar verschillende sloops boden ze allemaal rond de 100 euro (auto was uit 91, ~ 16 jaar oud) en de staat interesseerde ze niks.

Een sloop lijkt me het beste voor je, en is ook zo geregeld.

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:15

timovd

Voorsprong door techniek

Als er staat dat ze alle merken en typen aannemen, wil dat niet zeggen dat ze alle auto's aannemen. ;)

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• Imak
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:33

Imak

Opt-out?

Ik heb vorig jaar nog een citroen ax uit 1992 verkocht voor 50 euro aan een zo'n bedrijfje met een advertentie op marktplaats. Ik denk alleen dat je de auto een stuk minder interessant heb gemaakt voor dit soort bedrijfjes door de bumper en stoelen te verkopen. En twee jaar geleden een mitsubishi colt uit 1992 voor hetzelfde bedrag aan een ander bedrijfje. Het is gewoon zaak om goed te zoeken, in de beide advertenties waarop ik op marktplaats heb gereageerd stond alleen wel een dat ze altijd minimaal 50 euro voor een auto gaven.

De citroen heb ik verkocht bij dit bedrijf

Edit: Link toegevoegd

[ Voor 46% gewijzigd door Imak op 29-06-2010 08:31 ]

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Je verkoopt eerst de onderdelen die nog wat waard zijn en dan verwacht je dat een sloop je nog geld geeft nadat ze ook nog een kosten moeten maken om dat ding op te halen??? Opmerkelijk.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:06
Je benadering is een beetje krom, het is namelijk als volgt:

Jij hebt je vrijwaringsbewijs véél harder nodig dan een sloopbedrijf jouw ZX.(punt)

Dit kan dus inderdaad betekenen dat jij moet betalen om je auto bij een sloop kwijt te kunnen, zeker als je de auto gestript hebt. Gewoon even informeren bij de lokale sloop.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:57
Begrijp ik het nu goed dat je een auto wil laten slopen vanwege een gesprongen koppelingskabel?

En dat niemand dat ding ook nog op wil komen halen? Waar staat hij ergens en wat kosten je bumpers en stoelen :P

Niet dat ik serieus interesse heb overigens, ben voorzien.

[ Voor 21% gewijzigd door GH45T op 29-06-2010 21:02 ]

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:00
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 00:06:
Dit is letterlijk de hele advertentie. Ik dus bellen ik heb een citroen uit 1997, vervolgens aan de andere kant van de telefoon:
Daar kan ik niks mee, helaas.
Vervolgens ik: Ja maar in de advertentie staat ALLE merken en type auto's, de beste prijs.
Vervolgens: Ja meneer maar met zo'n oude auto kunnen we niks.
Dit zijn export bedrijven en op zich lijkt puur de leeftijd me niet zo'n probleem. Iets van twee jaar geleden heb ik zonder problemen onze Nissan uit 1996 aan zo'n exporteur verkocht. Was echter wel een rijdend voertuig en geen sloopding.

De beste prijs krijg je trouwens nooit bij dit soort lui. Wel kun je zonder (nouja zonder, beetje gesputter bij het ophalen ;)) auto's met oude schade makkelijk kwijt.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Waar woon je? In Rotterdam heb je de populier, daar heb ik mijn 1991 lancer ook gebracht, nog 100 euro voor gehad :P Dat is een sloopbedrijf.

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:49

JoSchaap

Had a life, got a modem..

kentekenplaten + typeplaatje erafhalen
bij de RDW afmelden alszijnde export naar het buitenland op een trailer
oudijzerboer bellen dat ie gratis je wrak kan komen halen.

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Verwijderd

Waarschijnlijk dat dit topic in Vervoer beter tot zijn recht komt :)

Shopping forum -> vervoer

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Afgelopen januari de VW Polo Coupe uit '89 van een vriendin laten ophalen (ding had een koprol gemaakt :X ).

Inderdaad zoals al eerder geschreven gewoon lokale sloperij gebeld en gevraagd of ze hem wilden ophalen. Vrijwaring werd uitgeschreven waar ik bijstond, de uitgedraaide versie werd opgestuurd. Ze heeft er zelfs nog 50 euro voor gevangen.

[ Voor 5% gewijzigd door max op 29-06-2010 21:40 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Matthew
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-08 18:39

Matthew

Jeroen is _niet_ de baas

Misschien moet je hem juist aanbieden voor export op marktplaats. Dat een auto uit '97 te oud is hangt puur van de exporteur af. Kies maar wat jij het makkelijkst vindt.
Zoek trouwens op autodemontagebedrijf en niet autosloop :+
Pagina: 1