usb hid client

Pagina: 1
Acties:
  • 215 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met een autonoom varende zeilboot, maar deze zeilboot moet ook contact houden met de wal. Dit gebeurt door middel van meerdere microcontrollers en rf modules. Maar uiteindelijk komt het bij de laatste aan waarbij wat gegevens (snelheid, koers, windrichting, positie) overgedragen moeten worden via usb.

Dit overdragen lukt al aardig, ik heb een micrcontroller zo geprogrammeerd dat hij zich al usb hid gedraagt. Via een hid terminal kan ik alle data keurig binnen zien komen. Maar nu wil ik mijn eigen interface schrijven. Ik heb eigenlijk twee vragen:
1) Welke taal kan ik hiervoor het beste nemen?
Ik heb ervaring met C en met basic. Ook heb ik vroeger wel eens wat gedaan met vb6 maar echt handig was ik er niet mee.
Wat er in de software moet komen:
Een aantal analoge wijzertjes en wat tekstjes. En eventueel een projectie op een kaart (google maps of zo), maar dat is bijzaak. De hoofdzaak is communicatie met een usb hid.

2) Hoe realiseer ik mijn plan in die taal
Om hier antwoord op te krijgen moet ik natuurlijk eerst weten welke taal ik ga gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-06 23:19
Als je een device driver wilt schrijven moet je op eigenlijk alle platformen C++ gebruiken (of C), daar kom je niet echt ver met basic of vb6.

Als je op applicatie-niveau wilt werken (dan moet je dus wel direct de data van je hid-device krijgen maar aan je post te zien lukt dat wel).

Van basic zou ik afblijven. Het hangt een beetje van je platform af wat een goede taal is. Voor windows zou ik zeker C# overwegen. Java is natuurlijk mooi omdat het multiplatform is. Voor Mac OS X en Linux val je toch al snel terug op oftewel een relatief lastige statische taal als C++ (of Objective-C voor Mac Os) en anders een scripttaal als Python of Ruby.

Hoe je het plan realiseert hangt niet zozeer van je taal af, maar veel meer van je platform af. De principes en wat je moet doen verschillen niet zo veel per taal, vooral hoe je bij je data kunt is natuurlijk enorm verschillend (zeker als je een driver wilt schrijven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
pientertje schreef op maandag 28 juni 2010 @ 23:38:
1) Welke taal kan ik hiervoor het beste nemen?
Pick any, we hebben hier al zo veel topics gehad die over de vraag gaan welke taal je moet nemen. Al die topics lopen stuk voor stuk uit op niks, aangezien iedereen gewoon zijn favoriete taal kiest. Daarom gaan die topics ook altijd dicht.
Ik heb ervaring met C en met basic. Ook heb ik vroeger wel eens wat gedaan met vb6 maar echt handig was ik er niet mee.
in basic zal het misschien iets lastiger zijn, maar in C is het geen enkel probleem om een Hid device aan te spreken. Uitendelijk zijn het gewoon win32 API calls. Dus nogmaals kies gewoon een taal waar jij je in thuis voelt. In alle .NET talen, Java, C, C++ en zo goed als alle andere talen kun je gewoon de winapi aanroepen.
2) Hoe realiseer ik mijn plan in die taal
Om hier antwoord op te krijgen moet ik natuurlijk eerst weten welke taal ik ga gebruiken.
Je kunt het gewoon realiseren door wat onderzoek te doen naar de betreffende taal, en dan de juiste API calls te doen. Er zullen ook wel library's beschikbaar zijn die de API weg-abstraheren, waardoor het misschien wat makkelijker is.

Mocht je bij het project nog problemen tegen komen, dan kun je best een topic openen. Maar op deze manier is het niets anders dan een "Help welke taal moet ik nemen" topic, en dus gaat hij op slot.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Dit topic is gesloten.