Router voor KPN Experiabox

Pagina: 1
Acties:

• pontoe
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Hallo allemaal,

Al sinds wij een experiabox hebben bij kpn (internet+bellen+tv) heb ik problemen gehad met games. Hij blokkeert de boel, de NAT instellingen zijn verkeerd, etc. Die zijn ook niet te veranderen omdat KPN er een custom firmware op heeft gezet.

Nu kwam ik vandaag met het volgende idee: wat nou als ik een router (heb er hier nog een staan die ik gebruik voor lan party's en om de ene kabel die mijn kamer inkomt te splitten naar 2 pc's) aan de kabel hang die ons huis in komt, en daaruit eentje naar mijn pc en een naar de experiabox. Dan kan de rest nog via de experiabox, maar ga ik om die beveiliging daarvan heen.

Er gaat een normale lan kabel met een rj12 stekker rechtstreeks in de DSL ingang van de experiabox, en van daaruit door gaan uit gaan de normale lan kabels met rj45 stekkers naar de verschillende pc's hier in huis. zie onderstaand plaatje (komt van het internet, het gaat om het bovenste kastje) om te zien over welke in/uitgangen ik het heb.

Afbeeldingslocatie: http://yannick.plankenkoorts.com/gael/fritzbox.jpg

Vanuit de experiabox gaan de televisie en het internet, allebei via lan kabels met rj45 stekkers. Wat ik dus niet zeker weet is of dat tv signaal ook gewoon door die router/switch doorgegeven kan worden.

Wat ik ertussen wil hangen is een 'officeconnect dual speed switch 8'. kan ik hier gewoon die rj12 stekker in stoppen, dan 1 kabel (rj45-rj12, of rj12-rj12) naar de experiabox, en de andere (gewoon rj45) naar de computers die de experiabox willen omzeilen. zie hieronder voor een globaal plaatje wat ik van plan ben (even snel gepaint).
Afbeeldingslocatie: http://img690.imageshack.us/img690/9708/experiabox.png

[ Voor 4% gewijzigd door pontoe op 28-06-2010 23:21 ]

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03-2025

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

Dit zal helaas niet gaan werken, zet de office connect achter een poort van je ethernet (1,2,4)
Ik heb dit in het verleden ook zo willen instellen maar dat ging simpel weg niet.

Het tv signaal kan alleen door poort 3 worden afgehandeld, vanaf daar kun je wel weer een switch achter gooien en het tv signaal splitten.

↓ volgende bericht hieronder ↓

• pontoe
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Hmm, jammer... Was ik al bang voor eigenlijk. Als ik nu de optie zou krijgen om een DMZ in te stellen zou ik allang een oplossing hebben gehad, maar mijn enige hoop is nu nog de nieuwe versie van de experiabox niet meer voor problemen zorgt of meer opties heeft... en anders maar een andere provider. KPN heeft altijd voor problemen gezorgd, en is ook absoluut niet behulpzaam.

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-01 22:47

w4rguy

Team Manager NAB Racing

KPN logica; jullie snappen er nisk van, dus wij doen het wel.

feit;
je weet het zelf vaak beter dan die kpn mannetjes (heb 5 keer helpdesk gebeld met 5 verschillende diagnoses van hun en 5 keer heb ik ze onderuit geluld).

Hetgene aan poort 3 is dat de I-TV over een VLAN loopt. Als je dus een managed switch erachter zet, werkt het nog steeds niet...

Kan je de fritzbox niet op bridge modus zetten ?

Ik zelf heb mijn opstelling zo:

beneden bij meterkast router (telefoonkabel MOET rond zijn, max 3 meter). Dan gaat 1 cat5e kabel onder het huis door, in de woonkamer weer naar boven (voorraadkast) en gaat de decoder in.

Vanaf poortje 1 experia box gaat er een cat6 kabel naar de 1e etage. Op de 1e etage gaat het een Zywall 2 plus firewall in (bridge modus). Op poort 1 van de Zywall zit mijn D-link AP aangesloten. Op poort 3 van de zywall zit mijn D-Link 1 gbit switch aangesloten. Vanuit die switch loopt er 1 kabel terug naar de begane grond voor de pc beneden, 2 kabels mijn server in en 1 kabel naar mijn kamer waar die een gbit switch in gaat voor mijn ps3/pc/laptop.

All-Round nerd | iRacing Profiel