[VoIP] Doorschakelen naar mobiel met nummerweergave

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spocky
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik wil graag mijn BudgetPhone VoIP nummer doorschakelen naar mijn mobiele telefoonnummer. Nu kan dat vrij eenvoudig (zowel bij BudgetPhone als in mijn Siemens C450 IP centrale), maar ik wil heel graag dat het oorspronkelijke nummer wordt doorgegeven zodat ik gewoon kan zien wie er belt.

Met een Asterisk centrale is het geloof ik wel mogelijk om het inkomende Caller ID door te geven bij het forwarden van gesprekken, maar omdat ik het geen goed idee vindt om alleen daarvoor een server 24x7 te laten draaien ben ik op zoek naar een andere oplossing.

Is er misschien een externe dienst (zoiets als Google Voice/Voxalot) waarmee dit mogelijk is? Of kan ik misschien iets aanpassen in mijn Siemens C450 IP?

Als alternatieve oplossing kan ik ook een SIP client installeren op mijn Windows Mobile telefoon, maar ik vraag me af of dat goed zal werken met het trage datanetwerk van t-Mobile. Heeft iemand daar misschien ervaring mee?

Portugese Wijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

spocky schreef op maandag 28 juni 2010 @ 21:18:
Als alternatieve oplossing kan ik ook een SIP client installeren op mijn Windows Mobile telefoon, maar ik vraag me af of dat goed zal werken met het trage datanetwerk van t-Mobile. Heeft iemand daar misschien ervaring mee?
Dit zal wel gaan werken, heb het ook zo ingesteld gehad, maar als je verbinding even slechter wordt of verbreekt dan is het niet leuk bellen.

Kun je het nummer niet in je modem zetten van je provider zodat je daar een doorschakeling maakt ?

↓ volgende bericht hieronder ↓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spocky
  • Niet online
Haperende mobiele VoIP verbindingen, daar was ik al bang voor... Ik kan inderdaad mijn nummer door schakelen in mijn VoIP centrale maar het vervelende is dan dat het nummer van de oorspronkelijke beller niet wordt doorgegeven.

Ik ben eigenlijk op zoek naar een soort Google Voice waarmee je bijvoorbeeld meerdere telefoons tegelijk over kan laten gaan (hoewel ik niet weet of bij GV het oorspronkelijke nummer wordt doorgegeven).

Als iemand weet hoe ik dit met BudgetPhone zou kunnen doen, dan zou dat ook heel mooi zijn!

Portugese Wijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:31
Officieel mag dit niet!!!
Het kan dus zijn dat je provider het wel toe staat maar de kans is groot dat dit niet gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dan zou je bij budgetphone moeten regelen dat ze niet filteren welke Caller ID je meegeeft. Dat doen ze nu wel om misbruik te voorkomen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spocky
  • Niet online
tlpeter schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 12:18:
Het kan dus zijn dat je provider het wel toe staat maar de kans is groot dat dit niet gebeurd.
Dan zit er dus waarschijnlijk niets anders op dan zelf een VoIP server te gaan draaien :|

Ik heb ergens gelezen dat trixbox het inkomende nummer wel doorgeeft bij doorschakelen maar omdat ik niet zo'n held ben met Linux zal ik eerst eens gaan kijken of 3CX het nummer ook door kan geven.

Overigens zie ik nu dat je bij budgetphone alleen kunt doorschakelen als je een abonnement hebt (ik heb een prepaid nummer).

Portugese Wijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma_rK
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-04 18:36
tlpeter schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 12:18:
Dat mag zeker wel, alleen moet de operator dat ondersteunen en je moet het goed doorgeven. Daar is de SIP 302 header voor bedoeld (tijdelijke doorschakeling). Wat je niet mag is zomaar een willekeurige CLI op het netwerk zetten, maar bij een doorschakeling mag je het nummer van de beller doorgeven.

Je kunt het soms ook nog instellen bij je operator (Eerst naar je VoIP account en daarna naar mobiel). Ik werk bij Voys en dan kun je zelfs online opgeven of je het nummer van de beller, het gebelde nummer of onderdrukking van de CLI wilt bij een dergelijke doorschakeling. Voys is alleen een zakelijke VoIP aanbieder maar ik verwacht dat er collega's met gelijksoortige producten zijn voor de particuliere markt.
Pagina: 1