Overstapvergoeding (Essent) wordt niet uitgekeerd

Pagina: 1
Acties:

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:35
Enige tijd geleden in februari alweer ben ik overgestapt van Nuon naar Essent dit vanwege een overstapvergoeding van 315 euro.
Hierover heb ik diverse malen contact gehad en elke keer zouden ze het uitzoeken tot ik het bericht krijg dat de overstapvergoeding al op 9 april overgemaakt zou zijn.
Dit klopt niet en dit weten hun zelf ook want ik heb op 18 mei zelfs nog een brief ontvangen met het verzoek om mijn rekeningnummer wat hun niet hadden voor het overmaken van de overstapvergoeding.
De overstapvergoeding was voor mij net de reden om over te stappen naar Essent.

Heeft iemand tips of soortgelijke ervaringen?

Verwijderd

Is de juiste gang van zaken niet om ze in gebreken te stellen, een uiterste datum te geven (even uitzoeken hoeveel dagen) en daarna aangeven dat je zowel rente als de kosten voor het incasseren gaat verhalen. Vervolgens gewoon een incassobureau erop zetten.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:59

Reptile209

- gers -

MrN schreef op maandag 28 juni 2010 @ 21:14:
Enige tijd geleden in februari alweer ben ik overgestapt [...]
ik heb op 18 mei zelfs nog een brief ontvangen met het verzoek om mijn rekeningnummer wat hun niet hadden [...]
Het lijkt me sterk dat je in februari niet gewoon je rekeningnummer hebt moeten opgeven bij het overstappen. Dat zouden ze dus wèl moeten hebben (zijn de maandelijkse incasso's wel gewoon gelukt?). Vraag ze eens om na te gaan naar welk rekeningnummer ze op 9 april geld hebben gestort?

En anders inderdaad de route van mig29: briefje sturen, situatie beschrijven en een redelijke termijn geven om het op te lossen, bij geen gehoor onderneem je stappen.

Zo scherp als een voetbal!

• MrN
Nagaan heb ik al gedaan het rekeningnummer klopt ook gewoon alleen is er niks overgemaakt toendertijd.
Vind dat ook erg knap zeker omdat ik op 18 mei die brief kreeg waarin ze vroegen om mijn rekeningnummer ivm de overstapvergoeding.

@mig zou een incassobureau zomaar bij een zeer grote partij als Essent langsgaan?

[ Voor 15% gewijzigd door MrN op 28-06-2010 22:12 ]

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-01 12:52

Robtimus

me Robtimus no like you

Waarom niet? Zij krijgen er voor betaald (dat mag Essent er dus bij betalen, vermeldt dat wel in je brief). Pas als het bedrag zo laag is dat het de moeite niet waard is zullen ze nee zeggen, maar voor 315 euro is dat niet het geval.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• MrN
Heb nog altijd geen oplossing, op mail wordt niet tot zeer slecht gereageerd.

Weet iemand mogelijk postadressen of antwoordnummers van Essent of vestigingen ?

ga dan hier wel brieven naartoe sturen, misschien helpt dit.

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-01 10:49

racoon

mooowwww

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:59
Het spijt me hoor, maar dit is wel heel erg lui! Iets meer je best doen!
Stom dat ik je zelfs nog een link geef ook..

Klik hier als je echt geen oplossing meer hebt voor contactmogelijkheden

Daarnaast heb je dus niet eens het advies van MIG gevolgd..

[ Voor 9% gewijzigd door Lumics op 04-08-2010 21:48 ]

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-01 23:54

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Ehhh, wat dacht je van op www.essent.nl te kijken? Of google eens op adres essent. Of kijk eens op de brief waarin staat dat ze je rekeningnummer nog niet hebben.

Waarom? Omdat het kan!!

• MrN
anadeel aan een incassobureau is dat je als de tegenpartij weigert de incassokosten te betalen je deze zelf moet ophoesten.
De standaardadressen weet ik zelf al en had ik zelf al opgezocht maar misschien weet iemand anders meer specifiekere adressen.

In ieder geval bedankt voor het meedenken tot nu toe

• N3oC
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:08
MrN schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 22:05:
anadeel aan een incassobureau is dat je als de tegenpartij weigert de incassokosten te betalen je deze zelf moet ophoesten.
De standaardadressen weet ik zelf al en had ik zelf al opgezocht maar misschien weet iemand anders meer specifiekere adressen.

Post aangetekend versturen, waardoor jij een ontvangsbevestiging krijgt als het is afgeleverd.

Voor een incassobureau kan je een no-cure-no-pay dienst inschakelen, pas als het geld er is worde de kosten op de tegenpartij verhaald.

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl

• N3oC
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:08
MrN schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 22:05:

Post aangetekend versturen, waardoor jij een ontvangsbevestiging krijgt als het is afgeleverd.

Voor een incassobureau kan je een no-cure-no-pay dienst inschakelen, de kosten worden bij het verhalen bij de tegenpartij verhaald.

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl

Verwijderd

Over welk bedrag praten we uberhaupt mbt de incassokosten? Het gaat hier over het terughalen van 315 euro, dus het afdwingen van de kosten mag iets kosten nietwaar? Heb je een rechtsbijstand verzekering? Anders even de situatie voorleggen?

• MrN
Heb geen rechtsbijstand misschien wel een idee om dat een keer af te sluiten.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-01 03:14
Rechtskantoor is volgens mij gratis. Wel vreemd trouwens want ik heb die 315 euro wel gewoon gehad. Kan je niet gewoon een brief bij je bank kunnen halen dat er toen nooit geld is gestort?

Anders je jaarrekening niet betalen, dan zullen ze wel naar je toe komen.

[ Voor 16% gewijzigd door Megamind op 04-08-2010 22:40 ]

Verwijderd

Wat ik me wel een beetje afvraag, wat heb je op dit moment al zelf aan acties ondernomen?

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:08

ralpje

Deugpopje

MrN schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 22:38:
Heb geen rechtsbijstand misschien wel een idee om dat een keer af te sluiten.
Kan sowieso geen kwaad, maar voor deze casus heb je er niets meer aan.
Zaken die al liepen vóór het afsluiten, worden niet behandeld.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Verwijderd schreef op maandag 28 juni 2010 @ 21:44:
Vervolgens gewoon een incassobureau erop zetten.
Welnee, gewoon na schriftelijke bevestiging verrekenen met de maandelijkse betaling.

Wel een afsluiting verwachten dan

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• MrN
wat ik tot nu toe heb gedaan is meerdere keren mailen en bellen per week.
Elke keer krijg ik dezelfde reactie of het wordt uitgezocht of het zou op 9 april al zijn uitbetaald wat niet klopt

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-01 18:01
1) schrijf namen + datum + samenvatting reactie op, op die manier kun je ze confronteren met een dossier

2) vraag naar welk rekeningnummer ze de betaling dan hebben overgemaakt, en geef aan dat de betaling bij jou niet is bijgeschreven en hoe ze dit gaan oplossen.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

• MrN
1 en 2 doe ik al zonder goed resultaat

• BlackLion
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-12-2025
Volgens mij is het zo dat je het bedrag na een jaar terug krijgt.
Dus op het eind van het contractjaar. als je eerder weggaat ontvang je dit bedrag niet.

[ Voor 40% gewijzigd door BlackLion op 05-08-2010 11:28 ]

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

side note: vroeger zat ik ook bij Essent. Die enkele keer dat ik telefonisch contact met ze had kreeg ik de indruk dat de telefoniste als doel had het gesprek te beëindigen. Kennelijk is er niet veel verbetert op service gebied.

d:)b :henk d:)b

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-01 18:01
Aangetekende brief:

1) stel ze inderdaad in gebreke dat de vergoeding niet is uitgekeerd

2) noem de datums en de namen wanneer en van wie je te horen hebt gekregen dat in april de vergoeding zou zijn overgemaakt

3) sommeer ze om binnen vier weken (noem een datum) de ontstane situatie op te hebben gelost

Veel meer kun je imo niet doen, alles waarmee je ze hard aan gaat pakken zal zich tegen je keren. Je kunt op zoek gaan naar iemand die dit op 'no cure no pay' basis aanpakt, maar daar zatend dacht ik ook nadelen aan.

Enige optie is om, wanneer ze een kantoor bij jou in de buurt hebben, daar langs te gaan.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
BlackLion schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 11:27:
Volgens mij is het zo dat je het bedrag na een jaar terug krijgt.
Dus op het eind van het contractjaar. als je eerder weggaat ontvang je dit bedrag niet.
Er staat in de voorwaarden dat dit maximaal na het eerste contractjaar is. Maar in de overeenkomst zelf staat dat het vlak na het ingaan van het contractjaar wordt overgemaakt. Een redelijke uitleg is dan enkele weken, hooguit twee maanden.

• Facer
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Facer

Ken net.....

coyote1980 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 11:37:
Aangetekende brief:

1) stel ze inderdaad in gebreke dat de vergoeding niet is uitgekeerd

2) noem de datums en de namen wanneer en van wie je te horen hebt gekregen dat in april de vergoeding zou zijn overgemaakt

3) sommeer ze om binnen vier weken (noem een datum) de ontstane situatie op te hebben gelost

Veel meer kun je imo niet doen, alles waarmee je ze hard aan gaat pakken zal zich tegen je keren. Je kunt op zoek gaan naar iemand die dit op 'no cure no pay' basis aanpakt, maar daar zatend dacht ik ook nadelen aan.

Enige optie is om, wanneer ze een kantoor bij jou in de buurt hebben, daar langs te gaan.
4) Ga langs een vestiging van je bank en vraag een overzicht van je rekening rond die datum. Dit werd bij mij toen op papier geprint met een watermerk en ook als geldig bevonden door de andere partij. (TicketService)

• MrN
zijn er trouwens mensen met soortgelijke ervaringen als mij met essent of eventueel met andere energieleveranciers?.
En zoja hoe is dit opgelost?

• MrN
Facer schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 14:00:
[...]

4) Ga langs een vestiging van je bank en vraag een overzicht van je rekening rond die datum. Dit werd bij mij toen op papier geprint met een watermerk en ook als geldig bevonden door de andere partij. (TicketService)
vind mijn bankgegevens zomaar geven teveel inbreuk op mijn privacy. Heb essent ook al gezegd of betalen of ik wil kostenloos onder mijn contract uit. Maar daar word niet op gereageerd.

Weet dat ik met Nuon ooit 1 klein probleem had met een foute factuur kreeg meteen 50 euro compensatie en een bosje bloemen.
Vind ik toch wel een stuk betere service als Essent.
Pagina: 1