Toon posts:

laptopscherm connect to Moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik heb hier een hele oude laptop uit elkaar liggen (286) en wil er nu een niet zo oude pentium plank in duwen. Hoe krijg ik dat lcd scherm aangesloten (flat cable) op het moederbord. ???

:?

Verwijderd

Kun je wat meer vertellen over de situatie, (Mobo etc).

Hier kan ik niks mee. |:(

Verwijderd

Topicstarter
mobo is asus type ??? weet ik zo effe niet (ligt niet naast me)
wat moet je precies weten??

Dan eerst maar een simpelere vraag is het mogelijk om een lcd scherm op een normaal moederbord aan te sluiten of moet je dan verloop stekkers e.d. hebben.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Lijkt me bijna onmogelijk... je moet dan een videokaart zien te vinden die dat LCD aankan sturen; ik denk namelijk niet dat het LCD een standaard aansluiting heeft.

Verwijderd

Topicstarter
het lcd scherm heeft is van panasonic/matsushita
type : md400f640pd5

ik kan er nix over vinden :(

nieuw moederbord in het ding plaatsen zie ik van af, nu wil ik het lcd displa op een gewone computer aansluiten!!!!
via de videokaart uitgang of net als een 4-regeldisplay via de parallel uitgang (dan als info scherm dus).

Verwijderd

Dat gaat niet lukken :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:57

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Gaat niet makkelijk lukken.

Punt is dat een standaard VGA adapter een analoge signaal produceert. En een laptop LCD werkt gegarandeerd met een digitaal signaal.

Dus je moet zo'n digitaal signaal maken. Ben bang dat de parallelle poort niet snel genoeg is.

Wat wel kan is de digitale uitgang van een videokaart die daarvoor geschikt is (heb hier een ATi Xpert98 die dat heeft) gebruiken. Dan is het een kwestie om de functie van de verschillende draden van de scherm overeen te laten komen met de uitgangen op de kaart.

Maak je borst dus maar nat, en bereid je voor op flink wat werk, met een en ander aan risico voor videokaart en LCD scherm.

Maar dan ben je wel een echte tweaker>:)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Forget it. Een videokaart met LCD uitgang levert een DVI 1.0 (Digital Video Interface) signaal af. Die zit zo in elkaar dat je met weinig draadjes toch alle pixels over kan sturen. De elektronica in een LCD scherm moet dit decoderen. Dus het scherm van jouw laptop accepteert in ieder geval niet zonder meer DVI.

Ik vrees dat je er weinig mee kan, met dat scherm....

Verwijderd

Je kan um altijd nog op je calculator schroeven :p

• white_panther
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04-2023

white_panther

Campzone here we come....

ik zit met het zelfde probleem alleen heb ik een MD480L640PG2

achja wat zal ik zeggen .................. ik zeg wel niks............... voor de handleiding van dpad klik hier

Verwijderd

Dus ik ben ook niet de enige :(

Verwijderd

[topic=176429]

hier nog een mensen... put your hands together, and make that fokking schermpje work! ... Power to the Tweakers!

Verwijderd

Op vrijdag 06 juli 2001 19:47 schreef powerpulse het volgende:
[topic=176429]

hier nog een mensen... put your hands together, and make that fokking schermpje work! ... Power to the Tweakers!
Laten we er samen inderdaad eens een oplossing voor vinden. We zijn toch tweakers. Een ding weet ik wel. Tijd voor mijn digitale multimeter.

Viper

• Vaagharses
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12-2022
Een collega van mij heeft het dus bijna voorelkaar om een laptopscherm op een gewoon mobo te hangen. Het kost alleen ontzettend veel tijd aan uitzoekwerk.

Eerst moet je er namelijk achter komen wat voor scherm er in je laptop zit/zat. En meestal is dat een OEM van een OEM van een OEM ;) , dus dat wordt al een lastige. Op het moment dat je dat weet kan je vol goede moet op zoek gaan naar de betreffende insteekkaart, die het signaal voor je LCD kan maken. Dan is het nog een kwestie van de goede driver en na een jaar klooien heb je het werkend :)

*Een collega van me is hier mee bezig omdat hij bezig is met een_computer_in_auto_mod . Hij heeft een PII 333 in zijn jeep geschroeft en wil op zijn dashboard zo'n LCD scherm.

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

als je eens de maker van het scherm uitlegt wat je probeert te doen. zouden ze je dan de info geven die je nodig hebt? (lief vragen helpt waarschijnlijk ook veel)

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!

Pagina: 1