Wil Ziggo netwerkje maken..maar hoe?

Pagina: 1
Acties:

• Mul60
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09-2013
Ik zit al enkele dagen te zoeken op internet maar ik vind het niet...hopelijk is er hier iemand die het me uit kan leggen.
Heb nu Internet van KPN en Ziggo Kabel. I.v.m. te weinig snelheid van KPN (krijg hier niet meer als 8 mb) wil ik naar Ziggo 50/5.
Echter situatie nu is:
KPN Internet (Siemens modem)
Kabel Ziggo komt in meterkast en gaat dan naar Hirschmann GHV 20E en dan naar splitter AFC 1861 (5 aftakkingen)
Hoe moet ik nu in godsnaam een bekabeld netwerk maken....ik bedoel in welke volgorde
Wil in 4 kamers een PC met bedraad internet en de TV staan nog steeds in 5 kamers en moeten versterkt blijven.
Ik wil een D-link dir 855 of een Netgear 3700 router kopen...daarnaast heb ik me laten vertellen dat een retourgeschikte versterker van Hirschmann GHV 820A/830A goed is en geschikt voor de toekomst met interactieve TV. Ook wil ik Cat 6 kabel kopen (nu misschien nog niet nodig maar ik wil nu ook niet direct na 3 jaar moeten vervangen.....maar mijn grootste dilemma is ....in welke volgorde wordt dit alles nu aan gesloten.

Vertrekkende vanuit de wandcontactdoos...signaalverdeler...modem + router.... dan ook weer vanuit de signaalverdeler naar de Hirschman GHV 820A versterker+ splitter...

Of is deze volgorde verkeerd...misschien kan ik gewoon mijn Hirschman GHV 20E blijven gebruiken....
Ik weet het ...een hele mond vol...mar ik weet niet hoe ik het anders uit moet leggen.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Als je dit niet weet. Is het dan niet slim om iemand in te schakelen die het voor je aansluit? Als je coax verbindingen en utp verbindingen slecht aanmaakt, dan kun je daar een hoop ellende aan overhouden.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12 12:05

job

Mul60 schreef op maandag 28 juni 2010 @ 20:15:
Vertrekkende vanuit de wandcontactdoos...signaalverdeler...modem + router.... dan ook weer vanuit de signaalverdeler naar de Hirschman GHV 820A versterker+ splitter...
Correct. Je sluit je modem aan voor de versterker, zo dicht mogelijk bij de wandcontactdoos.

Na de splitter kan je alle tv's aansluiten. Retour geschikte versterker is dus alleen nodig bij interactieve televisie.
Besluit je dat in de toekomst te nemen, dan kan je altijd nog de huidige versterker vervangen. Ik zou het nu laten voor wat het is.

Belangrijk als je kabels gaat trekken:
Gebruik goede kwaliteit coax en connectoren, werk zoveel mogelijk met f-connectoren (splitter en de coax die je daar opaan sluit). Met goede bekabeling kom je al heel ver en hoef je nauwelijks te versterken.
Kijk ook naar de lengte van alle coax kabels die je moet trekken. Er zijn splitters welke op de verschillende uitgangen een verschillende demping hebben... De langste kabel sluit je dan aan op de uitgang met de minste demping.

Wat je utp betreft, neem nu gelijk cat6. Nauwelijks duurder en scheelt je veel tijd in de toekomst.

[ Voor 70% gewijzigd door job op 28-06-2010 20:27 ]

• Mul60
job schreef op maandag 28 juni 2010 @ 20:22:
[...]
Correct. Je sluit je modem aan voor de versterker, zo dicht mogelijk bij de wandcontactdoos.

Na de splitter kan je alle tv's aansluiten. Retour geschikte versterker is dus alleen nodig bij interactieve televisie.
Besluit je dat in de toekomst te nemen, dan kan je altijd nog de huidige versterker vervangen. Ik zou het nu laten voor wat het is.
Gelukkig...dat wordt dan een makkie. Moet dan alleen Cat6 kabel gaan trekken vanuit de Router naar de 4 PC aansluitingen.
- Enige voorkeur voor de Router??? de Netgear 3700 of de D-Link Dir 855...er draait dan ook nog ergens in het huis een laptop.
- Levert het een probleem op als de Router ook in de meterkast komt te staan?
Belangrijk als je kabels gaat trekken:
Gebruik goede kwaliteit coax en connectoren, werk zoveel mogelijk met f-connectoren (splitter en de coax die je daar opaan sluit). Met goede bekabeling kom je al heel ver en hoef je nauwelijks te versterken.
Kijk ook naar de lengte van alle coax kabels die je moet trekken. Er zijn splitters welke op de verschillende uitgangen een verschillende demping hebben... De langste kabel sluit je dan aan op de uitgang met de minste demping.
Dat zit er al allemaal alles van Hirschmann, werkt perfect hoor.
Het ging mij eigenlijk alleen om de volgorde en of ik de versterker moest vervanger door een GHV 820A/830A
Wat je utp betreft, neem nu gelijk cat6. Nauwelijks duurder en scheelt je veel tijd in de toekomst.
Gaan we doen.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:24
Mul60 schreef op maandag 28 juni 2010 @ 22:45:
[...]
de Netgear 3700 of de D-Link Dir 855...
Beide vergelijkbaar, zelf voorkeur voor de Netgear. Waarom? Omdat ik er ervaring mee heb.
En zo zal de volgende poster misschien de D-Link aanbevelen.

Gewoon zelf de keuze maken. :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:08
Mul60 schreef op maandag 28 juni 2010 @ 22:45:
- Levert het een probleem op als de Router ook in de meterkast komt te staan?
Het is op Tweakers wel de bedoeling dat je zelf wat zoekt :)

Bijvoorbeeld http://gathering.tweakers...5Bboolean%5D=OR&where=GoT

Als je er nog niet uit komt, zal je ff moeten aangeven wat er verder de meterkast staat

• Mul60
_H_G_ schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 08:12:
[...]

Het is op Tweakers wel de bedoeling dat je zelf wat zoekt :)
Had ik gedaan maar niets gevonden....had niet gezien dat ik de zoektijd in kon stellen <+:)

Bedankt voor de link
Pagina: 1