Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-09 09:18
Goedeavond,

Mijn buurman kwam afgelope avond langs met heel hard de melding, Help me!!

Hij is in het bezit van een Samsung DVDCam DX200

U kan hier de volledige specificaties zien: http://www.samsung.com/uk...x.idx?pagetype=prd_detail

Het systeem maakt gebruik van DVD schijfjes, 8cm op precies te zijn. Het type waarmij hij enkele filmpjes heeft opgenomen is Verbatim, 2x DVDRW 8cm. "For Camcorder Use".

Nu is het zo dat bij dit type camcorder je elke video moet "finalisen". Dit houdt in eerst opnemen, zodra je klaar bent op "finalisen" klikken en je filmpje wegleggen.

Nu heeft mijn buurman een schijfje wat hij helaas niet heeft ge-finalised. Hierdoor krijgen we de melding "disc error" op de camcorder. Als ik in de handleiding "disc error" opzoek staat er als oplossing "koop een nieuwe schijf" (letterlijk). Ik heb de schijf in 3 soorten DVD spelers gedaan, alleen zien ze geen data. Op de achterkant van het schijfje zelf zie je een grote dikke lijn, dit geeft aan dat er data op staat.

Nu wil ik ontzettend graag deze data redden, heeft hier iemand ervaring mee?

- Ik kan de schijf niet benaderen via de camcorder, "Disc read error".
- Ik kan de schijf niet benaderen via de computer, deze geeft aan dat hij leeg is.
- Google levert mij ontzettend weinig op. Het probleem is meer bekend maar geen duidelijke oplossing.

Heeft iemand een eventuele oplossing en/of hulp? Ik heb mijn buurman al aangegeven dat het niet verstandig is om dit product te gebruiken i.v.m. de gevoeligheid. Toch zijn de filmpjes emotioneel veel waard en zou ik deze graag herstellen. :) Bedankt voor het lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Je kan je schijf niet beanderen op de computer, je hebt deze zeker alleen proberen te openen in Deze Computer?

Probeer eens Infrarecorder of Nero en doe een disc check.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
Megamind schreef op maandag 28 juni 2010 @ 19:32:
Je kan je schijf niet beanderen op de computer, je hebt deze zeker alleen proberen te openen in Deze Computer?

Probeer eens Infrarecorder of Nero en doe een disc check.
Dat klopt, ik ga gelijk even kijken naar het programma wat je hebt aanbevolen, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Het hangt er zo vanaf hoe de camcorder de disc geformateerd heeft. Het lijkt op een DVD rec die in de computer on the fly beschreven kan worden. Als het een camcorder specifiek format is dan kan je er in de PC niets mee. Is hij na normaal finaluzen wel leesbaar in de PC dan zou het wel moeten kunnen

De eerste optie is om in nero in het branden menu enkel te kiezen voor 'schijf sluiten'.

Je zou kunnen proberen om in Nero de sessies te laten importeren; dan zal hij klagen dat hij niet afgesloten is en als het goed is proberen een afsluiting te branden.

Anders nog kan je proberen een lege sessie toe te voegen en de schijf te sluiten (ook in brand menu).

succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
Bedankt voor alle goede reply's, ga nu even wat dingen proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-09 18:37

Caveman

whahoehaha

Probeer ook ISObuster even, die kan met gemak niet gefinalisde dvd lezen.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Pagina: 1