Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Behoeftes verschillen, de een wil een kleiner scherm de ander een groter scherm.

Momenteel komen er in de USA diverse Android toestellen met een 4,3" 800x480 (verhouding 5x3) uit. Vergelijkbaar met het HD2 scherm... Ik vind dit scherm net even te breed. De breedte van een 4" 800x480 scherm zoals bijvoorbeeld de Samsung i9000 Galaxy S is voor mij eigenlijk ideaal.

Maar als je nu eens een scherm met een verhouding van 16x9 zou maken .. dan zou een 4,5"scherm bijna net zo breed zijn als het 4" scherm met een 5x3 verhouding terwijl dit scherm meer dan een centimeter langer is. Als je dit dan ook nog met resolutie van 1280x720 uitvoert dan heb je een pixel grootte vergelijkbaar met de nieuwe Iphone 4.

Volgens mij is het alleen nog maar wachten op een phone met een 4,5" 1280x720 scherm. Ik kan toch niet de enige zijn die het zo ziet? Het zou me niet verbazen als een van de geheime HTC projecten nog dit jaar met zo'n phone op de proppen komt.

• Icyzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:44

Icyzer

Goudvis

16:9 schermen zijn als telefoon echt vervelend...
die breedte wil je hebben voor je onscreen keyboard.

Verwijderd

Topicstarter
Icyzer schreef op maandag 28 juni 2010 @ 19:42:
16:9 schermen zijn als telefoon echt vervelend...
die breedte wil je hebben voor je onscreen keyboard.
En waarom zijn deze schermen dan vervelend ?

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Verwijderd schreef op maandag 28 juni 2010 @ 21:40:
[...]

dat zegt hij voor het toetsenbord

Verwijderd

Topicstarter
brilsmurfffje schreef op maandag 28 juni 2010 @ 21:41:
[...]

dat zegt hij voor het toetsenbord
Dat bedoel ik...

Een dergelijk scherm kan fysiek even breed zijn als een 4" 5x3 scherm... en alleen wat langer... Het wordt pas een probleem met je toetsenbord als je scherm fysiek smaller is.

• The_Double
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-11-2023
[...]

Omdat je toetsenbord dan heel je scherm inneemt, geen ruimte meer om te zien wat je typt, en je vingers kunnen er dan niet meer makkelijk bij.

[ Voor 9% gewijzigd door The_Double op 28-06-2010 23:04 ]

• davidov2008
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 11:59
[...]

Omdat elke bloody square inch je hopen aan extra energie kost en i.c.m. al maar niet voortschrijdende accutechnologie is dat geen lekkere combinatie. :X

Leuk zo'n groot scherm, dat wil je natuurlijk vooral voor foto's, video's, gamen etc.jammer alleen dat na een 3-4 uur screen on time icm iets arbeidsintensiefs zoals videobellen, gamen of video kijken, je batterij leeg is.

Merk 't men m'n Nexus, ben er superblij mee, maar ik hou echt m'n iPod video als mp3 speler, want als je 'm echt multifunctioneel gaat gebruiken (dus browsen en pushmail en sms'en en social networks bijhouden en bellen en muziek luisteren en camera/filmen en video kijken en gamen etc.), ofwel waar de smartphone voor "ontworpen" is, dan is ie binnen 4-5 uur leeg, en z'n broertjes bij Apple, Samsung en Nokia zijn dat ook. Dat komt niet alleen omdat de CPU en radio bezig zijn met al die taken, maar vooral omdat je je scherm steeds aanzet om iets te bekijken/typen etc.

Je kan talloze batterijbesparende apps en maatregelen treffen, maar bij gemiddeld tot intensief gebruik gaat >80% van de energie (blijkt uit de stats) naar het scherm. Leuk dat dan de radio (antenne) geoptimaliseerd wordt voor efficiency, maar 30% besparen op je radio levert je dan 2-3% invloed op je batterijverbruik (behalve als je 'm de hele dag vooral standby laat staan en af en toe sms'je stuurt en een kort belletje maakt, maar dan had je ook een 3310-or-equivalent kunnen kopen). Daarentegen als je een halve inch spaart op de beelddiagonaal spaar je het kwadraat daarvan in beeldoppervlak, en 23% besparen op je scherm* heeft dan al net zoveel effect als het kopen van een gemiddelde extended battery.

* een halve inch minder, van 4 --> 3,5 is 23% minder beeldoppervlak

[ Voor 12% gewijzigd door davidov2008 op 29-06-2010 00:14 ]

Pagina: 1