Toon posts:

iphone 3gs - spirit jailbroken - Wegvallen van gesprekken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een t-mobile iphone 3gs jailbroken met spirit. Deze heeft altijd prima gewerkt. Sinds een paar dagen vallen mijn gesprekken na ~20 seconden uit. Soms heb ik een wat lijkt op een time-out van een paar seconden. Dan hoor je helemaal niets en hervat de verbindin weer. Meestal valt de verbinding helemaal weg en krijg ik een 'call failed' melding.

Ik heb ook gemerkt dat de Push notificaties van Whatsapp niet meer werken.

Waar kan dit aan liggen? Is mijn telefoon kapot? Ik heb echt tientallen keren naar huis gebeld en elke keer gebeurde hetzelfde. Na ongeveer 10/20 seconden viel de verbinding totaal weg.

Ik heb geprobeerd firmware 3.1.3 weer erop te zetten, maar itunes liet mij niet restoren met de melding dat ik niet 'eligible' (dat ik het niet mocht) was voor deze firmware.

Ik heb hem naderhand uit DFU mode gehaald en alles was gelukkig nog zoals ik het gelaten had.

het probleem is echter niet opgelost. Mijn gesprekken blijven onderbroken worden en push notificaties werken niet meer.

Samenvatting:
- Gesprekken worden na ~20 seconden onderbroken
- Push werkt niet, echter staan alle opties juist ingesteld
- Restore naar 3.1.3 werkte niet

Alvast hartelijk bedankt voor jullie hulp.

Groetjes,

Dani

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:25
Probeer je simkaart eens in een andere telefoon, doet het probleem zich dan nog steeds voor?

Overigens is het logisch dat je niet meer naar 3.1.3 terugkan, dat staat Apple niet toe. Tenzij je je SHSH files hebt opgeslagen, kun je daar niet meer naar terug, maar alleen nog naar de meest recente firmware, in dit geval 4.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wacht even dat m'n vriendin thuis is. Dan doe ik haar simkaart in m'n telefoon en probeer ik het weer.

Ik heb vaker gehoord dat je SHSH files opmoet slaan, echter heb ik geen idee hoe dit moet. Er staat nu 3.1.3 op met spirit, cydia en de hele mikmak.

Zou je me kunnen verwijzen naar ene post waar stap voor stap uitgelegd wordt hoe je shsh files opslaat?
Klinkt mijn probleem overigens als een SIM kaart probleem of echt als een defecte telefoon?

Wederom bedankt voor jullie reac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebborazor
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09-2022
Ik was afgelopen weekend zo stom om direct over mijn blackra1n jailbreak de spirit jailbreak te gooien. Toen kon ik ook niet meer via itunes mijn iphone restoren. Na wat zoek werk kwam ik erachter dat dat toch mogelijk was dmv een aanpassing in the host file. Stuur me maar een PM als je daar meer informatie over wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben1992
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-12-2023
Open Kladblok als administrator, en ga naar de map (C:/Windows / System32 / drivers / etc)
en voeg de volgende regel aan de onderkant van het bestand.

74.208.10.249 gs.apple.com

sla op, en probeer nu nog maar eens in itunes 3.1.3 te restoren vanaf iOS4.0 :D
het werkt zeker weten

edit; zie dat je niet van iOs4 komt?
nouja misschien toch handig voor de mensen die wel problemen hebben met os4

[ Voor 17% gewijzigd door Ruben1992 op 29-06-2010 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet nu waar het aan ligt: Het 3G netwerk. Zodra ik 3G uitgooi werkt alles perfect. Gesprekken vallen niet meer weg en de kwaliteit is weer normaal.

T-mobile weer hè... Schandalig dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maart1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-09 12:59
Ruben1992 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 15:26:
Open Kladblok als administrator, en ga naar de map (C:/Windows / System32 / drivers / etc)
en voeg de volgende regel aan de onderkant van het bestand.

74.208.10.249 gs.apple.com

sla op, en probeer nu nog maar eens in itunes 3.1.3 te restoren vanaf iOS4.0 :D
het werkt zeker weten

edit; zie dat je niet van iOs4 komt?
nouja misschien toch handig voor de mensen die wel problemen hebben met os4
Onzin. Als je de 3GS hebt met nieuwe bootrom, dan is het op dit moment nog niet mogelijk om te restoren naar 3.1.3 zonder je SHSH files.
Dan is het wachten op de nieuwe (userland)JB van Devteam....
Zonde dat GeoHot op dit moment met niets voor de iPhone bezig is :(
Pagina: 1