Onboard geluidskaart weg?

Pagina: 1
Acties:

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:31
Hoi!

Ik heb een fujitsu Siemens Scaleo pi 2510

Specs:
core2duo 1.8
Ati HD5670
2 x 2gb kingston 667
Windows 7 Enterprise 64 bit.

Ik kwam gister thuis van een weekendje weg en had opeens geen geluid meer. Hij gaf alleen nog maar de HD audio van mijn videokaart aan. Aangezien ik geen hdmi kabel heb schiet dit dus ook niet veel op.

Ik gebruikte altijd mijn on-board audio en kan geen logische verklaring bedenken waarom hij het gister niet meer wou doen.

Naja ik dacht, makkelijk. Moest me pc toch is opschonen, even opnieuw installeren. Zo gezegd, zo gedaan.

Bij een nieuwe herinstallatie ziet mijn computer nog steeds geen nieuwe geluidskaart. Bij apperaat beheer niks, bij aida32 kom ik ook niet veel verder.

Ik heb er zelfs een PCI geluidskaart in gestoken (soundblaster 4810) maar deze word ook niet gezien.
Heeft er iemand ervaring met deze dingen of tips?

Graag zou ik het horen.

Bvd! _/-\o_

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
is er per ongeluk iets veranderd in je bios?

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• R0y.
Nee, ben ook al gaan spitten in me bios maar kon niet veel vinden

Edit:

Zojuist bios gereset, nog steeds hetzelfde probleem

[ Voor 32% gewijzigd door R0y. op 28-06-2010 18:08 ]

• nedernakker
hmmm,

maar het is ook vreemd dat er niks gedetecteerd wordt als je een losse kaart er in zit, wat voor opties heeft je bios mbt de geluidskaart?

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• R0y.
Geen, tenminste kan er geen vinden

Bios versie: phoenix award bios v6.00pg

Wel ben ik in de OP vergeten te zeggen, dat ik 2 dagen daarvoor die 2 x 2gb ram erin heb gestoken. Maar toen werkte me geluid nog dus dit leek me niet zo snel van toepassing.

• nedernakker
kan het zijn dat je statische electriciteit hebt veroorzaakt tijdens het vervangen van het geheugen?

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

stop er eens iets in de poort van de geluidskaart. Werkt soms
Zoek op internet naar drivers voor je laptop, daar staan als het goed is ook chipset drivers en audio drivers bij. Installeer die

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Allereerst: besef je aub dat iets niet tegelijkertijd onboard (=geen losse kaart) en een kaart (=niet onboard) kan zijn. "Onboard geluidskaart" is dus net zo onmogelijk als "koude hittegolf"

Vervolgens is Overige Hardware geen dumpbak, vragen over audio horen gek genoeg in Audio & HiFi.

Move OH -> AH

En tenslotte is het vrij loos om een topic te openen over een device die je niet eens benoemt - je zegt niet welk moederbord er in die F-S zit, noch welke audiochip erop zit. Ook geef je niet aan of er evt Unknown Devices zijn in Device Manager. Sowieso, waarom verwacht je überhaupt dat een device correct herkend wordt en werkt als je geen drivers geinstalleerd hebt? Begin daar eens mee...

Oslik blyat! Oslik!

• R0y.
nedernakker schreef op maandag 28 juni 2010 @ 22:29:
kan het zijn dat je statische electriciteit hebt veroorzaakt tijdens het vervangen van het geheugen?
Zou best kunnen, ookal probeer ik dit meestal te voorkomen door stroomkabel eruit te halen. Paar keer op de power knop te rammen en hierna nog is de verwarming aan te tikken of iets dergelijks.

Drivers helpte niet veel omdat hij het apperaat gewoon niet zag, maar toch bedankt voor de tip:)
Onder apperaatbeheer vond hij geen onbekend apperaat en ook geen bekend apperaat wat betrekking had tot me geluid (zoals al eerder in de OP te lezen was, maja kan best dat er overheen gelezen is)

Voor de mensen die me wel probeerde te helpen en fatsoenlijke opmerkingen hadden, dankjewel. Heb al een geluidskaartje gehaald bij de computerboer aangezien ik me er erg aan iriteerde O-) !

Danku!
Pagina: 1