Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

MX3000

Pagina: 1
Acties:

• Vision6
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-07-2010
Sinds kort heb ik een nieuwe PC met daarbij een draadloze muis en toetsenbord. Zelf gebruik ik al enkele jaren, zeer tot mijn tevredenheid, de MX3000 van Logitech. Helaas krijg ik deze niet goed aan de praat, ondanks dat ik me aan de gebruiksaanwijzing hou. Soms werkt de muis en soms het toetsenbord maar nooit allebei. :'(
Iemand een idee wat het probleem kan zijn?
Bij voorbaat dank,
Vision

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
een goede topic start hier op dit forum heeft sowieso een lijst met specificaties van je pc nodig,

een opsomming met geteste mogelijkheden is ook een pre, aangezien wij de gebruikershandleiding niet uit ons hoofd kennen.

staat in je bios legacy usb aan?

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• Vision6
>staat in je bios legacy usb aan?< Moet dat dan aanstaan of juist niet?

>een lijst met specificaties van je pc< Waar haal ik dat vandaan en wat bedoel je precies.

Ik heb sinds een paar dagen W7 en ben nog aan het uitvogelen waar alles zit. Sorry had niet verwacht zoveel details te moeten opgeven voor een muis/toetsenbord aansluiting. Ik hoopte dat iemand ook MX3000 zou hebben en mij een simpel antwoord zou kunnen geven.
Sorry voor mijn gebrek aan kennis.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Vision6 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 00:11:
>staat in je bios legacy usb aan?< Moet dat dan aanstaan of juist niet?
Als het aanstaat, zet het uit. Staat het uit, zet het aan.
>een lijst met specificaties van je pc< Waar haal ik dat vandaan en wat bedoel je precies.
Gewoon een opsomming van alle hardware die je in je pc hebt zitten. Op die manier kunnen we erachter komen of er wellicht een bekend compatibiliteitsprobleem is.

• Vision6
Terw_Dan schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 00:17:
[...]

Als het aanstaat, zet het uit. Staat het uit, zet het aan.

Maar het of waarom staat er niet bij.

[...]

Gewoon een opsomming van alle hardware die je in je pc hebt zitten. Op die manier kunnen we erachter komen of er wellicht een bekend compatibiliteitsprobleem is.

[ Voor 7% gewijzigd door Vision6 op 29-06-2010 15:19 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Vision6 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 14:57:
[...]

Laat maar zitten. Sluit dit topic maar en iedereen bedankt!!
Lekker zinvol, zo'n topic waarin je niet even erbij vermeldt wat het probleem was. Op die manier heeft een ander er niks meer aan als hij het terugvindt in de search.

Sowieso sluiten we topics niet als ze opgelost zijn. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Vision6
Nee daar heb je gelijk in. Maar mij wordt gezegd dat ik niet genoeg info heb gegeven en ik krijg een antwoord als: als het aanstaat zet het uit en visa versa. Daar heb ik toch ook niks aan.

Wat ik niet begrijp is wat de hardware in mijn PC met mijn muis te maken heeft en om wat gaat het dan.
Ik heb en all in one en misschien kan je hier wat mee.

Intel G45 chipset
4GB DDR2 systeem geheugen ( 2*2GB max. 4GB support )
25.5inch LCD scherm WSXGA met AveraBrite™, max. 1920*1200 resolutie
SuperMulti Dual layer DVD brander ( slotin )
Intel GMA X4500HD graphics
Ingebouwde webcam 2.0MP
Ingebouwd Wireless 802.11a/b/g/n LAN adapter
Ingebouwd LAN 10/100/1000Mbps RJ-45 connector
Ingebouwde stereo speakers 2*5Watt, 2-weg speakersysteem
Intel® Core2Quad 9400 processor
1.5TB harddisk 7200rpm
Geforce N9300 graphics met 512MB videomemory
met Windows7 Home Premium
Draadloos RF toetsenbord 3-1 met RF optische muis 2-knops met wieltje en afstandsbediening

• Vision6
"Legacy USB support provides USB functionality in environments where there normally is not USB support. Specifically, HP provides legacy USB functionality at:

* Power On Self Test (POST)
* ROM-Based Setup Utility (RBSU)
* Diagnostics
* Environments which do not support USB natively

USB devices support hot-plug at the OS level. USB devices also support hot-plugging the devices in legacy USB mode, but this feature requires additional ROM support. The table below shows what minimum ROM version is required for hot-plug functionality of USB devices in legacy mode. Servers that support legacy USB are enabled by default. To disable legacy USB support, complete USB functionality must be disabled by disabling the USB Host Controller in RBSU under PCI Devices.

Legacy USB support requires a system ROM that includes this functionality. All servers shipping in 2003 will have full USB support, meaning they will support keyboard, mouse, floppy, CD-ROM, and will support hot-plugging floppy and CD in legacy mode unless noted differently in the table below. The following table shows the minimum required ROM version to support legacy USB devices."

Dit is te begrijpen, dus daar hoef ik geen antwoord meer op. Bedankt. :>

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Vision6 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 15:18:
Nee daar heb je gelijk in. Maar mij wordt gezegd dat ik niet genoeg info heb gegeven en ik krijg een antwoord als: als het aanstaat zet het uit en visa versa. Daar heb ik toch ook niks aan.
Waarom heb je daar niets aan? Als je het niet uitprobeert kom je zeker niets verder. Legacysupport kan roet in het eten gooien, dus is het handig om te troubleshooten waar het probleem kan liggen.
Wat ik niet begrijp is wat de hardware in mijn PC met mijn muis te maken heeft en om wat gaat het dan.
Je muis heb je op je PC aangesloten. Die hebben dus alles met elkaar te maken.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Vision6 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 15:18:
Probeer het gewoon eens? Blijkbaar heeft het switchen van die setting nog wel eens effect. Dat je het antwoord van een gebruiker niet begrijpt wil nog niet meteen zeggen dat het verkeerd advies is. :)
Wie weet is er bepaalde hardware of software die niet overweg kan met je muis? Misschien is je voeding niet krachtig genoeg? (Ok, onwaarschijnlijk, maar goed. :P ) Als een bepaald onderdeel niet werkt wil dat nog niet per se zeggen dat het probleem ook daar ligt. Een paar jaar geleden brandde mijn moederbord door, maar het probleem lag niet bij het moederbord zelf, maar bij de voeding. Ik heb dus nóg een moederbord doorgebrand voordat ik het probleem opgelost had. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Vision6
Oke, ik ga er morgen mee stoeien en zal dan laten weten wat het resultaat is. Nu ga ik eerst mijn mandje in 7(8)7

• Vision6
Het heeft even geduurd maar vandaag eindelijk tijd voor mijn MX3000 probleem.
De oplossing was simpel. Bij Logitech W7 64bit drivers downloaden. PC opnieuw opstarten. Elkaar laten vinden en het werkt.
Iedereen bedankt voor het meedenken.
Vision ;)
Pagina: 1