Mailprobleem : krijg opeens SPF foutmelding

Pagina: 1
Acties:

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-01 22:15

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
Afgelopen weekend is er op mijn firma een hostwissel gedaan voor de domeinnaam en de mailforwarding.
En sinds dit weekend kan ik bv niet naar men eigen domein mails sturen, of ik krijg een SPF foutmelding.

De mail van mijn firma gaat naar bv : falcon@mijnfirma.be en wordt geforward naar een-adres@skynet.be
Bij dit skynet mailbox wordt elke 5 minuten de mail opgehaald door een server die bij de firma staat, met Exchange op en GFI Mailessentials.

De foutmelding die ik terugkrijg is :
Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.

Onderwerp: RE: testje terug
Verzonden: 28/06/2010 14:58

De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:

iets@mijn-domein.be op 28/06/2010 14:58
Het e-mailsysteem kan dit bericht niet bezorgen, maar heeft hiervoor geen reden opgegeven. Controleer het adres en probeer het bericht opnieuw te verzenden. Als u hier weer niet in slaagt, moet u contact opnemen met de systeembeheerder.
< mailrelay009.isp.belgacom.be #5.0.0 smtp; 5.1.0 - Unknown address error 554-'5.7.1 <iets@mijn-domein.be>: Recipient address rejected: Please see http://www.openspf.org/wh...ver=mx-z.one.com.one.com' (delivery attempts: 0)>
Iemand enig idee wat ik moet doen om dit op te lossen ?

Zelf snap ik er geen knijt van, ik vermoed dat het iets van instelling is dat moet aangepast worden bij de nieuwe hoster.

-| Hit it i would ! |-

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-01 09:40
Simpel, je hebt geen SPF record in je DNS staan.. als je een TXT record met v=spf1 +all toevoegt moet 't allemaal weer werken.

• SteeringWheel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-01 12:46
moppentappers schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 00:43:
Simpel, je hebt geen SPF record in je DNS staan.. als je een TXT record met v=spf1 +all toevoegt moet 't allemaal weer werken.
Aangezien hij zijn domein ergens anders heeft gehost kan het natuurlijk ook zijn dat hij al een spf record heeft met gegevens die niet meer kloppen. In dat geval moet je dat aanpassen. En je tip vind ik ook niet zo'n goede, voeg dan gelijk een spf record toe die ergens op slaat anders kun je net zo goed geen spf record toevoegen.

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-01 22:15

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
En waar zet je dit SPF record dan eigenlijk, want het is de eerste keer dat ik er van hoor eerlijk gezegd.

-| Hit it i would ! |-

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-01 13:28
Een SPF record is een TXT entry/record in je DNS zone. Je moet dus opzoeken wie verantwoordelijk is voor je DNS en daar het verzoek indienen om een TXT record op te nemen met de SPF string.

De SPF string kun je eventueel zelf bepalen met de wizard van Microsoft: http://www.microsoft.com/...nologies/senderid/wizard/

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is