Beperkte verbinding na instellen switch

Pagina: 1
Acties:

• Raphaelo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-09-2025
Hey medetweakers,
Ik heb een bizar probleem met mijn internet. Ik ben recentelijk overgestapt op ziggo, aangezien ik met telfort veel verbindingsproblemen had.

Bij het ziggo installatiepakket zit standaard alleen een modem, geen router. Dus heb ik het Zyxel modem/router wat ik eerst gebruikte ingesteld als switch, ethernet kabel tussen de modem en de 'switch' geplaatst, en alles leek te werken. De switch pikt het internet signaal op van een ethernet poort, en zend deze dan draadloos uit. Alles lijkt goed te werken, ik kan met mijn 2 laptops op het internet en de snelheid is goed.

Maar, nu wil ik mijn desktop computer aansluiten op het netwerk. Nu had ik nog een usb wifi adaptertje liggen, dus geinstalleerd + drivers etc, en ik kan mijn netwerk netjes zien. Alleen als ik op verbinden klik, geeft windows aan dat hij wel verbonden is met het netwerk maar geen internetverbinding heeft. Om uit te sluiten dat het een driver probleem was, heb ik het kaartje aan een van mijn laptops gehangen, maar ook weer geen verbinding.

Uiteindelijk dacht ik dus dat het kaartje gewoon defect was. Ander kaartje geregeld, exact hetzelfde probleem!

Het komt er dus op neer dat ik met sommige netwerkkaarten wel gewoon gebruik kan maken van mijn wifi verbinding, en met sommige niet.

Samengevat:

- Met de ingebouwde kaarten in mijn laptops krijg ik verbinding + internet
- Met het insteekkaartje in een van mijn laptops (voor ubuntu) krijg ik ook verbinding en internet
- Met 2 usb wifi adapters krijg ik geen verbinding of internet (maakt niet uit in welke computer)

Wat ik zelf geprobeerd heb:

- In windows het ip adres zelf instellen, een van de laptop die wel internet heeft gebruikt de volgende instellingen:

ipv4 Adress 82.72.86.198
Subnet Mask 255.255.254.0
Default Gateway 82.72.86.1

Ik heb dezelfde instellingen gebruikt, maar dan met het ip een cijfer hoger, nog steeds geen verbinding.

- Andere netwerkkaarten geprobeert, geen enkele usb wifi kaart lukt het om verbinding met het internet te krijgen.
- Mac filter aan of uit, allebei getest.
- Verschillende vormen van encryptie toegepast, maakt geen verschil.
- Opendns ingesteld ipv standaart ziggo dns server.

Kortom, ik kom er zelf niet meer uit. Ik hoop dat ik mijn probleem gedetailleerd genoeg heb omschreven dat iemand hier een oplossing voor weet...

originele signatures zijn top!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:55
Je moet ook een router hebben wil je meer dan alleen 1 computer gebruiken, altijd.
En ook je enige oplossing wil je (makkelijk) meerdere computers gebruiken. :)

[ Voor 38% gewijzigd door Uberprutser op 28-06-2010 14:58 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Raphaelo
Ballebek schreef op maandag 28 juni 2010 @ 14:57:
Je moet ook een router hebben wil je meer dan alleen 1 computer gebruiken, altijd.
En ook je enige oplossing wil je (makkelijk) meerdere computers gebruiken. :)
Dan heb ik mijn Zyxel router blijkbaar niet volledig als switch ingesteld. Ik kon kiezen uit 'Routing' en 'Bridge'. Ik heb hem nu als 'Bridge' ingesteld. En daarmee kan ik gewoon met 2 computers en een telefoon op internet. (3 computers zelfs, als ik mijn internetverbinding van mijn laptop deel met mijn desktop.)

Als ik mijn Zyxel dan als router zou willen instellen, hoe zou ik hem dan aan het modem moeten aansluiten? Toen ik nog telfort gebruiker was had ik een apart kabeltje wat naar de DSL poort ging van de router.

EDIT: ik lees net dat er ook rj45 --> rj11 adapters bestaan, zou ik die kunnen gebruiken om mijn modem op mijn router aan te sluiten? Of kan ik gewoon een rj11 kabel in mijn modem zijn rj45 poort stoppen, en dan naar de dsl aansluiting van mijn router?

[ Voor 12% gewijzigd door Raphaelo op 28-06-2010 15:25 ]

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:55
Als je die Zyxell ook gebruikt hebt voor je ADSL dan kan je 'm in de kast gooien want daar heb je niks meer aan. Je hebt een Ethernet naar Ethernet router nodig (eventueel met draadloos ingebouwd).

En die RJ45 > RJ11 heb je ook geen drol aan, wat uit je Ziggo modem komt is Ethernet geen DSL.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

Je hebt een echte router nodig. Je kunt eenvoudigweg je enkele IP uit de kabemodem niet splitsen via een switch.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Yep, je hebt een router nodig. Nog maar even ter bevestiging ;)

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

Voor de duidelijkheid, je hebt...... LOL

• Raphaelo
Oke, ik denk dat ik het ondertussen begrepen heb!

Volgens mij heb ik een router nodig. ;)

Pagina: 1