Wifi van router verbeteren door een Access Point

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb onlangs de KPN experia box geinstalleerd. Nu is het bereik van het draadloze netwerk niet goed. Ik heb op het forum gelezen dat een access point of range extender de oplossing van dit probleem kan zijn. Het modem/router kan niet worden verplaatst omdat daar het ISRA punt en telefoonlijn zit. Wat wel mogelijk is dat ik een UTP kabel trek naar een centraal punt van het huis. Nu is mijn vraag aan jullie:
- Is het mogelijk dat de 2 AP's het zelfde SSID toegekend krijgen zodat men het sterkste signaal oppakt?
- Is de Sitecom Wireless Range Extender 330 een goede keuze? (of moet ik de WL331 hebben?)

Ik heb een bestand geupload met het voorbeeld van de gewenste opstelling
http://img517.imageshack.us/img517/1779/aprouter.jpg

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

1. nee, KPN ondersteunt die techniek niet volgensmij in de experia boxen (welke heb je ? TG780/787/789?
2. Eigen keus

die techniek waarbij je eenzelfde SSID gebruikt noem je Range Extenders. De 2 AP's gaan dan naar elkaar de data over draadloos sturen. Je snelheid gaat wel voor een gedeelte naar de snelhedenhemel.

[ Voor 45% gewijzigd door w4rguy op 28-06-2010 13:17 ]

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de 789. En ik gebruik een UTP kabel van de router naar de AP. (zie bijgevoegde foto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Verwijderd schreef op maandag 28 juni 2010 @ 13:13:
- Is het mogelijk dat de 2 AP's het zelfde SSID toegekend krijgen zodat men het sterkste signaal oppakt?
- Is de Sitecom Wireless Range Extender 330 een goede keuze? (of moet ik de WL331 hebben?)
-Ja dat is mogelijk maar is afhankelijk van je wireless netwerkkaarten of die al dan niet willen roamen, intel wireless kaartjes doen dit over het algemeen zonder problemen.
-Koop je gewoon een fatsoenlijke router en stel die in als AP.

Je zou de ExperiaBox TG789 ook in bridge mode kunnen zetten en er gewoon een router achter plaatsen, maar waarschijnlijk heb je ook telefonie van KPN en dan gaat dat niet dacht ik zo. Edit: Dat kan dus blijkbaar niet.

[ Voor 1% gewijzigd door Nivk op 28-06-2010 18:06 . Reden: bridge niet mogelijk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

TG789 kan NIET in bridge mode :) hulde aan KPN voor het onbeheerbaar maken voor particulieren, als ze hun internet nou eens net zo stabiel maken is het goed.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, maar als ik de AP via een utp kabel aansluit op de router. Kan ik dan de router als dhcp server houden en de AP als draadloze zender gebruiken. En als ik deze dezelfde ssid geef als de router, kiest de laptop dan de best bereikbare?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Uiteraard. Je ExperiaBox deelt gewoon de IP-adressen uit. Kijk ook dit even na: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Als je nog een oude modem/router hebt liggen werkt dat dus ook.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is het dan ook mogelijk dat mijn experia box zijn eigen ssid uit blijft zenden en dat ik er een router bekabeld op aansluit en deze laat fungeren als een ap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Wat dacht je dan dat er in mijn post hierboven stond? :)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Super dom! Eerst lezen dan vragen... :)
Ik heb het gezien. Ik ga een router kopen en deze samen met het modem instellen met hetzelfde SSID en de router als AP. Als het niet goed werkt probeer ik met 2 verschillende SSID's
Bedankt voor de snelle en heldere reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:29
Range extendertje, werkt prima!

pricewatch: Sitecom WL-330
Pagina: 1