Toon posts:

Advies centraal CMS op VPS voor klanten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Binnen het bedrijf waar ik momenteel werk zijn we op zoek naar een efficiente manier om ons cms te distribueren naar klanten. Momenteel hebben we ons CMS in een SVN repo waar de meest up to date versie altijd beschikbaar is. Probleem is echter dat wanneer we een nieuw project starten we de meest recente versie vanuit SVN deployen naar de betreffende ftp server. Mochten we naderhand een update aan het systeem doorvoeren, dan wordt dat niet automatisch bij alle klanten doorgevoerd, waardoor we regelmatig handmatig aanpassingen moeten doorvoeren.

Nu is het idee om een VPS te huren waarop we klantwebsites willen gaan draaien. Het belangrijkste van dit idee is dat de bronbestanden van ons CMS vanuit alle klantwebsites op dezelfde VPS toegankelijk zijn en dat dus alle klanten ten alle tijde de meest recente versie van ons systeem draaien.

Mijn vraag is echter hoe zoiets het best is in te richten. Klanten krijgen op de VPS allemaal een eigen public_html map met daarin hun website. In een linux distro zou het pad naar hun public_html map /home/KLANT/public_html zijn. Waar zouden de bronbestanden van het CMS moeten komen om het voor alle klanten toegankelijk te maken terwijl het nog wel steeds veilig is en klanten niet bij de bronbestanden kunnen komen.

Wellicht is bovenstaand verhaal enigzins onsamenhangend; ik ben geen pro wat betreft het configureren/instellen van LAMP servers. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:53
je zou inderdaad iedere klant een eigen homedir kunnen geven en dan doormiddel van een link je cms kunnen leveren maar dan zit je weer van hoe je de rechten in moet gaan stellen zodat ze alleen kunnen lezen ipv schrijven en lezen

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-09 13:16
Kun je met open basedir en symlinks niet uit de voeten ?

Zo doen wij dat met TYPO3 in ieder geval.

Abort, Retry, Quake ???